domme vraag
Moderator: GVN
Re: domme vraag
Hela, ik wil niet geassocieerd worden met motards die hun banden te lijf gaan met pink abrasive paperRelax schreef:Jullie zijn voor elkaar geschapen.
Leven is het meervoud van lef...
Re: domme vraag
on topic
een dikke kilometer door een gravel of veldbaantje vlotjes is ook voldoende ....
een dikke kilometer door een gravel of veldbaantje vlotjes is ook voldoende ....
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 21:21
- Woonplaats: Diepenbeek
- Locatie: Limburg
Re: domme vraag
In de tourenfahrer van april staat een interessant artikel over het hoe en waarom inrijden van nieuwe banden.
Ik heb dat op 'softcopy'
Wie wil krijgt een kopie. Ik weet niet of dat hier zomaar mag gecopy-paste op het forum.....???
Ik heb dat op 'softcopy'
Wie wil krijgt een kopie. Ik weet niet of dat hier zomaar mag gecopy-paste op het forum.....???
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: domme vraag
Stuur maar naar mijn mailbox ( rechts op het envelopje klikken ), altijd interessant om te lezenLoup Garou schreef:In de tourenfahrer van april staat een interessant artikel over het hoe en waarom inrijden van nieuwe banden.
Ik heb dat op 'softcopy'
Wie wil krijgt een kopie. Ik weet niet of dat hier zomaar mag gecopy-paste op het forum.....???
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: domme vraag
oh dat wil ik ook wel... nooit te oud om bij te leren.Loup Garou schreef:In de tourenfahrer van april staat een interessant artikel over het hoe en waarom inrijden van nieuwe banden.
Ik heb dat op 'softcopy'
Wie wil krijgt een kopie. Ik weet niet of dat hier zomaar mag gecopy-paste op het forum.....???
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 21:21
- Woonplaats: Diepenbeek
- Locatie: Limburg
Re: domme vraag
U hebt post!
Re: domme vraag
Ik wil ook wel is wat leesvoer over hoe en waarom banden moeten ingereden worden.
Dus wie wil mag mij ook een copij doormailen
Waarvoor dank op voorhand
Dus wie wil mag mij ook een copij doormailen
Waarvoor dank op voorhand
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: domme vraag
Eén oplossing:
TRACTION SKIN waarover de nieuwe trailattack 2 (CONTINENTAL) beschikt:
http://www.conti.nl/informatie/traction-skin/" onclick="window.open(this.href);return false;
TRACTION SKIN waarover de nieuwe trailattack 2 (CONTINENTAL) beschikt:
http://www.conti.nl/informatie/traction-skin/" onclick="window.open(this.href);return false;
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Re: domme vraag
Inrijden... gewoon op het gemakje opbouwen.
Ik heb meestal niet veel geduld, dus dat inrijden duurt max 20km.
Heb paar jaar geleden eens mijn GSX-R neergelegd op weg van de dealer naar huis.
Ja, ik had hem juist gekocht....
Toen dacht ik nog dat banden ingereden waren na 5km
Ik heb meestal niet veel geduld, dus dat inrijden duurt max 20km.
Heb paar jaar geleden eens mijn GSX-R neergelegd op weg van de dealer naar huis.
Ja, ik had hem juist gekocht....
Toen dacht ik nog dat banden ingereden waren na 5km
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: domme vraag
Graag ook een kopie. Tnx.Loup Garou schreef:In de tourenfahrer van april staat een interessant artikel over het hoe en waarom inrijden van nieuwe banden.
Ik heb dat op 'softcopy'
Wie wil krijgt een kopie. Ik weet niet of dat hier zomaar mag gecopy-paste op het forum.....???
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: domme vraag
Al diegenen die moesten lachen met het zetten van banden na montage, vragen beter eens een soft-copy van die bijdrage uit tourenfahrer....het lachen za dan wel een beetje groen zijn, maar ze hebben dan toch weer iets bijgeleerd
Met dank aan loup garou
Met dank aan loup garou
Leven is het meervoud van lef...
Re: domme vraag
Banden 30-50 kms inrijden dient om de verwijderwas (nodig om band uit de mal te halen) te euhm...verwijderen Niks schuurpapier, niks gravel, gewoon normaal rijden en zeker gene schrik hebben (slechte raadgever)
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: domme vraag
Bel 'm 'ns of zo. Gaan we weer lachen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: domme vraag
Ik lach al, diegenen die eerder lachten zijn nog in hun (geveinsde) winterslaap...
Als je nog eens bij Danny komt bel me dan eens op, kan je me zien lachen
Maar als dat sommigen kan helpen, voilà...
Die Montagepaste muss sich erst verflüchtigen, und der Reifen setzt sich erst während der Einfahrphase sicher ins Felgenbett.
En verder:
Erst bei der Jungfernfahrt walkt sich das Gummi warm, die dabei entstehende Hitze verleiht den Molekülketten die gewünschte Struktur. Gleichzeitig passen sich Karkasse, Gürtel und Lauffläche während der Walkarbeit einander an.
Als je nog eens bij Danny komt bel me dan eens op, kan je me zien lachen
Maar als dat sommigen kan helpen, voilà...
Die Montagepaste muss sich erst verflüchtigen, und der Reifen setzt sich erst während der Einfahrphase sicher ins Felgenbett.
En verder:
Erst bei der Jungfernfahrt walkt sich das Gummi warm, die dabei entstehende Hitze verleiht den Molekülketten die gewünschte Struktur. Gleichzeitig passen sich Karkasse, Gürtel und Lauffläche während der Walkarbeit einander an.
Leven is het meervoud van lef...
Re: domme vraag
De originele vraag (blijkbaar dus absoluut geen domme) was: hoeveel km moet ik op nieuwe banden voorzichtig zijn.
Ik heb die ene week dat het reeds deftig weer was deze "lente" een nieuwe achterband 4.00 x 18 (dus een band van de oude generatie) op mijn R100RS van 1984 ingereden en dat heeft slechts +/- 200 km geduurd.
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens de absolute breedte gemeten vlak na montage (108 mm) en na die 200 km (in koude toestand) was dit 110 mm, er dus inderdaad wel iets gebeurd met die band.
Maar om daar nu zo'n theorieën over te verkopen?
Ik had het hier vóór al eens aangehaald (en na mij nog enkele), gewoon op droog wegdek één rit rijden tussen 100 en 200 km met veel bochten, gelijdelijk vlotter en dieper zou moeten volstaan.
En misschien is <20 km op gravel ook wel voldoende, daar heb ik geen ervaring mee, maar <20 km op gewoon wegdek volstaat niet (wegens nog niet warm en de gladde laag).
Ik heb ooit eens mijn R100R in Tielt aan het station zachtjes tegen de grond gelegd na een bandenwissel bij Mabbe
Mvg, tot op de K-Tour? (met veel bochten!)
Droozy
Ik heb die ene week dat het reeds deftig weer was deze "lente" een nieuwe achterband 4.00 x 18 (dus een band van de oude generatie) op mijn R100RS van 1984 ingereden en dat heeft slechts +/- 200 km geduurd.
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens de absolute breedte gemeten vlak na montage (108 mm) en na die 200 km (in koude toestand) was dit 110 mm, er dus inderdaad wel iets gebeurd met die band.
Maar om daar nu zo'n theorieën over te verkopen?
Ik had het hier vóór al eens aangehaald (en na mij nog enkele), gewoon op droog wegdek één rit rijden tussen 100 en 200 km met veel bochten, gelijdelijk vlotter en dieper zou moeten volstaan.
En misschien is <20 km op gravel ook wel voldoende, daar heb ik geen ervaring mee, maar <20 km op gewoon wegdek volstaat niet (wegens nog niet warm en de gladde laag).
Ik heb ooit eens mijn R100R in Tielt aan het station zachtjes tegen de grond gelegd na een bandenwissel bij Mabbe
Mvg, tot op de K-Tour? (met veel bochten!)
Droozy
R100RS/R100R Mystic
Re: domme vraag
Een bocht van 180°?
Misschien was "het gevaar zit hem ENKEL in de gladde laag" wel te kort door de bocht, maar ik ga er van uit dat iedere "echte" motard wel weet dat een (moto)band eerst en vooral voldoende moet opgewarmd zijn, en daar is ook Dxalmet het mee eens dat weet ik wel zeker
Misschien was "het gevaar zit hem ENKEL in de gladde laag" wel te kort door de bocht, maar ik ga er van uit dat iedere "echte" motard wel weet dat een (moto)band eerst en vooral voldoende moet opgewarmd zijn, en daar is ook Dxalmet het mee eens dat weet ik wel zeker
R100RS/R100R Mystic
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: domme vraag
Yep,
Stuur dat leesvoer mij ook maar eens door
Houdoe
Stuur dat leesvoer mij ook maar eens door
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
BMW F800GS
Re: domme vraag
Ja maar, er werd met mij gelachen toen ik schreef wat mijn bandenboer mij verteld had, namelijk: dat een band zich moet 'zetten'Droozy schreef:Een bocht van 180°?
Misschien was "het gevaar zit hem ENKEL in de gladde laag" wel te kort door de bocht, maar ik ga er van uit dat iedere "echte" motard wel weet dat een (moto)band eerst en vooral voldoende moet opgewarmd zijn, en daar is ook Dxalmet het mee eens dat weet ik wel zeker
In dat artikel van tourenfahrer staat het klaar én duidelijk tweemaal vermeld.
Daar gaat het hem over
Leven is het meervoud van lef...
Re: domme vraag
Nee Mil het ging em over het feit dat een band eerst voorzichtig moet ingereden worden een aantal kms en dit om de productie “verwijderwas” te verwijderen. Gij hebt gezegd dat dit voorizchtig inrijden is omdat die band zich moet zetten. Dat dit belangrijker is dan het verwijderen van die productiewas, door het voorzichtig inrijden. Ben het daar, ondanks uw artikel en bandenboer, niet mee eens. Mocht een nieuwe band geen verwijderwas hebben, dan zal die zich zelfs bij normaal sportief rijden ook wel zetten (spreek niet over een burnout, wheelies of stoppies hé). Het voorzichtig inrijden van banden slaat dus enkel en alleen op het feit dat die verwijderwas op nieuwe banden zit en niet omdat banden zich moeten zetten. Klein nuance verschil me dunkt….
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: domme vraag
Gulder wét der allemaal niks van! Ge moet die "tjoepekes" van dienen band halen mé een kniptangeske of mé een "Gillet" meske! Oemda ge anders in "den bocht" op a kas goa. En dat is eigenlijk simpel te verkloaren...omdat die "tjoepekes" in de weg zitten gaat uwen band beginnen rollen. En da moet er af! Poepsimpel toch hé seg! Mé al older gezever!
Re: domme vraag
Voila, we zijn terug vertrokken
Ge moet dus eerst uwen band den baard af doen, dan warm afwassen en ge kunt gaan als een scheermes
Ge moet dus eerst uwen band den baard af doen, dan warm afwassen en ge kunt gaan als een scheermes
R100RS/R100R Mystic