ik zoek een goeie motobroek
Moderator: GVN
Re: ik zoek een goeie motobroek
goeie motorkleding bestaat niet. Aan alles is wel iets.
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
- Woonplaats: Nazareth
- Locatie: Nazareth (België)
Re: ik zoek een goeie motobroek
Gilbert,
Kijk eens naar " Dane of BMW " onderwerp , ik ben zeer tevreden .
Steven.
Kijk eens naar " Dane of BMW " onderwerp , ik ben zeer tevreden .
Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Re: ik zoek een goeie motobroek
IXS zeker niet onderschatten.
Mijn zoon heeft er een pak van nl.: saratov jas en broek checker evo.
Ik heb spijt dat ik een richa c-change gekocht heb.
Daarvoor had ik ook een pak van IXS en zeer tevreden over, is nog altijd waterdicht!
Mijn zoon heeft er een pak van nl.: saratov jas en broek checker evo.
Ik heb spijt dat ik een richa c-change gekocht heb.
Daarvoor had ik ook een pak van IXS en zeer tevreden over, is nog altijd waterdicht!
Leven is het meervoud van lef...
Re: ik zoek een goeie motobroek
Stadler.
Ik heb daar nu 2 broeken (1 textiel met moeilijke naam, 1 nubuck) die ze aan het opknappen zijn voor een vriendelijke prijs.
Let daarom niet alleen op kwaliteit en aankoopbedrag, maar zeker ook op de beschikbare service.
En, maar dat is persoonlijk, een discreet aanzien van de kleding.
Ik heb daar nu 2 broeken (1 textiel met moeilijke naam, 1 nubuck) die ze aan het opknappen zijn voor een vriendelijke prijs.
Let daarom niet alleen op kwaliteit en aankoopbedrag, maar zeker ook op de beschikbare service.
En, maar dat is persoonlijk, een discreet aanzien van de kleding.
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: ik zoek een goeie motobroek
Geen ervaring met Bering. Wel gepast maar zat voor mij niet goed. XL te groot, L te klein.
Wel ervaring met Stadler, duur maar vrij goed.
Er zijn een paar dingen ivm motorkleding die ik geleerd heb na 30 jaar motorrijden:
1. motorkledij verbeterd elk jaar, kwa beveiliging, draagkomfort en waterdichtheid en er is veel meer keuze dan vroeger, in zeer uiteenlopende prijsklassen, wat het er niet eenvoudiger op maakt.
2. goedkoop is duurkoop, goede kledij kost geld.
3. Je (textiel) pak mag nog zo duur zijn, na een zware schuiver is de boel om zeep. Duurdere kledij is vaak door de fabrikant te herstellen, goedkopere spullen kun je dan weggooien.
4. protectoren moeten gewoon goed zitten, als ze op de verkeerde plaats zitten of gewoon niet degelijk zijn kun je zware kwetsuren oplopen. let daarop bij aankoop, kledij moet vd juiste maat zijn, te groot dan zitten de protectoren te los, te klein dan hindert het. Duurdere merken hebben vaak meer dan enkel M, L en XL, ze hebben ook lengtematen ed. waardoor je een betere pasvorm krijgt.
5. BMW kledij is duur, daarom nog niet beter....
6. Hou er rekening mee dat je pak af en toe wel eens een wasbeurt nodig heeft en dat droogkuis voor die dingen dodelijk is. Goed het etiketje lezen, er zijn er veel die na een wasbeurt lekken als een zeef....
7. Voering tegen de buitenlaag geplakt (gelamineerd) is beter voor waterdichtheid en verkort de droogtijd, maar voelt kouder aan.
8. losse waterdichte voering is zeer onhandig als je zomers zonder voering rijdt en je bij een regenbui moet strippen om je goretex erin te steken.....
9. Goedkope spullen zijn zelden ademend, maw je wordt toch nat, maar dan vh zweten....
10.Bekijk de buitenlaag, veel textiel pakken zijn wel waterdicht, maar buitenlaag neemt water op waardoor je pak koud en klam aanvoelt en zwaarder wordt. Bovendien is het heel onaangenaam als na een dag regenrijden je 's anderdaags terug een nat pak moet aandoen omdat de droogtijd te lang is.....
11. Bijna alle jassen blijven wel een paar seizoenen waterdicht, vanaf het derde seizoen beginnen de meeste problemen, let op de garantie periode. De duurdere merken hebben 5 of zelfs 10 jaar garantie.
Wel ervaring met Stadler, duur maar vrij goed.
Er zijn een paar dingen ivm motorkleding die ik geleerd heb na 30 jaar motorrijden:
1. motorkledij verbeterd elk jaar, kwa beveiliging, draagkomfort en waterdichtheid en er is veel meer keuze dan vroeger, in zeer uiteenlopende prijsklassen, wat het er niet eenvoudiger op maakt.
2. goedkoop is duurkoop, goede kledij kost geld.
3. Je (textiel) pak mag nog zo duur zijn, na een zware schuiver is de boel om zeep. Duurdere kledij is vaak door de fabrikant te herstellen, goedkopere spullen kun je dan weggooien.
4. protectoren moeten gewoon goed zitten, als ze op de verkeerde plaats zitten of gewoon niet degelijk zijn kun je zware kwetsuren oplopen. let daarop bij aankoop, kledij moet vd juiste maat zijn, te groot dan zitten de protectoren te los, te klein dan hindert het. Duurdere merken hebben vaak meer dan enkel M, L en XL, ze hebben ook lengtematen ed. waardoor je een betere pasvorm krijgt.
5. BMW kledij is duur, daarom nog niet beter....
6. Hou er rekening mee dat je pak af en toe wel eens een wasbeurt nodig heeft en dat droogkuis voor die dingen dodelijk is. Goed het etiketje lezen, er zijn er veel die na een wasbeurt lekken als een zeef....
7. Voering tegen de buitenlaag geplakt (gelamineerd) is beter voor waterdichtheid en verkort de droogtijd, maar voelt kouder aan.
8. losse waterdichte voering is zeer onhandig als je zomers zonder voering rijdt en je bij een regenbui moet strippen om je goretex erin te steken.....
9. Goedkope spullen zijn zelden ademend, maw je wordt toch nat, maar dan vh zweten....
10.Bekijk de buitenlaag, veel textiel pakken zijn wel waterdicht, maar buitenlaag neemt water op waardoor je pak koud en klam aanvoelt en zwaarder wordt. Bovendien is het heel onaangenaam als na een dag regenrijden je 's anderdaags terug een nat pak moet aandoen omdat de droogtijd te lang is.....
11. Bijna alle jassen blijven wel een paar seizoenen waterdicht, vanaf het derde seizoen beginnen de meeste problemen, let op de garantie periode. De duurdere merken hebben 5 of zelfs 10 jaar garantie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: ik zoek een goeie motobroek
ni da ik jaaaren ervaring heb met veeel pakken maar heb een pak van IXS gekocht... euhm iets mee dan 6 jaar geleden.Mil schreef:IXS zeker niet onderschatten.
Mijn zoon heeft er een pak van nl.: saratov jas en broek checker evo.
Ik heb spijt dat ik een richa c-change gekocht heb.
Daarvoor had ik ook een pak van IXS en zeer tevreden over, is nog altijd waterdicht!
Was niet van de duurste en ni de goedkoopste (maar toch eerder wel)
Wreed content van geweest altijd maar nu begint het toch van zijn pluimen te laten en water binnen te laten.
Maar na 6 jaar ... kan ik dat wel aanvaarden. Deze winter doorgeraken en dan beginnen uitkijken naar iets nieuws.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Re: ik zoek een goeie motobroek
Mooie uitleg Dirk, dankjewel hiervoor
Hier krijg je 'n duidelijke uitleg wat er voor nodig is om 'n keuze te maken.
mvg Nico
Hier krijg je 'n duidelijke uitleg wat er voor nodig is om 'n keuze te maken.
mvg Nico
MG Breva 850
-
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
- Woonplaats: Essen -Wildert
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: ik zoek een goeie motobroek
Yep,
Effe dit er op na lezen
http://www.anwbmotor.nl/sites/default/f ... 202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Effe dit er op na lezen
http://www.anwbmotor.nl/sites/default/f ... 202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
BMW F800GS
Re: ik zoek een goeie motobroek
Puntje 10 klopt toch voor geen meter Dirk, gelamineerde Goretex zorgt er juist voor dat enkel de buitenkant nat is en het water niet door de buitenlaag tot (bv) een een goretex insert trekt, waardoor je een bevries gevoel krijgt.
Ik vind dit net het grote voordeel, alles achter het membraam is perfect droog en houd zijn isolerende waarde.
Verder is een keuze simpel te maken en zijn de resultaten ook makkelijk op voorhand in te schatten.
Een goedkoop pak is per definitie wel ergens wat mis mee en dan stel je jezelf de vraag heb ik wel een echt -duur- "all weather" pak nodig of kan ik leven met het aantrekken van een regenpakske (of broek) van 50€ over mijn combi als ik een hele dag in de regen rijd. Voor een uurke houden de meeste pakken 't wel...
Een goed en duurzaam pak met flinke garantie is ook steeds duur, een broek hoort meestal bij een daaraan gelinkte (zelfde merk) jas. anders is 't ritsen verzetten of aanpassen...
waterproof broeken genoeg en goede merken leveren in alle lengtes, neem je broek 5 a 6 cm te lang als je rechtop staat, als je op de moto zit is ze dan juist.
Blijf uit de buurt van spiegels en etalages waarin je jezelf kan zien als je een motorbroek gaat passen, een goed zittende motorbroek dient om te zitten en is niet altijd even elegant om mee rond te lopen.
't is kiezen uitpakken met een strak broekske of een broek die lekker rijd en iets minder catwalkallures heeft
Met leder is dat iets minder 't geval.
mijn rukka Armas is zelfs niet zo'n lekkere rondloopbroek maar op de motor is ze super
Ik vind dit net het grote voordeel, alles achter het membraam is perfect droog en houd zijn isolerende waarde.
Verder is een keuze simpel te maken en zijn de resultaten ook makkelijk op voorhand in te schatten.
Een goedkoop pak is per definitie wel ergens wat mis mee en dan stel je jezelf de vraag heb ik wel een echt -duur- "all weather" pak nodig of kan ik leven met het aantrekken van een regenpakske (of broek) van 50€ over mijn combi als ik een hele dag in de regen rijd. Voor een uurke houden de meeste pakken 't wel...
Een goed en duurzaam pak met flinke garantie is ook steeds duur, een broek hoort meestal bij een daaraan gelinkte (zelfde merk) jas. anders is 't ritsen verzetten of aanpassen...
waterproof broeken genoeg en goede merken leveren in alle lengtes, neem je broek 5 a 6 cm te lang als je rechtop staat, als je op de moto zit is ze dan juist.
Blijf uit de buurt van spiegels en etalages waarin je jezelf kan zien als je een motorbroek gaat passen, een goed zittende motorbroek dient om te zitten en is niet altijd even elegant om mee rond te lopen.
't is kiezen uitpakken met een strak broekske of een broek die lekker rijd en iets minder catwalkallures heeft
Met leder is dat iets minder 't geval.
mijn rukka Armas is zelfs niet zo'n lekkere rondloopbroek maar op de motor is ze super
Re: ik zoek een goeie motobroek
groeten,
ik ben de zoon van mil (met saratov-jas en checker evo-broek)
ik ben van beiden zeer tevreden, maar de jas had van hetzelfde materiaal mogen zijn als de broek.
De broek heeft een cordura laag langsbuiten met een teflonlaagje op.
Dit zorgt ervoor dat water er gewoon afparelt als in een teflon pan.
Mijn jas (die al niet van de lichtste is, zeker als je in de winter de voering er nog bij insteekt) heeft bepaalde stukken die een beetje water opnemen en de jas dus iets zwaarder maken.
Begrijp me niet verkeerd, ZEER tevreden van beiden, allebei kurkdroog bij stortbuien. In mijn jas zelfs al zwembadjes gemaakt doordat de jas omhoog geduwd wordt door op de moto te zitten, en nog komt er niets door (bij mijn vader zijn richa c-change was dat wel het geval).
Danny zijn rukka ziet er ook zo een stofje uit als mijn broek.
Naar mijn mening is goedkoop nooit beterkoop, maar duurkoop ook niet altijd (C-change pak kost bijna 1000 euro, het mijne 700 en ik ben zo te zien beter af)
Mvg
ik ben de zoon van mil (met saratov-jas en checker evo-broek)
ik ben van beiden zeer tevreden, maar de jas had van hetzelfde materiaal mogen zijn als de broek.
De broek heeft een cordura laag langsbuiten met een teflonlaagje op.
Dit zorgt ervoor dat water er gewoon afparelt als in een teflon pan.
Mijn jas (die al niet van de lichtste is, zeker als je in de winter de voering er nog bij insteekt) heeft bepaalde stukken die een beetje water opnemen en de jas dus iets zwaarder maken.
Begrijp me niet verkeerd, ZEER tevreden van beiden, allebei kurkdroog bij stortbuien. In mijn jas zelfs al zwembadjes gemaakt doordat de jas omhoog geduwd wordt door op de moto te zitten, en nog komt er niets door (bij mijn vader zijn richa c-change was dat wel het geval).
Danny zijn rukka ziet er ook zo een stofje uit als mijn broek.
Naar mijn mening is goedkoop nooit beterkoop, maar duurkoop ook niet altijd (C-change pak kost bijna 1000 euro, het mijne 700 en ik ben zo te zien beter af)
Mvg
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: ik zoek een goeie motobroek
Ik heb een richa spirit c - change , is al mijn tweede
Eerste pak na 1 jaar zo lek als een zeef
Heb dan in garantie een nieuw pak gekregen en dat is na bijna twee jaar ook al niet meer waterdicht
Het grootste probleem is dat je het pak niet kan schoonmaken
Ik doe het met speciaal product die ik heb gekocht bij richa met de hand en koud water zoals zij voorschrijven
en heb nog prijs
Voor mij nooit geen richa meer
Heb nu het nieuwe bmw GS Dry pak gekocht , ben benieuwd
Groeten uit Gent
Stropke
Eerste pak na 1 jaar zo lek als een zeef
Heb dan in garantie een nieuw pak gekregen en dat is na bijna twee jaar ook al niet meer waterdicht
Het grootste probleem is dat je het pak niet kan schoonmaken
Ik doe het met speciaal product die ik heb gekocht bij richa met de hand en koud water zoals zij voorschrijven
en heb nog prijs
Voor mij nooit geen richa meer
Heb nu het nieuwe bmw GS Dry pak gekocht , ben benieuwd
Groeten uit Gent
Stropke
Fun....is not a straight line
Re: ik zoek een goeie motobroek
BMW pakken kwamen vroeger van IXS ben benieuwd wie ze nu maakt voor hen??
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: ik zoek een goeie motobroek
Ik heb in puntje 10 ook niets over gelamineerde pakken gezegd Danny, ik had het over de gewone spullen, maar dat had ik er mss beter bijgezet.Danny schreef:Puntje 10 klopt toch voor geen meter Dirk, gelamineerde Goretex zorgt er juist voor dat enkel de buitenkant nat is en het water niet door de buitenlaag tot (bv) een een goretex insert trekt, waardoor je een bevries gevoel krijgt.
Zelf heb ik een gelamineerd pak (goretex voering tegen de buitenlaag geplakt, dus geen goretex insert, en dat is supersnel droog, maar voelt toch koud aan als het regent. Als de wintervoering erin zit geen probleem, maar in de zomer bv, rijdend in een T shirt onder het pak, krijg je bij een flinke bui wel kou. De buitenlaag koelt af en omdat de gortex ertegen geplakt is, neemt die de afkoeling over. Bij een niet gelamineerd pak voelt het na verloop van tijd ook klam aan, maar minder koud dan bij de stadler, net omdat er nog een laagje lucht tussen de buiten en de binnenlaag zit denk ik. Nu is mijn stadler wel niet echt een wintervest, maar meer een all season, dus er zullen wel warmere zijn.
Verder heel tevreden van Stadler, na de winter de boel efkes wassen en kijken of het nog waterdicht is
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: ik zoek een goeie motobroek
Een goedkope Held zomerbroek ,bij regen of te koud een regenbroek erover .
Heb er de aarde mee afgedweild,combinatie voldoet in alle omstandigheden.
Broeken en handschoenen bij lange regenbuien steeds een probleem geweest de juiste keuze te vinden.
Heb er de aarde mee afgedweild,combinatie voldoet in alle omstandigheden.
Broeken en handschoenen bij lange regenbuien steeds een probleem geweest de juiste keuze te vinden.
Re: ik zoek een goeie motobroek
Vraagje aan de topicstarter, zoek je een goeie motorbroek, of wil je specifieke info over de Bering broek die je bij Vanzeebroeck hebt zien hangen?
En indien je een goeie motorbroek wil, aan welke eisen moet ze voldoen, en voor welk gebruik wil je ze hebben?
Grtz, Philip!
En indien je een goeie motorbroek wil, aan welke eisen moet ze voldoen, en voor welk gebruik wil je ze hebben?
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: ik zoek een goeie motobroek
Frans: goedkope broek, en bij regen, er een regenbroek erover. Op een warme dag zonder broek, en een HonkeMuller erover bij afkoeling?
Re: ik zoek een goeie motobroek
Ik voel bij eender welke kledij waar ik niet dik onder gekleed ben afkoeling als het er (stevig) op regent,Dirk Pauwels schreef:Zelf heb ik een gelamineerd pak (goretex voering tegen de buitenlaag geplakt, dus geen goretex insert, en dat is supersnel droog, maar voelt toch koud aan als het regent.
dat kan ook moeilijk anders. Maar bij de laminaten is het vocht snel verdampt en dan stopt het koudegevoel ook.
BMW spullen zijn zeker niet altijd een succes, soms rechtuit rommel, maar de beste broek die ik ooit al
gehad heb is de Atlantis (de vest ook trouwens).Een regenpak, daar moet ik niks (meer) van hebben.
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: ik zoek een goeie motobroek
[quote="lekkerweg"]Frans: goedkope broek, en bij regen, er een regenbroek erover. Op een warme dag zonder broek, en een HonkeMuller erover bij afkoeling?[/
Goed voor mijn eventuele duo
Goed voor mijn eventuele duo