Systeemhelm 6

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tvtes
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 jan 2013, 13:28

Systeemhelm 6

Bericht door tvtes »

Hey, doordat er een nieuwe uitkomt zijn er mooie kortingen op de systeemhelm 6.
Is deze helm echt zo goed zoals men schrijft, of is hij zijn geld niet waard?
Ik heb nu met dit koude weer veel last van aandamping aan de binnenzijde van mijn vizier, is dat bij de 6 ook nog of doet het vizier wonderen?
En wat over de fluo versie, is deze alleen lelijker of echt wel beter om gezien te worden?

Alvast bedankt
aeneas
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2012, 13:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Systeemhelm 6

Bericht door aeneas »

> Ik heb nu met dit koude weer veel last van aandamping aan de binnenzijde van mijn vizier, is dat bij de 6 ook nog of doet het vizier wonderen?

Daarvoor heb je een pinlock vizier nodig, dat hebben andere merken van helmen ook.

> En wat over de fluo versie, is deze alleen lelijker of echt wel beter om gezien te worden?

Heb sinds een maand of 3 ook een gele fluo helm en krijg wel de indruk dat autos in de file sneller opzij gaan ja..
Mijn andere hobby: http://www.flippers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Systeemhelm 6

Bericht door IB1 »

aeneas schreef:> Ik heb nu met dit koude weer veel last van aandamping aan de binnenzijde van mijn vizier, is dat bij de 6 ook nog of doet het vizier wonderen?

Daarvoor heb je een pinlock vizier nodig, dat hebben andere merken van helmen ook.

> En wat over de fluo versie, is deze alleen lelijker of echt wel beter om gezien te worden?

Heb sinds een maand of 3 ook een gele fluo helm en krijg wel de indruk dat autos in de file sneller opzij gaan ja..
Het pinlock visier werkt, maar verwacht er geen wonderen van. Deze ochtend had ik ook last van licht aandampen. En de fluo gele helm is 'flashy'. Baat het niet, dan kan het alvast geen kwaad.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Systeemhelm 6

Bericht door p@rick »

Ik heb eerst een tijdje rondgekeken welke helm het beste opviel in't verkeer. Voor overdag (wanneer ikzelf het meeste rijd) was dat naar mijn bescheiden mening de fluo-oranje.
Onder oranje straat- en tunnelverlichting maakt het niet zoveel uit of je geel of oranje neemt, beiden vallen daar even goed (of slecht) op.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Systeemhelm 6

Bericht door lekkerweg »

Ik ben er zeer ontevreden over de BMW systeem6 helm wat de geluidsisolatie betreft. Hij is helemaal niet zo stil als ze je willen doen geloven.
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Systeemhelm 6

Bericht door jupke »

zal de gal ook m'r spuwen.
anti condensscherm doet z'n werk. water komt er bij mij niet binnen, wat bij sommige anderen wel is.
geluid valt wel mee. ik hoor de navi goed genieg en deze staat niet op het hardste.
nadeel: 1 v/d 2 kabeltjes v/h zonnevisier is over. het zonnevisier gaat dus niet mer open of dicht.
laat dit nu net een onderdeeltje zijn wat ze niet appart verkopen. garantie is voorbij, herstelling of vervanging is uitgesloten.
was de laatste systeem die BMW aan mij verkocht heeft.
mocht er iemand 75 voor geven gaat hij de deur uit. zo, mijn gal is gespuwd
broem..broem..GAAAAZ
Plaats reactie