Clearwater LED lights

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Clearwater LED lights

Bericht door Geert B »

Iemand ervaring met deze extra LED verlichting ?
Ik heb er al veel goeds over gelezen...
http://www.clearwaterlights.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten, Geert.
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Clearwater LED lights

Bericht door Stelo »

Hallo,

Opletten als je ze bestelt uit de States.
De douane pikt met veel plezier zijn/haar graantje mee.
De totaalprijs blijkt ineens hoger uit te vallen!

Grts,
Stelo
R1200RT
cargoliner
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:55
Locatie: De Pinte

Re: Clearwater LED lights

Bericht door cargoliner »

Ik heb de kleine "Glenda's" gemonteerd juist onder mijn richtingsaanwijzers op een steun van Hornig,en ik moet zeggen dat ik daar héél tevreden over ben.
1) Gemakkelijk te monteren. Ik rij met een GS 1200 (2011) en de kabelboom wordt er klaar voor montage bij geleverd, ook vijzen ,klemmen...alles en goede handleiding .
2) De led's zijn regelbaar met een potmeter, maar zijn ook verbonden met het groot licht. Duwen op de knop van je groot licht en de led's branden op volle kracht mee. Ik rij dagelijks door de file naar Brussel en ik kan je verzekeren,ze zien mij komen.
3) laag verbruik. 12W op full power. Ik heb ze hot wired verbonden met de voeding voor de GPS,dus branden ze nog 1min. na omdraaien v/d sleutel. Is dikwijls praktisch .
Het is duur,maar het is kwaliteit. Ik heb het mij nog geen km beklaagd. En inderdaad de douane grabbelt ook mee.
Ook de "dienst na verkoop" is top. Eén v/d leds flikkerden bij een zekere lichtsterkte.Ze hebben mij direkt een andere op gestuurd en probleem was opgelost.
Ik kan het alleen maar aanbevelen.
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Re: Clearwater LED lights

Bericht door Geert B »

Kun je zeggen hoeveel je extra moest betalen aan douane en andere administratie ?
voor de installatie vraag ik mij af of het niet beter is om het te laten doen door de dealer ? gezien het CANBUS systeem en garantie en dergelijke ... ?

Gr, Geert
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Clearwater LED lights

Bericht door roadster »

Over de douane kan ik je niks zeggen maar installatie van zo'n dingen is niet echt moeilijk
Een voldoende dikke stroomkabel met zekering op je batterij aansluiten en naar voor brengen, daar sluit je een 12v relais op aan dat gestuurd wordt door de accessoireplug die al klaar hangt achter je oliekoeler (voorbekabeld stekkertje te krijgen bij de BMW dealer voor een kleine 10€), schakelaar ertussen mikken en klaar. De zekering zet je zo kort mogelijk bij je batterij.
Zo heb je geen last van het canbus systeem, blijven je lichten nog een minuutje na stopzetten vd motor branden tot het canbus de stroomtoevoer naar je accessoireplug utschakeld en kan er geen leukerd ongewenst je lampen opzetten als je ergens geparkeerd staat en zo je batterij leegtrekken...
R1200GS LC
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Re: Clearwater LED lights

Bericht door Geert B »

ok, bedankt voor de info.
Ik ga dat eens bekijken.

Gr, Geert
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Clearwater LED lights

Bericht door IB1 »

Ben aan het overwegen om me ook een setje aan te schaffen. Alleen zie ik een beetje op tegen de installatie. Ik ben een beetje onhandig.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Plaats reactie