Schuberth C2 versus C3

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

Ik ben benieuwd of er rijders zijn die de beide Schuberths (of mogelijk ook de C3 Pro?) kunnen vergelijken.
Zo ja, dan hoor ik graag wat de bevindingen zijn.
Bij voorbaat bedankt!
Flat Twin Power

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb een c2 gehad en heb nu al een aantal jaren een c3 en die vind ik op alle vlakken beter dan de c2. Hij is lichter, stiller, comfortabeler, het zonnevizier komt dieper, er is een standaard pinlock en het sluitmechanisme is beter. Ik kan er eigenlijk niet echt iets negatiefs over zeggen. De beste helm die ik al gehad heb. Ik rij wel met een rt en zit goed beschermd tegen de wind, misschien dat mensen met een naaktere motor andere ervaringen hebben. Over de pro kan ik niets zeggen daar heb ik nog nooit mee gereden
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door roadster »

ik ben ook overgestapt van een C2 naar een C3 en ben daar content van. Als ik toch iets negatief moet aanhalen: het perifeer blikveld van de C3 is kleiner dan de C2, ttz ik heb de indruk dat het vizier minder 'breed' is dan op mijn C2 en ik mis de ventilatiestand van het het vizier op de C2 die je 1 klik naar voor kon schuiven met dichtgeklapt vizier.
maar nu ben ik echt details aan het aanhalen...
R1200GS LC
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

Een dieper zonnevizier, da's wat ik bij de J1 ook zou willen.
Anderzijds heeft die wel een fantastisch perifeer zicht.
Wellicht is dat bij geen enleke integraal-of systeemhelm te vinden.
Als je het vizier niet één klikje kan openen, wat inderdaad handig is, hoe gaat het dan wel?
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

Je kan wel een ventilatie-opening behouden bij de c3, maar die is minder dan bij de C2.
Namelijk als je het scherm volledig naar beneden doet, zonder het vast te klikken.
Het is maar als je wat door duwt dat het scherm bij de C3 vast klikt.

Eigenlijk zou ik niet weten waarom je dit zou willen, de ventilatie van de C3 is ZO goed.

Groeten
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

Heeft de C3 helemaal geen "klikjes-standen" maar eerder een continue verstelling van het vizier?
De motorfiets maakt toch ook veel verschil, mijn J1 dampte vanochtend op een RT
nogal aan (en het was echt niet het moment om het vizier te moeten openzetten :oops: )
Terzijde: dit weekend bij RAD 25% korting op één artikel, kan dus ook voor een helm dienen
en op de prijs van een C3 of C3 Pro maakt dat een aardig verschil.
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

De C3 heeft klik-standjes.
Maar bij de laatste stand zet je het vizier als het ware tegenaan.

Grtn
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb ze allebei gehad, ondertussen een kleine 40k met de C3, met de C2 iets van een 60k gedaan denk ik. C3 is beduidend beter dan de C2, ook wat minder braaf van model. Zonneschem is beter. Binnenbekleding ook al een paar keer gewassen en is redelijk van kwaliteit, al heb ik wel een loskomende naad moeten herstellen.
Zelf vind ik de Shubert zijn prijs niet waard, maar ik vond in de categorie rond de 300 euro niets dat mij goed zat en een beetje kwalitatief was. Uiteindelijk dan maar bij gebrek aan beter destijds voor de C3 gekozen. Persoonlijk zou ik nu voor een Shoei kiezen, de opvolger vd multitec. Die zat perfect, maar had toen geen zonnescherm, ondertussen wel.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

De opvolger van de Multitech, dat is dan de Neotec? Ook niet in de 300€ klasse denk ik :wink:
Hij heeft wel een deftige sluiting, het dubbel-D gedoe vind ik maar niks.
Beemerke Beem
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 feb 2012, 17:35
Woonplaats: Aartselaar
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Beemerke Beem »

Ik heb een C2, al jaren, toen gekocht bij ECO in kontich. Ik rij met een K100RT en K1200LT. Deze helm was de slechtste wat ik ooit heb gekocht. Het enige pluspunt was de zeer goede service van ECO en in iets mindere mate van Schuberth. Toen ik de helm net had, reedt ik door een wolkbreuk naar het werk (± 30 Km). Halverwege begon er water binnen te dringen langs 1 van de zijkanten. Het scherm sloot niet volledig af in de dicht geduwde stand. Normaal rij ik steeds in de ventialtiestand, d.w.z het scherm staat dan een 1 à 2 mm naar voor. Ik heb de helm toen binnen gedaan bij ECO, deze hebben hem naar de leverancier gebracht en daar heeft er een rubberen band bij geplaatst, zonder effect echter. Wel alles gratis. Verleden jaar waren mijn rubbers stuk en weer hebben ze het gratis vervangen, helm was al jaren uit garantie. Ter vervanging kreeg ik een C3. Wat een verschil met de C2, beduident stiller en lichter van aanvoelen. Spijtig dat hij zo duur is. Of hij ook beter waterbestendig is weet ik niet.
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

C3 krijgt wel vaker klachten over binnensijpelend water en een zonnevizier dat afbreekt.
Tevens durft het kinstuk dichtklappen vanaf een bepaalde snelheid, bij bepaalde toermoto's.

De Neotec is inderdaad de opvolger van de Multitec en tevens ook een hele grote concurrent van de C3.
Moet op geen enkel vlak onderdoen, behalve de prijs.

Grtn
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

Het dichtklappen vanaf een bepaalde snelheid is geen punt voor mij, 't is niet mijn bedoeling
om met opgeklapt kinstuk te rijden, lijkt me niet veilig.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

De C3 Pro is in de RAD winkel(s) in mijn buurt nog niet verkrijgbaar.
Hij kan wel via de webshop besteld worden.
Heeft er iemand een idee of het bij de maten van de C3 om dezelfde afmetingen gaat als bij de J1?
Je kan een gekocht product via de RAD webshop weliswaar terugsturen, maar ik zou dat liever vermijden.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door RBee »

willy schreef: Hij heeft wel een deftige sluiting, het dubbel-D gedoe vind ik maar niks.
Je bent voor of tegen, maar een dubbel D is zeker deftig(er). :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door stefke2 »

Mijn C3 zit nu na +-160000km nog altijd redelijk strak, piept of kraakt ook niet, alles werkt nog naar behoren (scharnieren, verluchting, sluiting..). Wat zeker niet slecht is voor een helm die +-20x per dag op en afgezet wordt. Vizier valt nu wel sneller uit eigen beweging dicht. Water binnensijpelen is een veel voorkomend en irritant probleem. Ik heb daar niks aan laten doen omdat ik de helm geen seconde kan missen. Vizier is van goede kwaliteit zolang er maar geen strooizout op komt want dan is dat gelijk gekrast. :-?
Iets sportiever volume tov van de C2. Sluit onder de kin ook beter af dan de C2.

Mijn volgende helm zal waarschijnlijk geen Schuberth worden, ik heb het nu wel gehad met Schuberth... :roll:
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door roadster »

willy schreef:De C3 Pro is in de RAD winkel(s) in mijn buurt nog niet verkrijgbaar.
Hij kan wel via de webshop besteld worden.
Heeft er iemand een idee of het bij de maten van de C3 om dezelfde afmetingen gaat als bij de J1?
Je kan een gekocht product via de RAD webshop weliswaar terugsturen, maar ik zou dat liever vermijden.
Nee, je kan niet afgaan op je maat van een J1 om je C3 te bestellen (en al zeker niet van een C2, een C3 in de maat van mijn C2 kon ik 360° draaien op mijn hoofd... :roll: ).
Ik heb zowel een J1 als de C3 en beide hebben ze toch een iets of wat andere pasvorm, best eens gaan passen en dan komend WE met 25% korting bestellen bij RAD
R1200GS LC
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

willy schreef:De C3 Pro is in de RAD winkel(s) in mijn buurt nog niet verkrijgbaar.
Hij kan wel via de webshop besteld worden.
Heeft er iemand een idee of het bij de maten van de C3 om dezelfde afmetingen gaat als bij de J1?
Je kan een gekocht product via de RAD webshop weliswaar terugsturen, maar ik zou dat liever vermijden.
Ze zijn in elke RAD Shop verkrijgbaar, maar de stock is zo goed als nihil.
Je moet de medewerkers dus vragen om één vrijblijvend te bestellen.
Gaat perfect, zonder moeite.

Greets
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

stefke2 schreef: Water binnensijpelen is een veel voorkomend en irritant probleem. Ik heb daar niks aan laten doen omdat ik de helm geen seconde kan missen.
Zou niet veel uitgemaakt hebben.
Splash Design / Schuberth kan hier niets aan doen.

Greets
Beemerke Beem
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 feb 2012, 17:35
Woonplaats: Aartselaar
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Beemerke Beem »

[quote="Ralph"]C3 krijgt wel vaker klachten over binnensijpelend water en een zonnevizier dat afbreekt.
Tevens durft het kinstuk dichtklappen vanaf een bepaalde snelheid, bij bepaalde toermoto's.

Toen ik de C3 tijdelijk mocht gebruiken is dat bij mij ook voorgevallen. Toen ik dit melde aan de verkoper bij ECO, zei deze dat dat een ingebouwde veiligheid was van Schuberth dat de helm automatisch dichtklapt bij hogere snelheid.
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

verkoopspraat :grin:
Schubert zelf steekt de schuld op de vortex die zich afspeelt achter het windscherm.

Grtn
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door willy »

Verkoopspraat, misschien. Maar het kan toch niet veilig zijn, met enige snelheid rijden met
het kinstuk opgengeklapt. Voor mij is het geen nadeel dat hij dan dichtvalt.
Krassen op het vizier door strooizout, hoe gaat dat in zijn werk?
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door GSMax »

willy schreef:De C3 Pro is in de RAD winkel(s) in mijn buurt nog niet verkrijgbaar.
Hij kan wel via de webshop besteld worden.
Heeft er iemand een idee of het bij de maten van de C3 om dezelfde afmetingen gaat als bij de J1?
Je kan een gekocht product via de RAD webshop weliswaar terugsturen, maar ik zou dat liever vermijden.
Heb ook een J1 en ben recent een C3 Pro gaan passen bij EKO. Een L in de J1 is niet gelijk aan een L in de C3 Pro. Deze laatste zit echt zeer strak rond mijn hoofd en ik vrees te strak om goed te zijn, dus voor mij geen Schuberth flip up... :-(
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door stefke2 »

willy schreef:Krassen op het vizier door strooizout, hoe gaat dat in zijn werk?
Simpel. Smeltwater met bakken strooizout is een smeerlapperij waardoor je eigenlijk niet echt veel meer ziet door je vizier vanweg een witte waas. Dus zit er niks anders op dan dat onderweg eens schoon te vegen. Uiteindelijk krijg je een vizier dat minuscuul gekrast is en waar het water eigenlijk niet meer afloopt. Bovendien is rijden bij regenweer en donker een hel. Ik heb net mijn oude vizier weggegooid dus helaas geen foto. Momenteel rij ik rond met een +-ok vizier dat ik voor de winter gebruik en een nieuw vizier dat ik de (hopelijk) betere dagen ga gebruiken. :roll:
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Schuberth C2 versus C3

Bericht door Ralph »

willy schreef:Verkoopspraat, misschien.
Zeer zeker, want op een naked bike of racer gebeurt dit niet.
Tenzij je je hoofd misschien uitgesproken neerwaarts brengt.

Grtn
Plaats reactie