Waar stopte uw papieren

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Retsig schreef: Als iedereen nu gewoon eens met zijn fikken van andermans gerief af zou blijven ...
de wijsheid van de dag is geschied ! :wink: :lol:

ik heb altijd mijn originelen op zak en copies thuis. Dat maakt verlies al wat makkelijker om aan te geven ed ... als mijne portemonnee ooit gepiky wordt, dan slaap ik op mijne moto tot ik nieuw papieren heb ... en ik slaap daar dan niet alleen op ! :lol: zal mijn neefjes Smith & Wesson wel naast me leggen :lol: :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Flauwe reactie, dat is uw mening. Ik neem gewoon mijn voorzorgen omdat ik weet dat je uiteindelijk er toch alleen voorstaat.
1) Als ik geen papieren meeneem is dat omdat ik nen dief zijn operatie wil bemoeilijken in de hoop dat ie op zijn strooptoch tegen een controle aanloopt... Hij zal niet kunnen aantonen dat het de zijnen is. Als hij dan later ook niet afkomt met de echte papieren dan heb je meteen een toffe zaak.
2) Helaas, zal dat nooit gebeuren. Er zijn er te weinig controles daarop want blijkbaar liggen de prioriteiten elders anders. (op kassa-kassa flits bv) In de laatse 4jaar (+250.000km) heb ik nog maar twee keer controle gehad op boorddocumenten. Eénmaal op een nacht bij het binnenrijden van Belgie vanuit Frankrijk. En éénmaal omdat mijn versleten camionnetje van 18 jaar oud in een straat stond waar bewoners 'dat verdacht vonden'. Ik mocht daarop op ne zondagmorgen naar den bureau komen.
3) Meer controle zou ook iets doen aan de wegpiraten die rondrijden met niet-gekeurde en/of onverzekerde voertuigen. Uit eigen ervaring weet ik ook waar ik over spreek want zulke kerels reden reeds 2x de auto van mijn vader in de prak. Geparkeerd voor de deur, bij nachte, zat en met vluchtmisdrijf.
4) Ik denk ook niet dat vele dieven rondtuffen op andermans gerief. Een moto wordt gestolen en gedemonteerd waarna de stukken in een circuit verdwijnen.
5) Ik heb ook geen probleem met een PV en een diepgaandere controle als ik mijn copietjes toon.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Retsig schreef:Ik vraag me gewoon af, met welk van al deze slechte scenarios kom je der best vanaf.
1) copies voorleggen en beboet worden ...
2) moto met originele documenten onder het zadel foetsie, gepikt ...
3) originelen in portefeille en dan je bruine die gepikt word ...

Er zijn volgens mij, ondanks de wet op de originele "boord"documenten nog altijd andere manieren om uit te maken of een voertuig wettelijk aan iemand toebehoort. Op de roze kaart staat alles omtrent uw inschrijving dacht ik, nummerplaat en framenummer onder andere en -weet het mij te zeggen als ik de bal hier gigantisch mis sla- die gegevens zijn op te vragen in de computers van de politie.
Ik neem aan dat als uw identiteit, uw nummerplaat en uw framenummer kloppen met wat er uit de computer rolt men u een vermaning gaat geven om de originelen niet bij te hebben, evt een boete(ke) en zal vragen de originelen te komen tonen.
maar zoals ik al zei, misschien ben ik een beetje te naïef.
Als iedereen nu gewoon eens met zijn fikken van andermans gerief af zou blijven ...
Het ging hier niet om "het minst slechte der scenario's", maar om goedkoop commentaar op de politie. Ik kies zelf voor copie's en de mogelijkheid van een pv...
Verder bevestig je wat ik zeg, dus grondige controle die aantoont wie de effectieve eigenaar is, maar waar ik heen wil, is dat het nut van de originele documenten hiermee verloren gaat en meer werk dient verricht voor hetzelfde resultaat.
En je laatste zin is juist, maar utopisch.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Xavier schreef:Flauwe reactie, dat is uw mening. Ik neem gewoon mijn voorzorgen omdat ik weet dat je uiteindelijk er toch alleen voorstaat.
1) Als ik geen papieren meeneem is dat omdat ik nen dief zijn operatie wil bemoeilijken in de hoop dat ie op zijn strooptoch tegen een controle aanloopt... Hij zal niet kunnen aantonen dat het de zijnen is. Als hij dan later ook niet afkomt met de echte papieren dan heb je meteen een toffe zaak.
2) Helaas, zal dat nooit gebeuren. Er zijn er te weinig controles daarop want blijkbaar liggen de prioriteiten elders anders. (op kassa-kassa flits bv) In de laatse 4jaar (+250.000km) heb ik nog maar twee keer controle gehad op boorddocumenten. Eénmaal op een nacht bij het binnenrijden van Belgie vanuit Frankrijk. En éénmaal omdat mijn versleten camionnetje van 18 jaar oud in een straat stond waar bewoners 'dat verdacht vonden'. Ik mocht daarop op ne zondagmorgen naar den bureau komen.
3) Meer controle zou ook iets doen aan de wegpiraten die rondrijden met niet-gekeurde en/of onverzekerde voertuigen. Uit eigen ervaring weet ik ook waar ik over spreek want zulke kerels reden reeds 2x de auto van mijn vader in de prak. Geparkeerd voor de deur, bij nachte, zat en met vluchtmisdrijf.
4) Ik denk ook niet dat vele dieven rondtuffen op andermans gerief. Een moto wordt gestolen en gedemonteerd waarna de stukken in een circuit verdwijnen.
5) Ik heb ook geen probleem met een PV en een diepgaandere controle als ik mijn copietjes toon.
1) En om deze reden rijdt er uiteindelijk niemand nog met papieren rond (want copies zijn voor mij hetzelfde als geen) en dit houdt in...(zie post hiervoor).
2) Inderdaad.
3) Niet relevant.
4) a) Je zou aardig staan kijken. Je eigen punt 2) is de reden hiervan.
b) Dit voorbeeld was maar een ludieke schets...
5) Vanwaar dan die sneer naar desbetreffende agent?

Motorrijders moeten gewoon wat minder gaan zeiken. 75 % begaat betrekkelijk veel overtredingen (ik kijk maar ff in de spiegel) en wordt in verhouding zéér weinig beboet. Bereken anders ff aantal kms, gepleegde overtredingen en aantal boetes. Als ik daaraan denk, kan mijn dag niet meer stuk.
Andrenaline
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2005, 21:21
Locatie: Melle

Bericht door Andrenaline »

Ik heb eens gehoord dat fotocopies zouden tellen als ze gelegaliseerd zijn door het gemeentebestuur.

Heeft iemand hier weet van ?
Tenslotte moet men nog altijd de originele hebben om te verkopen.
Jefke
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 aug 2005, 15:17
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

nog eens...

Bericht door Jefke »

Zal wel stilaan in herhaling vallen, alle opties zijn al aangehaald. Ik heb mijn officiële documenten in een plastiekzakje (portefeuilleformaat) handig in mijn vestbinnenzak (heb maar 1 vest, gemakkelijk zeg!). Heb ze tijdje terug vanonder het zadel weggehaald, voel me nu veiliger op weg.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
Eric Selleslagh
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 sep 2004, 23:40
Locatie: Willebroek

Bericht door Eric Selleslagh »

Zo vindt iedereen wel een plekje om zijn papieren te bewaren.
Het kan wel eens van pas komen dat je nog een kopie hebt van al je papieren. Dan kan de papierenwinkel wat sneller werken bij verlies (of wat dan ook)...
Andrenaline
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2005, 21:21
Locatie: Melle

goed weggestoken in de kast

Bericht door Andrenaline »

..............Alleen kan ik deze niet meer vinden in die kast.

Nu heb ik reeds de uitleg gelezen van de "roze kaart". daar heb ik trouwens nog een copie van in mijn portefeuille.
Waar kan ik echter terecht voor een copie van mijn gelijkvormigheidsattest ?
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: goed weggestoken in de kast

Bericht door Harald »

Andrenaline schreef:..............Alleen kan ik deze niet meer vinden in die kast.

Nu heb ik reeds de uitleg gelezen van de "roze kaart". daar heb ik trouwens nog een copie van in mijn portefeuille.
Waar kan ik echter terecht voor een copie van mijn gelijkvormigheidsattest ?
Copij van het GV attest bij BMW in Bornem :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Kopies boorddocumenten of niet?

Bericht door jpblocken »

Fotokopies, ingescande en terug afgedrukte documenten enzomeer: in feite ben je wettelijk niet in orde tewijl je tegoedertrouw bent en gewoon diefstal wil voorkomen.
Welnu, de wetgever heeft voorzien in de wetgeving over de inschrijving dat het inschrijvingsformulier uit twee delen zou mogen bestaan. Eén deel bij het voertuig, één deel thuis. Je hebt de twee delen nodig om het te verkopen. Maar... deze mogelijkheid heeft men verder niet meer uitgewerkt in een Ministerieel Besluit en alles blijft bij het oude. Iemand buurman of kennis van Landuyt? Lobby eens?
Anderzijds: zorg er steeds voor dat je een originele groene en nog geldige verzekeringskaart bij hebt, afgeleverd op je kenteken of de chassisnummer van de motor. Dan loop je het risico niet dat je tweewieler in beslag genomen wordt wegens vermoedens van niet verzekering. Een kopie van je verzekeringsbewijs kan je bij verlies ongetwijfeld op eenvoudige vraag aan je makelaar of maatschappij bekomen.
Een gelijkvormigheidsattest (GVA) hoef je in België alleszins niet bij te hebben: de wettelijke bepalingen terzake verplichten nergens dat het document het voertuig moet "vergezellen". Opletten: bij de auto's is dat wel zo.
Of een kopie van je inschrijvingsbewijs voldoet is een beetje afhankelijk van de goodwill van de controlerende beambte. Wettelijk moet je het origineel bijhebben. Maar de politie kan vrij eenvoudig nagaan of de inschrijving in orde is door de kentekenplaat op te vragen via "Portal". Zij krijgen dan de nodige gegevens om na te gaan of je in orde bent. Een en ander is dan ook afhankelijk van de goodwill en de manier van omgaan. In de politie-opleiding (in Limburg alleszins) wordt over deze mogelijkheid gesproken en wordt aanbevolen om in het geval iemand een kopie voorlegt te controleren via "Portal". Je loopt dan wel nog het risico een PV van waarschuwing te krijgen (dwz dat je je naderhand met het origineel moet aanbieden in een politiekantoor) of in het ergste geval een PV (boete normaal ongeveer 60 Euro), zeker als er nog andere inbreuken werden vastgesteld.
Ga je de grens over, dan moet je het origineel bijhebben. En hoe de buitenlandse ordehandhavers er over denken? Waarschijnlijk zijn er ginder, net als hier, allerlei "mensen" in hun rangen.
Nu is het dus aan jou. Ofwel originele documenten (wettelijk volledig in orde) of wel in elk geval een origineel verzekeringsbewijs! en een -op zijn minst leesbare- kopie van het inschrijvingsbewijs meenemen.
De wetteksten terzake vind je ook terug op http://www.wegcode.be.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Relax schreef:En een PV van waarschuwing om papieren later te tonen, daar veegt zo'n dief toch z'n chokedijzen aan?
Je gaat makkelijkheidshalve voorbij aan het nut van originele documenten en schuift dan de schuld in de schoenen van de politie.

Btw: ik rij ook met copies rond, maar mij hoor je niet klagen als ik hiervoor een pv krijg.
Ik begrijp het niet goed, als je een dief een boete geeft of ge geeft hem een pv van waarschuwing, wat is het verschil ? Daarmee heb je de moto niet terug ?
En als het de voorzichtige eigenaar is ,die wordt dan wel gestraft.30 40 jaar geleden werd de pv van waarschuwing veel meer toegepast, maar de staatsschuld is intussen een beetje :twisted: gestegen; Ik denk dat het huidig politiekorps meer een incasseringsbureau geworden is .
Trouwens het is toch niet zo moeilijk om een dief door de mand te laten vallen. Stel hem een paar vraagjes bv geboortedatum en plaats naam echtgenoot enz ,jullie zien het op big brother de dief niet.

Verder voor zij die hun vest met papieren regelmatig vergeten, steek ze in de zijzak van uw broek :wink: spijtig voor zij die zonder broek thuiskomen :D :D :lol:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als iedereen nu gewoon eens met zijn fikken van andermans gerief af zou blijven ...
Dat is het natuurlijk, maar ik denk dat dat in dees tijden NOG naïver is :lol: spijtig genoeg !!!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Papieren gewoon bij de motor laten: als hij gepikt wordt heb je die papieren toch niet meer nodig :roll:
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Bericht door Rafèrté »

Mijn papieren zitten in de rug van mijn jas ( bij de rugbescherming ). Als ik op reis ga neem ik altijd een geheugenstickje mee waarop er copies van de papieren van reisverzekering/ paspoort / rijbewijs / bankkaarten / de doc v.d. motor / en enkele foto's van de motor opstaan. ( in pdf-formaat )
pierre-pieter-pierrot
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:22
Locatie: Zemst

waar steekt ik de boorddukumenten ?

Bericht door pierre-pieter-pierrot »

Eénvoudig : rijd ik zonder de koffers met de GS,dan gaan de boorddokumenten achter één van de ritsen van de beschermingskledij !
Pierre-O Elewijt
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Xavier schreef::!: Ivm papieren.
Wat ook nog een goede tip is bij elke buitenlandse reis. Scan uw belangrijke documenten in en mail ze naar je eigen adres. In geval van nood kan je hiermee al een eind op weg. Internetcafés heb je tegenwoordig overal.

greetz,
Xavier
Is me verleden week trouwens ook aangeraden door de douane in de luchthaven, is de beste manier om te bewijzen dat je alle zaken die je in handbagage hebt ( laptop, camera's, juwelen ) etc legaal gekocht hebt, en er niet een invoertaks moet op betalen ... Was wel een heel zware controle verleden week zeg, iedereen alle handbagage openen in een aparte ruimte, en ook nog eens gecontroleerd door de drugshond.

En mijn motorpapieren zitten altijd in mijn jas ( in het waterdichte vak ).
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Frans schreef:30 40 jaar geleden werd de pv van waarschuwing veel meer toegepast
30-40 jaar geleden had de burger nog respect (of was het schrik) voor de politie. Als je in die tijd een PV van waarschuwing kreeg dan reed je vierklauwens naar huis en stond je een uur later aan het dichtsbijzijnde politiebureel met je papieren in je lichtjes bevende en zwetende hand.

Als we nu een PV van waarschuwing uitschrijven dan vegen ze er hun kas aan. Als ze dan bezoek krijgen van de wijkagent om te vragen hoe het zit dan hebben ze uiteraard dat papierke verloren, maar ze zullen het alsnog rap rap in orde brengen.
Zo moeten wij ganse dag achter de mensen hun vlerken lopen.
Ik schrijf geen PV's van waarschuwing meer. Zonde van het papier en de inkt. Ofwel schrijf ik niet ofwel geef ik direct een PV.
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

Andrenaline schreef:Ik heb eens gehoord dat fotocopies zouden tellen als ze gelegaliseerd zijn door het gemeentebestuur.

Heeft iemand hier weet van ?
Tenslotte moet men nog altijd de originele hebben om te verkopen.

Wat is het nut dan van copies bij je te hebben, als het in feite echte zijn?????
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

JH. schreef:
Andrenaline schreef:Ik heb eens gehoord dat fotocopies zouden tellen als ze gelegaliseerd zijn door het gemeentebestuur.

Heeft iemand hier weet van ?
Tenslotte moet men nog altijd de originele hebben om te verkopen.

Wat is het nut dan van copies bij je te hebben, als het in feite echte zijn?????
Wat in het rood staat, kan gewoon niet.
Of het is een copij of het is een orrigineel.

En enkel orrigineel is goed genoeg :wink:
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Harald schreef:
JH. schreef:
Andrenaline schreef:Ik heb eens gehoord dat fotocopies zouden tellen als ze gelegaliseerd zijn door het gemeentebestuur.
Heeft iemand hier weet van ?
Tenslotte moet men nog altijd de originele hebben om te verkopen.
Wat is het nut dan van copies bij je te hebben, als het in feite echte zijn?????
Wat in het rood staat, kan gewoon niet.
Of het is een copij of het is een orrigineel.
En enkel orrigineel is goed genoeg :wink:
Ik spreek mij niet uit over papieren van een auto of moto, maar je kan een kopie wel degelijk voor echt laten verklaren op de gemeente.
Ik weet dat ik dat ooit eens met papieren voor de woning heb gedaan. ik moest hiervan een origineel opsturen, maar ik had er maar 1 exemplaar van. Dus heb ik een kopie gemaakt en voor echt laten verklaren. :wink:
Maar zoals ik al zei, Moto of Auto :?: :?:

Zonder problemen aanvaard. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Fox30
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 mar 2005, 19:45
Locatie: Brasschaat (5-sterrengemeente sinds FataMorgana)

Bericht door Fox30 »

Als ik dit zo lees kunnen we samenvatten als volgt:

de regel zegt: originelen bij hebben.

de praktijk zegt:
kopijen onder zadel (achter slot), in portefeuille en bij vrienden of familie.
Eventueel nog kopijen in de helm
Bij meerdere motovesten, kopijen in elke vest.
verzekeringsbewijs (groene kaart) origineel bij moto. Is bij diefstal eenvoudig opnieuw te verkrijgen bij de verzekeringsagent.

10 of 20 eur bij rijbewijs heb ik ook al 25 jaar bij me.(allee vroeger was het een briefje van 1.000 Bfr)

papieren:
- inschrijvingsbewijs
- gelijkvormigheidsattest
- geldig verzekeringsbewijs (elk jaar nieuwe kopij maken)
- rijbewijs
DJAIRO

Re: Waar stopte uw papieren

Bericht door DJAIRO »

Harald schreef:Effe surfen en hierop uitgekomen , een opbergvakske met sleutel achter uw nummerplakske

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

of voor wie graag zelf wat gaat neuzen
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
Hallo,
Strafste "stoot" :oops: van mij,ooit eens naar Italie met mijnen"Duc"alleen en zonder enige papieren enkel Visa kaart op zak!! :roll: pas gemerkt toen ik thuis kwam,wreed veel sjans gehad!nu 10jaar later altijd copy :twisted: van papieren in men binnenzak motovest,hopelijk begrijpt de"plitsie" :lol: dit wel,als ge tegen die mannen vriendelijk bent vallen die wel mee hoor!! :)
mvg Frank
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Wedden van ni?
I respect your opinion. But I don't give shit.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Relax schreef:Wedden van ni?
Yep,
Slecht karakter :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Noel-K1200RS
Berichten: 122
Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
Locatie: Lochristi

Bericht door Noel-K1200RS »

Pvde schreef:Harald,
Zou je zo niet mogen rijden, kwestie van nie geflitst te kunnen worden, he
Afbeelding
:wink: :wink: :roll: 8) :lol: :lol:
Nog een gedacht: "oesje meneer de inspecteur (nu zijn ze dat allemaal!), nu is mijn vakje voor de documenten toch wel opengevallen zeker...." :oops:
BMW, wat anders?
Plaats reactie