Aankoop BMW R75/6

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door tweecilinderke »

Ratte, ze reden daar vroeger ook de wereld mee rond ze want er was nie meer dan da :mrgreen:
na 15 km zou uw motorke toch al warm mogen zijn volgens mij.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Ratte schreef:je kan van een 40-jarig voertuig niet verwachten dat je er hetzelfde mee kan doen dan met een nieuwe, vind ik.
Ik ben er nochtans mee naar het zuiden van Marokko gereden. Niet de minste hapering... :wink:
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

'na 150 à 200km op zone moto zijt ge moe' dixit Synchro Bob ongeveer 1 jaar geleden :)
ik onthou niet alleen uw technisch advies hè ;)

In Marokko was ik ook moe na een dagske rijden hoor, daar niet van, maar een nieuwe rijdt toch beter, comfortabeler, niet?

En indd, daar reden ze vroeger ook de wereld mee rond, ik zou het zelf graag eens doen me dunkt!




ondertussen: van Molenbeek tot Alsemberg draait ie al mooi, en das geen 17km ;)
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Ratte schreef:'na 150 à 200km op zone moto zijt ge moe' dixit Synchro Bob ongeveer 1 jaar geleden :)
ik onthou niet alleen uw technisch advies hè ;)
;)
Hélabà ! Wat gaan die mensen denken van mij, hier, op dat forum.

Je citeert me verkeerd, Ratte. Ik wordt maar moe vanaf 800Km. Na 1000 Km op een dag ben ik wel "meurg".
Wat ik je vertelde is dat als ik in een mooie streek ben (vb Schotland, Corsica, Zuid Marokko) dan hou ik de ritten kort en de snelheid gematigd om te kunnen genieten van de omgeving. 4000 km ter plaatse in 8 dagen vind ik niet meer plezant. Door mooie landschappen zoeven en, omwille van de "kijktechniek", niks van het decors zien, is niet (meer) aan mij besteed.
In juni ga ik naar de Franse Alpen met de 80GS. Na een verbindingsetappe van een kleine 700Km probeer ik niet meer dan 250Km per dag te rijden.

Moe. Ik ? Jamais !
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Bob »

Synchro Bob schreef: In juni ga ik naar de Franse Alpen met de 80GS. Na een verbindingsetappe van een kleine 700Km probeer ik niet meer dan 250Km per dag te rijden.
Da's dan ook de enige goeie manier om per moto van die Franse Alpen te genieten :thumleft:

Ik zal eind mei al eens gaan zien of alles daar nog in orde is tegen dat jij komt :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

Och Bob, het was niet om u in discrediet te brengen hoor :)
finsoit, nu dat is opgelost, over hoeveel men op nen dag wil/kan rijden...


...ik denk erover om een reis(je) te maken van zo lang mogelijk...dat wil zeggen, zolang mijn budget het toelaat. ik ben dan over maanden of jaar bezig.
ofwel rondreizen in Zuid-Amerika, ofwel naar Azie. het nadeel aan ZA is dat het vervoer naar daar nogal geld kost. voor uzelf en uw moto zijt ge al enkele duizenden euro's kwijt, wat al een hap uit mijn budget zou zijn. (als er iemand hier ervaring heeft met dergelijke zee-overschrijdende tripjes, laat maar weten!)
De optie om van hier te vertrekken met als doel Nepal lijkt me zeer aantrekkelijk.
ik ben het allemaal nog maar wat aan het uitpluizen. al is het een benauwd gevoel niet echt weten waar te beginnen.

wel een ontgoocheling voor dit forum: het zal niet met mijnen boxer zijn. ik zou het dolgraag doen, maar gezien de routes die ik wil nemen af en toe, toch een all-road motor nodig.
Ik dacht aan een honda Afrika twin btw.


alle, alles moet nog wat vorm krijgen uiteraard, er ligt nog niets vast...
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Africa Twin mits gemodificeerde benzinepomp en spanningsregelaar is en goede keuze. Anders Suzuki DR750.
Een 80 of 100GS kan zulke ondernemingen ook aan. Wel reserve hall-gevers, spanningsregelaar en cardanas meenemen.
Ook niks mis met de 650GS.

Een goedkope en degelijke outsider is de Transalp. Ik ga er eentje "prepareren" voor verre reizen. Ik geef hem meteen een Africa Twin look want standaard ziet hij er uit als een Toyota Tercel op 2 wielen.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Dirk Pauwels »

Synchro Bob schreef:
Een goedkope en degelijke outsider is de Transalp. Ik ga er eentje "prepareren" voor verre reizen. Ik geef hem meteen een Africa Twin look want standaard ziet hij er uit als een Toyota Tercel op 2 wielen.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Transalp 98 met KTM vork en voorwiel, achteraan gewoon een bus onder de standaard ammortisseur (moto hft standaard te weinig gronspeling, vandaar verhoogd) en africa queen valvaren erop, deed het 12 jaar geleden in den afrique beter dan zijn berijder :mrgreen: Niet kapot te krijgen, zelfs bij langdurig ploeteren door mul zand steeg de temp nauwelijks. Na 3 weken mishandelen, was de enige kost een nieuwe ketting...
Zwaar onderschatte moto, super betrouwbaar, Vrij zuinig, spotgoedkoop en lichter dan de Africa Twin. Vermogen net voldoende, al doet een goeie dyno en een sportuitlaatje wonderen. Als ik het ooit terug zou doen, zou ik terug voor zo'n gemodificeerde Transalp gaan. Dit keer wel met een grotere tank. Ook een vork van een XR600 past erin, wist ik toen niet, de KTM vork heb ik T stuk moeten aanpassen toen.
Hier kan je die brave transalp in een ruiger kleedje zien http://www.bilder.selectcom.de/g108/
http://www.africanqueens.de/Galerie/bilder_galerie.html
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Blij van je commentaar te lezen, Dirk.
Wat mij ook bekoord heeft bij de Transalp is het koppel bij lage toeren. Meer dan bij de Africa Twin.
Ik heb al een dubbele koplamp (van een Kawasaki racer) en de uitlaat van de Africa Twin van mijn zoon.
Ik ben van plan om zelf de kopkuip te maken. En dan spuiten in de HRC kleuren (wit-blauw-rood).
Het wordt een heel leuk en democratisch project (voor de komende winter). Ik plan onder de 2000€ te blijven.
Het lijkt een beetje een verraad t.o.v. van mijn trouwe boxer, maar verandering van spijs doet eten.

Maar we dromen en wijken af....
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

hoewel het blok van de transalp blijkbaar hetzelfde is, is een afrika twin toch echt wel verleidelijk, terwijl die gewoon een pakje duurder is!
Die suzuki DR750 lijkt niet al te goede reviews te hebben. is ook gewoon een minder gekende motor, ik vind er allezins toch minder info over.


maar inderdaad, we wijken af...

ondertussen nog wat vraagjes die ik mij bedenk...

-ik rij graag laag in toeren met deze motor. rond de 2000 a 2200. als er ietsje meer kracht nodig is, en ik zit laag in toeren, begint ie werkelijk te schudden.
kan dit kwaad? rij ik beter wat hoger in toeren?

-mijn trommelrem begint te piepen als ik rem. is dit mss een teken dat mijn remblokjes (/plaketten / hoe dat ook moge noemen voor een trommelrem) op zijn?
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Ik heb nog een Harley staan waarmee je laag in toeren kan rijden.
Een boxer voelt zich beter tussen 3000 en 4000 toeren.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

nen harley is denk ik het laatste waar ik opstap, ik zal wel een beetje hoger gaan rijden!
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

mannen, boxers,

de kogel is door de kerk ivm de reis:

Er staat een africa twin in mijn garage, ik heb mijn ontslag verkregen, en over een dikke 2 maand begin ik aan een eerste etappe richting West-Afrika.
Voorlopig is dit nog gelimiteerd tot Senegal, wegens het Ebola-virus, en dan nog, verdere ontwikkelingen zijn af te wachten...
Na de wintermaanden, eind februari, zou ik dan langs Europa naar Nepal rijden, als de eerste etappe mij is bevallen althans...


Mijn boxer gaat zeker niet weg, die heb ik te graag. Hij zal hier braafjes in belgie blijven wachten op mij. Misschien gaat mijn vader hem adopteren tijdens dat ik weg ben, ne motor moet rijden, niet stilstaan.



Een dikke dankuwel aan iedereen die mij geholpen heeft met advies, raad en daad, tot zelf workshops aan toe (ihb Synchro Bob!)


Hoewel ik met een Africa twin op stap ga, ben ik een echte boxer-liefhebber geworden, en hoop daar na mijn terugkomst hier gewoon mee te kunnen doorgaan.


tot dan!
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Synchro Bob »

Hé Ratte,

Denk eraan om een paar dingen te "verbeteren" aan je Africa Twin.
Met name de spanningsregelaar en de benzinepomp.

Hier vader en zoon:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 7423_o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
nathanvanhaver
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2014, 09:05
Woonplaats: Kortrijk

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door nathanvanhaver »

Hallo mannen,

Ik heb met veel belangstelling en plezier het wedervaren gelezen van Ratte en zijn boxer en ook hoe er niet één maar een pak technische tips werden uitgewisseld in deze topic.

Efkes mezelf voorstellen, ik ben Nathan Van Haver, woon in Kortrijk en ben de trotste eigenaar van een R67/2 uit '54 en een R90/6 uit '74 (hoewel, daarover valt te discussiëren.. frame is R100, blok is R90.. niet matching, maar daarvoor niet minder boxer :) )

De R67 ben ik momenteel - na volledige demontage en complete makeover - opnieuw aan het monteren.
De R90/100 heb ik voorlopig ingeschreven en gebruik ik nu om dagelijks fijne ritjes mee te toeren, maar deze winter ga ik ook hem eens grondig aanpakken.

zelf heb ik helemaal geen technische achtergrond, maar ik ben me wel meer en meer gaan interesseren aan de techniek en het zelf sleutelen en oplossen van probleempjes.

Bij mijn R90 heb ik bij momenten dat, rond de 3000 toeren plots "de keel wordt toegeknepen". Iemand een idee wat dat kan zijn?
Iets anders dat ik al heb opgemerkt is het draaien van de motor: onlangs was ik bij iemand die een originele R75 heeft. Ik ga proberen omschrijven hoe de motor draait, en daarvoor heb je wat verbeelding nodig: De motor draait heel mooi, 'vol' , 'wollig', met een 'warme', zachte ronk. als je dan de gas opendraait, dan maakt ie een mooi, zoevend geluid. Werkelijk alsof ie nieuw uit de garage komt!
Mijn eigen motor daarentegen draait veel harder, agressiever.

Eigenlijk zou ik dus graag eens afspreken met een paar andere boxer-liefhebbers/kenners zodat ik de geluiden eens kan vergelijken, en dat jullie eens je gedacht kunnen geven. Ik las hier in het topic ook dat Synchro Bob af en toe eens een workshop geeft. Synchroniseren, bekijken van veel voorkomende probleempjes, etc.. dat zou me zeker interesseren.

Wie dit leest en zich geroepen voelt om ergens eens te gaan toeren en er een babbel aan toe te voegen, mag me zeker contacteren!

Beemergroeten,

Nathan.

P.S. ik heb intussen ook een Facebook-communitypagina opgezet waar ik graag in te toekomst de wedervaren van boxer-liefhebbers zou willen delen: https://www.facebook.com/Bmwclassicmotorcycles?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten!
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door tweecilinderke »

Mooie boxers heb je daar in uw bezit, alleen nog een foto zou leuk zijn.
Het eerste wat je altijd moet checken na aanschaf van een 2dehands is een grondig onderhoud (alle olieen) en vooral zeker bij de tweekleppers beginnen met de kleppen te stellen, carburatoren reinigen (eventueel ultrasone) en goed syncroniseren. Dan ben je al een eind op de goede weg ,ook de voorontsteking nakijken met de stroboscoop ,tevens indien je een boxer hebt met contactpunten deze zeker eens te goed controleren en afstellen.
Na deze punten ben je al heel eind verder.
Mocht je daarna nog rijproblemen ondervinden kan je dieper gaan kijken, maar meestal is met dit al veel opgelost!
voor tips ben je hier altijd welkom maar dan moet ge wel ne keer naar het Gentse bollen he :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

tof dat dit topic nog kan dienen voor iemand anders.


Ik ben ook wat in het ongewisse over hoe een echt goeie boxer moet klinken. maar ik denk toch dat als demijne warm staat, toch degelijk klinkt.

Ik ben juist terug in het land en wil gerust een toerke maken of komen vergelijken!
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Dirk Pauwels »

Deed de AT het goed?
En is dat geen 750? In uw onderschrift staat AT 650.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

ik had de AT 650, das de eerste en naar mijn mening ook de beste versie :)

naar zolang het tegendeel bewezen is, lijkt dit mij de beste reismotor die er maar te vinden is. en dan bedoel ik voor langere reizen.
Reizen waardat ge geen 130 op de autostrade moet rijden om thuis te zijn (dat kan die ook niet), waar ge soms op uw eigen zijt gewezen om uw motor te repareren aan de kant van de weg, of groter onderhoud of reparaties moet doen in garages waar normaal enkel 125cc motokes komen. Pistes waar ge meermaals uwe motor alleen moogt oprapen. Een echt goeie wegligging op het asfalt en er is geen piste of weggeltje dat u tegenhoudt. Zelf offroad gaat gemakkelijk, wat die carterplaat niet allemaal kan verduren... al is't gene crossmoto natuurlijk. zeer robuust met de juiste valbaren, ge moet gene schrik hebben om die nekeer te laten vallen.
kortom de ideale reismoto voor avontuurlijke reizen...finsoit, ik zit hier op een bmw forum eh :)
Alleen wat teweinig vermogen, vinden er sommige. ik zou het niet weten want heb nog nooit met een straffe motor gereden...

ze hebben de mijne overhoop gereden in Turkije. Achterbrug geplooid voorvork geplooid en kader ter hoogte van't balhoofd geplooid. om weg te gooien.
daarmee dat ik op zoek ben naar ne nieuwe reismoto.

ik ben heel benieuwd naar hoe een GS stuurt eigelijk. ne R80gs of R100GS...
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Dirk Pauwels »

Ratte schreef:
ik ben heel benieuwd naar hoe een GS stuurt eigelijk. ne R80gs of R100GS...
Stuurt goed, geen overschot aan vermogen, maar bruikbaar op alle gebied. Ik heb zelf enkel een 80G/S gehad en die stuurde vrij redelijk. Mechaniek is vrij eenvoudig, basis is solide.
Probleem is dat je niet zoveel goeie 2v GSjes meer kan vinden aan redelijke prijzen en als je dan nog vanalles moet reviseren en aanpassen wordt het ook duur.... AT's en TA's ga je makkelijker en goedkoper vinden denk ik.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

Dirk Pauwels schreef: Stuurt goed, geen overschot aan vermogen, maar bruikbaar op alle gebied. Ik heb zelf enkel een 80G/S gehad en die stuurde vrij redelijk. Mechaniek is vrij eenvoudig, basis is solide.
Probleem is dat je niet zoveel goeie 2v GSjes meer kan vinden aan redelijke prijzen en als je dan nog vanalles moet reviseren en aanpassen wordt het ook duur.... AT's en TA's ga je makkelijker en goedkoper vinden denk ik.
Een boxer is zeer gemakkelijk in onderhoud en gemakkelijk om aan te werken, zal wel iets meer onderhoud nodig hebben maar dat is niet erg.
en is inderdaad zeer solide en blijft goed rijden. simpele mecaniek en zo goed als geen electronica dat kapot kan gaan.

-Waar ik schrik voor heb is dat ze inderdaad eerder als een troeteldiertje zijn en geen werkpaard dat mag afzien. daarvoor worden ze te zelfdzaam zeker?!
-Ik vermoed dat een gs veelzijdig inzetbaar is, maar ik twijfel een beetje aan zijn 'crosscapaciteiten'. de motor zelf, mijn AT was veel reactiever en soepeler dan mijn boxer. maar dat kan ook aan mijn boxer liggen. ik zie mij niet echt 'crossen' met een motor die zo reageert als mijn boxer. kan mss ook aan de cardan liggen?!
-ik heb ook schrik voor de robuustheid van het geheel. De carterplaat van mijn AT heeft veel slaag gekregen, dat kan daar allemaal tegen. De grondspeling van een GS lijkt mij zo klein en met die uitlaatpijpen en kleine carterplaat...de cilinders langs de zijkant...het lijkt mij allemaal wat kwetsbaar om zomaar overal over te rijden zonder schrik te hebben of die te laten vallen...

de AT's (eerste modellen) worden zeldzaam, zeker bvb mijn RD03. is eigleijk al een legende en zal nog een extra 'verzamelwaarde' krijgen door de invoer van de nieuwe AT.
Een transalp is voor een appel en een ei te krijgen, maar dan heb je niet de specificaties van een AT (of GS) denk ik.

hoewel ik eerlijk gezegd niet overtuigd ben van zijn kwaliteiten als reismotor, ben ik toch zeer geinteresseerd in een GS. ik weet niet waarom :)
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

heb daarstraks btw mijn /6 willen ophalen, die stond trouw op mij te wachten in de garage van een vriend.
NJET :oops:

Heeft 3 maand stilgestaan. en had niet lang ervoor een onderhoud gekregen. bougiekes vonken nog, maar niet echt een ontploffing te horen.
Na 10min uiteraard batterij leeg :roll:
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door tweecilinderke »

er zit toch naft in :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door Ratte »

naft? hoezo?! :shock:


haha ja, gelukkig, wel al drie maanden oud maar kom. moet toch iets geven...
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Aankoop BMW R75/6

Bericht door tweecilinderke »

Als ge ontsteking hebt en geen ontploffing , hebt ge brandstof te kort!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie