scherm C3

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

scherm C3

Bericht door poestexas »

Is er niemand die een oplossing heeft voor het steeds dicht klappen van het scherm van een C3 (Schuberth) bij een snelheid van 80km/h.
Als het echt warm is zou ik het liever laten open staan maar Schuberth zorgt ervoor dat het steeds dicht klapt.
Soms steek ik er een stukje spons tussen om wat lucht te krijgen maar als je het dan weer volledig opent ben je het stukje spons rap kwijt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: scherm C3

Bericht door Bob »

Ik heb er met de C1 en de C2 ook hard op gevloekt en oplossingen uitgeprobeerd, maar niks gevonden. Ten langen leste een andere helm gekocht, een integraalhelm (geen systeemhelm) Shark Vision R. Die voelde even comfortabel aan als de Shuberth. Vizier blijft ook bij hogere snelheden openstaan, en bovendien heb je aan 't scharnier een hendeltje voor een "verluchtingsstand". Dat bespaart je een spons om de zoveel tijd :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: scherm C3

Bericht door GSMax »

Schuberth J1, vizier eraf en vervangen door zonneklep. Voordeel: deze helm heeft kinbeugel en is toch volledig open 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: scherm C3

Bericht door Harald »

GSMax schreef:Schuberth J1, vizier eraf en vervangen door zonneklep. Voordeel: deze helm heeft kinbeugel en is toch volledig open 8-)
Heeft de J1 een zonnekap/ klep?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dr.trimble
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2010, 09:35

Re: scherm C3

Bericht door dr.trimble »

Je kan nieuwe stukjes bestellen hiervoor. Ik heb deze net besteld bij RAD. Kost iets van een 17 euro
K1200 GT 06'
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: scherm C3

Bericht door Relax »

Maar die nieuwe stukjes beletten echt niet dat je vizier niet dichtklapt als het dat tervoren op jouw motor ook al deed. Ik haalde bij warm weer gewoon het vizier van de helm en ik doe dat nu ook nog met de R1. Hiervan breekt dikwijls één van de nokjes af, waardoor je een nieuw vizier MAG gaan kopen en dat wordt volgens mij veroorzaakt door de krachten die er op staan als het vizier vol in de wind komt. Dus: vizier eraf.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Roadrunner2
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:31
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: scherm C3

Bericht door Roadrunner2 »

Hallo Poestexas,

Zoals Dr. Trimble aangeeft nieuwe stukskes bestellen (zwart gekarteld binnenwerk van de scharnieren). Ik had hetzelfde probleem. Verleden jaar nieuwe binnenstukken gekocht en scherm blijft nu in eender welke stand staan. Ik dacht dat ik ze bij Hein Gericke gehaald heb, maar ben daar niet zeker meer van. Voor 20 € hebt ge geen nieuwe helm...

Mvg
Roadrunner
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Die modificatie bestaat en is te vinden op http://www.bmwgsclub.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit nu via de Iphone anders had ik de link even opgezocht voor je. Denk dat als je zoekt op "modificatie vizier C3" het 123 naar boven komt.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: scherm C3

Bericht door GSMax »

Inderdaad Harald, gewone vizier van de J1 eraf en zwarte zonneklep erop voor in de zomer. Is dan eigenlijk een jethelm met kinbeugel EN zonnevizier. Een plezier om mee te bollen, en kan dat helmpke eigenlijk moeilijk meer missen 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: scherm C3

Bericht door Harald »

@ GSMax, heb het effe gegoogeld en gevonden, merci voor de tip ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Ils&Johan
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2013, 20:54

Re: scherm C3

Bericht door Ils&Johan »

simpelweg je darmpje van je camelbag ertussen steken en 't blijft open staan. duizende km zo gereden in Zuid-Amerika :!: :grin:
Plaats reactie