anakee III - neen dank u

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

ericvdhende
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2011, 23:39
Woonplaats: Berchem
Locatie: Antwerpen

anakee III - neen dank u

Bericht door ericvdhende »

enkele ervaringen na 800 km anakee III rijden bij droog weer:
- onstabiel gevoel vooraan
- achteraan wegdriften bij sportief rijden en laat in de remmen gaan (voor de bocht uiteraard)
- (te)veel lawaai
mogelijke oorzaken:
- het zit enkel tussen de oren (dat wordt weleens terecht gezegd)
- ik kan niet rijden (na 32 jaar rijervaring)
- ik hoor te goed (of ik heb slechte oordoppen)
wat gaat dat worden bij nat weer?
één ding is zeker: het gaat om vertrouwen en dat ben ik kwijt, snel iets aan doen is de boodschap.
het zal MPRIII of terug AnakeeII worden.
polemiek hoeft niet, nuttige ervaringen/tips zijn welkom
grt, eric
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Danny »

Gewoon vervangen door A2, ik zal de deze wel ophalen en oprijden...

ik hoor toch nie goe en bibberen doe ik ook al een beetje van m'n eigen, wegdriften vind ik geweldig want zelf slaag ik daar niet in dus alle hulp van de techniek is welkom :clown:

wanneer wil je 'm kwijt want er is regen op komst :lol: :lol:
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Wiedewa »

Danny schreef:wanneer wil je 'm kwijt want er is regen op komst :lol: :lol:
Niks van, de zomer kan zo maar beginnen dees week :lol:

mvg Nico
MG Breva 850
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Jan en Greet »

Is misschien omdat je de vorige 'vierkant' gereden had en nu weer een mooie 'ronde' hebt die netjes en zonder voelbare overgang in de bocht vallen...
Daarom zijn de A3's niet noodzakelijk onstabiel :wink: allez, ik merk daar toch niks van (voor wat dàt dan waard is)
Driften: weet ik niet, jouw grenzen liggen waarschijnlijk een pak verder dan de mijne 8-)
Bij regen (Uitgeregende Romantischer Rhein heen- en terugrit) geen problemen gehad, maar zie boven wat gernzen betreft :oops:
Lawaai, dat klopt als een bus; tussen 70 en 120 opmerkelijk veel meer kabaal als bij mijn vorige sloefen (EXP)
Oorzaken: :alien: 'k ga hier niks zeggen dat achteraf tegen mij gaat gebruikt worden :mrgreen:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Vandaag nieuwe anakee3 voorband laten steken.
De vorige had er 17.000 km op zitten.
Opgereden tot aan, en sommige plaatsen tot voorbij de slijtage punten.
Band kreeg wat cupping na een dag of vier spelen in de Vogezen.
Dit blijkt normaal te zijn bij een band die ten einde is en waarmee in warme toestand nog stevig bochten genomen worden op ruw asfalt.
Althans volgens de bandenboer.
In tegenstelling van hetgeen hier beweerd wordt, ben ik zeer tevreden over deze band.
Nat én droog, zeer goede grip.
Ik rij (meestal) vlot sportief.
En ja, rond de 90 per uur zingt hij een beetje... :grin: dit is echter niet storend voor mij.
Leven is het meervoud van lef...
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door bmwfreakske »

Ik heb de 3 achteraan gezet, in het begin vond ik de band ook veel lawaai maken en hij durfde zich al eens te wagen aan een kleine zijsprongetje.
Hieruit besloten om de A2 vooraan terug door een 2 te vervangen, ondertussen heb ik er een 3000 opzitten met de achterband en heb hier de laatste 2000km niets meer van ondervonden.Hij heeft misschien wat meer km's nodig om echt ingereden te zijn.
Ik hoop dat hij met net zolang uithoud als de A2, het lawaai is er nog... maar ja. We zijn teveel verwent met die dingen en geven soms nogal rap een (on)terecht oordeel.
Andalousie 09/2018
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door toeternietoe »

Heb er nu 1000 mee achter de rug op de nieuwe GS en ik heb nog niets negatiefs ervaren.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door VFooR »

Alle anakee's en ook pilot road 3's, staan gekend voor onstabiel gedrag bij hoge hellingshoeken en zeer sportief rijden. De pilot power had dit NIET (maar was ook een sportband). Hierdoor raakt het vertrouwen weg. Ik moet ook geen anakee hebben. Anakee 2 werd behoorlijk onstabiel op mijn GS bij zeer stevig gassen in de bochten (vroeg op het gas gaan bij grote hellingshoek). Andere merken heb dat probleem minder. Ik moet zeggen dat de trail attack dit niet heeft bij een stevige rijstijl. Die rijstijl komt enkel tot uiting natuulrijk op een vakantie in de bergen waar je 5000 bochten doet. Hier in belgenland zal je dit probleem minder snel gewaar worden en voldoet de band wel. Alvast mijn ervaring
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Toch iemand in de club die de testrijders van michelin de baard af doet :-?
Leven is het meervoud van lef...
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door VFooR »

Mil schreef:Toch iemand in de club die de testrijders van michelin de baard af doet :-?
Uit quasi alle test kwamen de anekee's als onstabielste uit de test. Zeker in rechtstreeks vergelijk met anderen. Lees het forum of gs-forum maar op na wat een anakee doet.
Dit komt idd enkel voor bij stevig gassen . Ik zeg hierbij totaal niet dat de michelin-testrijders niet kunnen testen sportief rijden...in vergelijking met een ander merk is er wel een verschil...en ja dat voel ik ook persoonlijk (en ben hierin zeker ook niet de enige).

Zelf eigenhandig een pilot road 3 getest van een vriend op een 1200R en voorband werd ook minder stabiel in het grensgebied.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... e&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees dat dan eens door.
Het is weinigen gegeven alles uit een moderne band te halen wat de band aankan.
Jij bent blijkbaar één van de gelukkigen.
Leven is het meervoud van lef...
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Relax »

En waarom zou dat niet kunnen?
Ik stel al lang in de discussie over banden dat het erg weinig onder ons gegevens is verschillen te ervaren. De ene stuurt wat beter in dan de andere, wat ronder,..., maar écht op het randje rijden in nagenoeg dezelfde omstandigheden, wat niet echt onbelangrijk is, dat is er weinig gegeven. Maar weinig is niet hetzelfde als niemand.

Denk je dan écht dat de testpiloten van Michelin (en dus het merk zelve) gaat stellen dat hun nieuwe wat instabiliteit vertoont bij een bepaalde rijstijl? Denk maar 'ns terug aan die Conti (ben het type even kwijt) van een paar jaar terug. Was zo een k*tband dat ie uit productie werd gehaald. En velen onder ons vonden het ding best goed rijden...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Relax schreef:En waarom zou dat niet kunnen?
Ik stel al lang in de discussie over banden dat het erg weinig onder ons gegevens is verschillen te ervaren. De ene stuurt wat beter in dan de andere, wat ronder,..., maar écht op het randje rijden in nagenoeg dezelfde omstandigheden, wat niet echt onbelangrijk is, dat is er weinig gegeven. Maar weinig is niet hetzelfde als niemand.

Denk je dan écht dat de testpiloten van Michelin (en dus het merk zelve) gaat stellen dat hun nieuwe wat instabiliteit vertoont bij een bepaalde rijstijl? Denk maar 'ns terug aan die Conti (ben het type even kwijt) van een paar jaar terug. Was zo een k*tband dat ie uit productie werd gehaald. En velen onder ons vonden het ding best goed rijden...
Daarom schreef ik ook dat hij blijkbaar één van de uitzonderingen is.
En het zijn juist die uitzonderingen die misschien één procent uitmaken van het bikersveld.
Ergo, ik blijf bij mijn stelling dat,de OVERGROTE meerderheid de capaciteiten van de moderne band niet ten volle kan benutten.
Subjectivisme is hier meestal niet ver weg....
Maar bon, ik wil hier geen oeverloos gepalaver starten.
Banden dienen immers om mee te rijden :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door GSMax »

Heb de MPR3 Trail er nu een 4000km onder liggen en ben alleen maar positief, tot nu toe geen negatieve ervaring mee gehad.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Relax »

@ Mil: ik meende een ondertoon van ironie te bespeuren.

Dan zijn we het gewoon eens.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Ik zou niet durven Relax.
Anderzijds ben ik nog steeds op zoek naar de testen waar de anakee als instabielste band uitkwam.
Ook al naar testen gezocht van de pr3, niks gevonden van onstabiliteit.
Maar eigenlijk mag ik concluderen dat de anakee een goede band is voor al diegenen die het grensgebied niet halen.
Pakweg 99% :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door VFooR »

Test motorplus: van iets oudere anakee 2: slechtste band op het droge: vooral INSTABILITEIT!
http://www.documentshare.nl/sites/wtws_ ... N-RXLWW6VX" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een overzicht van de laatste test:

http://www.motorradonline.de/motorradre ... 7?seite=13" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motorradonline.de/motorradre ... 97?seite=2" onclick="window.open(this.href);return false;

En de uitslag: net niet de laatste plaats dus. Voor levensduur scoort hij het meeste, wat de score dus verbetert.
http://www.motorradonline.de/motorradre ... 97?seite=6" onclick="window.open(this.href);return false;
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

http://www.motorcycle-usa.com/402/15907 ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gpsrepublic.wordpress.com/2013/0 ... tour-test/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikes.me/motorcycle-tire-rev ... tires.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo blijven we bezig :grin:
Leven is het meervoud van lef...
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door VFooR »

Met dat verschil dat de eerdere links uitgevoerd zijn door een erkend blad met een hoge reputatie: motorrad.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Awel VFooR je hebt verdorie gelijk. Die anakee 3 trekt op niets.
Hoe ze het, bij bmw, in hun stomme kop gehaald hebben om er de nieuwe 1200 GS mee uit te rusten is voor mij een compleet raadsel.
En die pr3 trekt ook al op niets, kwestie van volledig te zijn. :drunken:
Leven is het meervoud van lef...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door GSMax »

Topicstarter vroeg geen polemiek, alleen nuttige reacties. Goe bezig dus.

Zoals al gezegd de MPR3 Trail geeft mij héél véél vertrouwen in het grensgebied waarin IK vertoef met mijn beperkte motor rijvermogen , en daar draait het om bij bandenkeuze. De vorige Metzeler Tourance Exp gaven mij dit gevoel niet, net zo min als de Bridgestone battlewings...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door GSrijder »

D'r zit veel in het koppeke.

Zo reed ik op de GS van 2008 liefst met de Anakee2 ipv de Metzler EXP ook al wezen de testen van gerenomeerde bladen anders uit vond ik de Anakee2 meer betrouwbaar op nat. Misschien was alleen maar tussen mijn oren zo.

OP de GS LC heeft de Next me positief verrast en heb ik hem vervangen door een nieuwe Next terwijl mijn dealer verwachtte dat ik op een Mich Anakee3 zou overgestapt zijn.

Niemand van ons, amateurs die we zijn kan de banden tot aan zijn grenzen testen. Daarvoor is ons sissie gehalte iets te hoog :-P
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

@gsmax
Ik heb mijn ervaring met de anakee 3 netjes gepost.
Na 17000km kan men toch serieus beoordelen, mijn gedacht.
Maar een band afkraken omdat hij bij extreem rijden, in het echte grensgebied dus, niet zou voldoen dat is er over, nogmaals mijn gedacht hé.
Vandaag nog eens getest, bij het slingerend rijden (zoals wel eens gedaan wordt om de banden op te warmen) zodanig hard tegenstuur gegeven dat de vering achteraan helemaal 'doorsloeg'.
De achterband gaf geen krimp, niet het minste gevoel dat hij zou 'weg gaan'.
En die heeft er toch ook al 17000 km op zitten.
Het was wel droog, bij regen is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dat te doen. :mrgreen:
Maar bon, ik rij waarschijnlijk niet extreem genoeg.
Maar zoals eerder gezegd is subjectivisme in deze nooit ver weg.
Leven is het meervoud van lef...
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

De nieuwe GSA is, af fabriek, ook uitgerust met de Anakee 3....
Blijkbaar toch niet zo slecht :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

anakee III - neen dank u

Bericht door st1100 »

Denk je nu echt da t ze bij Bmw mee in zitten om de beste banden op een nieuwe moto leggen. Redelijke banden waar ze de beste deal krijgen , zal wel eerder het geval zijn zeker. Dat is dus geen punt pro......
Plaats reactie