Zomertemperaturen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Ik heb een textiel vest en broek van Hein Gericke gekocht voor "alle seizoenen" (Toerist Goretex Performance)
Inderdaad met veel ritsen om op warme dagen wat verluchting te krijgen.
In de regen gereden en idd droog gebleven maar bij de voorbije warme dagen toch kapot gezweet.
De goede bescherming achter kuip en scherm v/d R1200RT zal hier uiteraard ook mede schuldig aan zijn.
Nu heb ik wat gesurft/rondgevraagd en heb ik volgende mogelijkheden gevonden
Doch wat blijkt bij elk van deze opties hebt ge voor- en tegenstanders elk met hun argumentering.
Ik heb bij elke keuze de negatieve argumentering bijgezet

1) Koelvest bijkopen
- voelt klammig aan
2) Zomervest bijkopen (doorwaai-ding)
- helpt al iets maar nog onvoldoende
3) Technisch ondergoed
- zweet blijft niet op de huid maar kan niet door goretex heen en ge blijft dus nat onder uw pak


Graag jullie mening gestaafd uit ondervinding om toch comfortabel in hitte te kunnen rondrijden.

Met dank
Patrick
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Zomertemperaturen

Bericht door De Jempy »

Ik heb hetzelfde probleem. Heb wel zo'n zomervest, hetgeen ook wel wat helpt.
Blijven rijden is doenbaar; maar van 't moment dat je ergens wat langer moet stilstaan (verkeerslicht, wegenwerken, ...) dan is het idd zweten.
De verwarming af zetten zal ook wel iets helpen; doch niet echt voelbaar.( Was dit zelf vergeten :oops: )
Helm open zetten?
Licht veilig schoeisel dragen? Als je voeten al wat koeler aanvoelen helpt dit ook.
Soort handschoenen?
Mogelijks een ander scherm om meer rijwind te krijgen? Of scherm er af (is wel geen zicht)?
"Iets" op je zadel leggen. Zelf heb ik er een schapenvel op liggen. Geeft al wat minder "reetzweet".
Afbeelding
Afbeelding
wimke1971
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 feb 2013, 14:39

Re: Zomertemperaturen

Bericht door wimke1971 »

Textiel van buse : linkje please
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Relax »

Een zomervest helpt, maar als de rest van je lichaam, met name benen, voeten, handen en hoofd flink verwarmd worden, zal het weinig helpen.
Dus ook een zomerbroek (motorjeans!!), zomerhandschoenen en -bottines bijkopen. Een goed ventilerende helm wil ook wel 'ns helpen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Lukas »

Ik heb me hiervoor een lederen broek gekocht.
Vind ik beter dan die synthetische zweetbroek. Maar ook daarin wordt het warm.
Dus een textielbroek (iets jeans met verstevigde stukken bvb.) ga ik eens zoeken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Man in Black »

Ik heb een textielpak van Richa, de Summer Breeze, heerlijk vanaf 23 a 24 graden
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Ik denk niet dat het merk er iets mee te maken heeft. Buse is niet beter dan Hein Gericke of BMW kledij.
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Danny »

Ge moogt op uwen RT in uwe pure gaan zitten dat gaat nog warm zijn he, per definitie een slechtweer motor en dan is 't natuurlijk warm in 't kostumeke op die zwoele dagen.
Een soort katoenen broek met protectie (of zoiets) kan helpen, ik zou dan maar niet te erg op een merk kijken want 't is enkel de valprotectie die telt en niet de wind of waterdichtheid.
ik vind de summerpants van BMW best mooi en functioneel.
zolang ik rijd kan ik best mijn gewoon pak verdragen en als ik ergens stop schiet ik da spul uit.
Den ene mens is de andere niet :mrgreen:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Jo De Paepe »

bwah, als ik buiten kijk , heeft het probleem zichzelf opgelost. :twisted:

Als het te warm is op de motor , auto nemen en de airco aanzetten :roll:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Man in Black »

Is een topic over regenkledij niet veel nuttiger? :twisted:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Danny schreef:Ge moogt op uwen RT in uwe pure gaan zitten dat gaat nog warm zijn he, per definitie een slechtweer motor en dan is 't natuurlijk warm in 't kostumeke op die zwoele dagen.
Een soort katoenen broek met protectie (of zoiets) kan helpen, ik zou dan maar niet te erg op een merk kijken want 't is enkel de valprotectie die telt en niet de wind of waterdichtheid.
ik vind de summerpants van BMW best mooi en functioneel.
zolang ik rijd kan ik best mijn gewoon pak verdragen en als ik ergens stop schiet ik da spul uit.
Den ene mens is de andere niet :mrgreen:
Inderdaad hoeft zeker niet waterdicht te zijn - valbescherming is wel belangrijk
bedankt voor serieuze reactie - zal de summerpants van BMW eens bekijken
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
Spencer
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 aug 2006, 15:33
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Spencer »

Het grootste probleem komt van de goede bescherming van de RT.
De meeste kledij met ventilatie krijgt geen winddruk en werkt dus niet of onvoldoende.

Ik zie hier voorstellen van lichter schoeisel.
Dit is echt niet te overwegen. Je kan je enkels niet voldoende beschermen.

Mbt tot de zomerbroek van BMW, is die waterdicht ? En indien je die rechtstreeks op de huid draagt, wat bij valpartij ?
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Relax »

Niemand zegt dat je met lichter schoeisel je enkels niet beschermd. Halfhoge laarzen of bottines kopen.

Ik zou geen broek nemen die waterdicht is. Veel betere ventilatie en regenbroek meenemen. Ik draag een Draggin jeans met aparte protectie.
I respect your opinion. But I don't give shit.
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: Zomertemperaturen

Bericht door judge »

Patrick,
heb hier nog een nieuwe vest hangen voor 50 euro mag je ze hebben .(NIEUW)
Komt van Hein gericke,is wel niet waterdicht maar heeft alles wat er moet zijn .
Zeker bescherming en mag al heel warm zijn indien je zou zweten .
Reden heb na die aankoop twee pakken (zomer) aangekocht om beide hetzelfde te hebben
Groeten
patrick en daniella
ThePianist schreef:Ik heb een textiel vest en broek van Hein Gericke gekocht voor "alle seizoenen" (Toerist Goretex Performance)
Inderdaad met veel ritsen om op warme dagen wat verluchting te krijgen.
In de regen gereden en idd droog gebleven maar bij de voorbije warme dagen toch kapot gezweet.
De goede bescherming achter kuip en scherm v/d R1200RT zal hier uiteraard ook mede schuldig aan zijn.
Nu heb ik wat gesurft/rondgevraagd en heb ik volgende mogelijkheden gevonden
Doch wat blijkt bij elk van deze opties hebt ge voor- en tegenstanders elk met hun argumentering.
Ik heb bij elke keuze de negatieve argumentering bijgezet

1) Koelvest bijkopen
- voelt klammig aan
2) Zomervest bijkopen (doorwaai-ding)
- helpt al iets maar nog onvoldoende
3) Technisch ondergoed
- zweet blijft niet op de huid maar kan niet door goretex heen en ge blijft dus nat onder uw pak


Graag jullie mening gestaafd uit ondervinding om toch comfortabel in hitte te kunnen rondrijden.

Met dank
Patrick
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Iedereen praat louter over keuze 2 namelijk een zomervest/broek

Wat ivm keuze 1 + 3 ? Zijn een koelvest en / of technisch ondergoed geen optie?

Aan Judge : bedankt voor aanbod - hou het in't achterhoofd
Laatst gewijzigd door ThePianist op 24 jun 2013, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Bob »

ThePianist schreef:Wat ivm keuze 1 + 3 ? Zijn een kogelgewricht en / of technisch ondergoed geen optie?
Technisch ondergoed : tot daar aan toe. Maar een kogelgewricht gaat volgens mij niks helpen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Relax »

En dat ondergoed wil wel helpen, maar als 't echt warm is, vind ik het beknellend. Maar dat zal wel verschillen van persoon tot persoon.
I respect your opinion. But I don't give shit.
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Bob schreef:
ThePianist schreef:Wat ivm keuze 1 + 3 ? Zijn een kogelgewricht en / of technisch ondergoed geen optie?
Technisch ondergoed : tot daar aan toe. Maar een kogelgewricht gaat volgens mij niks helpen.

Dank aan de woordenboek van m'n iPad voor ongevraagd koelvest te veranderen in kogelgewricht :)
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Koppel!! »

En als je nou is gewoon kledij zou kopen die aan alle bovenstaande eisen zou voldoen :razz:

Heb lekker op m'n RT zitten toeven tijdens die enkele zeldzame dagen dat 't al naar of boven de 30°C geweest is. Gewoon effectieve ventilatie op 't maximum zetten, en ik had 't gewoon goed. Dit dus ondanks achter die vitrine te zitten op m'n RT.
Ohja, da's tevens dezelfde kledij waarmee ik ook gewoon door stortregen en in de kou kan rijden, dus niet specifiek een mooi weer pak :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Koppel!! schreef:En als je nou is gewoon kledij zou kopen die aan alle bovenstaande eisen zou voldoen :razz:

Heb lekker op m'n RT zitten toeven tijdens die enkele zeldzame dagen dat 't al naar of boven de 30°C geweest is. Gewoon effectieve ventilatie op 't maximum zetten, en ik had 't gewoon goed. Dit dus ondanks achter die vitrine te zitten op m'n RT.
Ohja, da's tevens dezelfde kledij waarmee ik ook gewoon door stortregen en in de kou kan rijden, dus niet specifiek een mooi weer pak :wink:

Grtz, Philip!
Sommigen kunnen beter tegen de warmte dan anderen. Ik hoor daar spijtig genoeg niet bij.
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Zomertemperaturen

Bericht door Koppel!! »

Nogmaals, het ligt niet aan jou, het ligt aan het niet hebben v.d juiste kledij :-P

Ik kan ook hoegenaamd niet goed tegen de warmte, met de juiste kledij is dat probleem van de baan. Da's al wat ik probeer duidelijk te maken :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Jullie beweren dus dat de Tourist Goretex Perforance van Hein Gericke een foute keuze was?
Nochtans als ik de specificaties bekijk zie ik weinig verschil met de andere merken die hier worden opgesomd.
Heb ook nergens slechte kritiek gelezen van deze outfit.

Niet dat ik jullie niet wil geloven maar ik ga niet blindelings een nieuw pak kopen zonder zekerheid - het jasje van Gericke kostte reeds 450€ - spijtig genoeg niet zo kapitaal krachtig om een kleerkast vol kledij aan te schaffen
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
ThePianist
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2013, 20:20
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Limburg

Re: Zomertemperaturen

Bericht door ThePianist »

Ik zal het nog eens vertellen Walter :clown:

BUSE !!! 8-)

Heb Buse mogen uitproberen op warme dag. Was nog meer zweten dan m'n eigen vest van Hein Gericke.
Dus dan op aanraden een koelvest gekocht. Moet zeggen dat dit voor mij de oplossing is.
Werkt perfect ook achter de bescherming van de RT.

Gekocht bij BMW verdeler. Moet je 1/2 liter water indoen en lekker fris tijdens rijden.
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Zomertemperaturen

Bericht door patrick k100 »

Heb ook een pak van richa summerbreez lekker luchtig ,maar kan wat fris zijn als je vroeg vertrekt. of doe zoals ik Koop er u ne nacked bij voor alst te warm is,dan laat ik ook den rt binnen :grin:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Zomertemperaturen

Bericht door K1200GT »

Ik zal het nog eens vertellen Walter :clown:

BUSE !!! 8-)
Dit soort kreten hebben weinig informatieve waarde; elk goed kledingmerk (Stadler, Dane, BMW, Dainese, Alpinestars, etc. etc. etc.) heeft
textiel zomerkleding die verlucht (dus geen ingebouwd membraan) en toch nog beschermt. Samen met technisch ondergoed, de beste oplossing...
PS: niks tegen BUSE, maar dit soort budgetmerken zijn imho geen referentie
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Plaats reactie