Modieuze dames motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

Sommige mannen dragen inderdaad beter "baggy" kleding om toch wat overtollig vlees weg te steken. Gij hebt een lieve vrouw :wink: Den dag dat mijn vrouw zoiets tegen mij zegt, dan weet ik dat ik dringend iets aan mijn figuur moet gaan doen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GSMax op 02 jul 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

LNNRT als u madam da zegt moet je dat gewoon geloven. :-)
Ik heb het meer voor een brandweerman in volle uitrusting ;-)

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Bots
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2007, 23:32
Locatie: Hoeilaart

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Bots »

(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Relax »

GSMax schreef:Sommige mannen dragen inderdaad beter "baggy" kleding om toch wat overtollig vlees weg te steken. Gij hebt een lieve vrouw :wink: Den dag dat mijn vrouw zoiets tegen mij zegt, dan weet ik dat ik dringend iets aan mijn figuur moet gaan doen :mrgreen:
Dan is uw vrouw blind of heeft ze uitermate veel geduld. Ze kan dus zo met de mijne mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Relax »

O ja, iets nuttigs bijdragen: http://www.motorkledingwinkel.nl/leren- ... 3godR34ApQ" onclick="window.open(this.href);return false;
I respect your opinion. But I don't give shit.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door K1200GT »

.. Sexy? Hangt dat niet af van diegene die het pak draagt?
Goede, aansluitende pasvorm en veiligheid zijn eenenhetzelfde... wat voor zin hebben protectoren in "baggy"-kleding?
Als je een beetje rondkijkt, vind je meer dan genoeg merken met damescollecties, dus, waar is het probleem?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

K1200GT die dames collecties al ns van dichtbij bekeken? Huilen met de helm op als je een doorrijdster bent en droog en warm wil blijven.
Qua aansluitend zijn heb je echt wel gelijk.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

Relax schreef:O ja, iets nuttigs bijdragen: http://www.motorkledingwinkel.nl/leren- ... 3godR34ApQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorkledij on-line kopen zonder passen :?: :-? Dacht het niet :twisted: Zal dus waarschijnlijk Alpinestars worden....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Relax »

Nee jong, maar zo krijg je wel een idee wat er op de markt is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

Dat is waar Dirk, en ben zo op Alpinestars gestoten. Zou alleen van de invoerder Jofry sport willen weten waar ze die VIKA lijn kan passen...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Freddie »

Kijk hier eens http://www.stadler-bekleidung.de/tl_fil ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zitten toch wel mooie pakken bij voor de vrouwen.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door MidlifeCruise »

Bij ons is het Rev'it Legacy GTX geworden met een Rev'it Gear 2 broek (deels leder, wel geen Gore)
Het past, zit goed blijkbaar en ze is er content mee. Ik dan ook :wink:
Meer moet dat niet zijn zeker?
Just call me Luc
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

MidlifeCruise schreef:Bij ons is het Rev'it Legacy GTX geworden met een Rev'it Gear 2 broek (deels leder, wel geen Gore)
Het past, zit goed blijkbaar en ze is er content mee. Ik dan ook :wink:
Meer moet dat niet zijn zeker?
Inderdaad, deze behoren tot de "elegantere" oplossingen, combinatie goretex vest met leder broek. 2de optie na de Alpinestars 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door pvde »

Yep,
Bij Damen Leathers in Breda kun je buiten hun standaard motor kleding, ook alles op maat en kleur laten maken :idea:
zie, http://www.damenleathers.nl/index_nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeld:
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Ils&Johan
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2013, 20:54

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Ils&Johan »

[quote="SaP"]Ewel.... Ik heb me toch al rot gezocht naar een degelijke vrouwen vest. Samen met de man van RAD in drongen alle boekjes kijken. Het was niet een kwestie van kiezen maar van zoeken en niet vinden.
Het werd uiteindelijk een mannen vest van ixs: Montevideo. Zou ook de broek gekocht hebben maar een mannen broek gaat eeeecht Ni op een vrouw. Dus nog steeds op zoek naar dergelijke broek.

Misschien zijn mijn wensen te hoog... dat kan ook. Wou gerief voor barre winter én warme zomer. De vest is super maar mannelijk. En ja... flatterend zal ze niet zijn maar... keek nog nooit in de spiegel met mijn vest aan... in onze garage staan motoren, geen spiegels. :-)

Ils, ik denk dat jij nog heeeel wat meer op je motorkerfstok staan hebt dan ik... daar kan ik enkel van dromen. :-)

Soit... t zou fijn zijn als vrouw wat meer te mogen kiezen tussen degelijk stoer en degelijk mooi en degelijk in t roos.

Oh ja... Nog iets (en dan zwijg ik effe :-) )... mannen zien er nu ook ni echt sexy en flatterend uit in die pakken hoor... misschien gewoon eigen aan motorrijden en niks te maken met man of vrouw zijn :-D

awel, ik heb me toch heel content gevoeld in mijn 2de hands BMW-pakje. gekocht voor 1/4e van de prijs en heel het jaar goed dienst gedaan. Wel wat op en aanmerkingen aan, maar we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld.
Wat betreft waterdichtheid.... na al die jaren weet ik dat ge echt een apart regenpak over je motorkleding moet trekken als je écht door wil blijven. Meestal zijn de simpele dingen van Richa (of vergelijkbare prijs) heel goed.
En maak u geen illusies dames én heren: een Sexy regenpak? forget it. Er is trouwens toch niemand die u ziet als ge gelijk een onozele door de plensende regen aan't rijden zijt. Terwijl ge in uw eigen denkt.... wat doe ik hier in Godsnaam!

Maar ik ga akkoord, de ontwerpers zouden best eens te raden gaan bij ervaren motorrijdsters, voor het wat hoe en waarom.
Ondertussen mogen we niet klagen, 30 jaar geleden moest ik het simpelweg stellen met wat ik hier en daar kon bijeengraaien! 'k heb jaren met te grote handschoenen gereden, omdat XS toen nog onbekend was in't motorwereldje.

En af en toe bezondig ik me er wel aan.... mijne R1200, een jeanske en mijn schoon, veel te dun rood leren jaske en dan lekker zomercruisen 8-) :-P
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

:thumright:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door MidlifeCruise »

MidlifeCruise schreef:Bij ons is het Rev'it Legacy GTX geworden met een Rev'it Gear 2 broek (deels leder, wel geen Gore)
Het past, zit goed blijkbaar en ze is er content mee. Ik dan ook :wink:
Meer moet dat niet zijn zeker?
ff terugkomen op deze Rev'it Gear 2 broek... en meer bepaald de kniebescherming...
mijn vrouw kloeg over veel te harde kniebescherming (al een tijdje), dus ik heel enthousiast, ik zal is ne keer van de D30 dingen kopen van Rukka.
Die zijn heel mals etc...
Tot ik die bescherming er uit haalde en het verschil in grootte zag :scratch:
Verschil moet er blijkbaar zijn?
Afbeelding
Just call me Luc
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door WernerVS »

Misschien zie ik dat verkeerd, maar ik heb toch de indruk dat voor velen het motorrijden meer een modeshow is (hoe zie ik eruit .......gaan ze dit wel mooi vinden .....past dit wel bij mijn motor) dan eigenlijk de essentie van onze hobby te bezigen: ---> het rijden zelf.
R1150GSA
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

Volledig met je eens wernervs. En geef toe... Geen enkel pak is echt mooi. Daar dient ook ni voor. Da ik dikke kont of vormeloos lijf heb in da pak... So what!? Als da lijf warm, droog en veilig zit is dat voor mij voldoende.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Fiekes
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2013, 22:33
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Fiekes »

Het gaat niet over ben ik mooi, wat gaan ze denken, maar eerder over hoe voel ik me in dit pak ...
Maud
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:19
Woonplaats: Gent

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Maud »

Ik ben het eens met wernervs, mooi moet het niet zijn! Gewoon droog, warm, passend en veilig! EN liefst betaalbaar :D
Maar dat vinden is soms ook al niet simpel...
Waarom wordt motorijden toch eerder gezien als iets voor mannen?!
Je bent wijs als je weet dat je van iedereen kan leren.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door K1200GT »

Model patattenzak dat lekker los zit en alles verhult :oops: is hoogst onveilig, want protektoren zullen verschuiven ingeval van valpartij. Dus, inderdaad, dat strak lederen pakje met goedgeplaatste protektoren is het veiligst, ook al is het waarschijnlijk helaas slechts in enkele gevallen (geldt trouwens ook voor de mannen dacht ik), flatterend. Trouwens, intussen heeft elk zichzelf respecterend merk, passende kleding voor vrouwen, incl. bij sommige merken op maat, dus waarom nog klagen?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
bonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2014, 22:09
Woonplaats: Oostende

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door bonk »

http://www.bering.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

K1200GT... Sorry se maar ga es kijken naar vrouwenafdeling in de motowinkel... Beschamend gewoon. Als je degelijk gerief wil moet je hard zoeken. Als je iets goeds vind is t dat of niks. Blijft een feit dat intensief motorrijden een mannenzaak is en dat zie je in het aanbod.
Dus ja... Klagen en dan gaat t me ni om een kleurtje se maar om degelijk passend spul te vinden voor intensief gebruik.
Om is achterop te zitten of enkel als zondagsrijdster vind je je spul wel. Maar verder is het huilen met de helm op in mijn geval.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Danny »

Waarom wordt motorijden toch eerder gezien als iets voor mannen?!
omdat het gros van de vrouwen die rijden er zo uitzien ??? :clown:
Plaats reactie