Modieuze dames motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

Bestaat dat? En zoja, welk merk, en waar? Goretex is wel functioneel, maar verre van flatterend voor vrouwen. Zou dus leder moeten zijn, had gedacht aan een 2delig motorpak. Madame rijdt enkel mee op de drogere, warme dagen :grin:

Zijn er dames hier die dergelijk pak dragen?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door MiGSel »

Uiteraard bestaat dat, Google is your friend :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Danny »

Als je een comfortabel pak wil hebben om te rijden dan moet je etalages en spiegels vermijden :mrgreen:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door p@rick »

GSMax schreef:Madame rijdt enkel mee op de drogere, warme dagen :grin:
Is nog eens een gedacht... En dan achterlaten als 't onderweg begint te regenen :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door John »

En wie is nu zo eerlijk om niet naar het smoelwerk te kijken maar enkel naar het pak de dames aan hebben? :-P
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Harald »

Richa heeft ook een aparte dames lijn in haar assortiment.

http://www.richa.eu/pdf/richa-catalogue.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Jan en Greet »

En wie is nu zo eerlijk om niet naar het smoelwerk te kijken maar enkel naar het pak de dames aan hebben?
Vies oud ventje :lol:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

Ik vind het fout te kijken naar 'flatterend'. Ik kijk naar veilig, handig, warm, waterdicht (beide laatsteniet v toepassing voor je dame)... Mooi trek ik me niet aan. Die 'mooie' jassen met borduursel en leuke kleurtjes zijn stuk voor stuk te kort, lek, onhandig...
Soit persoonlijk zit ik ni op de moto om knap te zijn maar om te rijden en plezier te hebben.
En dan past het niet zo knappe maar dergelijke pak goed bij mijn haar dat ongelooflijk paraplu staat van mijn helm :-) :-)

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door demito »

SaP schreef:Ik vind het fout te kijken naar 'flatterend'. Ik kijk naar veilig, handig, warm, waterdicht (beide laatsteniet v toepassing voor je dame)... Mooi trek ik me niet aan. Die 'mooie' jassen met borduursel en leuke kleurtjes zijn stuk voor stuk te kort, lek, onhandig...
Soit persoonlijk zit ik ni op de moto om knap te zijn maar om te rijden en plezier te hebben.
En dan past het niet zo knappe maar dergelijke pak goed bij mijn haar dat ongelooflijk paraplu staat van mijn helm :-) :-)

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Ik kijk ook altijd eerst en vooral naar de degelijkheid bij een vrouw... Als het een kloeke is, maakt ze kans. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: NOT!
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

SaP schreef:Ik vind het fout te kijken naar 'flatterend'. Ik kijk naar veilig, handig, warm, waterdicht (beide laatsteniet v toepassing voor je dame)... Mooi trek ik me niet aan. Die 'mooie' jassen met borduursel en leuke kleurtjes zijn stuk voor stuk te kort, lek, onhandig...
Soit persoonlijk zit ik ni op de moto om knap te zijn maar om te rijden en plezier te hebben.
En dan past het niet zo knappe maar dergelijke pak goed bij mijn haar dat ongelooflijk paraplu staat van mijn helm :-) :-)
Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
Dus mooi en veilig bestaat niet in één zin wat dames motorkledij betreft?? Hoe groter de zak van 't motorpak die ge als vrouw aan uw kont hebt hangen, hoe beter? Hoe lelijker, hoe beter? Ik vraag het maar, en het kan dat het niet bestaat hé, mooi, strak zittend en veilig, want op al die jaaaaaren dat ik motor rij, zijn de meeste vrouwen die ik op de moto heb gezien, inderdaad aangetakeld gelijk ne vent :-? Allez dames, laat maar komen de commentaar en bevindingen :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Koppel!! »

Niemand die zegt dat 't niet bestaat, maar het modieuze zou nooit de bovenhand mogen krijgen bij aanschaf van kledij. Pas indien het draagcomfort, veiligheidsniveau en gebruikbaarheid op dezelfde hoogte zitten, dan pas zou je kunnen kijken naar welke snit of kleurtjes ze 't mooits bij haar vindt passen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Man in Black »

Zeg dat eens tegen die van mij, die denkt dat alles int roze moet zijn :pig:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

edjemx schreef:Zeg dat eens tegen die van mij, die denkt dat alles int roze moet zijn :pig:
En heeft ze dat ook, alles in t roze :?: :wink: :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Man in Black »

GSMax schreef:
edjemx schreef:Zeg dat eens tegen die van mij, die denkt dat alles int roze moet zijn :pig:
En heeft ze dat ook, alles in t roze :?: :wink: :wink:
Yep, roze motorjas, roze motorschoenen en nu is ze nog achter een roze helm aant zoeken :-?
Vloekt verdomme hard met mijne fluo gele regenjas :twisted:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

edjemx schreef:
GSMax schreef:
edjemx schreef:Zeg dat eens tegen die van mij, die denkt dat alles int roze moet zijn :pig:
En heeft ze dat ook, alles in t roze :?: :wink: :wink:
Yep, roze motorjas, roze motorschoenen en nu is ze nog achter een roze helm aant zoeken :-?
Vloekt verdomme hard met mijne fluo gele regenjas :twisted:
EKO in Kontich denk ik :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Man in Black »

GSmax.. is jou achternaam soms Stokers... :lol:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Ils&Johan
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2013, 20:54

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Ils&Johan »

SaP schreef:Ik vind het fout te kijken naar 'flatterend'. Ik kijk naar veilig, handig, warm, waterdicht (beide laatsteniet v toepassing voor je dame)... Mooi trek ik me niet aan. Die 'mooie' jassen met borduursel en leuke kleurtjes zijn stuk voor stuk te kort, lek, onhandig...
Soit persoonlijk zit ik ni op de moto om knap te zijn maar om te rijden en plezier te hebben.
En dan past het niet zo knappe maar dergelijke pak goed bij mijn haar dat ongelooflijk paraplu staat van mijn helm :-) :-)

Sent from my E350 using Tapatalk 4 Beta
SaP... wij zijn van een ander soort meiske! :lol: :geek: :thumright:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Jo De Paepe »

Vloekt verdomme hard met mijne fluo gele regenjas
't zal U leren om een fluogele jas te kopen :roll:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Man in Black »

Jo De Paepe schreef:
Vloekt verdomme hard met mijne fluo gele regenjas
't zal U leren om een fluogele jas te kopen :roll:
Daar kan ik niets aan doen, die zit bij mijn zomerjas van Richa...
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

Ewel.... Ik heb me toch al rot gezocht naar een degelijke vrouwen vest. Samen met de man van RAD in drongen alle boekjes kijken. Het was niet een kwestie van kiezen maar van zoeken en niet vinden.
Het werd uiteindelijk een mannen vest van ixs: Montevideo. Zou ook de broek gekocht hebben maar een mannen broek gaat eeeecht Ni op een vrouw. Dus nog steeds op zoek naar dergelijke broek.

Misschien zijn mijn wensen te hoog... dat kan ook. Wou gerief voor barre winter én warme zomer. De vest is super maar mannelijk. En ja... flatterend zal ze niet zijn maar... keek nog nooit in de spiegel met mijn vest aan... in onze garage staan motoren, geen spiegels. :-)

Ils, ik denk dat jij nog heeeel wat meer op je motorkerfstok staan hebt dan ik... daar kan ik enkel van dromen. :-)

Soit... t zou fijn zijn als vrouw wat meer te mogen kiezen tussen degelijk stoer en degelijk mooi en degelijk in t roos.

Oh ja... Nog iets (en dan zwijg ik effe :-) )... mannen zien er nu ook ni echt sexy en flatterend uit in die pakken hoor... misschien gewoon eigen aan motorrijden en niks te maken met man of vrouw zijn :-D

SaP shutting up ;-)
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door MidlifeCruise »

Afbeelding
Dat mooi jasje voldoet niet echt als het wat kouder wordt, veiligheid is zeer bedenkelijk?
Nu heeft ze inderdaad ook zo van die zakkige mannenkleding, 3 maten te groot, waar ze onlangs de kniebescherming uitgehaald heeft omdat dat altijd pijn deed...
En hare jas heeft ze als eens moedwillig aan het stuur gehangen en heeft vuur gevat... om hem niet meer te moeten aandoen...
Zelfde probleem dus, morgen naar de winkel, ben nieuwsgierig wat er uit de bus gaat komen?
Ik heb wel Gore als maatstaf gesteld...
Just call me Luc
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door GSMax »

Zoals gezegd, madame rijdt alleen mee met mooi weer, dus dat beperkt de keuze al wel wat. Alpinestars heeft een mooie dames kleding lijn, en ik denk toch dat dit een gerenomeerd motorkledij merk is, niet?

@SaPje, een lederen motorpak voor mannen, twee-delig want ééndelig is voor voor apen op racebananen, vind ik persoonlijk toch wel iets hebben, in vergelijking met die goretex "zakken" die ik tracht zo weinig mogelijk aan te doen. Een vrouw in een lederen motorpak op de motor is toch voor de meeste mannen een eyecatcher... :wink:
Laatst gewijzigd door GSMax op 02 jul 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door Man in Black »

Wij gaan steevast naar Richa in Oudenaarde, is voor ons ± 360km op en af.
Maar haast zeker is alles op voorraad van alle maten, passen en aanmeten, eventueel laten aanpassen en max 5 dagen later thuis opgestuurd via koerier. En aanpassen en leveren voor 30 á 40 €.
Bij welk merk kun je nog terecht voor aanpassingen? Dus wie niet de std maten heeft, moet altijd ergens compromis zoeken.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door SaP »

(Ja ik kan ni lang zwijgen :-) )
Ewel gsmax onze smaak in mannen is verschillend :-D

Snap wel dat knappe vrouw in leren pak voor een man de aandacht trekt. Boys will be boys. ;-)

Persoonlijk trek ik liever de aandacht niet. Of dan liever met mijn rijkunsten. Met mannenvest en helmhaar 'vlot' door de bochten :-P

Maar ik ben wel benieuwd of er degelijke vrouwenkleding gevonden word. Zou het een vooruitgang vinden.
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
LNNRT
Berichten: 100
Lid geworden op: 01 jan 2011, 23:19
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Modieuze dames motorkledij

Bericht door LNNRT »

SaP schreef: Oh ja... Nog iets (en dan zwijg ik effe :-) )... mannen zien er nu ook ni echt sexy en flatterend uit in die pakken hoor... misschien gewoon eigen aan motorrijden en niks te maken met man of vrouw zijn :-D
Awel SaP, ik rij met een textiel pak en mijn madam zegt toch dat ik er sexy uitzie in dat ding :grin:
Er zijn dus blijkbaar ook vrouwen die dat wel sexy vinden :-P

(Maar misschien zegt ze dat enkel maar om stroop aan mijn baard te smeren :oops: )
Plaats reactie