Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

Zoals de titel al zegt, heb ik een storing. Jaja, 'k weet het...
Ik luister naar de iPod die via een jack 3,5mm (zo heet dat toch?) aangesloten is op de intercom, waarop ik dan weer inplug.
Geen kabelbreuken, geen probleem met headset (nieuw), geen probleem met iPod (oortjes werken wel, maar geen optie).
Als ik de jack vlakbij de aansluiting met de iPod beweeg, is het contact knudde. Geluid valt weg aan rechterkant of vermindert qua volume of doet vanalles wat ik niet wil.
Bij draaien aan het kabeltje hoor ik slecht contact, knisperen, muziek wegvallen of terugkomen.

Wie weet raad?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Jo De Paepe »

al eens met een ander kabeltje geprobeerd ?

als de oortjes goed werken , en de kabel niet ? conclusie =kabel

als het prettig gestoord is kan het geen kwaad :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

Ja. 'k Had hiervoor een andere iPod en een ander kabeltje. Dacht eerst: kabeltje, dus nieuw gekocht. Nog slecht. Dacht toen: iPod, dus nieuw gekocht. Nog slecht.
Fok.
'k Ga morgen het kabeltje 'ns omdraaien, dus van kant wisselen voor iPod en intercom.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Jan en Greet »

Heb een vergelijkbaar systeem.... 'gewone' Mp3 -> Jack -> Autocom... ook problemen mee voorgehad: gekraak, ruis, slechts 1 kanaal etc...
Heb vanalles uitgeprobeerd: stekkers in- en uit, contactjes van jackstekker 'opgeschuurd', draad omgedraaid, inplugcontacten gereinigd...............
Uiteindelijk bleek dat het 'inplug-contact' van de Mp3-speler losgekomen was,met als gevolg slecht tot geen contact meer... waarschijnlijk zijn door het veelvuldig in- en uitpluggen de solderingen gelost...
Enige oplossing was nieuwe Mp3-speler :-( ... in jouw geval is de investering waarschijnlijk iets groter hé...iPod :-|
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

'k Heb er de eerste al om vervangen. Die heeft 8 jaar meegereden. Deze amper een jaartje en krijg al hetzelfde effect. Damn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Jan en Greet »

Om het inplug-contact zo'n beetje te sparen, heb ik er een splitter ingestoken (zo'n ding dat je toelaat om twee sets earplugs in te steken en dus met twee te luisteren).
http://www.hoofdtelefoonstore.be/catego ... foons.html
Je laat die dan 'vast' in je muziekdoos zitten en je plugt dan dáár in, dan belast je je iPod/ Mp3- ingang niet :idea:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door tweecilinderke »

Ja. 'k Had hiervoor een andere iPod en een ander kabeltje. Dacht eerst: kabeltje, dus nieuw gekocht. Nog slecht. Dacht toen: iPod, dus nieuw gekocht. Nog slecht.
Fok.
andere motor al geprobeerd :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Man in Black »

Gaat dat niet met bluetooth? of zelf zingen ? :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

Jan en Greet schreef:Om het inplug-contact zo'n beetje te sparen, heb ik er een splitter ingestoken (zo'n ding dat je toelaat om twee sets earplugs in te steken en dus met twee te luisteren).
http://www.hoofdtelefoonstore.be/catego ... foons.html
Je laat die dan 'vast' in je muziekdoos zitten en je plugt dan dáár in, dan belast je je iPod/ Mp3- ingang niet :idea:
Goed idee. Neem ik mee.

tweecilinderke schreef:
Ja. 'k Had hiervoor een andere iPod en een ander kabeltje. Dacht eerst: kabeltje, dus nieuw gekocht. Nog slecht. Dacht toen: iPod, dus nieuw gekocht. Nog slecht.
Fok.
andere motor al geprobeerd :lol:
In januari.

edjemx schreef:Gaat dat niet met bluetooth? of zelf zingen ? :grin:
BT wil ik voorlopig niet. Autocom doet het prima, dus waarom veranderen? En zo'n iPod heeft toch geen BT?

En zelf zingen? Dat wil je écht niet meemaken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door poestexas »

ik heb ook een autocom. Typisch is dat de kabel van de spaekerset die uit je helm komt, met de jaren precies versteent, om dan te breken. Ik denk dat dit door de combinatie komt van slechte kwaliteit en het zonlicht. Bepaalde jaren van fabricage hebben het niet.
Ik heb dit ook eens gehad en het was die kabel die vanbinnen gebroken was zonder dat je het echt kon zien.
Mocht je maar 1 speakerset hebben, kan je altijd hier eens komen testen. Ik woon hier toch in je achtertuin. Of je I-pod eens bij mij komen proberen, kan ook altijd.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
pacman_cs
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2013, 11:37
Woonplaats: izegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door pacman_cs »

Hallo, ipod touch heeft BT zunne.

Gebruik die constant met mijn BT headset.
Maar ergens deze zomer schakel ik over naar autocom/starcom, en zal die ipod dan via een BT module op die autonoom/starcom aangesloten worden.
Het is peter zijn probleem, ik wens gewoon goeie kwaliteit en BT headset voldoet niet.

Gtz
Pacman_cs


http://www.petersmotoshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R bj '95
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

poestexas schreef:ik heb ook een autocom. Typisch is dat de kabel van de spaekerset die uit je helm komt, met de jaren precies versteent, om dan te breken. Ik denk dat dit door de combinatie komt van slechte kwaliteit en het zonlicht. Bepaalde jaren van fabricage hebben het niet.
Ik heb dit ook eens gehad en het was die kabel die vanbinnen gebroken was zonder dat je het echt kon zien.
Mocht je maar 1 speakerset hebben, kan je altijd hier eens komen testen. Ik woon hier toch in je achtertuin. Of je I-pod eens bij mij komen proberen, kan ook altijd.
De headset is nieuw, dus kabelbreuk daar is uitgesloten. Had het al paar keer, maar de laatste keer is de ganse aansluiting de hort op gegaan. Na de rit restte mij nog een kabelomhulsel met kabeltjes in...
Kan wel 'ns langs komen om die iPod te testen met jouw jack.

pacman_cs schreef:Hallo, ipod touch heeft BT zunne.
Gebruik die constant met mijn BT headset.
Maar ergens deze zomer schakel ik over naar autocom/starcom, en zal die ipod dan via een BT module op die autonoom/starcom aangesloten worden.
Het is peter zijn probleem, ik wens gewoon goeie kwaliteit en BT headset voldoet niet.
Gtz
Pacman_cs
http://www.petersmotoshop.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb iPod Classic. Den deze:

Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

Probleem (ongeveer) opgelost. Mailtje naar Waypoint met de vraag of zij kennis hadden van probleem én oplossing.
Ze zagen ook maar één mogelijk probleem, nl het kabeltje tussen iPod en intercom (Autocom) en stelden voor om 'ns langs te rijden. Zij zouden kabeltje van Starcom proberen. Niet beter = niet kopen. Netjes.
Resultaat: erg vriendelijk bediend, getest op motor en gekocht. De aansluitingen op het kabeltje in kwestie lijken solider uitgevoerd dan op dit van Delkin, maar het moet wél juist ingeplugd worden, zoniet is er toch storing. Eén keer op z'n plaats beweegt het nauwelijks en kan ik lang verder zonder problemen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door Relax »

Tot m'n eigen stomme verbazing vind ik paar dagen geleden een kort kabeltje, van Apple zelf, denk ik, op m'n buro. Nu ja, tussen de rommel erop.
1 kant 3,5, andere kant 2,5. 't Lijkt er wel voor gemaakt om te gebruiken als tussenstuk net omdat er storingen zijn.
Ingeplugd en raad 'ns. Storingen weg. Gvdmme.
Toch blij.
I respect your opinion. But I don't give shit.
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Storing iPod - jack 3,5 - intercom

Bericht door hla »

ik gebruik mijn ipod classic vooral in de auto voor lange ritten (vakantie) en zakenreisen per vliegtuig.
Mijn eerste was een import van china en die was rap stuk. Was ook niet 100% dezelfde als die hier verkrijgbaar zijn.
Mijn tweede gaat goed.
Ik sluit die in de auto ook via de 3,5 plug aan op de radio.
In het vliegtuig met de oortjes.
Ik ben daar heel tevreden van.
Waar wel iets te duur vind ik.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Plaats reactie