slot koffer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

slot koffer

Bericht door dany10 »

Hallo,

Namelijk mijn slot van de bovenste koffer van mijn bmw 1150 rt is stuk , dat slot was een beetje krom nu heb ik dat proberen recht te vriengen met als gevolg afgebroken ,


Zou ik daar kunnen aangeraken ?aan zo een slot
Alvast bedankt

Mvg


Dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: slot koffer

Bericht door Danny »

apart verkrijgbaar bij de dealer... kost zelfs niet eens veel... :mrgreen:
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Beste,

Bedankt om reactie :sunny: ,ik zal dan eens bij mijne dealer langs gaan
Afbeelding BMW 1150 RT
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Danny schreef:apart verkrijgbaar bij de dealer... kost zelfs niet eens veel... :mrgreen:

Onder wat versta je niet kan kosten ????
ik heb prijs gaan vragen en moest mijn houden aan mijne motor :pale:


grt

dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: slot koffer

Bericht door Man in Black »

Nooit doen, altijd vasthouden aan iets wat je niet kan omtrekken :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Hier het bedrag dat ze me gaven 125€ en het werkt nog niet bijgerekend :clown: +++

Grt

Dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: slot koffer

Bericht door Danny »

Juist je hebt gelijk, je hendel is afgebroken, niet de waarschuwingslip. de module kost een duit
ik heb nog wel een oude module van een zijkoffer, allicht is de module een beetje vergelijkbaar (ben er zeker van) en kan je de hendels uitwisselen

deze eenheid eruit boren en (revetten) en dan de hendel proberen te vervangen

zal eens kijken als ik effe tijd heb hoe de hendel bevestigd zit en of die uitwisselbaar is...
Pat Beemer
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jul 2005, 23:04
Woonplaats: Denderland
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door Pat Beemer »

Bij de topkoffer van mijn R1150RT was het rode lipje van het slot afgebroken. Heb dit bij mijn vaste BMW-dealer laten herstellen. Kostprijs was 40 Euro.
Was eerst bij nieuwe BMW-dealer in de buurt van mijn woonplaats prijs gaan vragen. Deze vroeg 135 Euro + werk. Begrijpe wie kan !!!!!
In ieder geval heb ik geen moeite om 75 Km te rijden tot bij mijn vaste dealer bij wie ik zeker klant ga blijven.
FS1-E - RD200 - PE250 - XJ900 - K100LT - K1100LT SE - R1150RT - R1200GS
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: slot koffer

Bericht door Danny »

er is niks aan om te begrijpen, er is een reparatieset waarschuwingslip en er is de module in zijn geheel.

Als je dealer een uur werkt aan uitboren en de herstelset aanbrengen dan is de 135€ een evengoed aanbod. Geen enkele dealer gaat het gratis voor je doen of hij zal 't je de volgende keer wel aanrekenen bij een beurtje, gratis bestaat nu eenmaal niet meer. de module 125 en de herstelset een dikke 40...

Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet of 't handvat is afgebroken of een waarschuwingslip van onze vraagsteller...
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Hallo

heb die module uit een zijkoffer gehaald en in mijne bovenste koffer gemonteerd om mijne helm toch veilig op te beregen
grt
Dany
Afbeelding BMW 1150 RT
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Danny schreef:Juist je hebt gelijk, je hendel is afgebroken, niet de waarschuwingslip. de module kost een duit
ik heb nog wel een oude module van een zijkoffer, allicht is de module een beetje vergelijkbaar (ben er zeker van) en kan je de hendels uitwisselen

deze eenheid eruit boren en (revetten) en dan de hendel proberen te vervangen

zal eens kijken als ik effe tijd heb hoe de hendel bevestigd zit en of die uitwisselbaar is...

Je kan het slot uitboren want die is vast gemaakt met 2 revetten ,ik had ook eens gedacht om in een doe het zelf zaak te gaan kijken misschien vindt je daar ook zo een slot ????


Grt

Dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: slot koffer

Bericht door Danny »

goed maar wat is er nu eigenlijk kapot?? een sluithendel of die rode lip op te waarschuwen???
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: slot koffer

Bericht door dany10 »

Het rode hendeltje van het slot waar je je koffers mee op slot doet dat is afgebroken

Grt

Dany10
Afbeelding BMW 1150 RT
arnodoomen
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jun 2013, 22:52
Woonplaats: Ham
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: slot koffer

Bericht door arnodoomen »

Is de rode lip waar je de koffer mee op slot doet los leverbaar.heb een tijdje terug een topkoffer aangeschaft met afgebroken rode lip en zonder sleutel.moet je het slot dan uitboren of is er een andere manier om het cilindertje te verwijderen zonder sleutel en is die rode lip dan te vervangen.Topkoffer van een r 1100rt.Arnold.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: slot koffer

Bericht door Dirk Pauwels »

arnodoomen schreef:Is de rode lip waar je de koffer mee op slot doet los leverbaar.heb een tijdje terug een topkoffer aangeschaft met afgebroken rode lip en zonder sleutel.moet je het slot dan uitboren of is er een andere manier om het cilindertje te verwijderen zonder sleutel en is die rode lip dan te vervangen.Topkoffer van een r 1100rt.Arnold.
slot kan je verwijderen met een opengeplooide paperclip, er is een klein gaatje aan de binnenkant, ik dacht sleutel erin, in open positie draaien en met de paperclip wat wrikken tot het slot eruit komt. Wel opppassen dat de plaatjes niet naar alle kanten springen. je kan dan het slot aan passen aan je contactsleutel.
De rode lip is een repair kit voor, of je koopt een kapotte koffer en bouwt de hele rimram over en past je slot aan
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
arnodoomen
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jun 2013, 22:52
Woonplaats: Ham
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: slot koffer

Bericht door arnodoomen »

Het probleem is ik heb geen passende sleutel.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: slot koffer

Bericht door Danny »

dan is 't slot uitboren.... :mrgreen:
Plaats reactie