Toon uw K !
Moderator: GVN
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: Toon uw K !
Knap gedaan.
Groetjes Rudy
Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: Toon uw K !
Wrijf het en nog maar eens in . (Dat Honda al 10 jaar stil staat op het toerfront en dat er hééél veel , zeer tevreden honda rijders , pan-european en goldwing , noodgedwongen naar Bmw zijn moeten uitwijken , mezelf inclusief. Die terugwinnen zal een 'toer' worden voor Honda)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
- Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
- Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
- Contacteer:
Re: Toon uw K !
Hallo,
Toon uw K.
En dat doen we nu dan, se.
Voor ons een nieuwe aanwinst en een geweldig gevoel om mee te rijden.
Daarvoor een R1200 RT gehad maar nu deze K. Hij is GEWELDIG.
Voor mij een verbetering in motorrijden. (maar dat is persoonlijk, he)
Vroeger scheurde ik meestal met Honda over de weg. BMW is nu beter.
Hopelijk komen we nog meer K rijders tegen onderweg.
Allee,... de andere motorrijders zijn ook tof, zene, niet alleen de K, R, F, G,C, S,GS, en andere BMW rijders. (HAHA)
Groeten,
Guido en Christine
Toon uw K.
En dat doen we nu dan, se.
Voor ons een nieuwe aanwinst en een geweldig gevoel om mee te rijden.
Daarvoor een R1200 RT gehad maar nu deze K. Hij is GEWELDIG.
Voor mij een verbetering in motorrijden. (maar dat is persoonlijk, he)
Vroeger scheurde ik meestal met Honda over de weg. BMW is nu beter.
Hopelijk komen we nog meer K rijders tegen onderweg.
Allee,... de andere motorrijders zijn ook tof, zene, niet alleen de K, R, F, G,C, S,GS, en andere BMW rijders. (HAHA)
Groeten,
Guido en Christine
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
- Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
- Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
- Contacteer:
Re: Toon uw K !
Even denken Patrick........
Denk denk denk ..... heuuu ...
NEEEEEEE denk ik niet.
Twijfel even, als hij in t' rood met gele stippen was.
(toch een properen en mooie die K100)
Guido
Denk denk denk ..... heuuu ...
NEEEEEEE denk ik niet.
Twijfel even, als hij in t' rood met gele stippen was.
(toch een properen en mooie die K100)
Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 feb 2012, 17:35
- Woonplaats: Aartselaar
- Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Re: Toon uw K !
Het is en blijft een mooi model.
patrick k100 schreef:Guido wisselen zit er nie in zeker :grin
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 25 sep 2014, 14:45
- Woonplaats: Gent
Re: Toon uw K !
Ooh lala Guido, heel mooi inderdaad! Poeh!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
- Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
- Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
- Contacteer:
Re: Toon uw K !
Frans, jij bent een mens met smaak, se.
Dat is inderdaad een mooie moto. Ik ben erg erg gelukkig mee.
Trouwens mooie foto in die bergen.
Guido
Dat is inderdaad een mooie moto. Ik ben erg erg gelukkig mee.
Trouwens mooie foto in die bergen.
Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 jul 2014, 23:54
- Woonplaats: 2950 Kapellen
- Locatie: Antwerpen
Re: Toon uw K !
Na een maand en 4500 km een opleiding volgend te Zele bij vrom.
Toch een mooie machine , al zeg ik het zelf.
Toch een mooie machine , al zeg ik het zelf.
bmw K1600 GT sport 09/14
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
- Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
- Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
- Contacteer:
Re: Toon uw K !
Ja, ook mooi in het rood. Knap.
Vraagje. Die opleiding: is dat te doen met onze grote zware K?
Meestal zie je daar GS rijden maar niet veel K motoren.
Guido
Vraagje. Die opleiding: is dat te doen met onze grote zware K?
Meestal zie je daar GS rijden maar niet veel K motoren.
Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 20 jul 2014, 23:54
- Woonplaats: 2950 Kapellen
- Locatie: Antwerpen
Re: Toon uw K !
Guido,Guido-BMW-K1600GTL schreef:Ja, ook mooi in het rood. Knap.
Vraagje. Die opleiding: is dat te doen met onze grote zware K?
Meestal zie je daar GS rijden maar niet veel K motoren.
Guido
Dit is zeker te doen, die man (Johan) kan er wat van.
Voor mij was dit de eerste opleiding ever.
Reed solo en je voelt het gewicht wel van de motor maar het is niet echt storend.
Als je goed de balans vind tussen gas, koppeling en gebruik van de achterrem, kan je meer dan je denkt met die mooie K16gt.
Er was maar een oefening die ik niet kon, die heeft Johan dus voor gedaan met mijn motor en ging perfect bij hem.
Dus dit lag echt aan het mannetje (mezelf dus).
Het is geen examen, je doet alles naar je eigen kunnen en Johan assisteert waar nodig, echt een aanrader.
grtn
bmw K1600 GT sport 09/14
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 aug 2014, 15:30
- Woonplaats: Perk (Steenokkerzeel)
- Locatie: Steenokkerzeel (Perk)
- Contacteer:
Re: Toon uw K !
Leuk. Bedankt voor je informatie.
Ooit als ik eens veel tijd heb....
Thx
Guido
Ooit als ik eens veel tijd heb....
Thx
Guido
Guido en Christine - K 1600 GTL - PERK (Steenokkerzeel)
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
Een stijl is wat jij er van maakt.
Eerst een R 1200 RT, nu een heerlijke K 1600 GTL.
http://www.photoroom.be/moto/BMW/K1600G ... -tekst.jpg
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Toon uw K !
Tijd maken.
't Is voor je veiligheid én het verbeterde rijplezier.
Ik ging er ook. Fijne dag geweest, ondanks redelijk veel regen. Of misschien net daardoor, waardoor de skills op nat flink werden opgeschroefd.
't Is voor je veiligheid én het verbeterde rijplezier.
Ik ging er ook. Fijne dag geweest, ondanks redelijk veel regen. Of misschien net daardoor, waardoor de skills op nat flink werden opgeschroefd.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Toon uw K !
Guido, die vraag (is dat te doen met moto x of y) wordt dikwijls gesteld maar is eigenlijk overbodig en doet een beetje denken aan een examen
Dat is de cursus allerminst. Zie je bepaalde oefeningen niet zitten, laat ze gerust achterwege. De afmetingen worden sowieso bepaald op het niveau van de deelnemers en vergeet niet, het zijn maar kegeltjes dus die rij je zonder probleem plat of omver
Dit gezegd zijnde heb ik op cursus toch graag dat iemand zegt "dat is met mijne moto niet te doen"... dat geeft me ook eens de kant om met die prachtmachines te rijden
Dat is de cursus allerminst. Zie je bepaalde oefeningen niet zitten, laat ze gerust achterwege. De afmetingen worden sowieso bepaald op het niveau van de deelnemers en vergeet niet, het zijn maar kegeltjes dus die rij je zonder probleem plat of omver
Dit gezegd zijnde heb ik op cursus toch graag dat iemand zegt "dat is met mijne moto niet te doen"... dat geeft me ook eens de kant om met die prachtmachines te rijden
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
- Woonplaats: aant zeetje
- Locatie: West vlaanderen
Re: Toon uw K !
@Johan,
Rij jij nu BMW voor Vrom? toen ik bij jou de opleiding volgde was je nog op je ktm adventure, maar heb daarna vernomen dat je was overgeschakeld op een Honda crosstourer. Ik reed toen op een Scooter, en nu nog steeds. En zelfs dat was perfect te doen, heb toen zeer goeie tips gekregen waar ik nog altijd elke dag mijn voordeel mee doe.
MRV vind ik ook bangelijk goed, zeker als je Arthur zelf hebt om les van te krijgen. Elk jaar volg ik 1 opleiding en probeer steeds een andere instelling en type opleiding te kiezen om variatie te brengen en elke instructeur zijn visie eens te horen. De bochten cursus in de ardennen met Arthur (mrv) is met oortjes en walkie-talkies (je kan enkel horen, niet terug praten) en dat is een echte aanrader.
Aktief vind ik voor mij persoonlijk net iets minder, maar dat is louter persoonlijk, ik verkies namelijk de "druk-techniek" om bochten te nemen aan lagere tot zelfs gemiddelde snelheid. Dit werkt bij mij het allerbeste. Wim (aktief) is daar tegen.
Dus om te antwoorden op de vraag of je dit met een K kan? Absoluut! Maar eerlijk is eerlijk: je zal wel net iets harder zweten dan diegene met lichte wendbare masjientjes, is gewoon logisch natuurlijk. Je moet zeker de tractie erop houden met de K, uiterst belangrijk, doe je dit niet dan kan je hem oprapen. bij lichtere moto's kan je een fout nog opvangen, bij zwaardere motoren minder makkelijk. Dat is eigenlijk zowat het belangrijkste verschil. Maar het is nu net zo belangrijk dat je dit leert als je met een zwaardere moto rijdt, dus gewoon doen en je zelfvertrouwen krijgt daar een enorme boost bij.
Rij jij nu BMW voor Vrom? toen ik bij jou de opleiding volgde was je nog op je ktm adventure, maar heb daarna vernomen dat je was overgeschakeld op een Honda crosstourer. Ik reed toen op een Scooter, en nu nog steeds. En zelfs dat was perfect te doen, heb toen zeer goeie tips gekregen waar ik nog altijd elke dag mijn voordeel mee doe.
MRV vind ik ook bangelijk goed, zeker als je Arthur zelf hebt om les van te krijgen. Elk jaar volg ik 1 opleiding en probeer steeds een andere instelling en type opleiding te kiezen om variatie te brengen en elke instructeur zijn visie eens te horen. De bochten cursus in de ardennen met Arthur (mrv) is met oortjes en walkie-talkies (je kan enkel horen, niet terug praten) en dat is een echte aanrader.
Aktief vind ik voor mij persoonlijk net iets minder, maar dat is louter persoonlijk, ik verkies namelijk de "druk-techniek" om bochten te nemen aan lagere tot zelfs gemiddelde snelheid. Dit werkt bij mij het allerbeste. Wim (aktief) is daar tegen.
Dus om te antwoorden op de vraag of je dit met een K kan? Absoluut! Maar eerlijk is eerlijk: je zal wel net iets harder zweten dan diegene met lichte wendbare masjientjes, is gewoon logisch natuurlijk. Je moet zeker de tractie erop houden met de K, uiterst belangrijk, doe je dit niet dan kan je hem oprapen. bij lichtere moto's kan je een fout nog opvangen, bij zwaardere motoren minder makkelijk. Dat is eigenlijk zowat het belangrijkste verschil. Maar het is nu net zo belangrijk dat je dit leert als je met een zwaardere moto rijdt, dus gewoon doen en je zelfvertrouwen krijgt daar een enorme boost bij.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Re: Toon uw K !
...en het hopeloos te laat isGuido-BMW-K1600GTL schreef: Ooit als ik eens veel tijd heb....
Re: Toon uw K !
Ik ben na de KTM inderdaad overgeschakeld op een Crosstourer (de nieuwe GS LC was nog net niet uit...), mijn volgende zal naar alle waarschijnlijkheid een GSA LC zijn (al is die nieuwe Super Adventure van KTM ook wel jammie ).
O ja, in de Ardennen werk ik op dezelfde manier (met oortjes) hoor
O ja, in de Ardennen werk ik op dezelfde manier (met oortjes) hoor
the riding man schreef:@Johan,
Rij jij nu BMW voor Vrom? toen ik bij jou de opleiding volgde was je nog op je ktm adventure, maar heb daarna vernomen dat je was overgeschakeld op een Honda crosstourer. Ik reed toen op een Scooter, en nu nog steeds. En zelfs dat was perfect te doen, heb toen zeer goeie tips gekregen waar ik nog altijd elke dag mijn voordeel mee doe.
MRV vind ik ook bangelijk goed, zeker als je Arthur zelf hebt om les van te krijgen. Elk jaar volg ik 1 opleiding en probeer steeds een andere instelling en type opleiding te kiezen om variatie te brengen en elke instructeur zijn visie eens te horen. De bochten cursus in de ardennen met Arthur (mrv) is met oortjes en walkie-talkies (je kan enkel horen, niet terug praten) en dat is een echte aanrader.
Aktief vind ik voor mij persoonlijk net iets minder, maar dat is louter persoonlijk, ik verkies namelijk de "druk-techniek" om bochten te nemen aan lagere tot zelfs gemiddelde snelheid. Dit werkt bij mij het allerbeste. Wim (aktief) is daar tegen.
Dus om te antwoorden op de vraag of je dit met een K kan? Absoluut! Maar eerlijk is eerlijk: je zal wel net iets harder zweten dan diegene met lichte wendbare masjientjes, is gewoon logisch natuurlijk. Je moet zeker de tractie erop houden met de K, uiterst belangrijk, doe je dit niet dan kan je hem oprapen. bij lichtere moto's kan je een fout nog opvangen, bij zwaardere motoren minder makkelijk. Dat is eigenlijk zowat het belangrijkste verschil. Maar het is nu net zo belangrijk dat je dit leert als je met een zwaardere moto rijdt, dus gewoon doen en je zelfvertrouwen krijgt daar een enorme boost bij.
Re: Toon uw K !
@ Johan ik rij er ondertussen ook terug mee na omzwervingen toch veruit de beste machine. Dus kan je die nog eens gebruiken op een cursusje volgend jaar
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Re: Toon uw K !
Hey Johan, wacht miss nog even en ga testrijden op de S1000Xr dat moet jou ook passen denk ik.
Als deze te testen is ga ik daar ook eens mee gaan rijden.
ps mijn Pan mist ondertussen al wat stukken te wijten aan defensief rijden he Hij wordt hiermee wel steeds lichter.
J
Als deze te testen is ga ik daar ook eens mee gaan rijden.
ps mijn Pan mist ondertussen al wat stukken te wijten aan defensief rijden he Hij wordt hiermee wel steeds lichter.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Re: Toon uw K !
Staat zeker op het programma maar ik ga mijn eigen wat beschermen en nog een jaartje wachten met testritten
J schreef:Hey Johan, wacht miss nog even en ga testrijden op de S1000Xr dat moet jou ook passen denk ik.
Als deze te testen is ga ik daar ook eens mee gaan rijden.
ps mijn Pan mist ondertussen al wat stukken te wijten aan defensief rijden he Hij wordt hiermee wel steeds lichter.
J
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
- Woonplaats: aant zeetje
- Locatie: West vlaanderen
Re: Toon uw K !
Veel vlugger dan oorspronkelijk gepland heb ik vandaag mijn bmw gaan ophalen. Normaal gezien stond een aankoop pas volgend jaar op de planning rond februari-maart-april wanneer het weer beter en warmer weer wordt. Voor het eerst in mijn 14jarige motorcarrière zal ik vanaf dan geen motor meer rijden voor woon/werk en enkel nog voor plezierritjes. Voor de meeste hier waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar voor mij een nieuwe wereld die opengaat.
Normaal dus pas volgend jaar, maar als je een moto te koop ziet staan waar je hart van sneller gaat slaan en die ook nog super mooi geprijsd staat. Tja, dan moet je ook niet verder twijfelen en ervoor gaan. Jullie weten het natuurlijk al, het is de moto van Animal die ik gekocht heb.
Vandaag gaan ophalen. Het eerste half uur dacht ik... wat ik heb ik nu gedaan! Zo een zwaar, log ding, hier geraak ik nooit aan gewent. Het volgende half uur dacht ik: wauw wat een prachtige motor, ik wil blijven rijden en niet meer afstappen.
Geweldige rit achter de rug, ik ben helemaal blij en al verknocht aan mijn Kaatje. Enkel de banden moet ik wel dringend vervangen want die zijn oud en de rubber verduurd. En dan nog voelde de motor stabiel als een trein. In de bochten voel je het gewicht wel hard, is een kwestie van wennen. Eerste kilometers waren een ramp en was ik precies weer een beginneling, daarna begon het beter en beter te gaan (maar een gymkhana zie ik mezelf er toch niet direct mee rijden hoor _O- ). Motor zelf rijdt uiterst soepel, geeft geen slagje verkeerd, ook remmen werken subliem goed, véél beter dan ik had verwacht van een oldtimer. Hij voelt echter totaal niet aan als een oude motor, ik heb al nieuwere motoren gehad die veel slechter schakelden en remden (bij name de ktm 990 adventure, dit was nu wel een exemplarische probleemmoto en nu ook geen goed vergelijk, maar toch...). Dus echt super blij met mijn nieuw oudje. Eentje om te koesteren. Met een "maagdelijke" 39000km op de teller, hoop ik nog heel veel jaren geniet te hebben van deze motor.
edit: ik dacht een foto toe te voegen, maar ik moet dat morgen nog eens uitzoeken hoe ik dat juist kan doen. Momenteel zijn de foto's die ik heb te groot en ik weet niet hoe ik dit kan verkleinen, maar er wordt aan gewerkt.
Normaal dus pas volgend jaar, maar als je een moto te koop ziet staan waar je hart van sneller gaat slaan en die ook nog super mooi geprijsd staat. Tja, dan moet je ook niet verder twijfelen en ervoor gaan. Jullie weten het natuurlijk al, het is de moto van Animal die ik gekocht heb.
Vandaag gaan ophalen. Het eerste half uur dacht ik... wat ik heb ik nu gedaan! Zo een zwaar, log ding, hier geraak ik nooit aan gewent. Het volgende half uur dacht ik: wauw wat een prachtige motor, ik wil blijven rijden en niet meer afstappen.
Geweldige rit achter de rug, ik ben helemaal blij en al verknocht aan mijn Kaatje. Enkel de banden moet ik wel dringend vervangen want die zijn oud en de rubber verduurd. En dan nog voelde de motor stabiel als een trein. In de bochten voel je het gewicht wel hard, is een kwestie van wennen. Eerste kilometers waren een ramp en was ik precies weer een beginneling, daarna begon het beter en beter te gaan (maar een gymkhana zie ik mezelf er toch niet direct mee rijden hoor _O- ). Motor zelf rijdt uiterst soepel, geeft geen slagje verkeerd, ook remmen werken subliem goed, véél beter dan ik had verwacht van een oldtimer. Hij voelt echter totaal niet aan als een oude motor, ik heb al nieuwere motoren gehad die veel slechter schakelden en remden (bij name de ktm 990 adventure, dit was nu wel een exemplarische probleemmoto en nu ook geen goed vergelijk, maar toch...). Dus echt super blij met mijn nieuw oudje. Eentje om te koesteren. Met een "maagdelijke" 39000km op de teller, hoop ik nog heel veel jaren geniet te hebben van deze motor.
edit: ik dacht een foto toe te voegen, maar ik moet dat morgen nog eens uitzoeken hoe ik dat juist kan doen. Momenteel zijn de foto's die ik heb te groot en ik weet niet hoe ik dit kan verkleinen, maar er wordt aan gewerkt.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Re: Toon uw K !
en wat is het dan geworden. Eerst zoals je schreef dacht ik aan een K16000, maar als je zegt dat de banden verduurd zijn? Miss 1200?
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........