Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door Tommeke »

Iemand hier die ervaring heeft met de Pirelli Angel GT; vooral dan wat betreft slijtage?

Gezien deze band als beste uit de test kwam bij de laatste toerbandentest in Motoplus (13/2013) zou ik deze wel op de K1200GT (2007) durven leggen ter vervanging van de Michelin Pilot Road III die er nu op liggen. Deze waren zo goed als nieuw op het ogenblik dat ik deze particulier kocht, doch nu een kleine 6000km later stel ik vast dat de voorband nu toch wel heel snel aan het gaan is. Hij zal nog goed zijn om de zomer uit te doen, maar eens we opnieuw de natte maanden tegemoet gaan zal er toch een vervanging moeten gebeuren.

Ik ben dus nu reeds op het gemak aan het uitkijken voor een vervanger en dan zijn ervaringen steeds welkom. Alvast bedankt dus!
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door Koppel!! »

Ook wel benieuwd naar ervaringen met die Italiaan. Heb de test ook gelezen en was ietwat verbaasd dat de Pirelli op nat minstens de evenknie was van de Michelin.

Moet wel zeggen dat mijn PR3's zich heel goed houden, banden liggen er nu al ruim 9000km op en geen noemenswaardige slijtage te bemerken. 't Is wel een RT, misschien dat een GT zwaarder op de voorkant hangt?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door moh_fan »

Volgende week gaat er bij mij een Angel GT voorband onder mijn RT.
PR3 heeft het dan net geen 20K volgehouden. De band daarvoor - RoadSmart2 - hield het 2500km langer vol.
Ben dus ook erg benieuwd naar de houdbaarheid van de Angel!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door patrick k100 »

vriend van mij had op zijn mt 03 angel st en die hingen 20. 000 mee
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door Koppel!! »

@moh_fan: ben curieus naar je bevindingen, binnen enkele weken (schat nog hoogstens 3000km) moeten m'n PR3's vervangen worden, en ben eigenlijk wel benieuwd naar diene Pirelli :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JoB
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 okt 2008, 20:03
Woonplaats: Leuven
Locatie: Leuven

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door JoB »

niet twijfelen
ben gene michelin fan omdat die al wel eens een knikje geven of achteraan een zwiebelend gevoel geven in de bocht,
na twee setjes roadsmart 2 en een setje t30 vorige week de angel GT laten leggen
plakt fantastisch op de weg
2008 R1200 RT Black Line - 2011 R1200RT Thundergrey -2016 R1200GS Adventure
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door ®win »

Heb er nu dik 2500 km op gereden: goed rijgedrag, mag iets stabieler op hoge snelheden, veel grip, uiterlijk nog weinig / geen slijtage zichtbaar.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
GeRT1200
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:40

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door GeRT1200 »

Na ettelijke jaren gereden te hebben met Michelins PR2 en PR3, vorig jaar voor de eerste keer een set Pirellis Angel GT laten plaatsen op een 1200RT. Deze zijn nu, na ongeveer 9.000 km (vlotte rijstijl) toe aan vervanging. Op gebied van rijgedrag ben ik uitermate tevreden (zowel droog als nat) dus de nieuwe set wordt zonder twijfel opnieuw Pirelli Angel GT.
R850R ==> R1150RT ==> R1200RT
leo62
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jun 2014, 16:23
Woonplaats: betekom
Locatie: brabant

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door leo62 »

Deze week moet ik achter nieuwe banden. band loopt langzaam leeg en is bijna versleten dus in een keer vervangen .Daar ik vroeger op vorige motor content was van de pirelli's denk ik aan de angel GT ter vervanging van mijn PR4 .iemand ervaring met bijde ? En km vergelijkbaar of zoals een vorige motor daar daad ik meer km met Pirelli dan met de pr3.
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Ervaringen (slijtage) Pirelli Angel GT

Bericht door Frans »

De laatste set vervangen bij 11000km op een K1600gtl. Rij alleen en zonder topcase.
Vorige banden z8 en Mich pr4 hielden het minder lang uit . (7500 km gemiddeld)
Vind het een geweldige band om bochtjes te pikken en bij regen.
Plaats reactie