Motor pruttelt, benzinepomp kapot?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Gonzo850

Motor pruttelt, benzinepomp kapot?

Bericht door Gonzo850 »

Na een kapotte batterij nu weer iets anders: Gisteren wou ik een toertje gaan rijden met mijn 1100 GS maar de motor rijdt enorm 'bokkig'
precies of de motor met momenten maar benzine krijgt, hij ploft als je gas geeft, dan moet je volle gas geven om een beetje vooruit te komen
en dan gaat hij er ineens als een speer vandoor om dan weer alles dicht te gooien en zovoort, vreselijk gevaarlijk :-(
Ik heb dit al eens voorgehad maar toen was er een benzine snelkoppeling niet goed aangesloten wat dit keer niet het geval is.
Is mijn benzine pomp kapot??
Four 750 '77, R1200R '09
Dirk Pauwels

Re: Motor pruttelt, benzinepomp kapot?

Bericht door Dirk Pauwels »

Gonzo850 schreef:Na een kapotte batterij nu weer iets anders: Gisteren wou ik een toertje gaan rijden met mijn 1100 GS maar de motor rijdt enorm 'bokkig'
precies of de motor met momenten maar benzine krijgt, hij ploft als je gas geeft, dan moet je volle gas geven om een beetje vooruit te komen
en dan gaat hij er ineens als een speer vandoor om dan weer alles dicht te gooien en zovoort, vreselijk gevaarlijk :-(
Ik heb dit al eens voorgehad maar toen was er een benzine snelkoppeling niet goed aangesloten wat dit keer niet het geval is.
Is mijn benzine pomp kapot??
Je hebt 1 vd gaskabels uit de fitting getrokken, je hebt immers je tank verwijderd of omhoog gehouden om je batterij te vervangen, waardoor je nu 1 gasklep hebt die permanent verder openstaat dan de andere, synch is om zeep. Controleer je gaskabels en duw die ene terug in de fitting, probleem opgelost. (klassieker trouwens, eenmaal je het hebt voorgehad vergeet je het nooit meer)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gonzo850

Re: Motor pruttelt, benzinepomp kapot?

Bericht door Gonzo850 »

Ah, bedankt voor de tip, straks even checken :-)
Four 750 '77, R1200R '09
Plaats reactie