schuiver op Dunlop RoadSmart2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Dirk Pauwels »

Nu we toch oude koeien uit de gracht aan het halen zijn.... Ik ben al een jaar of 4 zeer tevreden van Dunlop trailmax, geweldige grip ook in de regen. In het weekend vd 1ste mei hadden we een trip in Luxemb-duitsland en op weg daar naar toe even wat regen gehad, dus we rijden op kletsnatte baan. Ik rij als laatste van een groep van 7. Ik haal een auto in, wegens de nattigheid voorzichtig met de gas, ik ben net op het andere wegdek en mijn achterwiel breekt uit, ongeveer 3 keer alle kanten van den décor gezien, maar dankzij dikke meter buis die bij een GS het stuur is, de moto rechtgehouden. Verder rijdend en nog wat aan het bekomen en op mijn hoede probeer ik voorzichtig de tractie vh achterwiel uit, door wat gas te geven, kijken of het glijdt, alles echter in orde. Wat gerustgesteld begin ik de achtervolging, beetje verder gewoon op een recht stuk bij constant gas weer een zwieper een rodeo paard waardig, zo mogelijk nog erger dan de eerste keer..... boel weer recht gehouden, ik was immers gewaarschuwd... Bij de eerste stop achterband bekeken, spanning ok, geen olie, niets aan te zien. Reisgezellen hadden niets gevoeld op die baan, maar nummer 6 had mijn capriolen in zijn spiegels gezien. Het duurde even (toch wel een uurke :mrgreen: ) voor het vertrouwen er terug was, ik had durven zweren dat ik de band af en toe voelde glijden, maar volgende 3 dagen geen enkel probleem meer gehad.
Ik probeer altijd "de baan te lezen" en tot hiertoe in de voorbije 31jaar en ongeveer 600.000 km lukt mij dat aardig, maar vermoedelijk heb ik daar toch ergens door een diesel spoor of zo gereden, was absoluut niets te zien. Een pekstrook was het niet. Raar maar gelukkig was het enkel het achterwiel, voorband deed het prima.
Voorlopig blijven de trailmaxen er nog even op, maar als ik nog zo'n capriolen meemaak wordt het tijd voor een andere banden merk, al was het maar voor de gemoedsrust :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
gsluc
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mei 2008, 18:22
Woonplaats: Liedekerke
Locatie: Brabant

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door gsluc »

Tja Dirk , ... kan ervan meespreken!!! , vandaag voor de Gemoedsrust de Tnext vervangen na 5500Km door Mpr4/trail...door feit van wegglijden :roll: voorwiel in bochten (2x) , gisteren herhaalde dit euvel zich terug op droog asvalt in bocht met vlotte rijstijl met duo... dat was erover , het was inderdaad bijna patat ...vandaar de vlugge beslissing voor de bandenwissel (volgende week vertrek nr Dolo 's) ...,heb ondertussen toch ook al 40 jaar motorervaring , en was op de gs1100,1150 & 1200gs steeds super tevreden over de TR91 in alle omstandigheden ...komt de TR91 morgen uit vr de LC , dan ligt hij er overmorgen op :grin: .Bandenkeuze is voor iedere motard verschillend zekers...voor mij was zelfs den oude Tourance èèn van de betere op mijn 100 gs/pd...nu ben ik aan het afdwalen zelle...alléé , we zullen wel ondervinden hoe dat vers nieuw Frans rubber zich zal gedragen ...in het koppeken zit het toch al goe...
GSa/LuC
1200gs/lc triple black...
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Man in Black »

vlotte rijstijl met duo? zou het daar niet aan de duo kunnen liggen? mss het voorwiel wat licht door de duo? was de vering harder gezet voor met duo te rijden?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Relax »

Ik heb het zo niet met dat gedoe om banden, maar de Next2 die bij levering op de motor lag, ging zowat overal schuiven, vooral voor of allebei samen. Weliswaar langzaamaan, maar toch creepieeeee. Nu terug op Dunlop RS2, net als op vorige motor, en als vanouds fijn rijden. En nee, geen mazout, olie, kak, teer,.... of iets anders op het wegdek. Zo'n 70 à 80 keer dezelfde bocht, dan weet je t wel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door KeeS16 »

Relax schreef:Ik heb het zo niet met dat gedoe om banden, maar de Next2 die bij levering op de motor lag, ging zowat overal schuiven, vooral voor of allebei samen. Weliswaar langzaamaan, maar toch creepieeeee. Nu terug op Dunlop RS2, net als op vorige motor, en als vanouds fijn rijden. En nee, geen mazout, olie, kak, teer,.... of iets anders op het wegdek. Zo'n 70 à 80 keer dezelfde bocht, dan weet je t wel.
Dus volgens uw bevindingen Relax, kan deze band perfecte prestaties aantonen ( dus van geen sprake een schuiver ) ondanks mazout, olie of iets in dien aard besmeurd op het wegdek !
Om nu 70 tot 80 keer dien bocht te nemen hoeft zo niet voor mij, 1 keer is voldoende, jij je motor met die perfecte banden ik heb genoeg aan 1 liter olie.

Ofwel interpreteer ik jou stelling verkeerd, of jij geeft verkapte bevindingen voor andere mogelijke gebruikers van dit soort banden.
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door tweecilinderke »

Je leest Relax zijn bevindingen verkeerd :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Dirk Pauwels »

KeeS16 schreef:
Dus volgens uw bevindingen Relax, kan deze band perfecte prestaties aantonen ( dus van geen sprake een schuiver ) ondanks mazout, olie of iets in dien aard besmeurd op het wegdek !
Om nu 70 tot 80 keer dien bocht te nemen hoeft zo niet voor mij, 1 keer is voldoende, jij je motor met die perfecte banden ik heb genoeg aan 1 liter olie.

Ofwel interpreteer ik jou stelling verkeerd, of jij geeft verkapte bevindingen voor andere mogelijke gebruikers van dit soort banden.
Je interpreteerd verkeerd
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Mil »

Vind ik ook.
Soms schrijft hij wel in mysterious ways, maar deze keer was het toch duidelijk imo. :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door KeeS16 »

Kan ik niets aan dat die schrijft gelijk een blokkendoos :D
Perdolan kan helpen :lol:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Relax »

Hij doet dat heel bewust.

Ik zal maar niet zeggen wat ik van m denk, maar dat zou niet verkeerd te interpreteren zijn.
Dom blijft dom, hoe je het ook leest.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: schuiver op Dunlop RoadSmart2

Bericht door Koppel!! »

Ff terug over de banden leuteren, ipv over mekander :mrgreen:

Heb nu ondertussen een goeie 8000km met de RS2 gedaan op den RT, en moet zeggen dat ik er eigenlijk heel tevreden over ben.
Ik was al content v.d PR3, die doet 't fantastisch in nat en kouder weer, maar zat op hete zomerdagen al rap ana z'n griplimiet, dan voelde je 'm wle is een klein stapje opzij zetten. Nu moet ik zeggen dat we nog geen 30°C oid hebben gezien, dus zeggen dat de RS2 niet zo reageert is voorbarig.
Wat hij wel doet is heel voorspelbaar reageren op alles eigenlijk, stuurt heel neutraal, ruim voldoende grip, zeker op 't droge getuige da'k geen schaamrandje meer over heb achteraan :shock:
Waar ik een beetje voor vreesde, dat hij in 't nat duidelijk de mindere v.d PR3 zou zijn, is onterecht gebleken. Ik heb evenveel vertrouwen in m'n banden in 't nat, of 't nu die Dunlop of die Fransoos is. En de RT voelt dus ook in 't nat heel vertrouwenswekkend aan.
Kortom, ik vind 't tot nu toe een heel goede band.

Sleet begint ie een heel klein beetje te tonen, ben benieuwd of ik er ook 17000km kan uitpersen zoals met de PR3.
Maakt de keuze voor m'n volgende band wel niet makkelijker, had graag die nieuwe Pirelli nog is getest, en ondertussen is de PR4 er ook al :drunken:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie