Nu heb ik het probleem dat mijn BMW druppelaar niet meer werkt

Nu de vraagstelling : waar sluit ik best (buiten het Canbus systeem) het nodige 12V+, na aanzetten van contact, aan bij mijn R1200RT 2013 ?
Alvast bedankt voor de reacties !
Moderator: GVN
Bedankt voor de reactie, is een optie.pvde schreef:yep,
Ik heb mij een originele BMW 12V stekker zoals je rechts achter er ééntje hebt, bij geplaatst maar dan links achter.
Aansluiting rechtstreeks op de batterij met een zekering er tussen en daar sloot ik altijd mijn druppellader op aan![]()
Houdoe
Bedankt, denk dat dit een prima alternatief is, niet veel werk, kleine kost, ... zal eens opzoek gaan naar dat stekkertje.roadster schreef:je kan beter dat relais laten aansturen door de geschakelde 12V van uw accessoirestekker die ergens klaarhangt ipv die 12V socket.
Op een GS hangt die in de buurt van de oliekoeler, de kans is groot dat die bij een RT daar ook klaarhangt. Je hebt enkel het stekkertje nodig dat op de plug past (+/- 10€ bij uw dealer).
Ksnap het niet goed....Biker Ivo schreef:Bedankt, denk dat dit een prima alternatief is, niet veel werk, kleine kost, ... zal eens opzoek gaan naar dat stekkertje.roadster schreef:je kan beter dat relais laten aansturen door de geschakelde 12V van uw accessoirestekker die ergens klaarhangt ipv die 12V socket.
Op een GS hangt die in de buurt van de oliekoeler, de kans is groot dat die bij een RT daar ook klaarhangt. Je hebt enkel het stekkertje nodig dat op de plug past (+/- 10€ bij uw dealer).![]()
Hou jullie op de hoogte van resultaat.
tak gewoon af van de stekker onder het zadel die gaat automatisch uit, geen shit geen miserie... twee minuten solderenDirk Pauwels schreef:Ksnap het niet goed....Biker Ivo schreef:Bedankt, denk dat dit een prima alternatief is, niet veel werk, kleine kost, ... zal eens opzoek gaan naar dat stekkertje.roadster schreef:je kan beter dat relais laten aansturen door de geschakelde 12V van uw accessoirestekker die ergens klaarhangt ipv die 12V socket.
Op een GS hangt die in de buurt van de oliekoeler, de kans is groot dat die bij een RT daar ook klaarhangt. Je hebt enkel het stekkertje nodig dat op de plug past (+/- 10€ bij uw dealer).![]()
Hou jullie op de hoogte van resultaat.
Uwen autocom hangt rechtstreeks op de batterij en trekt uw batterij leeg, zou kunnen, is nooit goed om die dingen rechtstr op batterij te zetten.
Er moet een relais tussen die 12v nodig heeft om de autocom te schakelen.
Er wordt dan voorgesteld om die relais op de acc voeding te hangen die via het contact loopt.
Waarom die relais er nog tussensteken als je de autocom ook rechtstreeks op die acc voeding kan aansluiten, als je contact afstaat kan je autocom toch je batterij toch niet meer leegtrekken? Of is dat te simpel?