BMW Atlantis; waar kopen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

@Willy en K1200gt; als jullie nou eerst eens lezen voordat jullie mij uitspraken toedichten ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door willy »

Die opmerking snap ik niet, ik heb u toch enkel gequoot op een uitspraak die wel degelijk van u kwam, niet?
Aangenomen dat het om mijn antwoord ging ivm met de kleur van de Atlantis, omdat uw opmerking
tamelijk grappig was (vanwege niet belangrijk in de context van de vraag) heb ik een antwoord geformuleerd
dat eveneens grappig bedoeld was, getuige de clown. Ik heb zelfs de moeite genomen op mijn antwoord
op rijm te zetten :mrgreen:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door Relax »

:lol:

Volgende keer je zinnen onder elkaar.
En je metrum klopt niet. Of is dat net dichterlijke vrijheid?
I respect your opinion. But I don't give shit.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door K1200GT »

Ook hier enkel goede bedoelingen :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door willy »

De zinnen stonden naast mekaar om papier te sparen.
Volgens mijn metronoom klopt het gelijk een bus, 't is een kruising.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door Lukas »

Na wat wikken en wegen heb ik besloten ze gewoon bij de dichtstbijzijnde dealer te kopen.
Hij heeft 3 maten in huis gehaald en dinsdag ga ik ze eens aanpassen.

Nu, mijn huidige leren broek paste perfect toen ik ze kocht. Maar na verloop van tijd is die te los geworden. Vooral aan de taille. Blijkbaar rekt leder wat uit. Allez, dat hoor ik toch hier en daar.
De BMW-man verzekerde mij dat dit bij de atlantisbroeken niet het geval is. Die zouden reeds 'voorgerokken' zijn. Klein voordeel ook is dat de broek d.m.v. velcrobandjes kan aangespannen worden.

Iemand die dit uit ervaring kan bevestigen? Koop je er een die net wat krap zit omdat ze toch nog wijder wordt?
Ik wil niet zoveel geld uitgeven aan een broek waar ik binnen een paar maanden bretellen moet voor gaan zoeken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door Man in Black »

Ik heb het tegenovergestelde aan de hand, met bretellen begonnen en sindsdien steeds gekrompen precies, ook vooral aan de taille :clown:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door Lukas »

Bij mij ligt het aan de broek...

Sent from my duivekot using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Lukas op 13 sep 2013, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door willy »

Lukas schreef:Na wat wikken en wegen heb ik besloten ze gewoon bij de dichtstbijzijnde dealer te kopen.
Hij heeft 3 maten in huis gehaald en dinsdag ga ik ze eens aanpassen.

Nu, mijn huidige leren broek paste perfect toen ik ze kocht. Maar na verloop van tijd is die te los geworden. Vooral aan de taille. Blijkbaar rekt leder wat uit. Allez, dat hoor ik toch hier en daar.
De BMW-man verzekerde mij dat dit bij de atlantisbroeken niet het geval is. Die zouden reeds 'voorgerokken' zijn. Klein voordeel ook is dat de broek d.m.v. velcrobandjes kan aangespannen worden.

Iemand die dit uit ervaring kan bevestigen? Koop je er een die net wat krap zit omdat ze toch nog wijder wordt?
Ik wil niet zoveel geld uitgeven aan een broek waar ik binnen een paar maanden bretellen moet voor gaan zoeken.
Als er bijvoorbeeld geen broek bij zit die lang genoeg is kan je ze bestellen met een opgemeten te
verlengen beenlengte (best passen gezeten op een motorfiets). Tegen meerprijs :oops:

Zo'n nieuwe Atlantis, ook al is het fluweelzacht leder, moet toch een beetje worden gedragen vooraleer het
echt "loskomt" en lekker zit. Maar dat wil niet zeggen dat het rekt, dat heb ik toch niet ervaren.
Ik denk echter dat je ze zeker niet te groot mag kopen.
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Gewoon de juiste maat kopen. Het materiaal rekt niet maar wordt wel wat soepeler. Als het zou rekken dan zou de waterdichte laag beschadigen. Let idd wel goed op de lengte. Ze zijn aan de korte kant.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door willy »

Dankt de Atlantis zijn waterdichtheid aan een laag in, op of tussen het materiaal?
Voor zover ik weet gaat het om de manier waarop het leder gelooid werd, bij de
laatste generatie ook door getapete naden.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door K1200GT »

willy schreef:Dankt de Atlantis zijn waterdichtheid aan een laag in, op of tussen het materiaal?
Voor zover ik weet gaat het om de manier waarop het leder gelooid werd, bij de
laatste generatie ook door getapete naden.
Huidige generatie: hydrophoob leder (dus geen extra "laag")
Vroeger: Gore-Tex binnenpak.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: BMW Atlantis; waar kopen?

Bericht door willy »

De vorige generatie was ook waterbang leder, zonder GTX inserts al verregaand waterdicht.
Plaats reactie