Kniebescherming

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

De Jempy
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 nov 2007, 20:53
Locatie: Valley of the Black Creek

Re: Kniebescherming

Bericht door De Jempy »

't Zal wel weer een stomme opmerking zijn, maar ik stel me de vraag wat je doet bij een val.
Zelf heb ik de ervaring dat ik tijdens het rijden, of voor het vertrek, de kniebeschermers gemakkelijk op de juiste plaats kan brengen.
Maar ik stel me wel de vraag of die daar blijven zitten op het moment dat ze hun dienst moeten doen?
Moet je dan in de vlucht, dus voor dat je neer komt op de grond, de kniebeschermers op de goede plaats schuiven?
Afbeelding
Afbeelding
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kniebescherming

Bericht door hla »

Tijdens een val dan kun je het volgende doen: NIETS.
Dat gaat zo snel dat je gewoon geen tijd krijgt om iets te doen.
In 2005 was ik nog volop aan het proberen bij te sturen toen ik besefte dat ik al plat op de grond lag, met het stuur nog steeds in mijn handen.
Toen heb ik maar los gelaten :cry:
Dat heeft allemaal samen misschien +- 4 seconden geduurd.
Het slippen en slingeren voor de val 2-3 seconden, de val zelf: 1 sec?
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Kniebescherming

Bericht door Man in Black »

Benen scheren en ducktape Hugo :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kniebescherming

Bericht door hla »

jakkes.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Kniebescherming

Bericht door Wiedewa »

hla schreef:Tijdens een val dan kun je het volgende doen: NIETS.
Tuurlijk wel :grin:
Je benen zitten achter de kappen, kan dus niks aan komen zolang je maar blijft zitten.

Had er meer dan 120km/uur op zitten om 4 auto's in te halen, was gelukt, maar dan die haakse bocht naar rechts :shock:
Ut was of naar onder en niet meer boven komen of gaan liggen in de kiezels, laatste keuze gemaakt.
Bij stapvoets reageer ik als stap er maar vanaf, wordt niks meer, motor in de grind en kiezels, ikke foto gemaakt.

Dan moet je natuurlijk ff de volgorde op rij zetten en met jezelf overleggen hoe het kon gebeuren, maar ik volgde iemand anders :shock:
Ben deze persoon nooit meer gevolgd, wegens verkeerde inschattingen, ikzelf was hierdoor wel 'n ervaring rijker met schade.
Toch moet ik bij dit ongeval vermelden dat ik blij was dat er ABS op deze machine zit, had de situatie bijna in de hand kunnen houden.

Ach, is alweer 3jaar geleden, slijt ook :lol:

mvg Nico
MG Breva 850
Plaats reactie