system6 helm ervaring

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

system6 helm ervaring

Bericht door fRaaS »

Ik sta op het punt om een bmw systeem 6 helm te kopen.
Mijn probleem bij het aanschaffen van een helm is de juiste maat vinden.
In de winkel passen ze goed, maar na een tijdje (bij de ene wat langer dan bij de andere) gaat de binnenbekleding zich aanpassen.
ttz. de helm wordt te groot ! Geld weggesmeten !
De ene helm wordt een beetje te groot, de andere veel te groot ...
Denk je slim te te zijn en een maatje kleiner te kopen, dan wil die binnenbekleding maar niet krimpen.

Ik weet dat ieder persoon een andere vorm van hoofd heeft...
en dat bij aankoop de helm iets moet spannen enz...

Hierbij mijn vraag : wie heeft ervaring met een BMW Systeem 6 helm ?
Past de binnenbekleding zich veel aan, of maar een beetje (komt hij goed te zitten of wordt hij te groot),

't is allemaal relatief, maar mss kan jullie informatie me helpen de juiste keuze te maken.
grtz,
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: system6 helm ervaring

Bericht door Prince »

Van mijn Systeem 6 ben ik heel tevreden. Heeft zich zeer weinig gezet na aankoop en blijft droog en goed aanvoelen.

Wat ik wel aanraad : indien je een bril draagt, pas hem dan met bril. Tov andere helmen die ik vroeger had zit de bovenrand van de Systeem 6 namelijk lager boven de ogen. Indien je een bril hebt met ronde bovenrand (niet vlak), dan bestaat de kans dat de helm op de bril drukt met pijnlijke neus tot gevolg. Dat was bij mij het geval en ik draag nu mijn vorige (kleinere) bril bij het motorrijden...

Kan natuurlijk ook zijn dat ik een vierkant hoofd heb en de enige ben met dat probleem... Toch uitkijken dus.

Mvg, Pierre
Laatst gewijzigd door Prince op 03 okt 2013, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
avierstraete
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 mei 2009, 12:36
Woonplaats: Kampen
Locatie: Kampen (NL)

Re: system6 helm ervaring

Bericht door avierstraete »

Mijn BMW systeem 6 helm is na aankoop niet tot nauwelijks gezet/ruimer geworden.
Aloys Vierstraete, BMW K1200 GT 2008
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door wooter »

Inderdaad. Ik heb na 120000km een nieuwe System 6 gekocht, en net als de oude zet deze zich nauwelijks verder. Zorg wel dat je hem dus strak koopt, en je hebt er nog jarenlang plezier van.
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Re: system6 helm ervaring

Bericht door fRaaS »

OK bedankt.
nu weet ik toch al wat meer ivm pasvorm bij de aankoop
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door mario »

fRaaS schreef:OK bedankt.
nu weet ik toch al wat meer ivm pasvorm bij de aankoop





Berichtdoor mario » 03/10/13 20:14

te koop bmw helm evo 6 spirit maat 62-63, aangekocht 24-03-2013
max 5 x gedragen,ingebouwd zonnevizier,dubbel wit vizier!uitstekende staat ,
juist stikker langs achter heeft krasje zie foto!!
eventueel met intercom (was voor starcom) maar kan ook zonder !
te verwijderen zonder schade aan te brengen

nieuwprijs 579,49 €

nu 300€

Afbeelding
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Re: system6 helm ervaring

Bericht door fRaaS »

is een paar maatjes te groot :wink:
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
mario
Berichten: 416
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:04
Woonplaats: Zedelgem
Locatie: Zedelgem
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door mario »

fRaaS schreef:is een paar maatjes te groot :wink:

zijn wel kleine maatjes vind ik zelf !! normaal heb in een 60
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: system6 helm ervaring

Bericht door dikkejos »

ik heb net de system 6 evo gekocht, zit me als gegoten, had daarvoor de system 3 en system 4 die me ook al lekker zaten, dus 't zou al héél merkwaardig geweest zijn als de 6 evo niet goed zou geweest zijn...
Kost wel iets maar dan heb je ook wel iets ...

Had Schuberth C3 ook gepast en alhoewel er veel zeggen dat een system 6 eigenlijk 't zelfde is als een schuberth --> no way...
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: system6 helm ervaring

Bericht door Dirk Pauwels »

dikkejos schreef:
Had Schuberth C3 ook gepast en alhoewel er veel zeggen dat een system 6 eigenlijk 't zelfde is als een schuberth --> no way...
system helmen worden bij Shubert gemaakt dacht ik, wil nog niet zeggen dat het hetzelfde is dan de C3. Kwa kwaliteit en prijs zit het wel in lijn met de Shubert.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: system6 helm ervaring

Bericht door Harald »

Privé rij ik met en C3 op het werk met een Sys 6
Ben van beiden heel tevreden, al draag ik lever de C3, omdat ik steeds met open kinstuk rij.
De C3 is iets kleiner als hij open staat en vangt dus iets minder wind.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: system6 helm ervaring

Bericht door GS-Walter »

Ik rij privé en beroepsmatig met Evo 6. Ik had privé een C3, maar nadat de bediening van het zonnevizier afgebroken was, en de helm in herstelling binnen gebracht werd, bleek ie beschadigd te zijn geweest tijdens de herstelling. Schuberth gaf mij als compensatie een nieuw vizier en zonnevizier, maar de helm is nooit meer geworden wat ie was. Tevens ging de SRC kraag in de Alpen ook nog eens stuk, zodat ik mijn buik vol had van de toch best wel dure C3. De EVO 6 voldoet aan al mijn wensen. Zeer licht om de te dragen, stil, alles werkt perfect. Heb onlangs een Q2 gemonteerd, en ook dat blijkt perfect te werken.
Ik ben nochtans altijd een fan geweest van Schuberth (concept, S1 en C3), maar de C3 was zeker geen succes. Niet voor niets werd deze geupdated.

Grtz
R1200GS Adventure LC
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: system6 helm ervaring

Bericht door wuf »

iemand ervaring in t plaatsen van een scala cardo g 9 in de evo 6 ?

:drunken:
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door wooter »

Harald schreef:Privé rij ik met en C3 op het werk met een Sys 6
Ben van beiden heel tevreden, al draag ik lever de C3, omdat ik steeds met open kinstuk rij.
De C3 is iets kleiner als hij open staat en vangt dus iets minder wind.
Harald, ik vind dat vreemd dat je de C3 kleiner vind als ie open staat. De Sys 6 heeft een ander scharniersysteem waardoor daarvan het kinstuk niet zo hoog komt en dus kleiner is, versus het kinstuk van de C3 dat wel hoog boven de helm uit steekt.

Afbeelding
Afbeelding
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: system6 helm ervaring

Bericht door lekkerweg »

Ik zou er wel eerst mee proefrijden, want die door BMW geclaimde laagste geluidsniveau onder het rijden ervaar ik beslist niet.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door wooter »

Mijn broer heeft zijn RT LC en System 6 EVO in ontvangst genomen, en vond de System 6 veel stiller dan zijn C3, ook bij hoge snelheden.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: system6 helm ervaring

Bericht door ZWIEP 01 »

de c3 heeft ook de naam van stilste helm..... no way, ware het niet van het perfect kraagsysteem was de helm al lang de vuilbak binnen gegaan, de helm is zeker in vergelijk met shoei dikke rommel!!!
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: system6 helm ervaring

Bericht door jovdt »

Altijd al rond gereden met BMW-helmen tot nu toe erg tevreden van ...Nu bij de aankoop van de 6evo dezelfde maat gepast als de 5, dat was te klein...dan de maat groter dat leek o.k. Voor de zekerheid nog een maatje groter en die was te groot.De nieuwe helm opgezet en vertrokken naar huis.....na een 20-tal minuutjes barstende hoofdpijn achteraan door druk van de helm op de schedel..Vraag dus voor een proefrit van een uurtje voordat je de juiste maat besteld.Vandaar staat die van mij te koop...De vormgeving binnen is anders dan normaal in het piepschuim zitten lijnen en daar kan de boel gaan knellen ook al lijkt hij perfect te passen. lawaai is goed onderdrukt ,verluchting en vizier zijn prima. Hopelijk helpt je dit iets verder.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: system6 helm ervaring

Bericht door Jo De Paepe »

jovdt schreef:Altijd al rond gereden met BMW-helmen tot nu toe erg tevreden van ...Nu bij de aankoop van de 6evo dezelfde maat gepast als de 5, dat was te klein...dan de maat groter dat leek o.k. Voor de zekerheid nog een maatje groter en die was te groot.De nieuwe helm opgezet en vertrokken naar huis.....na een 20-tal minuutjes barstende hoofdpijn achteraan door druk van de helm op de schedel..Vraag dus voor een proefrit van een uurtje voordat je de juiste maat besteld.Vandaar staat die van mij te koop...De vormgeving binnen is anders dan normaal in het piepschuim zitten lijnen en daar kan de boel gaan knellen ook al lijkt hij perfect te passen. lawaai is goed onderdrukt ,verluchting en vizier zijn prima. Hopelijk helpt je dit iets verder.
heb hetzelfde ervaren.
voor mij gaf het zonnevizier problemen icm met mijn bril en ik vond het zeer dicht bij mijn gezicht geplaatst;
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
stevenrt1200
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2008, 21:08
Woonplaats: Fochelstraat 14 , 9280 Lebbeke
Locatie: Oost- Vlaanderen (Lebbeke)

Re: system6 helm ervaring

Bericht door stevenrt1200 »

hallo,
ik heb sinds vorige maand een evo 6 helm in mijn bezit en tot op vandaag vind ik de helm perfect.
de helm voelde meteen vertrouwd aan en de bediening van zowel het ingebouwde zonnevizier als het openen van het kinstuk gaat zeer vlot, ook met de winterhandschoenen. Wat de waterdichtheid betreft kan ik alleen maar zeggen dat hij met glans de test heeft doorstaan toen alle hemelsluizen geopend werden, ook over de geluidsdichtheid ben ik tevreden, alhoewel dit ook afhangt van het type motor waar je mee rondbolt.
Misschien toch één klein minpuntje, de sluitingriempjes komen voor mij persoonlijk iets te dicht tegen mijn strot aan, dit was effe wennen in den beginne.
Eindresultaat, zeer tevreden met deze aankoop.
Veel zonnige en veilige kilometers gewenst aan alle collega motards.
groeten,
Steven
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
Plaats reactie