Garantietermijnen BMW kledij?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door wooter »

Wat zijn de garantietermijnen op BMW kledij, zoals de Street Guard 3?

Broer zijn ritssluiting is defect, en de dealer zegt dat zijn pak dat iets ouder dan een jaar buiten garantie is. Dealer stelde voor dat hij het liet oplossen bij een naai-atelier, maar daar willen ze niet aan motorkledij beginnen.

Ik heb ook een klein defectje aan mijn ritssluiting van mijn Street Guard 3, en 1 van mijn Atlantis handschoenen... Opgetreden toen ze nog niet een jaar oud waren, maar inmiddels ook +1 jaar oud...
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door aantzeetje »

2 jaar, één jaar is niet wettelijk zeker al iet op een rits
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door bmwmotard »

Ben ik NIET zo zekers van...Op elektrisch materiaal is dit 2 jaar met uitzondering van batterijen (6 maand) tenzij de fabrikant zelf een langere termijn van garantie toegeeft.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Jo De Paepe »

2 jaar garantie ,
het toepassen ervan zal van dealer tot dealer afhangen zeker
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door ®win »

En daarom koop ik Rukka. Als de rits na 4 1/2 jaar kapot gaat door dagelijks gebruik wordt dat onder garantie hersteld. Geen gezeur.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Relax »

Ik heb net een akkefietje voor met een naaiatelier (cactusretouches) die wél de rits vervingen, maar hiermee het GT-membraan verknoeiden. M'n verhaal volgt in het topic daarover.
Wil je een rits in een GoreTex broek of jas laten vervangen, dan ga je naar http://www.retoucheliesbeth.be/?p=1" onclick="window.open(this.href);return false; (in Beveren). Als enige in België erkend én opgeleid door Gore om hun producten te herstellen.

Hoe het zit met garantie op BMW-kledij weet ik niet, maar als je daar bot vangt (niks nieuws), contacteer dan Liesbeth 'ns.
I respect your opinion. But I don't give shit.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door p@rick »

Relax schreef: Wil je een rits in een GoreTex broek of jas laten vervangen, dan ga je naar http://www.retoucheliesbeth.be/?p=1" onclick="window.open(this.href);return false; (in Beveren). Als enige in België erkend én opgeleid door Gore om hun producten te herstellen.
Dank voor deze nuttige tip,is maar 'n boogscheut van mijn deur.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Relax »

NP.

BTW, als GoreTex gaat lekken, kan zij dat opsporen, gezien ze beschikt over testapparatuur van Gore. En als ik de prijs hoor, valt dat in het niet bij die van een nieuwe broek of jas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door wooter »

®win schreef:En daarom koop ik Rukka. Als de rits na 4 1/2 jaar kapot gaat door dagelijks gebruik wordt dat onder garantie hersteld. Geen gezeur.
We hadden net BMW gekocht omdat we daar ook goede commentaren van hoorden... Zelfs van onze dealer, die vrolijk bij het verkoopspraatje zei dat bij garantiegevallen er niet moeilijk gedaan werd...

Voor ik hem op zijn levieten spel, wil ik natuurlijk eerst weten wat de eigenlijke garantie is op die jassen :)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Jo De Paepe »

alfa schreef:Stuur eens een mail naar invoerder BMW kleding met vermeding van defect en dealer.
Meld dat je dit ook op BMW Vlaandren forum vermeld en de afloop ervan zal posten.
De kracht van een forum moet je niet onderschatten :idea:
en gij peist dat ze daar bij BMW wakker van liggen :lol: :lol: :lol:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Relax »

Wake up.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Danny »

De kracht van 't forum qua garantie op BMW kledij beperkt zich tot het opwekken van illusies...
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

Koop je BMW kleding dan in het vervolg in NL of Duitsland. Hier krijg je gewoon een nieuwe jas/broek als deze defect gaan.
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door tuur »

Hier heb je ook 2j garantie, doch er zijn nog steeds verkopers die het niet snappen / niet geloven / niet WILLEN toepassen ......

TIP : ga gewoon bij je dealer en zeg dat ge herstelling onder garantie wil ! Indien hij moeilijk doet, zeg dan dat je via je rechtsbijstand een brief zult laten sturen én vraag hem of hij je op papier wil zetten dat hij géén garantie wil geven ! Dreigen met forum / pers is allemaal verloren tijd. Ge vraagt gewoon waar ge recht op hebt; hij moet die herstelling niet uit zijn eigen zak betalen, hij moet die broek gewoon opsturen naar zijn leverancier MAAR hij is diegene die jouw probleem moet oplossen !! NIET de invoerder noch de fabrikant !


http://economie.fgov.be/nl/binaries/Bes ... -98573.pdf
Honger gaat over, dorst niet !
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door stropke »

Zal ook wel aan de dealer liggen denk ik

Mijn vrouw en ik hadden in Maart elk een GS Dry pak gekocht
Zes maand , 10000 km en twee wasbeurten later kregen we de pakken niet meer proper
en bij mijn vrouw haar pak vloeide de zwart kleur in het rood
Bij mij begon de kraag te verslijten en waren er plekken op die er niet meer uitgingen

Naar de dealer gegaan met de pakken en na goedkeuring van BMW twee nieuwe pakken gekregen


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door Danny »

De dealers in Nederland zijn geen haar beter of slechter.
je moet geval per geval bekijken, we krijgen hier natuurlijk steeds een eenzijdige toelichting.
wil je dealer niet meewerken neem je factuur en rijd naar een andere en hoor daar eens...
de meeste willen wel hoor :mrgreen:
tuur
Berichten: 109
Lid geworden op: 14 okt 2004, 16:50

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door tuur »

Danny schreef:De dealers in Nederland zijn geen haar beter of slechter.
je moet geval per geval bekijken, we krijgen hier natuurlijk steeds een eenzijdige toelichting.
wil je dealer niet meewerken neem je factuur en rijd naar een andere en hoor daar eens...
de meeste willen wel hoor :mrgreen:
Da's net het probleem met de garantie wetgeving : de verkoper moet de garantie geven ! NIET zijn collega, noch zijn leverancier .........
Maar zoals je zegt, sommige dealers zijn veel soepeler ivm garantieregeling dan hun collega's.......
Honger gaat over, dorst niet !
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door wooter »

1) Is de garantie op de ritsen effectief 2 jaar?
2) Zo ja, wie bij BMW Belux kan ik dan contacteren om van mijn neus te maken?

Zolang ik niet zeker weet dat die ritsen onder de garantie van 2 jaar vallen, wil ik mezelf niet belachelijk gaan maken bij de dealer.
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door PeterGT »

2 jaar garantie effectief op BMW kledij. Ervaring zelf en van derden is zonder protest een nieuwe als duidelijke klacht. 't Zal van je dealer afhangen zekers?
Enne : Ivm met de rits op Streetguard vest ken ik 3 gevallen persoonlijk, die ondertussen gewoon met een nieuwe vest rondrijden.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door willy »

tuur schreef:Da's net het probleem met de garantie wetgeving : de verkoper moet de garantie geven ! NIET zijn collega, noch zijn leverancier .........
Maar zoals je zegt, sommige dealers zijn veel soepeler ivm garantieregeling dan hun collega's.......
Als ik me niet vergis dan moet de fabrikant/importeur minstens het eerste jaar van de wettelijke
garantie nakomen. vult hij het tweede jaar niet in (zoals bijvoorbeeld (totnogtoe) Apple doet) dan
is de verkoper verplicht om het te doen. Dat leidt, als het tweede jaar door de fabrikant/importeur
niet wordt ingevuld, vaker tot pogingen van de verkoper om eronderuit te muizen.
Hetgeen onder garantie valt is niet altijd even duidelijk, bij sommige producten wordt uitzondering
gamaakt voor delen die, als ze stuk gaan, als normale sleet beschouwd worden. Toyota voert wat
dat betreft al jaren (in mijn ogen) valse reclame met hun 5 jaar garantie want het is eigenlijk een
2 + 3 jaar garantie (er vallen sommige dingen uit de garantie na 2 jaar).
Zou men kapotte ritsen eventueel als normale sleet beschouwen?
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Garantietermijnen BMW kledij?

Bericht door bmwmotard »

willy schreef:
tuur schreef:Da's net het probleem met de garantie wetgeving : de verkoper moet de garantie geven ! NIET zijn collega, noch zijn leverancier .........
Maar zoals je zegt, sommige dealers zijn veel soepeler ivm garantieregeling dan hun collega's.......
Als ik me niet vergis dan moet de fabrikant/importeur minstens het eerste jaar van de wettelijke
garantie nakomen. vult hij het tweede jaar niet in (zoals bijvoorbeeld (totnogtoe) Apple doet) dan
is de verkoper verplicht om het te doen. Dat leidt, als het tweede jaar door de fabrikant/importeur
niet wordt ingevuld, vaker tot pogingen van de verkoper om eronderuit te muizen.
Hetgeen onder garantie valt is niet altijd even duidelijk, bij sommige producten wordt uitzondering
gamaakt voor delen die, als ze stuk gaan, als normale sleet beschouwd worden. Toyota voert wat
dat betreft al jaren (in mijn ogen) valse reclame met hun 5 jaar garantie want het is eigenlijk een
2 + 3 jaar garantie (er vallen sommige dingen uit de garantie na 2 jaar).
Zou men kapotte ritsen eventueel als normale sleet beschouwen?
Dat is 100% correct Willy... zo zijn vb: batterijen van een laptop Europees wettelijk verplicht 6 maanden onder garantie en elektrische apparaten inderdaad 2 jaar.... maar 1 jaar is sowieso voor NIET elektrische apparaten verplicht.... buiten dat zijn er onnoemelijk veel mogelijkheden voor een verlengde of andere garantie mogelijkheid zoals nu bij deze kledij hier ter sprake is.

:grin:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Plaats reactie