band

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

band

Bericht door dany10 »

Hallo,

Ik kan een michelin band 180 55 ZR 17 , krijgen maar de vraag is kan ik deze gebruiken voor op mijne bmw rt 1150 ?
Nu denk ik de er Bridgestone BATTLAXBT-021 170 /60 17
Veel kennis heb ik niet van hoor :roll: :-(


Alvast bedankt
Grt

Dany
Afbeelding BMW 1150 RT
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: band

Bericht door Koppel!! »

Mijn vraag is, waarom zou je 't doen? Over welke Michelin spreken we hier? Nu ja, alles is beter dan die minderwaardige BT-021 van B'stone.

De maat klopt alvast niet, wat dan weer niet wil zeggen dat 't niet gaat, ik denk van wel trouwens maar ben er ten eerste niet zeker van, en ten tweede gaat je motor er zeker niet makkelijker op sturen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: band

Bericht door sjezer »

Niet doen. Hou u aan de standaardmaat, daar ga je geen problemen mee hebben. Om een 180/55-17 te leggen heb je een bredere velg nodig.
Ge zult de bredere maat er misschien wel op krijgen maar hij gaat er te bol op liggen, daar is hij niet voor gemaakt.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
dany10
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 21:11
Woonplaats: lebbeke
Locatie: lebbeke oost-vlaanderen

Re: band

Bericht door dany10 »

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie :sunny: het was een michelin pilot 3 zo goed als nieuw ,maar als jullie zeggen beter bij de originele te blijven zal ik dat zeker doen

Grt

Dany
Afbeelding BMW 1150 RT
Plaats reactie