K1600GT ervaring aub
Moderator: GVN
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
K1600GT ervaring aub
Goede NM,
Kunnen de K1600GT zich hier even melden met vermelding van bouwjaar, huidige km stand en pro & contra's incl zwakke punten van hun model.
Kwestie van mij een idee te kunnen maken -of ik die wel wel.
Alvast bedankt op voorhand,
Frederik
Kunnen de K1600GT zich hier even melden met vermelding van bouwjaar, huidige km stand en pro & contra's incl zwakke punten van hun model.
Kwestie van mij een idee te kunnen maken -of ik die wel wel.
Alvast bedankt op voorhand,
Frederik
Re: K1600GT ervaring aub
K1600 GT - jan.2012 - 42.000 km
Reparaties
Lekke pakking van een afsluitdekseltje
lekke waterpomp
Min
Hoog gewicht
Sterke lastwisselreacties
Gemiddelde prijs per beurt incl. banden € 590
Plus
Prachtig uitlaatgeluid
Altijd kracht genoeg
Benzineverbruik erg goed
Schakellui te rijden. 50 km in 6 is geen enkel probleem.
Reparaties
Lekke pakking van een afsluitdekseltje
lekke waterpomp
Min
Hoog gewicht
Sterke lastwisselreacties
Gemiddelde prijs per beurt incl. banden € 590
Plus
Prachtig uitlaatgeluid
Altijd kracht genoeg
Benzineverbruik erg goed
Schakellui te rijden. 50 km in 6 is geen enkel probleem.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
K1600GTL - sept 2011 - 27d km
reparaties:
km 15.600: nieuwe v-bak, nieuwe koppeling, software-update ivm USB / iPod probleem 'NO USB'
km 21.000: nieuwe display ivm terugkomend probleem van condens
km 24.600: nieuwe knoppenunit linker stuurhelft
banden:
0 - 11.200: af fabriek Metzeler Z8
11.200 - 25.000: Michelin Pilot Road 3
25.000 - nu: Pirelli Angel GT voor / GT(A) achter
Gem. verbruik: 1 op 17,00 (hoogste 1 op 14,24 knallen op de Autobahn met E10 brandstof, laagste 1 op 21,4)
Minpunten:
- hinderlijke spiegeling in Navigator IV bij zonlicht van achteren
- speling op aandrijflijn wat bij constante snelheid aanhouden irritant is
- merkbaar hoog gewicht bij stapvoets rijden en lopend aan de hand
- betrekkelijk hoge slijtage banden
- na 2 jaar is probleem met krakend / overstuurd geluid van radio via BMW BT helmset nog niet opgelost; iPod / USB weliswaar zachter, maar goed geluid
Pluspunten:
+ formidabel vermogen
+ verrassend goede handling voor een motor van 350 kg als de boel eenmaal rolt; met recht 'Freude am Fahren'!!
+ schakellui rijden mogelijk; kan zelfs in 6 afwurgen tot 30 km/u om vervolgens zonder horten en stoten te kunnen accelereren
+ koppel komt al laag in de toeren inzetten, boven de 4000 rpm is het een feestje
+ rijke uitrusting indien full options
Met de versnellingsbak moet je leren omgaan, dan is deze doorgaans goed en zonder veel bijgeluiden te bedienen.
Eindoordeel: ondanks issues geen spijt van aankoop, zou de motor zo weer kopen (mits ik niet teveel in verleiding van de nieuwe GSA wordt gebracht ).
reparaties:
km 15.600: nieuwe v-bak, nieuwe koppeling, software-update ivm USB / iPod probleem 'NO USB'
km 21.000: nieuwe display ivm terugkomend probleem van condens
km 24.600: nieuwe knoppenunit linker stuurhelft
banden:
0 - 11.200: af fabriek Metzeler Z8
11.200 - 25.000: Michelin Pilot Road 3
25.000 - nu: Pirelli Angel GT voor / GT(A) achter
Gem. verbruik: 1 op 17,00 (hoogste 1 op 14,24 knallen op de Autobahn met E10 brandstof, laagste 1 op 21,4)
Minpunten:
- hinderlijke spiegeling in Navigator IV bij zonlicht van achteren
- speling op aandrijflijn wat bij constante snelheid aanhouden irritant is
- merkbaar hoog gewicht bij stapvoets rijden en lopend aan de hand
- betrekkelijk hoge slijtage banden
- na 2 jaar is probleem met krakend / overstuurd geluid van radio via BMW BT helmset nog niet opgelost; iPod / USB weliswaar zachter, maar goed geluid
Pluspunten:
+ formidabel vermogen
+ verrassend goede handling voor een motor van 350 kg als de boel eenmaal rolt; met recht 'Freude am Fahren'!!
+ schakellui rijden mogelijk; kan zelfs in 6 afwurgen tot 30 km/u om vervolgens zonder horten en stoten te kunnen accelereren
+ koppel komt al laag in de toeren inzetten, boven de 4000 rpm is het een feestje
+ rijke uitrusting indien full options
Met de versnellingsbak moet je leren omgaan, dan is deze doorgaans goed en zonder veel bijgeluiden te bedienen.
Eindoordeel: ondanks issues geen spijt van aankoop, zou de motor zo weer kopen (mits ik niet teveel in verleiding van de nieuwe GSA wordt gebracht ).
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: K1600GT ervaring aub
Sinds mei 2012 18000 km.
Zeer tevreden, eerlijk gezegd.
Nieuwe waterpomp op 10000 km (lekte enkele druppeltjes, kunt discussieren over noodzaak van vervanging, maar voor die prijs mag alles wel in orde zijn).
Banden vervangen op 16000 km (terug door metzeler Z8).
Nooit olie moeten bijvullen.
Aandachtspunt is zeker de versnellingsbak : je moet bewust schakelen ..., maar ondertussen zijn we aan elkaar gewoon
Handelbaarheid valt heel goed mee, en groeit met de kilometers.
Ben overgestapt van R1100S naar K1600GT, en nooit geen spijt gehad.
Het is een wolf in een schapenvel.
Groetjes,
Geert
Zeer tevreden, eerlijk gezegd.
Nieuwe waterpomp op 10000 km (lekte enkele druppeltjes, kunt discussieren over noodzaak van vervanging, maar voor die prijs mag alles wel in orde zijn).
Banden vervangen op 16000 km (terug door metzeler Z8).
Nooit olie moeten bijvullen.
Aandachtspunt is zeker de versnellingsbak : je moet bewust schakelen ..., maar ondertussen zijn we aan elkaar gewoon
Handelbaarheid valt heel goed mee, en groeit met de kilometers.
Ben overgestapt van R1100S naar K1600GT, en nooit geen spijt gehad.
Het is een wolf in een schapenvel.
Groetjes,
Geert
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT ervaring aub
Is wel een GTL uitvoering van eind april 2013 met ondertussen al 9.000km op de teller. Vorige motor was R1200RT.
Kleur is Damastrood (donker Bordeau). Zeer tevreden. Heb gewacht tot er de eerste up-datekes uitgevoerd zijn.
Op modeljaar 2013 was dat andere, lees mooiere afwerking aan de mistlichten, overbrengingen verbeterd en nieuwe
kleuren.
Plus punten.
Formidabel vermogen( rij zelfs het meest in ROAD modus)
Gewicht valt enorm mee (voor mij toch)
Heb de full optie genomen (ESA vering is gemakzucht i.v.m. duo rijden)
Uitlaat geluid bij het optrekken.
Verbruik is bij mij 5,5liter op 100km. Bij de RT was dat 5,1 liter met 4 cilinders minder.
Zit voor duo is veel beter dan op vorige motor.
Windbescherming is goed.
Geen problemen (lawaai) bij het schakelen en overbrengingen.
Min punten.
Afleesbaarheid GPS toestel. Heb ik een oplossing voor, iets gemaakt met plexigals en gespoten op het werk.
Banden Metzelers Z8 gaan misschien nog een 1.000tal km mee, dus na 10.000km vervangen. Persoonlijk nogal snel voor mij. Maar zal aan het rechterpolleke liggen zeker.
Warmte afgifte op onderbenen in de zomer wanneer de ventilator opspringt. Vorige was een luchtgekoelde, dus was ik niet gewoon. Niet echt storend maar als je al warm genoeg hebt ....
Rijden met deze motor is verslavend, rij nooit rechtstreeks naar huis na het werk. Sssssttt niet tegen madam zeggen hé.
Groeten Rudy.
Kleur is Damastrood (donker Bordeau). Zeer tevreden. Heb gewacht tot er de eerste up-datekes uitgevoerd zijn.
Op modeljaar 2013 was dat andere, lees mooiere afwerking aan de mistlichten, overbrengingen verbeterd en nieuwe
kleuren.
Plus punten.
Formidabel vermogen( rij zelfs het meest in ROAD modus)
Gewicht valt enorm mee (voor mij toch)
Heb de full optie genomen (ESA vering is gemakzucht i.v.m. duo rijden)
Uitlaat geluid bij het optrekken.
Verbruik is bij mij 5,5liter op 100km. Bij de RT was dat 5,1 liter met 4 cilinders minder.
Zit voor duo is veel beter dan op vorige motor.
Windbescherming is goed.
Geen problemen (lawaai) bij het schakelen en overbrengingen.
Min punten.
Afleesbaarheid GPS toestel. Heb ik een oplossing voor, iets gemaakt met plexigals en gespoten op het werk.
Banden Metzelers Z8 gaan misschien nog een 1.000tal km mee, dus na 10.000km vervangen. Persoonlijk nogal snel voor mij. Maar zal aan het rechterpolleke liggen zeker.
Warmte afgifte op onderbenen in de zomer wanneer de ventilator opspringt. Vorige was een luchtgekoelde, dus was ik niet gewoon. Niet echt storend maar als je al warm genoeg hebt ....
Rijden met deze motor is verslavend, rij nooit rechtstreeks naar huis na het werk. Sssssttt niet tegen madam zeggen hé.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: K1600GT ervaring aub
Ik heb je een uitgebreide PB gestuurd.
Ik heb de mijne nog maar pas (vrijdag gaat ie binnen voor zijn eerste beurt) maar ik ben er nu al verslaafd aan.
Fantastische motor. Ook ik rij nooit rechtstreeks van het werk naar huis.
Mijn kinderen zijn er verslingerd aan en ik moet ze steeds gaan ophalen aan school met de motor terwijl ze vroeger liever met de auto gingen.
Zo heb ik ook weer een excuus om nog eens extra de motor uit te halen.
Mijn vrouw zit ook liever achterop de GT dan dat ze op de RT zat. Veel meer plaats, aangenamer zicht doordat ze hoger zit dan de bestuurder.
Ik heb de mijne nog maar pas (vrijdag gaat ie binnen voor zijn eerste beurt) maar ik ben er nu al verslaafd aan.
Fantastische motor. Ook ik rij nooit rechtstreeks van het werk naar huis.
Mijn kinderen zijn er verslingerd aan en ik moet ze steeds gaan ophalen aan school met de motor terwijl ze vroeger liever met de auto gingen.
Zo heb ik ook weer een excuus om nog eens extra de motor uit te halen.
Mijn vrouw zit ook liever achterop de GT dan dat ze op de RT zat. Veel meer plaats, aangenamer zicht doordat ze hoger zit dan de bestuurder.
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Bedankt voor de positieve info, vooral aan diegene die off-line mij eerlijke neutrale info gave. Weet voldoende.
Topic mag afgesloten worden.
Topic mag afgesloten worden.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:26
- Woonplaats: Beveren-waas
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Is wel een GTL van oktober 2012 met 11000 km ,verbruik zelfs met twee personen 5,7 liter /100 km (als je er wat op let kan je zelfs tot 4,5 liter)nu met het open zetten van het vermogen blijft dit herzelfde maar draait soepeler.
Linkse knoppen vervangen wegens niet goed functioneren bij warm weer,startknop moet men nog vervangen om dezelfde reden (onder garantie BMW),
al eens problemen gehad met bleuthooth,wegvallen van verbinding.
Heel krachtige moto,lange ritten geen probleem,comfortabel zelfs met twee personen.
reflectie op gps is soms hinderlijk
Linkse knoppen vervangen wegens niet goed functioneren bij warm weer,startknop moet men nog vervangen om dezelfde reden (onder garantie BMW),
al eens problemen gehad met bleuthooth,wegvallen van verbinding.
Heel krachtige moto,lange ritten geen probleem,comfortabel zelfs met twee personen.
reflectie op gps is soms hinderlijk
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
4,5 L/100 km wel dat is nu eens interessante info zi. Heb je het dan over een gemiddeld verbruik over meerdere honderde km's. Op secondaire wegen, en max hoeveel toeren ?
Re: K1600GT ervaring aub
Ikheb nog maar 1000 km maar mijn verbruik op secundaire wegen bij langere ritten is 5.3, bij autosnelweg aan 130 5,8 en bij korte ritten ook zo iets. Hij draait inderdaad soepeler op vol vermogen
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Dat is weinig voor zo een motor.
Zeg, pas eens uw profiel aan, ge staat er nog op met een rt van 2007
Zeg, pas eens uw profiel aan, ge staat er nog op met een rt van 2007
Re: K1600GT ervaring aub
Oei, vlug veranderenfrederik schreef:Dat is weinig voor zo een motor.
Zeg, pas eens uw profiel aan, ge staat er nog op met een rt van 2007
Re: K1600GT ervaring aub
hallo makkers, ik bezit een K1600 GT model 2013;
is er iemand die net als ik veel problemen heeft met het starten van de motor.
Nu dat zowat alles wat er te vervangen valt vervangen is... yep begint alles opnieuw.
Heeft er iemand ervaring met dit fenomeen.
groetjes.
is er iemand die net als ik veel problemen heeft met het starten van de motor.
Nu dat zowat alles wat er te vervangen valt vervangen is... yep begint alles opnieuw.
Heeft er iemand ervaring met dit fenomeen.
groetjes.
Re: K1600GT ervaring aub
1600 Gtl van 2011. Nu 16.000km
Heel tevreden over.
Gewicht valt reuze mee, zeker als je met een 1200Lt gereden hebt. Best te vergelijken met de 1200Rt
Banden vervangen op 12.500km.
Remblokjes achteraan op 10.000km vervangen
Onderhoud in Nederland, zoals men hierboven beschrijft is in België redelijk. Onderhoud op 10.000km kostte ongeveer 110€.
Waterpomp in garantie vervangen op 7.500km.
Zoals bij alle Bmw's is voor mij het zadel veel te mals wat resulteert in zitpijn vanaf 800km. Heb het zadel nu binnen gedaan voor verharding.
Gps is inderdaad niet leesbaar als de zon er op zit.
Verbruik ongeveer 5,5l/.
Is nu niet de 1e Bmw die ik heb, maar deze verbaast me telkens weer in positieve zin.
Zeker een aanrader ondanks de hoge aankoopprijs. (een schieke vrouw kost ook veel geld en moet je ook voor opletten dat ze niet gestolen wordt!)
Heel tevreden over.
Gewicht valt reuze mee, zeker als je met een 1200Lt gereden hebt. Best te vergelijken met de 1200Rt
Banden vervangen op 12.500km.
Remblokjes achteraan op 10.000km vervangen
Onderhoud in Nederland, zoals men hierboven beschrijft is in België redelijk. Onderhoud op 10.000km kostte ongeveer 110€.
Waterpomp in garantie vervangen op 7.500km.
Zoals bij alle Bmw's is voor mij het zadel veel te mals wat resulteert in zitpijn vanaf 800km. Heb het zadel nu binnen gedaan voor verharding.
Gps is inderdaad niet leesbaar als de zon er op zit.
Verbruik ongeveer 5,5l/.
Is nu niet de 1e Bmw die ik heb, maar deze verbaast me telkens weer in positieve zin.
Zeker een aanrader ondanks de hoge aankoopprijs. (een schieke vrouw kost ook veel geld en moet je ook voor opletten dat ze niet gestolen wordt!)
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Iets om te onthouden !
"een schieke vrouw kost ook veel geld en moet je ook voor opletten dat ze niet gestolen wordt!"
"een schieke vrouw kost ook veel geld en moet je ook voor opletten dat ze niet gestolen wordt!"
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W. Vlaanderen
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Frederik,
moe je nu ook niet je eigen commentaar neerschrijven?
Dan zien ze of die overeenkomt met de hunne!
moe je nu ook niet je eigen commentaar neerschrijven?
Dan zien ze of die overeenkomt met de hunne!
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
- Woonplaats: Kortrijk
- Locatie: W-Vlaanderen
Re: K1600GT ervaring aub
Was één van de eersten die hier op het forum mijn mening neerschreef over de K1600GT, na een testrit. Ondertussen al een paar jaar geleden !
AANVULLING HIEROP.
De K1600GT rijdt vlot, wendbaar, en voelt niet zwaar aan. Als je denkt een zee van koppel te hebben aan lage toeren, met de 100pk versie, wacht dan maar tot die open staat op full power. Mijn rodage km werden gereden in regen, wind, slijk en dat allemaal op kleine landbouwwegjes (mijn gebruikelijke gs wegjes). Kwestie van die K zijn zwakke punten te leren voelen. Het viel tegen. De K brak nooit uit, nooit wegslippen of iets dergelijks, altijd bleef de K dosseerbaar goed zijn werk doen. Bij het afstappen viel het pas echt op, waar ik gereden had. De meeste gs'en tegenwoordig waren properder dan mijn K. Op dat moment ging niemand geloven dat die zwarte K een nieuwe motor was !
Wat tegenvalt is de topkoffer. Mooi afgewerkt, maar zelf leeg, gaat die K inboeten aan wendbaarheid. Ik vrees wat het zal worden eens vol geladen ! Afgooien zal de boodschap worden.
De Z8 banden verrichten, wat men ook mag schrijven, uitstekend werk, steeds betrouwbaar zelf bij zware regen en modder doen die steeds 100% hun werk. Duurzaamheid zal de tijd wel uitwijzen. De bandendruk staat wel op 3,1.
Het verbruik staat nu aan 6,5-6,8L/100km, en dat bij temperaturen rond de 10 graden. Hopelijk zakt het verbruik bij hogere buitentemperaturen.
Op geen enkel moment voel je de snelheid waarmee je aan het rijden bent. Als ex boxerrijder was ik steeds trillingen gewoon, maar die zijn er gewoonweg niet, en dat zet tot rijden aan. Het moet gezegd, ook rustig kan de K rijden, als je dat zo wilt. Op dat moment helpt de instelling regenmodus wel.
Voor lange afstanden is het BMW zadel, niet echt uitstekend, en kan je best een sargent of corbin monteren. Het valt op dat het sargent zadel meer plaats zitplaats geeft voor een 1,9m lange motorrijder.
Het meest indrukwekkende is de enorme soepelheid en kracht (lees koppel) die de K kan ontwikkelen, zelf aan vrij lage toeren, heb je een enorme koppelbron die steeds dosseerbaar en beheersbaar kan opgeroepen worden met de gas.
Voor de R1200RT rijders die vrezen, dat de K te zwaar voor hen is, kan ik maar aanraden dringend een testrit te rijden. Opgelet al snel zal je dan ook een nieuw bestelbon getekend hebben (zo zwaar voelt die K aan).
Op een gravelparking oprijden, om dan achteruit te laten bollen, kan wel eens zwaar tegen vallen. Op dat moment heb je te doen met de echte gewicht, dus opgelet en hier rekening mee houden.
Voor mij is de K1600GT een mooie opvolger voor mijn R1200RT ervaring, een verderzetting op motorgebied. Wel vraagt de K1600GT een motorrijder met een pak ervaring, iets wat minder het geval was met de R1200RT. De K1600GT is geen opstapper of heropstapper.
De navigator V, die plaats neemt in het dashbord, is een waar festijn, en nieu vergelijkbaar met de navigator IV. Een aanrader.
Het effect van een andere zithouding op de K1600GTL, daar heb ik het raden naar, maar ik vrees dat dit een grote invloed heeft, in negatieve zin dan op de wendbaarheid van de K.
Wachtend op 20 graden en wat haarspeldbochten,
Groeten
Frederik
AANVULLING HIEROP.
De K1600GT rijdt vlot, wendbaar, en voelt niet zwaar aan. Als je denkt een zee van koppel te hebben aan lage toeren, met de 100pk versie, wacht dan maar tot die open staat op full power. Mijn rodage km werden gereden in regen, wind, slijk en dat allemaal op kleine landbouwwegjes (mijn gebruikelijke gs wegjes). Kwestie van die K zijn zwakke punten te leren voelen. Het viel tegen. De K brak nooit uit, nooit wegslippen of iets dergelijks, altijd bleef de K dosseerbaar goed zijn werk doen. Bij het afstappen viel het pas echt op, waar ik gereden had. De meeste gs'en tegenwoordig waren properder dan mijn K. Op dat moment ging niemand geloven dat die zwarte K een nieuwe motor was !
Wat tegenvalt is de topkoffer. Mooi afgewerkt, maar zelf leeg, gaat die K inboeten aan wendbaarheid. Ik vrees wat het zal worden eens vol geladen ! Afgooien zal de boodschap worden.
De Z8 banden verrichten, wat men ook mag schrijven, uitstekend werk, steeds betrouwbaar zelf bij zware regen en modder doen die steeds 100% hun werk. Duurzaamheid zal de tijd wel uitwijzen. De bandendruk staat wel op 3,1.
Het verbruik staat nu aan 6,5-6,8L/100km, en dat bij temperaturen rond de 10 graden. Hopelijk zakt het verbruik bij hogere buitentemperaturen.
Op geen enkel moment voel je de snelheid waarmee je aan het rijden bent. Als ex boxerrijder was ik steeds trillingen gewoon, maar die zijn er gewoonweg niet, en dat zet tot rijden aan. Het moet gezegd, ook rustig kan de K rijden, als je dat zo wilt. Op dat moment helpt de instelling regenmodus wel.
Voor lange afstanden is het BMW zadel, niet echt uitstekend, en kan je best een sargent of corbin monteren. Het valt op dat het sargent zadel meer plaats zitplaats geeft voor een 1,9m lange motorrijder.
Het meest indrukwekkende is de enorme soepelheid en kracht (lees koppel) die de K kan ontwikkelen, zelf aan vrij lage toeren, heb je een enorme koppelbron die steeds dosseerbaar en beheersbaar kan opgeroepen worden met de gas.
Voor de R1200RT rijders die vrezen, dat de K te zwaar voor hen is, kan ik maar aanraden dringend een testrit te rijden. Opgelet al snel zal je dan ook een nieuw bestelbon getekend hebben (zo zwaar voelt die K aan).
Op een gravelparking oprijden, om dan achteruit te laten bollen, kan wel eens zwaar tegen vallen. Op dat moment heb je te doen met de echte gewicht, dus opgelet en hier rekening mee houden.
Voor mij is de K1600GT een mooie opvolger voor mijn R1200RT ervaring, een verderzetting op motorgebied. Wel vraagt de K1600GT een motorrijder met een pak ervaring, iets wat minder het geval was met de R1200RT. De K1600GT is geen opstapper of heropstapper.
De navigator V, die plaats neemt in het dashbord, is een waar festijn, en nieu vergelijkbaar met de navigator IV. Een aanrader.
Het effect van een andere zithouding op de K1600GTL, daar heb ik het raden naar, maar ik vrees dat dit een grote invloed heeft, in negatieve zin dan op de wendbaarheid van de K.
Wachtend op 20 graden en wat haarspeldbochten,
Groeten
Frederik
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: K1600GT ervaring aub
Dat zijn verslagen die ik graag lees
Gisteren na bijna 20 jaar Pan European rijden de huidige Pan van 2010 met pijn in het hart achtergelaten voor overname en zonder vervanger naar huis gegaan.
Nog een paar weken wachten op het nieuwe speeltje en dan hoop ik van ook zo een positief verslag te kunnen neerschrijven.
Dat de Kerstman maar vlug de bestellingen uit Duitsland naar onze Belgenlandje laat komen zodat hij ze kan leveren.
Gisteren na bijna 20 jaar Pan European rijden de huidige Pan van 2010 met pijn in het hart achtergelaten voor overname en zonder vervanger naar huis gegaan.
Nog een paar weken wachten op het nieuwe speeltje en dan hoop ik van ook zo een positief verslag te kunnen neerschrijven.
Dat de Kerstman maar vlug de bestellingen uit Duitsland naar onze Belgenlandje laat komen zodat hij ze kan leveren.
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: K1600GT ervaring aub
KGT nov 2011 - 24.000km
Naam : Prince of Whales
Lekkende waterpomp (spatjes op uitlaat) opgemerkt rond 3000km. Waterniveau steeds max. Vervangen onder waarborg bij 9000km. Probleem opgelost
Afdekplaatje remvloeistof onder waarborg vervangen wegens afbladderende verf bij 16.000km
Banden : 2 x Z8 vervangen voor en achter bij 9500km, nu BT23, Voor perfect na 4000km, achter gaat er binnenkort af wegens cupvorming. Banden steeds op 3 bar. Opnieuw Z8 voor de nieuwe !
Verbruik : olie 0.5L/2500km. Komende van een pan is dat vreemd, maar het went snel.
Verbruik : benzine tussen 4.7 en 6.5L. Afhankelijk van de pols. Maar om 4.7L te bereiken moet je schakelen bij 2000toeren, en daar heb je zo'n machine niet voor gekocht.
Remblokjes : voor en achter preventief vervangen op 18.000km wegens Schotlandreis met duo.
Voor de rest : heel veel rijplezier, koppel, geluid, zeer goede wendbaarheid... en enkel positieve dingen.
Heb Wunderlich tasje geplaatst tussen stuurhelften en dat is zeer handig als je snel spullen nodig hebt bij bijv. péage ...
Extra bagagerekje op topkoffer.
Optie die ik niet meer zou nemen : voorgevormde binnentassen BMW wegens te veel ruimteverlies. Heb er nu soepele inzitten van een GL1500 en dat past perfect.
Moest ik een nieuwe kopen, 't zou dezelfde zijn. Gisteren nog toerke van 250km Zeeland gedaan met wisselende weersomstandigheden (zon en hevige regen), maar genieten was de boodschap !
Pierre
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Re: K1600GT ervaring aub
@Prince, heb je een foto van dat tasje ?
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT ervaring aub
Prince, is die bagagedrager op uw topkoffer ook van Wunderlich en heb je deze
zelf geplaatst?
Groeten Rudy.
Ps, heb mij zo een kapje gemaakt tegen lichtinval op GPS toestel.
zelf geplaatst?
Groeten Rudy.
Ps, heb mij zo een kapje gemaakt tegen lichtinval op GPS toestel.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: K1600GT ervaring aub
En nog een fotoke van de K.
Groeten Rudy.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Re: K1600GT ervaring aub
@Costerke : Is inderdaad van Wunderlich, en zelf geplaatst. Los op kofferdeksel gezet en goed gekeken of alles symmetrisch stond, aangeduid en geboord. Je hebt dus wel 4 gaatjes in je kofferdeksel, maar met de bijgeleverde boutjes en dichtingsrubbertjes ziet het er prima uit.costerke schreef:Prince, is die bagagedrager op uw topkoffer ook van Wunderlich en heb je deze
zelf geplaatst?
Mvg, Pierre
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Re: K1600GT ervaring aub
@ Prince, bedankt ziet er goed uit.