Karoo 3

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

Heb een vraag , mijn Heidenou achteraan is niet veel meer waard bij nat gras en omdat de Michelin Anakee Wild er nog niet is zou ik willen weten of de Karoo 3 beter is in nat off-road.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Karoo 3

Bericht door Koppel!! »

Steven, in nat off-road (gras, modder, klei...) is eigenlijk geen enkele band waarmee je op straat nog ietwat deftig kan raden voldoende, voor een natte ondergrond is er domweg geen compromis.

Als je echt grip wil hebben in natte modder etc. moet je gaan kijken naar echt crossprofiel, anders kan je evengoed een TKC, Karoo3, of K60 nemen. Let wel, op nat gras denk ik dat de K60 wat benadeelt is door z'n doorlopende middenprofiel, daar zal de Karoo3 wel beter zijn.
Op m'n GSA staan ze momenteel op, maar ik heb er, mede door het cardanfalen op reis, nog niet veel mee gereden.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

Philip,

bedankt voor de vlugge reactie , 'k zal dan eens die Karoo 3 moeten proberen samen met de Heidenou vooraan totdat de Wild te verkrijgen is , heb vroeger veel plezier gehad met T66 en T63 maar dit was met lichtere moto's.

Groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

zo was het gisteren met Heidenou.
Afbeelding

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Karoo 3

Bericht door Koppel!! »

Maak je geen illusies, zo zal 't ook zijn met een TKC of een Karoo3. Nogmaals, als je echt grip wil zoals een crossmotor, dan moet je ook echte crossbanden steken, voor zover die beschikbaar zijn voor een GS.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Re: Karoo 3

Bericht door mort »

Een stonemaster bestaat wel in die maat denk ik, die gaf mij een "behoorlijk" gevoel in nat gras. Nat gras vind ik overigens de moeilijkste ondergrond qua bandenkeuze.
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

De Karoo3 ligt er op nu nog moto rijklaar maken en zullen wel vlug het verschil met Heidenou weten.

dt is de Heidenou na 6000 km
Afbeelding
dit is de vervanger, hopelijk nog beter.
Afbeelding
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

vandaag de eerste honderd kilometer met Karoo3 ,voelt er goed uit , heb de indruk dat ik platter ga in de bochten en heb reeds wat gras en modder de lucht in geworpen.

Afbeelding
Afbeelding

Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

vandaag verschil gezien tussen Karoo3 en Heidenou in de modder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar hebben daar niet doorgereden want Karoo3 of niet , daar tegen de vlakte gegaan.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Kurt Steyaert
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 jul 2006, 09:03
Locatie: Bassevelde (B)

Re: Karoo 3

Bericht door Kurt Steyaert »

Hoe is het qua trillingen als je met de Karoo op de baan rijdt? Veel last van of doenbaar?
Grtz kurt
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Karoo 3

Bericht door Den Woesten »

Kurt Steyaert schreef:Hoe is het qua trillingen als je met de Karoo op de baan rijdt? Veel last van of doenbaar?
Grtz kurt
Kurt,

ze voelen veel beter aan dan de Heidenou's en heb geen last van trillingen.De levering zal misschien wel een probleem zijn.

Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Karoo 3

Bericht door Koppel!! »

Aan trage snelheid (tot zo'n 30km/u) voel je 't wel, daarboven wordt je 't eigenlijk niet gewaar. Mij stoort 't niet, maar het is er dus wel tijdens stapvoets rijden.

Trouwens, onlangs een weekendje all-road in Zeeuws Vlaanderen gedaan, en ben eigenlijk heel tevreden v.d Karoo3. Grip op gravelbaantjes was duidelijk te voelen, moest zelfs bewust lomp aan 't gashendel draaien om 't achterwiel een beetje te laten driften, bij remmen geeft de band lekker veel vertrouwen. In modder vind ik de Karoo3 ook beter dan de K60, ook daar voel je 't achterwiel "bijten" voor zover de modder niet in de diepe profielgroeven tussen de blokken blijft zitten.

Op de baan is 't een beetje wennen, hij geeft niet direct veel vertrouwen alwaar de K60 dit wel doet, je moet beetje bij beetje, spelenderwijs, op zoek gaan tot waar je lekker kan gassen, en dat blijkt ondanks de vettige toestand v.d kleine beton- en asfaltweggeltjes heel goed te zitten.
Ik denk dat je niet even hard mee zal gaan als met de K60, of toch niet zonder af en toe een stap opzij te voelen, maar al bij al vind ik het een goede band. Als de K60 60% straat en 40% onverhard is, dan geef ik deze band een 50/50 beoordeling.

Grtz, Philip.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Kurt Steyaert
Berichten: 294
Lid geworden op: 14 jul 2006, 09:03
Locatie: Bassevelde (B)

Re: Karoo 3

Bericht door Kurt Steyaert »

Dankjewel Steven en Philip!
Grtz Kurt
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Karoo 3

Bericht door tweecilinderke »

ziet er nen woesten band uit in elk geval :lol:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie