Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door st1100 »

GSMax schreef: Als ge een Nissan Micro koopt met de verwachting een Audi gevoel te krijgen..... Misschien een beetje extreem gesteld maar toch :-|
In dit geval waren de eisen duidelijk , en als verkoper zegt dat Micra dat allemaal kan en dat blijkt dan later niet..... Feit was dat ik vlak voor een reis op zoek was naar een multifunctioneel inzetbare vest. Mijn oude was één van hein-gericke maar dat hadden ze op dat moment zoiets niet meer , de vest was nog goed maar de rits was kapot. Ben toen op verschillende plaatsen geweest.... zonder resultaat. En uiteindelijk bij EKO en daar heb ik me laten ompraten door de verkoper.

2 weken later de reis gedaan waar de vest voor gekocht was en ze bleek niet aan de verwachtingen te voldoen. Ik dus terug naar EKO en het probleem uit de doeken gedaan. En de verkoper wist goed genoeg dat hij die vest zo sterk aangeprezen had (niet dement denk ik), en dat zijn vertelsels dus op niets sloegen. De losse stiksels en kapotte drukknopen (na 2 weken) zijn gemaakt , verder was er niets mogelijk. Ik persoonlijk , heb de gewoonte als ik ,iets fout doe op het werk , dat gewoon toe te geven en zo goed mogelijk recht te zetten.... :idea: :idea: :idea: , we zijn toch allemaal maar mensen , in welke vorm of wat dan ook , who cares , de eerste die niets verkeerd doet moet nog geboren worden , het is hoe je ermee om gaat waar het op aan komt.... en dat was hier ver ondermaats.

Ik heb die gast nog éénmaal gezien op het autosaloneen dik halfjaar later, toen hij me een flyer in de hand stopte en ik zag aan zijn gezicht dat hij me herkende , hij wist het nog goed genoeg.

Soit , nogmaals , ik gebruik ze waar mogelijk , het is niet dikwijls. De oude hein-gericke zomervest daar heb ik een nieuwe rits in gezet...en daar ga ik nog steeds mee op reis. Heb nu een Macna-wintervest uit een degelijke winkel en ben daar zéééér tevreden over. De beste vest die ik in jaren gehad heb. :lol: :lol: :idea:
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door JGA »

He,

Alvast bedankt voor jullie reactie, ik ga er mee stoppen wat dit topic betreft.
Het laatste dat ik wil zeggen, is dat mijn vraag heel duidelijk was naar de verkoper, zijn antwoord was ook heek duidelijk.

Verkoper:
Rev’it Sand 2, is even goed als de BMW rally 3, die van BMW betaal je meer omwille van zijn naam, en het pak zou zelfs in de winter geen probleem geven.
Wat in mijngeval zeker niet waar is.

Zo dat was het dan, ik ga nu op zoek naar een goede winterpak in een professioneel en klantvriendelijke motorzaak.
Mvg
JGA
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Rukka Armas, kost wat maar 't is 't beste wat ik ooit had

Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Knap pak ook 8-) In welke prijs range zit dat Danny ?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
janl
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 apr 2013, 14:15
Woonplaats: Dilsen-Stokkem
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door janl »

En waar vind je Rukka? Of Buse (want daar hoor ik veel goeds van)?
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Voor Rukka kan je terecht bij Michelle van http://www.mcrijen.nl/

Armas kost ongeveer een 800 voor de broek en 1100 voor de vest, dacht ik me te herinneren.
Bij Rijen krijg je altijd wat bedongen, 15% telt al gauw door op zulke bedragen... :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Amaai mijn k* :-( stevige prijs :shock: Daar mag ze niet allleen waterdicht voor zijn, maar voor die prijs moet er ook ineens een Thaise bij inzitten zelle tijdens mijn ritten :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Jan en Greet »

een Thaise bij inzitten
Daar krijg je ook 'n nat kruis van hoor :mrgreen:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door wooter »

GSMax schreef:Amaai mijn k* :-( stevige prijs :shock:
Een BMW Street Guard 3 is goedkoper.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door wooter »

janl schreef:Of Buse (want daar hoor ik veel goeds van)?
Voor weinig geld een zomerpak van Buse gekocht, maar ik hoop dat ik dat nooit aanheb als ik val, want daar zit nauwelijks valbescherming in.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

wooter schreef:
GSMax schreef:Amaai mijn k* :-( stevige prijs :shock:
Een BMW Street Guard 3 is goedkoper.
Daar zit jammer genoeg geen model in, en de garantie is geen 5 jaar als bij Rukka...
trek 15% van dat pak en bedenk dat je een toppak hebt en 't is niet eens zoveel...

Ik zie 't als een verlengstuk van mijn erg dure GSa een V-strom is ook goedkoper :clown: en droog blijven, geweldige pasvorm, geen koude hebben en een mooi uitziend pak is 't minimum wat op mijn verlanglijst staat als 't op een motorpak aankomt.
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door P@ul »

In verband met Rukka, ik heb toch al viermaal mogen terug rijden naar http://www.mcrijen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; om telkens mijn verkleurde Armadillo jas van Rukka te ruilen.
Dit model maken ze nu niet meer en hopelijk zijn de andere modellen nu wat kleurvaster. Het blijft wel een degelijk pak en dat mag wel voor deze prijs.
Motorcycle always a trusty friend
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door ZWIEP 01 »

en ik die vond da mn pak van richa (c-change) al duur was :roll:

daar ben ik echter super tevreden van, ne mens zou de regen gaan opzoeken, trekt totaal geen water aan, op tien min droog, en nog nooit een druppel binnen gehad, in de zomer heel goed te doen, alleen bij vriestemperaturen wat te koud
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door stefke2 »

Geert_GS schreef: Ik overweeg om een Stadler pak aan te schaffen.
Het is zeer duur in aankoop maar als m'n 10 jaar garantie krijgt en heb dan in één van vorige "Motoplus" magazines
gelezen dat dit toch van superkwaliteit is.
Niet alleen degelijk tegen alle weersomstandigheden maar de protectie is ook heel goed en op een degelijke manier aangebracht.

Grtz,Geert
tja, de boekskes hé. Mijn Stadler was na 14 maand weliswaar intensief gebruik, lek aan de mouwen en kruis. Binnen voor herstelling en 2 maand moeten wachten. De rits van de jas (tussen jas en broek) kwam geheel zoals ik had verwacht, al na 3 weken los. Die hebben ze dan gelijk ook maar weer vast gestikt met alweer 1 nietig stiknaadje. Nog 106 maanden garantie te gaan... 8-)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

wooter schreef:
GSMax schreef:Amaai mijn k* :-( stevige prijs :shock:
Een BMW Street Guard 3 is goedkoper.
Een BMW Street Guard is zowat het lelijkste pak dat ik al gezien heb :-? En zwakke ritsen. Bij een collega is de vest 3x vervangen geworden, dus neen geen BMW kledij voor mij...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Geert_GS »

Zoals GSMax heb ik ook al veel gekocht bij Eko en Fabrice weet ook dat ik al jaren een vaste klant ben.
Over motorpakken kan er ook veel gezegd worden en iedereen zijn/haar mening ligt anders t.o.v. bepaalde merken van
motorkledij.

Ik kan alleen maar mijn persoonlijke ervaring mede delen en het komt er op neer dat ik toch nooit meer een
textielpak van Revit zal aanschaffen.

Vandaag nog een toffe rit gedaan met enkele GS'ers en 's avonds na de rit gingen de hemelsluizen weeral flink open.
Gevolg is dat mijn Revit Defender GTX (goretex???) weeral hangt uit te druppen in de garage en er al een serieuze plas
onder het pak ligt.

Ben nog aan het twijfelen tussen Klim(dat Koppel verkoopt),Stadler of Rukka,hetgene wat Danny hier voorstelde.

Grtz,Geert
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Mijn eerste Armax had ook last van -lichte lokale- verkleuring na 2 jaar, terug gereden en gewoon een nieuw pak gekregen...
Geen gemor, gene zever, pak lag klaar in de juiste maat, zakken leegmaken en met een nieuw pakske terug naar huis.

Zelfs een pak van een astronaut gaat stuk maar een motorpak moet natuurlijk voor 1000€ jaaaaren er fonkelnieuw uitzien, waterdicht zijn, je afkoelen in de zomer en je opwarmen in de winter, bereid zijn van flink wa zweet en scheten te verwerken en bij slechter weer wordt het langs buiten bekogeld met regen, smurrie, strooizout... Tja je zal maar een motorpak zijn :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Armas of Armax?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

Armax broek, armas vest, sinds de garantievervanging ben ik helemaal Armas omdat de Armax broek niet meer leverbaar is. ik had nl liever ritsen achter op 't been dan aan de zijkant.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Dus Armas is de nieuwe uitvoering en Armax wordt uit het gamma genomen?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door wooter »

ZWIEP 01 schreef:en ik die vond da mn pak van richa (c-change) al duur was :roll:

daar ben ik echter super tevreden van, ne mens zou de regen gaan opzoeken, trekt totaal geen water aan, op tien min droog, en nog nooit een druppel binnen gehad, in de zomer heel goed te doen, alleen bij vriestemperaturen wat te koud
Ik heb mijn Richa C-Change na 2 jaar aan de kant gelegd voor een Street Guard. Die Richa was beter dan niks, maar na een jaar lekte dat ding serieus wat water.
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door JGA »

He,
Ik wet het momenteel niet meer welke ik zou kopen.
Iemand ervaring met " Dane jack Skagen Gore-tex PRO-shell "
http://www.dane.eu/epages/Motoport.sf/n ... cts/045309

Mvg,
JGA
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door Danny »

GSMax schreef:Dus Armas is de nieuwe uitvoering en Armax wordt uit het gamma genomen?
Armas is gewoon een upgrade, lock out rits, en iets anders broekvorm, verbeteringen zeggen ze maar eerder commerce he, nieuwe kleurtjes; looks etc. de lock out zipper is 't grootste verschil, niet in de broek.
GOOFY
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mar 2010, 13:05

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GOOFY »

Ik heb al 'n 3tal jaar een Dane "borglum" jas en ben er zeer tevreden van ,goede pasvorm EN waterdicht !! :grin:

Mvg goofy
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Waterdichtheid Rev'it Sand 2

Bericht door GSMax »

Danny schreef:
GSMax schreef:Dus Armas is de nieuwe uitvoering en Armax wordt uit het gamma genomen?
Armas is gewoon een upgrade, lock out rits, en iets anders broekvorm, verbeteringen zeggen ze maar eerder commerce he, nieuwe kleurtjes; looks etc. de lock out zipper is 't grootste verschil, niet in de broek.
Is dit een pak dat men ook in de zomer kan dragen Danny, of te warm :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie