Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

ChristofP
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 okt 2013, 12:04
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant

Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ChristofP »

We zijn redelijk nieuw in het motor rijden wereldje en zijn op zoek naar een pak dat kan dienen voornamelijk om te touren in alle omstandigheden.
Het is niet de bedoelinge dat er continu in de regen mee gereden wordt, maar wel beschermt tegen een eventuele bui onderweg, zonder hiervoor een extra laag te hoeven aantrekken, alsook als het iets kouder of warmer is.

Ik ben op zoek naar de meningen van de meer ervaren rijders op het forum om hun gedacht over dergelijke pakken te horen.
Ik dacht aan bvb Richa Spirit C-Change of eventueel andere van Richa, Klim Laitude jas en Klim Traverse, BMW Touring Shell.

Meningen over andere pakken mogen gerust ook medegedeeld worden.

alvast bedankt,

Christof
Yamaha FZS600 Fazer '98- BMW R1200GSA '11
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door GSMax »

Ne keer zoeken in t forum, is juist nen grote topic gepasseerd over waterdichtheid van bepaalde motorpakken / merken. Gaat ge zeker kunnen terugvinden 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door mecapuet »

Met Richa Spirit C-Change heb ik ervaring...één keer gewassen met alle zorg, niet meer waterdicht, wel goede dienst na verkoop...maar ben je "vet" mee.
Richa heeft er gratis een nieuw membraan ingezet...maar je blijft er nat in worden.

De BMW Atlantisch 4 is van het zelfde, gewassen en behandeld met de producten van BMW...niet meer waterdicht.

Rukka staat er niet bij...heb daar wel goede ervaring mee....blijft waterdicht.

Valt ook een beetje te zien op wat moto je rijd, op een GS zal je meer regen te verduren krijgen dan op een LT of RT.

Een raad die ik u wil mee geven...zie niet naar de prijs en koop van de éérste keer een degelijk pak, en bekijk ook naar de protectie die er insteekt, is van levens belang.
De protectie zou op zijn plaats moeten zijn en blijven bij een val en dan ook nog van degelijk kwaliteit.
Als je iets koopt wat je niet past kan die protectie evengoed achterkant van je elleboog, knie zitten als je valt en dat is niet de bedoeling.
Meestal rij ik met een harnas van BMW, sluit perfect aan en daarboven een motorvest met de protectie er uit.

Van "Klim" zit er hier wel eentje op het forum die er meer van weet. :-)

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb een BMW Atlantis en een Klim Latitude en van beiden ben ik super tevreden.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

c-change van richa.... top voor mij, water loopt er goed af, pak is na tien minuten droog, en heeft tot nog toe geen druppel doorgelaten.
iedere ander kostuum weegt na een regenrit een ton, en bij thuiskomst lekt het water er nog uren uit op de vloer. pasvorm is toppie, reeds verschillende pakken gehad maar niets gaf me zoveel voldoening als de c-change, heb het pak nu ondertussen twee jaar, nog niet gewassen, wat ook niet nodig is mijn gedacht, voering kan appart gewassen worden.
enig nadeel is wanneer het bitter koud is, lees rond of onder het vriespunt de jas te weinig isoleerd
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door luc.w »

MACNA ben ik zeer tevreden over. Doe woon-werk verkeer van 170 km (soms in de regen, zoals vandaag) en steeds droog.

Gekocht in Sint-Pieters Leeuw, bij van zeebroeck of zoiets.

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Bob »

Bij die uitleg van ZWIEP sluit ik me graag volledig aan, ondanks de slechte ervaringen die anderen blijkbaar met de Richa C-Change hebben.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door mecapuet »

Inderdaad, klopt wat ZWIEP zegt...zolang je het niet wast.
En de protectie vind ik ook maar langs de magere kant.
Koud kan je oplossen met een verwarmd vestje...zou ik niet meer kunnen missen.

Is mijn gedacht. :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door tweecilinderke »

mmm ook een broek van richa c-change en zeer tevreden van, mijn jas is BMW streetquard (word snel vuil en t'gaat er nie af aan de mouwen) als die aan vernieuwing toe is, word het ook c-change .
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

mecapuet schreef:Inderdaad, klopt wat ZWIEP zegt...zolang je het niet wast.
En de protectie vind ik ook maar langs de magere kant.
Koud kan je oplossen met een verwarmd vestje...zou ik niet meer kunnen missen.

Is mijn gedacht. :wink:

Gr, meca.
protectie aan de magere kant???
harde rugbeschermer, die in vergelijk met andere merken een stuk degelijker lijkt, net als elleboog en schouderbescherrming.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

[quote="mecapuet"]Met Richa Spirit C-Change heb ik ervaring...één keer gewassen met alle zorg, niet meer waterdicht, wel goede dienst na verkoop...maar ben je "vet" mee.
Richa heeft er gratis een nieuw membraan ingezet...maar je blijft er nat in worden.

bij mijn weten zit er in de c change geen membraan, de regen wordt door de buitenlaag tegengehouden, wat dan ook het grote voordeel ervan is, het neemt geen water op
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door alfa »

Wij hebben eerst kleding van eigen merk Eko gehad , geen succes.
Nu alles van merk Hein Gericke dik in orde.
BMW R1100R zonder KFR
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Koppel!! »

De C-change IS het membraam, anders kunnen ze er evengoed een plastiek of rubber laag tussenduwen als 't puur en alleen om waterdichtheid gaat. Dat membraam zorgt ervoor dat het waterdicht en tegelijk ademend is. En net daar zit 't probleem, den dag van vandaag is volgens mij alleen Gore-Tex erin geslaagd om die functies te bieden en dan ook te blijven behouden.
Elk membraam is waterdicht 't eerste jaar (nu ja, heb ook al mindere ervaringen gehad) en waarschijnlijk of hopelijk het tweede jaar ook nog, afhankelijk van 't aantal km's dat je er mee doet, en dan maten quasi alle membramen nattigheid door, den een al meer dan de ander. Enkel Gore-Tex blijft na jaren dienst nog altijd waterdicht.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

Koppel!! schreef:De C-change IS het membraam, anders kunnen ze er evengoed een plastiek of rubber laag tussenduwen als 't puur en alleen om waterdichtheid gaat. Dat membraam zorgt ervoor dat het waterdicht en tegelijk ademend is. En net daar zit 't probleem, den dag van vandaag is volgens mij alleen Gore-Tex erin geslaagd om die functies te bieden en dan ook te blijven behouden.
Elk membraam is waterdicht 't eerste jaar (nu ja, heb ook al mindere ervaringen gehad) en waarschijnlijk of hopelijk het tweede jaar ook nog, afhankelijk van 't aantal km's dat je er mee doet, en dan maten quasi alle membramen nattigheid door, den een al meer dan de ander. Enkel Gore-Tex blijft na jaren dienst nog altijd waterdicht.

Grtz, Philip!
niets mis met gore tex, is meestal waterdicht, probleem is natuurlijk dat het gore tex membraan altijd een extra uitneembaar onderdeel is, maw, het water gaat door de buitenlaag tot aan het membraan en blijft daar zitten, gevolg een kilozware jas, die dan ook nog eens geen isolerende funktie meer heeft, een doornatte bovenlaag isoleert niet, c change membraan zit in de buitenste laag en stoot het water daar af voor de jas nat kan worden, noem me een jas met gore tex materiaal die hetzelfde doet en ik ben zeker geinteresseerd. Ik heb geen aandelen bij richa, maar na verschillende testen, ook met gore tex kledij kan ik me niet meer aanpassen aan minder draagcomfort in de regen dan de c change
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door mecapuet »

ZWIEP 01 schreef:
mecapuet schreef:Met Richa Spirit C-Change heb ik ervaring...één keer gewassen met alle zorg, niet meer waterdicht, wel goede dienst na verkoop...maar ben je "vet" mee.
Richa heeft er gratis een nieuw membraan ingezet...maar je blijft er nat in worden.

bij mijn weten zit er in de c change geen membraan, de regen wordt door de buitenlaag tegengehouden, wat dan ook het grote voordeel ervan is, het neemt geen water op
Dan hebben ze mij bij Richa iets wijs gemaakt...dacht dat die mensen het zouden weten.
Mijn C-Change pak is helemaal uit elkaar geweest en is een nieuw membraan bij in geplakt.

"Dat het gore tex membraan altijd een extra uitneembaar onderdeel is"...is niet waar, moet je eens bij Rukka gaan kijken.


Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door stefke2 »

mecapuet schreef: "Dat het gore tex membraan altijd een extra uitneembaar onderdeel is"...is niet waar, moet je eens bij Rukka gaan kijken.

Gr, meca.
Inderdaad, maar er zijn wel meerdere merken die zo'n GORE-TEX PRO-SHELL in het gamma hebben.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Koppel!! »

Zwiep, dan moet je dringend is komen kijken naar Klim Technical Riding Gear.

Om een lang verhaal kort te maken, bij deze ff de Tech Specs geplaatst v.d Overland jas, da's dan nog de goedkoopste jas met protectoren die Klim in z'n gamma heeft. Let vooral op 't eerste lijntje :wink:

GORE-TEX® 2-LAYER LAMINATE TECHNOLOGY "GUARANTEED TO KEEP YOU DRY®"
840D CORDURA® OVERLAYS IN HIGH WEAR AREAS: ELBOW, FOREARM, SHOULDER
3M Scotchlite™ INDUSTRIAL GRADE REFLECTIVE MATERIAL PLACEMENT FOR
INCREASED DUSK AND DARK VISIBILITY INTEGRATED ARMOR SYSTEM

D3O™ T5 EVO ‘XT’ range ELBOW AND SHOULDER PIECES INCLUDED (MEETS AND/OR EXCEEDS LEVEL 1 LIMB PROTECTOR CE CERTIFICATION [PREN1621-1:2011] )
D3O™ BP XT PACK PIECE (CE CERTIFIED LEVEL 1 TO EN1621-2)
MAX FLOW VENTILATION: 4 PORTS
TWO VERTICAL ZIPPERED FRONT TORSO INTAKE VENTS
TWO VERTICAL ZIPPERED REAR TORSO EXHAUST VENTS
CARGO, COMFORT AND SUPPORT SYSTEMS
THREE EXTERNAL POCKETS*; 2 ZIPPERED HAND POCKETS, 1 ZIPPERED
LEFT CHEST POCKET
ONE ZIPPERED INTERNAL CHEST POCKET WITH HEADPHONE PORT
ADJUSTABLE FOREARM SLEEVE STRAP
ADJUSTABLE VELCRO® BRAND CLOSURE WRIST CUFFS
INNER WRIST CUFF GASKET BLOCKS WEATHER FROM INFILTRATING UP SLEEVE
ARTICULATED SLEEVE FIT FOR INCREASED RIDING COMFORT
ADJUSTABLE TOP COLLAR VIA SHOCK CORD AND LOCK
ADJUSTABLE BOTTOM JACKET HEM VIA SHOCK CORD AND LOCK
HEADPHONE LOOPS ON INNER COLLAR
GLOVE FRIENDLY ZIPPER PULLS
WICKING MESH LINER
YKK® ZIPPERS USED THROUGHOUT—WATER RESISTANT IN EXPOSED AREAS

Anyway, ik wil andere produkten niet slecht maken, maar ga uit van m'n eigen ervaringen, en van ervaringen van mensen die ik ken en weet dat ik ze kan geloven. Trouwens, niemand vindt 't leuk om hondernden €'s uit te geven en dan vast te stellen dat 't boeltje zo lek als een zeef is. En dat zijn dan weer enkele van m'n eigen ervaringen :-|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door alfa »

http://www.hein-gericke.be/kleding/moto ... e-rot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Terugrit van zwarte woud hele dag in lichte regen gereden mijn madam bleef er droog in.
Mijn jas van huismerk EKO was nog 1/4 droog , onmiddellijk één van Hein Gericke aangeschaft .
Ben tevreden over sheltex jassen .
BMW R1100R zonder KFR
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

KLIM, Rukka en wat ik draag: Kushitani. Weinig gekend, maar degelijk spul. GoreTex ProShell, dus gelamineerd tegen de buitenlaag van de kledij, zodat je geen zware natte spullen krijgt. 't Loopt er gewoon af, wordt natuurlijk wel wat nat, maar is op een paar km weer droog. Draagcomfort is erg goed.

Verwacht ook van GoreTex geen wonderen. Bij intensief gebruik (meerdere jaren rijden aan +30.000 km/jaar) wil er al wel 'ns iets gaan lekken, maar nu ik een goed adresje heb voor reparatie van GT zal me dat helemaal worst wezen.

Ik zou, ondanks tevreden gebruikers van andere Tex-en en Changen, nooit voor iets anders gaan. Er zijn er te veel niet tevreden...
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door wooter »

Ik heb zo een C-Change gehad en na een wasbeurt dezelfde problemen. Tevoren was het ook al niet waterdicht, omdat er enkel een rits op de rug zit die jas en broek aan mekaar verbind, en de mouwen en kraag zijn ook simpel uitgevoerd.

Nu een BMW Street Guard 3, nog nooit gewassen en ga het zo houden. Superpak, nooit nat! Rits rondom de jas en broek, ingewikkelde mouwen met 2 lagen en een apart inritsbare kraag bijgeleverd. Samen met de Atlantis handschoenen een waterdicht geheel, en toch ademend bij droge dagen.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

Relax schreef:KLIM, Rukka en wat ik draag: Kushitani. Weinig gekend, maar degelijk spul. GoreTex ProShell, dus gelamineerd tegen de buitenlaag van de kledij, zodat je geen zware natte spullen krijgt. 't Loopt er gewoon af, wordt natuurlijk wel wat nat, maar is op een paar km weer droog. Draagcomfort is erg goed.

Verwacht ook van GoreTex geen wonderen. Bij intensief gebruik (meerdere jaren rijden aan +30.000 km/jaar) wil er al wel 'ns iets gaan lekken, maar nu ik een goed adresje heb voor reparatie van GT zal me dat helemaal worst wezen.

Ik zou, ondanks tevreden gebruikers van andere Tex-en en Changen, nooit voor iets anders gaan. Er zijn er te veel niet tevreden...
gelamineerd dus.... da moet zeker bij mn volgende jas
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Man in Black »

wooter schreef:...C-Change gehad en na een wasbeurt dezelfde problemen...
... BMW Street Guard 3, nog nooit gewassen en ga het zo houden...
Dat is wel beetje een scheefgetrokken vergelijking, na een wasbeurt zijn de meeste niet meer waterdicht omdat wasproducten de oppervlaktespanning van het water breekt, druppels zijn dan geen druppels meer. Of dit ook zo is voor het Gore-Tex materiaal weet ik niet.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

De Gore-Tex laminaten hebben de reputatie om ook na wassen niet te lekken,
voor zover ik het kan overzien is die reputatie terecht.
Verder lijkt het me raadzaam om zo weinig mogelijk te wassen.
Mijn Atlantis 3 Pro is in ieder geval nog even waterdicht als toen het nieuw was.
Bovendien vind ik dat een bijzonder aangenaam pak om te dragen.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door wooter »

Man in Black schreef:
wooter schreef:...C-Change gehad en na een wasbeurt dezelfde problemen...
... BMW Street Guard 3, nog nooit gewassen en ga het zo houden...
Dat is wel beetje een scheefgetrokken vergelijking, na een wasbeurt zijn de meeste niet meer waterdicht omdat wasproducten de oppervlaktespanning van het water breekt, druppels zijn dan geen druppels meer. Of dit ook zo is voor het Gore-Tex materiaal weet ik niet.
Ik ken iemand die zijn C-Change niet gewassen heeft en er nog tevreden van is. Ik weet enkel dat toen mijn C-Change niet gewassen was, het een goeie jas was maar ik nog altijd natte mouwen en een kraag had, en vaak ook een natte buik. De BMW Street Guard 3 heeft een ingewikkeldere constructie van de mouwen, een aparte kraag en een rits rondom, en dat scheelt.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Man in Black »

Ikzelf heb een Voyager-pak, is een type lager dan C-change, en die heeft wel een volledige ritssluiting en dat is inderdaad nuttiger bij slecht weer.
De kraag was met een magneetsluiting, maar heb ik bij Richa direct (en gratis) velcro op laten zetten.
Maar ik ben geen regenrijder, en waterdichtheid van het uitneembare membraan is nog niet getest :wink:
En water wat van je helm je nek in drijft is altijd ..., dit is moeilijk te vermijden denk ik.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie