Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

Man in Black schreef:De kraag was met een magneetsluiting, maar heb ik bij Richa direct (en gratis)
velcro op laten zetten
Waarom?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Man in Black »

Ik raakte toevallig in gesprek bij "Felix en Jos" toe ik ging kijken voor een nieuw pak, die man had zo'n Voyager pak.
Heel tevreden maar wees mij erop dat de magneetsluiting aan de hals slecht dicht bleef, vooral met een schaaltje rond de hals.
En dat bleek inderdaad te kunnen kloppen, die sluiting ging te gemakkelijk van elkaar, daarmee direct laten veranderen bij Richa tot tevredenheid.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Dirk Pauwels »

ZWIEP 01 schreef: niets mis met gore tex, is meestal waterdicht, probleem is natuurlijk dat het gore tex membraan altijd een extra uitneembaar onderdeel is, maw, het water gaat door de buitenlaag tot aan het membraan en blijft daar zitten, gevolg een kilozware jas, die dan ook nog eens geen isolerende funktie meer heeft, een doornatte bovenlaag isoleert niet, c change membraan zit in de buitenste laag en stoot het water daar af voor de jas nat kan worden, noem me een jas met gore tex materiaal die hetzelfde doet en ik ben zeker geinteresseerd. Ik heb geen aandelen bij richa, maar na verschillende testen, ook met gore tex kledij kan ik me niet meer aanpassen aan minder draagcomfort in de regen dan de c change
Kleine correctie: Veel merken gebruiken gelamineerde goretex, die is dus tegen de buitenlaag geplakt. Is dus geen insert zoals bij BMW. Bij dit type wordt de buitenlaag geen spons, droogt veel sneller. Nadeel is dat je geen isolerende luchtlaag hebt tussen buitenlaag en binnenlaag, dus sneller kou. Niet alleen in de winter, ook bij een fikse bui, krijg je een koud gevoel, zeker als je enkel met T shirt onder de jas rijdt.
Van die insert heb ik trouwens het nut nooit ingezien, alsof je bij een regenbui nog snel even je motobroek gaat uittrekken en de insert er in steken, en met de insert is het in de zomer te warm...

Zelf verkies ik gelamineerde goretex en een goed warm fleeceke in de winter.

Mijn stadler spul is 1x gewassen en voorlopig nog altijd waterdicht.

wijze woorden van Meca, kan ik alleen maar bijtreden. Wil je kwaliteit dan moet je er ook wat voor neertellen. De BMW kledij is niet beter of slechter dan de meeste andere merken, staar je niet blind op dat logo.

Spring es binnen bij Van Zeebroeck in Sint Pieters Leeuw, is trouwens vlakbij een RAD winkel denk ik. Van Zeebroeck heeft een ruim assortiment en als je geluk hebt tref je ook een ervaren verkoper, zijn trouwens meestal zelf motards.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Harald »

Dirk Pauwels schreef:.....
Spring es binnen bij Van Zeebroeck in Sint Pieters Leeuw, is trouwens vlakbij een RAD winkel denk ik. Van Zeebroeck heeft een ruim assortiment en als je geluk hebt tref je ook een ervaren verkoper, zijn trouwens meestal zelf motards.
RAD is daar weg sinds vorig jaar september.
Bij van Zeebroeck moet je uw BMW lidkaart tonen voor korting. ( heb ik van horen zeggen )
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

Man in Black schreef:Heel tevreden maar wees mij erop dat de magneetsluiting aan de hals slecht dicht bleef...
Da's inderdaad vervelend :oops:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

Dirk Pauwels schreef:Nadeel is dat je geen isolerende luchtlaag hebt tussen buitenlaag en binnenlaag, dus sneller kou. Niet alleen in de winter, ook bij een fikse bui, krijg je een koud gevoel, zeker als je enkel met T shirt onder de jas rijdt.
Dat kan door een isolerend binnejas(je) worden ondervangen. Mijn IXS jas heeft zoiets, geen last van "koudoordringing".
Het gaat maw niet om een inherent nadeel van een laminaat dat aan de binnenkant van de buitenkant kleeft 8-)
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

Hey GSMax, ik ben het oneens met Willy!

't Is wél de bedoeling om GoreTex spul af en toe 'ns te wassen, dacht ik. Door het vuil raakt de ademende structuur verstopt én er gaat water doordringen, via het vuil.
Dus gewoon wassen zoals GoreTex het voorschrijft en een impregnerend product gebruiken om het waterafstotend effect te maximaliseren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Jan en Greet »

Óf, als te vuil, een nieuw kopen, nét als Relax met zijn moto's :pig:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

Relax schreef:Hey GSMax, ik ben het oneens met Willy!
Arghhh, een felle steek gaat door mijn teder herte :cry:
Als ik stelde dat je kledij best zo weinig mogelijk wast wou ik eigenlijk zeggen dat je het
niet meer moet doen dan nodig, maar weliswaar ook niet minder.
Ik ken het verhaal van het verstopte membraam uit de (outdoor)schoenen-wereld waar gesteld wordt
dat door transpiratie de gaatjes zouden verstopt raken met mineralen.
Het valt op hoeveel er gerapporteerd wordt dat kledij waterdicht bleef...tot ze gewassen werd.
Tegelijk stel ik vast dat ik dit niet lees mbt tot GTX Pro Shell kledij.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

Hey GSMax, ik ben het volledig eens met Willy. En bij uitbreiding ook met z'n eerdere post.

Ik las het anders dan bedoeld dus. En de rest klopt als een specht op speed.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

ZWIEP 01 schreef:niets mis met gore tex, is meestal waterdicht, probleem is natuurlijk dat het gore tex membraan altijd een extra uitneembaar onderdeel is, maw, het water gaat door de buitenlaag tot aan het membraan en blijft daar zitten, gevolg een kilozware jas, die dan ook nog eens geen isolerende funktie meer heeft, een doornatte bovenlaag isoleert niet...
Het kan nochtans ook anders.
De Atlantis pakken, althans tot en met de versie 3 Pro, hebben hun GTX (losse binnenjas) aan de binnenkant.
Maar omdat het pak zelf zodanig gelooid is dat het heel weinig water opneemt wordt het niet zwaar en is het
zeer snel terug droog. Ik gebruik de GTX geneens niet om droog te blijven maar voor de warmte.
Vanochend was het een regenspits, zonder GTX niet nat en na omkleden kon het pak droog in de kast.
Urenlang in de regen houdt het pak je weliswaar niet droog, met een RT rijden scheelt ook :wink:

PS: mijn herte doet al veel minder zeer :grin:
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door SaP »

Ik ben zeer tevreden van mijn jas van IXS Montevideo. Het is wel een mannen vest en dat zie je er natuurlijk echt wel aan. Mij stoort het niet, sta niet voor de spiegel in mijn motopak. Heb ze bijna een jaar en al in wat stortbuien gereden en geen druppel binnen.
Het is wel met een waterdicht inritsjasje dus de jas zelf wordt wat zwaarder maar dat is me voorlopig geen probleem.
Maar het ging me niet om de waterdichtheid enkel ook om de mogelijkheden van de jas.
Bij regen zit het jasje er in. Gewoon weer zonder jasje en in de zomer kunnen er zeer grote delen van de jas los en open geritst worden vooraan en achteraan. Er is ook nog een winterinsert maar die gebruik ik nooit (extra fleece anders heb ik op t werk geen jas meer om buiten te stappen)
Voorlopig wreed content van
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door GSMax »

Relax schreef:Hey GSMax, ik ben het oneens met Willy!
Sorry discussie niet echt gevolgd... :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door GSMax »

Relax schreef:Hey GSMax, ik ben het volledig eens met Willy.
What's new :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door wooter »

Ik moet zeggen dat mijn StreetGuard 3 met GoreTex en C-Change ook niet water opneemt, maar dat je het er gewoon kan afschudden. Ik vond dat de mouwen van mijn Richa C-Change meer water opnamen, en het pak zelf ook zwaarder leek. Er is ook niks uitneembaars aan de StreetGuard 3, behalve de extra laag voor bij kouder weer.
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door st1100 »

Ik ben ooit eens op vakantie in een wolkbreuk terechtgekomen , en dat is wel een heel slecht moment om erachter te komen dat uw gore-tex membraam niet zo waterdicht meer is. Ik heb toen 2 dagen rondgereden met een nat pak , ik was nat tot ... je weet wel. Kou gehad toen. En sindsdien heb ik altijd een regenpak mee. Dat is klein , en heeft ook extra fluo. Ik haal dat enkel boven als het echt giet , is ook warmer , en als dat 5 keer per jaar uit z'n tasje komt zal het veel zijn , dus dat valt eigenlijk wel mee. Goedkoop , veilig , ZEKER :wink: , warm .... wat wil een mens nog meer :roll: :lol: .
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

Ik had hetzelfde met m'n laarzen. Die dingen (Daytona's) beslisten geheel zelfstandig én gelijktijdig om te gaan lekken, na een paar jaar en zo'n 100k. In mei, in een regenweekend, in Winterberg. Ook brrrrrrrrrrr.

Ik gebruik een regenjasje trouwens van november tot maart of zo, over de motorjas. Houdt de kou goed tegen én ik hoef niet in een doornatte jas (nog een ouwe IXS Jupiter met gewoon membraan, maar wél nog waterdicht) te kruipen na gedane zaken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
ChristofP
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 okt 2013, 12:04
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ChristofP »

Ondertussen ben ik vandaag eens naar moto winkel geweest en ben gevallen op Roy van Bering, past beter dan C-Change van Richa.
Heeft er iemand hier enige ervaring mee Bering Roy vest en broek?
Yamaha FZS600 Fazer '98- BMW R1200GSA '11
only for you
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:22
Locatie: Atom (belgie)oost-vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door only for you »

Relax schreef:KLIM, Rukka en wat ik draag: Kushitani. Weinig gekend, maar degelijk spul. GoreTex ProShell, dus gelamineerd tegen de buitenlaag van de kledij, zodat je geen zware natte spullen krijgt. 't Loopt er gewoon af, wordt natuurlijk wel wat nat, maar is op een paar km weer droog. Draagcomfort is erg goed.

Verwacht ook van GoreTex geen wonderen. Bij intensief gebruik (meerdere jaren rijden aan +30.000 km/jaar) wil er al wel 'ns iets gaan lekken, maar nu ik een goed adresje heb voor reparatie van GT zal me dat helemaal worst wezen.

Ik zou, ondanks tevreden gebruikers van andere Tex-en en Changen, nooit voor iets anders gaan. Er zijn er te veel niet tevreden...

Daar ben ik het volledig met je eens , de meeste kopen maar op en komen tot de vaststelling na jaren dat GOEDKOOP niet altijd goed is. Ben daar zeker van.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door GSrijder »

Ik stap ook over van een c-chance naar een Gore-tex 2.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Harald »

Al eens gaan kijken bij Stadler?
http://www.stadler-bekleidung.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door GS-Walter »

Hey,
ik had eerder al een Atlantis II en een comfortshell van BMW (zie foto), tot ZEER grote tevredenheid. Wanneer mijn maten gedwongen waren om te stoppen om hun regenpakken aan te trekken, kon ik rustig van het landschap genieten. Zoals met alles verslijt dat echter ook. Ik heb dan, eigenlijk tegen beter weten in, geopteerd om eens rond te kijken in de winkels van de anderen (Richa, Rev'it, Stadler,...) Ik koos voor een Rev'it Defender. Perfecte pasvorm, uitstekende kwaliteit, .... maar.... maar liefst 2 inserts: één thermo voor de koude, één Gore-tex voor de regen. Het zijn 'inserts' dus moet je stoppen om die dingen in je pak te ritsen, of ....je hebt het koud, of je wordt kletsnat. En DAT is nu net wat ik niet wil. Daarom heb ik mijn Defender verkocht voor de nieuwe Streetguard. En dit tot hele grote tevredenheid tot nu toe. Geen gedoe meer met aparte inserts! Allez, wel eentje voor thermo, maar dan moet je al extreem koud gaan, want met fleece lukt het nog perfect tot ong. 5°, zonder de thermo insert!!!! En inzake prijs net ietsje duurder dan de Defender, maar te verwaarlozen wanneer je kijkt wat krijgt.
Geef mij dan toch maar de kwaliteit en degelijkheid van BMW. (de Defender was na enkele dagen al één van de zakken de naad los gekomen).

[attachment=0]Ikke.jpg[/attachment)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
R1200GS Adventure LC
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Petrik »

Ik ben fan van Rukka
Patrick
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door -Wim- »

Ik heb in de loop der jaren een hele collectie pakken bij elkaar gekregen, ik zou er eens een paar in de verkoop moeten zetten, maar ik kan er geen afscheid van nemen :lol: .

BMW Atlantis 3 :

Fantastisch pak. Wordt elk jaar gewassen met de cleaner van BMW. Na het wassen wordt alles terug ingespoten met een inpregneermiddel van BMW of NickWax.
De Goretex liners worden apart gewassen met een speciaal product om GTX te wassen. Na tien jaar nog steeds waterdicht! Wel warm in de zomer wegens beperkte verluchtingsmogelijkheden.

BMW Streetguard :

Gelamineerd pak met, ik dacht een Schoeller membraan, dat gelamineerd is aan de buitenste laag. Zeer degelijk pak, verschillende keren gewassen met een product om GTX te wassen en nog steeds waterdicht. Enkel de reflecterende delen beginnen lichtjes te craquelleren. Ook eerder beperkt qua verluchting; maar perfect als het wat kouder is!

Dainese met D-Dry.

Idem ditto. Eveneens gewassen met het zelfde product. Nog steeds waterdicht. Perfecte pasvorm maar wordt wel zwaarder als het lang regent. Goede verluchtingsmogelijkheden.

Richa C-Change :

Nooit gewassen. Wel een ongeval mee gehad. Ik ben op de oprit van Grobbendonk -> Antwerpen onderuit gegaan op een gladde plek ( vermoedelijk mortelolie ). De GTL had gelukkig crashbars en ik ben de laatste 5 meter met mijn schouder tegen de grond gegaan. het pak scheurde daar open en de protector van de schouder zat er los door.
Qua regenbestendigheid mag ik niet klagen, maar dit was wel het eerste pak waar ik kou in heb gehad. Dit is één van de weinige pakken die ik niet opnieuw zo kopen.

Klim Adventure Rally

Tot hiertoe mijn duurste pak, maar je krijgt er wél wat voor in de plaats. Goretex Proshell (3 laags ), gelamineerd aan de buitenlaag, volledig D3O harnas, ingebouwde maar uitneembare Camelbag, perfecte ventilatie en het harnas is eveneens uitneembaar.

Ik ben er van overtuigd dat er meerdere goede pakken op de markt zijn, voor ieder zijn beurs. Qua bescherming steekt Klim er echter torenhoog bovenuit!
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Frans »

Petrik schreef:Ik ben fan van Rukka
Patrick
Ga mijn ouwe Rukka eens grondig testen volgende dagen in Nicaragua, is nooit gewassen en heeft veel oorlogen meegemaakt. :grin:
Na de meteo te hebben geraadpleegd zal ik zekerheid hebben over de geroemde waterdichtheid. :grin:
De valbescherming vond ik wel minder.
Plaats reactie