Ik heb bij het opkuisen van een voorruit van een R1100RS de fout gemaakt om de stickers die erop geplakt waren met stickerverwijderaar te verwijderen.
ik vermoed dat deze stickerverwijderaar een product is op basis van white spirit. resultaat...een witte en doffe waas op de ruit.
met gewoon afwasmiddel krijg ik het niet meer goed...het product heeft precies wat chemisch gereageerd op de plastic van de ruit.
iemand een oplossing ?
in het ergste geval moet ik de ruit schilderen...
grtz
dirk
Pas op met machinaal polieren van kunsstof.
Althans, als je dat niet eerder hebt gedaan (en weinig geduld hebt), zoals ik destijds.
Dat werd een ramp, oppervlakte van het scherm gesmolten.
lekkerweg schreef:Pas op met machinaal polieren van kunsstof.
Althans, als je dat niet eerder hebt gedaan (en weinig geduld hebt), zoals ik destijds.
waarschijnlijk verkeerde polierpasta in combinatie met te hoog toerental of te veel druk op het werkstuk uitgeoefend
je kan 't ook spuiten he, staat best mooi op zo'n RS... Dat is vast de goedkoopste oplossing en toch ook eens wat anders...
moest ik morgen (terug) een RS hebben dan zette ik er een 1150 ruit op (net iets beter, mooier)
lekkerweg schreef:Pas op met machinaal polieren van kunsstof.
waarschijnlijk verkeerde polierpasta in combinatie met te hoog toerental of te veel druk op het werkstuk uitgeoefend
Met een Dual-action polijstmachine heb je daar minder kans op.
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
heb de ruit nu, tijdens de vele winteravonden regelmatig gepoliert met zeer fijn poliermiddel. Resultaat is echt beter te noemen maar ondertussen is er ook een tweedehandsje voorbijgekomen, gescoord voor 25 euro...ruit nog onderweg met Kiala
@iedereen bedankt voor reacties, weer wat bijgeleerd..