Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Moderator: GVN
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Normaal geplande bandenwissel voor na de sneeuw en ijzel. Aangezien niets van dat te zien, rijden we leutig door en bandenwissel iets eerder dan gepland.
Gekozen voor PR4GT. Hoewel eind vorig jaar reeds aangekondigd maar nergens te vinden, staan ze recent ook op de Michelin BE site: http://motorfiets.michelin.be/pneus/mic ... lot-road-4" onclick="window.open(this.href);return false;
Eindelijk ook in de banden 'selector' daar voor de K16GT.
Op RT's altijd heel content geweest van de Pilot Road's in alle versies. Vanaf de K16GT één maal een setje PR3 gehad. Geen echte problemen behalve : niet gehomologeerd voor K16GT en 'wiebel' effect bij 3 cijfer snelheden. Er op volgende setje maar terug gekozen voor Metzeler Z8's.
Eerste verdict na 14 dagen - 1500km :
- Geen 'wiebel'-effect meer bij 3 cijfer snelheden
- Opvallend precies insturen op lage snelheden
- Absolute grip overal en opvallend goed bij nattigheid.
Ze staan op 2.9/2.9.
Een échte beoordeling vergt nog wel wat meer kms en ritten variatie, Idem voor de door Michelin beschreven +20% levensduur tov PR3. Voorlopig is dit voor mij een Yes voor de K16GT.
Prijzen : Voor (120/70/17) : €152,00 - Achter (190/55/17) : €199,50 : Geplaatst incl. koffie.
Gekozen voor PR4GT. Hoewel eind vorig jaar reeds aangekondigd maar nergens te vinden, staan ze recent ook op de Michelin BE site: http://motorfiets.michelin.be/pneus/mic ... lot-road-4" onclick="window.open(this.href);return false;
Eindelijk ook in de banden 'selector' daar voor de K16GT.
Op RT's altijd heel content geweest van de Pilot Road's in alle versies. Vanaf de K16GT één maal een setje PR3 gehad. Geen echte problemen behalve : niet gehomologeerd voor K16GT en 'wiebel' effect bij 3 cijfer snelheden. Er op volgende setje maar terug gekozen voor Metzeler Z8's.
Eerste verdict na 14 dagen - 1500km :
- Geen 'wiebel'-effect meer bij 3 cijfer snelheden
- Opvallend precies insturen op lage snelheden
- Absolute grip overal en opvallend goed bij nattigheid.
Ze staan op 2.9/2.9.
Een échte beoordeling vergt nog wel wat meer kms en ritten variatie, Idem voor de door Michelin beschreven +20% levensduur tov PR3. Voorlopig is dit voor mij een Yes voor de K16GT.
Prijzen : Voor (120/70/17) : €152,00 - Achter (190/55/17) : €199,50 : Geplaatst incl. koffie.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Beste Peter,
En wat zijn uw ervaringen met de Metzeler qua kilometers en grip?
En wat zijn uw ervaringen met de Metzeler qua kilometers en grip?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Z8's : 11-12000kms. Ook hele goede banden en zeer geschikt voor K16GT. Grip ok. De PR's zijn bij nat beter.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Hier in de Charente moet ik nog even wachten tot de PR4 beschikbaar is bij de bandenboer, ze staan wel uitgestald bij BMW-Cognac.
Hoewel nog lang niet op, gaan de RoadSmart2 er gelijk af. Op deftig asfalt OK, maar in (zeer) warme binnenlanden op ronde steentjesasfalt, alsmede betonwegen, in Spanje en Portugal, een ramp.
Michellin meent dat op de PR4 de motor nóg eerder stilstaat bij bij hevig remmen. Dat geloof ik best en ga het niet verifieeren.
Die voorband heeft, naast de dwarsover gleuven, nog maar weinig verder profiel in tegenstelling tot de PR3.
Ik denk erover een PR3 voorband, en de PR4GT achterband op de R1150RT te laten leggen.
Goed/slecht idee?
Aanvulling: Ik bedoel dat de PR4 voorband een enkel gleufje heeft in rolrichting band.
Hoewel nog lang niet op, gaan de RoadSmart2 er gelijk af. Op deftig asfalt OK, maar in (zeer) warme binnenlanden op ronde steentjesasfalt, alsmede betonwegen, in Spanje en Portugal, een ramp.
Michellin meent dat op de PR4 de motor nóg eerder stilstaat bij bij hevig remmen. Dat geloof ik best en ga het niet verifieeren.
Die voorband heeft, naast de dwarsover gleuven, nog maar weinig verder profiel in tegenstelling tot de PR3.
Ik denk erover een PR3 voorband, en de PR4GT achterband op de R1150RT te laten leggen.
Goed/slecht idee?
Aanvulling: Ik bedoel dat de PR4 voorband een enkel gleufje heeft in rolrichting band.
Laatst gewijzigd door lekkerweg op 02 feb 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Hoe testen jullie zoiets? Tot op de grens van grip rijden?PeterGT schreef:Z8's : 11-12000kms. Ook hele goede banden en zeer geschikt voor K16GT. Grip ok. De PR's zijn bij nat beter.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Dit topic geopend op vraag vanuit topic 'wat heb je vandaag gekocht'. Was specifieke vraag naar verslag ervaring Michelin PR4GT op K1600GT.Hoe testen jullie zoiets? Tot op de grens van grip rijden?
1500 kms is geen test en ervaringsverslag. Grip tot grens (uiterste randje), zonder en met duo, leeg of volledige belading, vries temperaturen en +30°, en whatever kan hier volgen ...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Kijk er naar uit, maar omdat je schreef dat de éne band in 't nat beter was dan de andere, vroeg ik me af hoe je dat weet. Ik merk nooit wat, of 't moet een vieze vlek in een bocht zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Ik merk dat als ik doorheen de file rij over de witte lijnen. Je kan ze niet altijd ontwijken, en bij regen voel ik de metzelers wegglijden en op PR2 en volgende niet.
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Witte lijnen en regen...te mijden als de pest.
Ook, neem een bocht altijd zo dat je tussen de witte lijnen van een zebrapad uitkomt, als het regent.
Ik denk niet dat er banden bestaan die niet glijden op witte lijnen, putdeksels, enz...
Ook, neem een bocht altijd zo dat je tussen de witte lijnen van een zebrapad uitkomt, als het regent.
Ik denk niet dat er banden bestaan die niet glijden op witte lijnen, putdeksels, enz...
Leven is het meervoud van lef...
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Bof, zo'n PR3 houdt zich toch redelijk strak op lijnen en (in mindere mate) putdeksels. Naar mijn gevoel dan toch. Die pekstroken geven ook niet zoveel last in de regen. Mijn vorige set (T30) was toch wel een klein drama op lijnen en deksels. Dus voor mij dezelfde ervaringen als Wooter.Mil schreef:Witte lijnen en regen...te mijden als de pest.
Ook, neem een bocht altijd zo dat je tussen de witte lijnen van een zebrapad uitkomt, als het regent.
Ik denk niet dat er banden bestaan die niet glijden op witte lijnen, putdeksels, enz...
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Rechtdoor heb je misschien (als je niet te zot aan de kraan draait) een punt, maar in bochten zou ik het nog willen zien. Tenzij je draait tegen het omvallen aan
Ik heb ook pr3 op mijn 850 R staan, het is niet dat ik er geen ondervinding mee heb.
Anderzijds zijn het zeer goede banden, zowel droog als nat.
Ik heb ook pr3 op mijn 850 R staan, het is niet dat ik er geen ondervinding mee heb.
Anderzijds zijn het zeer goede banden, zowel droog als nat.
Leven is het meervoud van lef...
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Het kan tussen de 2 oren zitten, maar : De PR2+reeks 'plakt' echt goed aan de ondergrond in nat dan eender welke ik daarvoor had op een Touring machine (Metzeler, Continental, Bridgestone, Dunlop, allemaal gehad). Meermaals dagen in de zeik-regen op trips in alle vormen, maten en snelheden. (behalve off-road ) Tot op het randje, zelden aanzet tot glimp van schuiven.
Heb het minder over gladde witte strepen, olievlekken of andere, waar elke band en rijder grip kan verliezen. Op K16GT vergelijk ik voorlopig enkel met Metzeler Z8, waarvan 2 sets versleten.
Met deze PR4GT op de K1600GT (want daar gaat dit topic eigenlijk over) het 'geluk' gehad om in de regen te vertrekken en om zowat de eerste week in de regen te mogen blijven rijden.
Ook al is dit verslagje één van 'peanuts' kms. : o.a. op die witte strepen of een 'gerepareerd' stukje weg met asfalt voel ik al een groot verschil in al dan niet eigenzinnigheid bandjes, in het voordeel van PRxx ...
Ik durf ze, in alle bescheidenheid aanraden, voor wie een nieuwe band voor z'n K16GT zoekt.
Heb het minder over gladde witte strepen, olievlekken of andere, waar elke band en rijder grip kan verliezen. Op K16GT vergelijk ik voorlopig enkel met Metzeler Z8, waarvan 2 sets versleten.
Met deze PR4GT op de K1600GT (want daar gaat dit topic eigenlijk over) het 'geluk' gehad om in de regen te vertrekken en om zowat de eerste week in de regen te mogen blijven rijden.
Ook al is dit verslagje één van 'peanuts' kms. : o.a. op die witte strepen of een 'gerepareerd' stukje weg met asfalt voel ik al een groot verschil in al dan niet eigenzinnigheid bandjes, in het voordeel van PRxx ...
Ik durf ze, in alle bescheidenheid aanraden, voor wie een nieuwe band voor z'n K16GT zoekt.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
De EXPII's, meegeleverd op de nieuwe, doen dit ook. Ik rij er niet voor om.wooter schreef:Ik merk dat als ik doorheen de file rij over de witte lijnen. Je kan ze niet altijd ontwijken, en bij regen voel ik de metzelers wegglijden en op PR2 en volgende niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
- Woonplaats: Wuustwezel
- Locatie: Antwerpen - Wuustwezel
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Heb op mijn 1200RT ook terug een band PR2 laten zetten vooraan. Was er voordien erg tevreden van en ik hoef niets steeds het laatste nieuwe... Voor de PR 2 betaal je dan nog minder ook.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
- Woonplaats: Lint
- Locatie: Hove
- Contacteer:
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Topic is Michelin Pilot Road 4GT op K1600.
PR2 daar op zetten lijkt me geen goed idee. Verder geen slecht woord daarover op RT.
PR2 daar op zetten lijkt me geen goed idee. Verder geen slecht woord daarover op RT.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Ik heb de Pirelli Gt Angel op aanraden van de banden man laten leggen op mijn K16GTL tot heden een 3800km mee gereden in nat en droog weer zeer tevreden moet wel nog afwachten op gebied van slijtage maar als dat mee valt worden ze zeker bij de volgende vervangen terug gelegd .Kost prijs voor voor en achter band was €300 gedemonteerd - gemonteerd en uitgelijnd dus dat viel ook mee. Heb er al een reis naar Oostenrijk mee op zitten en aangezien er mensen bij waren die bij de bochten hun banden (vooral achterband)voelde weg ritsen had ik daar totaal geen last van Dus afwachten naar de slijtage
Rij veilig en tot in één van de bochten
Rij veilig en tot in één van de bochten
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 00:53
- Woonplaats: Schoten
- Locatie: Schoten-Belgium
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Hallo,
Ik heb op mijn K16GT altijd Metzeler Z8 gehad in alle smaken (normal, Interact, allemaal in de versterkte versie voor de zware K1600). Op mijn vorige K12GT, K12RS en R11RT ook altijd Metzeler gereden, eenmaal Bridgestone gehad en die ging er zeer vlug terug af wegens wegbreken achteraan op hellingshoek.
Heb er een 6tal sets doorgejaagd en ik raak niet verder dan 5500-6000 km op een achterband, de laatste was er zelfs op 4700 km door. Voorband gaat iets langer mee: 7500-8000 km. Heb er nu 39000 km opzitten en onlangs, voor mijn reis naar Schotland eens de PR4 vooraan en PR3 achteraan opgelegd (PR4GT achteraan was nog niet binnen bij dealer).
Eerste indrukken na 3000 km zijn OK, zeker niet slechter als Metz Z8. Geven betere feedback, vooral vooraan.
Eerste dag in Schotland was het kletsnat de hele dag en banden hielden goed, geen verrassingen.
Op het gebied van slijt nog geen ervaring, maar ik denk wel dat ze langer gaan meegaan als de Z8.
Bottom line: ze krijgen mijn vertrouwen en wellicht is de volgende achterband een PR4GT.
Ik rij 2.7 bar vooraan en 2.9 bar achteraan.
Rgds
Luc
Ik heb op mijn K16GT altijd Metzeler Z8 gehad in alle smaken (normal, Interact, allemaal in de versterkte versie voor de zware K1600). Op mijn vorige K12GT, K12RS en R11RT ook altijd Metzeler gereden, eenmaal Bridgestone gehad en die ging er zeer vlug terug af wegens wegbreken achteraan op hellingshoek.
Heb er een 6tal sets doorgejaagd en ik raak niet verder dan 5500-6000 km op een achterband, de laatste was er zelfs op 4700 km door. Voorband gaat iets langer mee: 7500-8000 km. Heb er nu 39000 km opzitten en onlangs, voor mijn reis naar Schotland eens de PR4 vooraan en PR3 achteraan opgelegd (PR4GT achteraan was nog niet binnen bij dealer).
Eerste indrukken na 3000 km zijn OK, zeker niet slechter als Metz Z8. Geven betere feedback, vooral vooraan.
Eerste dag in Schotland was het kletsnat de hele dag en banden hielden goed, geen verrassingen.
Op het gebied van slijt nog geen ervaring, maar ik denk wel dat ze langer gaan meegaan als de Z8.
Bottom line: ze krijgen mijn vertrouwen en wellicht is de volgende achterband een PR4GT.
Ik rij 2.7 bar vooraan en 2.9 bar achteraan.
Rgds
Luc
K16GT '17
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
lucsch schreef:Hallo,
Ik heb op mijn K16GT altijd Metzeler Z8 gehad in alle smaken (normal, Interact, allemaal in de versterkte versie voor de zware K1600). Op mijn vorige K12GT, K12RS en R11RT ook altijd Metzeler gereden, eenmaal Bridgestone gehad en die ging er zeer vlug terug af wegens wegbreken achteraan op hellingshoek.
Heb er een 6tal sets doorgejaagd en ik raak niet verder dan 5500-6000 km op een achterband, de laatste was er zelfs op 4700 km door. Voorband gaat iets langer mee: 7500-8000 km. Heb er nu 39000 km opzitten en onlangs, voor mijn reis naar Schotland eens de PR4 vooraan en PR3 achteraan opgelegd (PR4GT achteraan was nog niet binnen bij dealer).
Eerste indrukken na 3000 km zijn OK, zeker niet slechter als Metz Z8. Geven betere feedback, vooral vooraan.
Eerste dag in Schotland was het kletsnat de hele dag en banden hielden goed, geen verrassingen.
Op het gebied van slijt nog geen ervaring, maar ik denk wel dat ze langer gaan meegaan als de Z8.
Bottom line: ze krijgen mijn vertrouwen en wellicht is de volgende achterband een PR4GT.
Ik rij 2.7 bar vooraan en 2.9 bar achteraan.
Rgds
Luc
Luc, mij hebben ze op beide banden 3.0bar aanbevolen zowel voor de Metzelers Z8 als Michelins PR4GT. Rij nu wel met een GTL, maar volgens mij maakt dat geen verschil.
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Michelin Pilot Road 4GT op K1600
Best met 3 bar rijden, bij 2,7 stuurt hij veel te zwaar met de PR4GTlucsch schreef:Hallo,
Ik heb op mijn K16GT altijd Metzeler Z8 gehad in alle smaken (normal, Interact, allemaal in de versterkte versie voor de zware K1600). Op mijn vorige K12GT, K12RS en R11RT ook altijd Metzeler gereden, eenmaal Bridgestone gehad en die ging er zeer vlug terug af wegens wegbreken achteraan op hellingshoek.
Heb er een 6tal sets doorgejaagd en ik raak niet verder dan 5500-6000 km op een achterband, de laatste was er zelfs op 4700 km door. Voorband gaat iets langer mee: 7500-8000 km. Heb er nu 39000 km opzitten en onlangs, voor mijn reis naar Schotland eens de PR4 vooraan en PR3 achteraan opgelegd (PR4GT achteraan was nog niet binnen bij dealer).
Eerste indrukken na 3000 km zijn OK, zeker niet slechter als Metz Z8. Geven betere feedback, vooral vooraan.
Eerste dag in Schotland was het kletsnat de hele dag en banden hielden goed, geen verrassingen.
Op het gebied van slijt nog geen ervaring, maar ik denk wel dat ze langer gaan meegaan als de Z8.
Bottom line: ze krijgen mijn vertrouwen en wellicht is de volgende achterband een PR4GT.
Ik rij 2.7 bar vooraan en 2.9 bar achteraan.
Rgds
Luc