beste slot motor

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

beste slot motor

Bericht door VFooR »

Wat is prijs/kwaliteit/degelijkheid en enigszins compact beste slot voor een motor en waar kopen?!

Je hebt er van alle slag maar geraak er niet wijs uit wat nu een heel efficiënt maar tevens compact is (Geen hypergrote kettingen)
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: beste slot motor

Bericht door tommeken »

Hoeveel is uw motor u waard? Beveiliging kost geld.
Zoals je zelf zegt, zijn er tal van opties = schijfrem sloten, kettingen,.....
Voordeel van schijfrem slot = compact, maar niet super veilig. Motor is niet aan een vast punt vastgemaakt .Doch niet slecht
Voordeel van ketting = je kan uw motor aan een vast punt vastmaken, of meerder motoren bijeen vastmaken.

Ikzelf heb gekozen voor beide systemen , schijfremslot + kettingslot.
En wanneer mijn motor voor mijn deur staat, ook nog eens vastgemaakt met een verankerd slot in de muur.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: beste slot motor

Bericht door p@rick »

Ik heb altijd een Abus U-beugelslot bij dat perfect past in de daarvoor voorziene ruimte onder het zadel van de GS.
Heb ook nog wel een schijfremslot en een ketting, maar die reizen niet altijd mee.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: beste slot motor

Bericht door tommeken »

http://www.rad.eu/nl/c/p/22329-abus-gra ... 170-cm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=q85R25-KP24" onclick="window.open(this.href);return false;
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: beste slot motor

Bericht door Man in Black »

Ik heb al vele jaren een kabel in combi met een schijfremslot, geeft diverse mogelijkheden
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: beste slot motor

Bericht door de Pierre »

Nooit onbeveiligd achter laten is het motto voor de moto - schijfslot / en lange ketting en zo vast sjorren aan xxxx , met die verstande dat de ketting NIET op grond ligt wat door knippen / slijpen al weer iets moeilijker maakt zeker ?

Vergeet GPS niet te verwijderen ?

Maar wie pikt nu ne BMW moto hé , met GPS ?
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: beste slot motor

Bericht door Danny »

Wat je gebruikt is denk ik niet zo belangrijk, zolang 't maar moeilijk bereikbaar is om eraan te prutsen...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: beste slot motor

Bericht door GSMax »

p@rick schreef:Ik heb altijd een Abus U-beugelslot bij dat perfect past in de daarvoor voorziene ruimte onder het zadel van de GS.
Heb ook nog wel een schijfremslot en een ketting, maar die reizen niet altijd mee.
Patrick welk type van U-beugel is dat juist?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: beste slot motor

Bericht door st1100 »

Uit een 'diefstaltest' in de beginjaren van m&t is gebleken , dat een u-beugelslot over de voorvork door het voorwiel , een ideaal handvat is om de moto met 2 vooraan op te heffen.....

Het beste is de moto ergens aan te hangen (andere moto , liefst van iemand die bij u is , paal , bank enz) Een beetje kieskeurig de parkeerplek kiezen helpt natuurlijk al veel.

Ikzelf heb een dikke abus ketting , je maakt die vast met een schijfremslot en daar zit een alarm in. (En dat kan je ook apart gebruiken natuurlijk) Als je de ketting gebruikt hoef je dat schijfremslot niet over de remschijf te steken , meer zelfs ik laat het altijd los dan , want zodra de ketting beweegt begint het alarm te gaan.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: beste slot motor

Bericht door Man in Black »

Een andere manier is met veel lawaai en al weelieënd toekomen en met een stoppie parkeren zodat zeker iedereen u gezien heeft.
Dan valt het beter op als er iemand anders bij uwe moto staat :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: beste slot motor

Bericht door Man in Black »

Afbeelding
Zoiets gelijkaardig heb ik, zo'n 2.5mtr lange 1cm dikke kabel met los schijfremslot.
Is lang genoeg om zelfs enkele moto's aan elkaar te leggen, slot is groot genoeg om bv aan frame te bevestigen.

Maar denk als ze uwe moto moeten hebben krijgen ze hem toch ,ondanks alle moeite.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Flat Twin Power

Re: beste slot motor

Bericht door Flat Twin Power »

Het beste is inderdaad om uw motor vast te leggen aan een paal of een ander vast voorwerp door middel van een stevige ketting eventueel in combinatie met een U beugel of een schijfremslot. Als je uw motor niet vastmaakt aan een vast voorwerp dan zetten ze uw voorwiel op een skateboard, op een karretje om meubels te transporteren of takelen ze hem gewoon weg. In ons tegenwoordige alleen en de rest kan ontploffen maatschappij is er geen kat meer die opkijkt als ze op zo'n manier met een motor wegwandelen.
Zorg er ook voor dat uw ketting voldoende hoog van de grond verwijderd is, anders kunnen ze de grond als stevige plaat gebruiken om met een betonschaar uw ketting door te knippen.
De grootste vijand van een inbreker/dief is tijd. Als ze zien dat het te lang zal duren om uw slot open te prutsen of door te knippen gaan ze er niet aan beginnen.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: beste slot motor

Bericht door p@rick »

GSMax schreef:
p@rick schreef:Ik heb altijd een Abus U-beugelslot bij dat perfect past in de daarvoor voorziene ruimte onder het zadel van de GS.
Heb ook nog wel een schijfremslot en een ketting, maar die reizen niet altijd mee.
Patrick welk type van U-beugel is dat juist?
Juiste type kan ik thuis wel even nakijken, maar 't is er eentje ongeveer zoals dit :

Afbeelding

Beugel zelf past perfect in de uitsparing onder het duozadel, het slot"blok" maak ik vast met de rekker onder het voorste zadel.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: beste slot motor

Bericht door Dirk Pauwels »

Met een slijpschijfje op batterijen krijg je tegenwoordig alle kabels en kettingen open, bij de ene duurt het al wat langer dan bij de andere. Ik heb jaren geleden het kabelslot gekocht dat het beste uit de test kwam, ttz, bij dewelke het het langste duurde om door te slijpen/knippen, want alle sloten kregen ze uiteindelijk wel open. Nadeel is dat het slot pokke zwaar is, en nog vrij kort ook, wat het wat onhandig maakt in gebruik. Combinatie van slot, vaste verankering en eventueel schijfremslot met alarm en een drukke, goed verlichte plaats zal wel genoeg afschrikken denk ik.

Lees dit er eens op na, een slot dar langer wwerstaat dan 5 minute wordt als zeer goed beschouwt :-)
http://www.anwbmotor.nl/sites/default/f ... 211187.pdf
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: beste slot motor

Bericht door Relax »

Ga met iemand mee die z'n motor niet beveiligd en zet die van jou, uiteraard wél beveiligd, ernaast.

Verder heb ik ook een ABUS-ketting (formaat Ik trek een trein verder zonder verpinken) en een Xean-schijfremslot.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: beste slot motor

Bericht door WILBIKE »

Bekijk deze link eens, hoe meer sterren hoe meer beveiligd...
http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

In de vorige link staan nog Kryptonite-sloten met tubulair sloten, deze zijn uit de handel genomen en vervangen door deze met platte sleutels. Uiteraard kunnen ze nog altijd ergens in de winkel liggen...
Destijds was er vanuit Kryptonite een omruilaktie waar je je slot, ongeacht hou oud ook, kon inruilen voor een nieuwe versie. Ik dacht dat men ze kon kraken met een huls van een stylo BIC waarna elke geregistreerde eigenaar kosteloos zijn producten kon wisselen. Ik heb zo 2 nieuwe stuks mogen ontvangen (beugel- en remschijfslot). :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Re: beste slot motor

Bericht door colingoes »

wil je niet bang maken maar alles krijgen ze open

beveilig zo veel je wilt , zolang je je er maar goed bij voelt

hoe meer sloten hoe langer en lastiger ge ze het maakt,

heb geweten dat ze moto uit de groep haalden terwijl we op terras zaten het viel pas op toen we terug keren om te vertrekken
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: beste slot motor

Bericht door wooter »

http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck" onclick="window.open(this.href);return false;

Wees heel kieskeurig qua sloten. Staalkabels en kettingen zijn zo doorgeknipt. U-sloten zijn het beste, en daar heb je nog kaf tussen het koren zitten.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: beste slot motor

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:Ga met iemand mee die z'n motor niet beveiligd en zet die van jou, uiteraard wél beveiligd, ernaast.

Verder heb ik ook een ABUS-ketting (formaat Ik trek een trein verder zonder verpinken) en een Xean-schijfremslot.
Of moto nooit kuisen en iemand mee nemen die zijne moto wel kuist, wedden dat ze de propere pikken? :grin:
De mijne pikken ze ook niet meer, tenzij dat de dief ook voorzien is van een blindegeleide hond en een witte stok...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: beste slot motor

Bericht door Relax »

Dan gaan wij nooit samen rijden.

Ben aan 't sparen, paar weken nog tot de Tectyl vol hangt. Ben wel wat bezorgd om die propere uitlaat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Flat Twin Power

Re: beste slot motor

Bericht door Flat Twin Power »

wooter schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

Wees heel kieskeurig qua sloten. Staalkabels en kettingen zijn zo doorgeknipt. U-sloten zijn het beste, en daar heb je nog kaf tussen het koren zitten.

Op het filmpje zie je duidelijk dat hij de grond gebruikt om zijn betonschaar vast te zetten en er zo veel meer druk op kan geven. Als uw ketting gespannen aan een paal of ander vast voorwerp hangt op 30 cm van de grond krijgt ie hem met zijn schaar niet geknipt. Hij kan hem wel doorschijven natuurlijk maar dit duurt al wat langer en maakt een pokkeherrie.
Een combinatie van een U beugel met een ketting aan een vast voorwerp lijkt me nog het beste. Maar het weeg natuurlijk wat om dat mee te slepen. Met drie koffers is dat geen probleem maar in een rugzakje zie ik dat nog niemand meenemen.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: beste slot motor

Bericht door Man in Black »

30cm helpt nog niet, dan kan je nog steeds kracht zetten.
Volgens de hier geposte testen is mijn beugelschijfremslot dikke brol. Toch eens kijken voor een ander dus.
Meestal probeer ik de moto in de gaten te kunnen houden.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: beste slot motor

Bericht door GSMax »

Ik heb nog nooit een slot aan mijn moto's gehangen...Ook nu met de GS niet. Kan natuurlijk ook mijn elegante verschijning zijn dat potentiële dieven ervan weerhoudt aan mijn masjien te komen. Ofwel zijn die zo verbouwereerd omdat er geen slot aanhangt en dat ze dat verdacht vinden :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: beste slot motor

Bericht door VFooR »

http://www.rad.eu/nl/c/p/41341-abus-det ... k-loop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit lijkt dan wel iets...met alarmfunctie in. Iemand ervaring?
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Flat Twin Power

Re: beste slot motor

Bericht door Flat Twin Power »

GSMax schreef:Ik heb nog nooit een slot aan mijn moto's gehangen...Ook nu met de GS niet. Kan natuurlijk ook mijn elegante verschijning zijn dat potentiële dieven ervan weerhoudt aan mijn masjien te komen. Ofwel zijn die zo verbouwereerd omdat er geen slot aanhangt en dat ze dat verdacht vinden :lol:
Ze denken waarschijnlijk dat ie al gepikt is door collega dieven
Plaats reactie