Kofferhouders GS 1200 LC

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

Als ik de optie zou nemen originele bmw kofferhouders, zit ik dan vast aan de originele bmw koffers of passen er daar nog andere op?
Zoja welke.
Thx voor reacties.
United we conquer
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door Koppel!! »

Enkel BMW koffers gaan daar op passen. Nog een oplossing is die kofferhouders afhalen en te koop stellen, dan ben je vrij om je eigen goesting te doen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

Koppel!! schreef:Enkel BMW koffers gaan daar op passen. Nog een oplossing is die kofferhouders afhalen en te koop stellen, dan ben je vrij om je eigen goesting te doen :wink:

Grtz, Philip!
Ik dacht dat men zei, dat ze daar een stuk voor moeten omwisselen, dus dat origineel stuk ben je kwijt. :roll:
United we conquer
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door RBee »

Yep, de voetsteunen, deze zijn zonder de "rubber" doppen voor de koffers.
Laat ik deze(originele) nu toevallig liggen hebben. :grin:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door Danny »

Als er één stel koffers aan kan hangen zal 't wel wellekes zijn zeker of hedde winter en zomerkoffers :clown:
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

Is het mogelijk dat ge de originele bagagedragers van bmw die je bij een full option neemt, om daar bagagedragers van een ander merk te monteren met aluminium koffers?
Ik heb de prijs van de originele bevestiging met aluminium koffers van de bmw GSA, kostelijke zaakje 1500€. :shock:
GSA 2 Alu zijkoffers 969,00
Bevestiging naar GSA kofferrek 535,00
United we conquer
tommeken
Berichten: 324
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:34
Locatie: Wetteren City

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door tommeken »

Ik heb mij een Touratech kofferrek + Zega 2 pro koffers gekocht ipv de originele koffers en kofferrek.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door Danny »

je kan passen voor de originele koffers/dragers en aftermarkt alu koffers hangen, merken genoeg die een passende drager en bijhorende koffers leveren...TT is er één van, Trax, Hepco & Becker, Jesse Luggage enz enz...
't Is trouwens geen 1500€ he, je hoeft dan de originele kunststof koffers niet te betalen en de dragers ook niet...

koop (bijvoorbeeld) een TT drager en koop dan 2 losse ZEGA koffer,deze blinken uit door hun eenvoud, simpele stevige montage, eenvoudige sloten en gegarandeerd waterdicht. al die extra gecompliceerd kul hoef je niet aan alu bakken en je moto...

Afbeelding

voordeel je kan zelf de hoek bepalen (met beperkingen) waaronder je ze aan de drager bevestigd....
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

tommeken schreef:Ik heb mij een Touratech kofferrek + Zega 2 pro koffers gekocht ipv de originele koffers en kofferrek.
Hoi tom
En deze Touratech kofferrek past dus als de originele bmw kofferbevestiging voor GS 1200 LC er nog opzit?
Dus niet de standaard versie van de GS waar geen kofferbevestiging bij is, maar die met de full option.
Voor het Touratech kofferrek zitte de originele kofferbevestiging van bmw dus niet in de weg, als ik dit goed versta.
Waarom deze vraag: ik zou dus een full option GS LC willen kopen en daar zitten deze bmw kofferbevestigen al op, passen allen maar de originele bmw koffers op.
Maar wil een ander merk koffers en bevestiging.
United we conquer
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

Danny schreef:je kan passen voor de originele koffers/dragers en aftermarkt alu koffers hangen, merken genoeg die een passende drager en bijhorende koffers leveren...TT is er één van, Trax, Hepco & Becker, Jesse Luggage enz enz...
't Is trouwens geen 1500€ he, je hoeft dan de originele kunststof koffers niet te betalen en de dragers ook niet...

koop (bijvoorbeeld) een TT drager en koop dan 2 losse ZEGA koffer,deze blinken uit door hun eenvoud, simpele stevige montage, eenvoudige sloten en gegarandeerd waterdicht. al die extra gecompliceerd kul hoef je niet aan alu bakken en je moto...

Afbeelding

voordeel je kan zelf de hoek bepalen (met beperkingen) waaronder je ze aan de drager bevestigd....
Hoi danny,
dezelfde vraag aan u danny, lukt dat als de originele kofferbevestiging van bmw er al aanzitten, met de voorbeelden die je geeft?
United we conquer
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door Danny »

RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door RBee »

maxie schreef:
tommeken schreef:Ik heb mij een Touratech kofferrek + Zega 2 pro koffers gekocht ipv de originele koffers en kofferrek.
Hoi tom
En deze Touratech kofferrek past dus als de originele bmw kofferbevestiging voor GS 1200 LC er nog opzit?
Dus niet de standaard versie van de GS waar geen kofferbevestiging bij is, maar die met de full option.
Voor het Touratech kofferrek zitte de originele kofferbevestiging van bmw dus niet in de weg, als ik dit goed versta.
Waarom deze vraag: ik zou dus een full option GS LC willen kopen en daar zitten deze bmw kofferbevestigen al op, passen allen maar de originele bmw koffers op.
Maar wil een ander merk koffers en bevestiging.
Neen, zoals reeds geschreven de voetsteunen zijn anders en als je de topkoffer wil, is ook het "boven"rek ook anders.
Je kan beter de koffers niet bestellen of anders alles demonteren en verkopen.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door GS-Walter »

Volgens mij is de af-fabriekoptie kofferhouders enkel en alleen bestemd voor de variokoffers van BMW zelf. Eender welk ander merk (Hepco-Becker / Touratech / ...) past volgens mij niet op de kofferhouders van BMW, doch ook enkel op kofferhouders van hun merk. Maar niets belet je om de kofferhouders en koffers die op je nieuwe GS staan, apart te verkopen. Er zullen er altijd wel zijn die indertijd, om de kosten te drukken, deze optie en de koffers niet genomen hebben, en die nu wel willen.
En dan kan jij de koffers plaatsen die je zelf wil.
Ik vind het echter wel een voordeel dat de koffers van BMW op zeer eenvoudige manier, nml door omslaan van een beugel in de koffer zelf waardoor de koffer uit elkaar schuift, vergroot kunnen worden. Ik ken geen enkel merk waarbij dat ook kan.

GrTz
GS-Walter.
R1200GS Adventure LC
maxie
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 feb 2014, 16:52
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door maxie »

GS-Walter schreef:Volgens mij is de af-fabriekoptie kofferhouders enkel en alleen bestemd voor de variokoffers van BMW zelf. Eender welk ander merk (Hepco-Becker / Touratech / ...) past volgens mij niet op de kofferhouders van BMW, doch ook enkel op kofferhouders van hun merk. Maar niets belet je om de kofferhouders en koffers die op je nieuwe GS staan, apart te verkopen. Er zullen er altijd wel zijn die indertijd, om de kosten te drukken, deze optie en de koffers niet genomen hebben, en die nu wel willen.
En dan kan jij de koffers plaatsen die je zelf wil.
Ik vind het echter wel een voordeel dat de koffers van BMW op zeer eenvoudige manier, nml door omslaan van een beugel in de koffer zelf waardoor de koffer uit elkaar schuift, vergroot kunnen worden. Ik ken geen enkel merk waarbij dat ook kan.

GrTz
GS-Walter.
Met deze link hier gevonden op het forum worden de koffer natuurlijk wel een pak interessanter 558€ voor de 2 + nog wat euro's voor de cilindersloten. :lol:
Aankoop in belgie voor de 2 koffers 748,25€ cilindersloten inbegrepen, ongeveer een 190€ duurder :shock:
Verbeter mij als ik verkeerd ben :oops:

http://www.bmwpartsshop.nl/category/r12" onclick="window.open(this.href);return false; ... ing/page/3
elke kant 279 euro ... nieuw ...
United we conquer
GS-Walter
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2013, 18:07
Woonplaats: 2360

Re: Kofferhouders GS 1200 LC

Bericht door GS-Walter »

Maxie,
niet goed gekeken makker, want is 619 euro voor model vanaf 2013:
http://www.bmwpartsshop.nl/bmw-r1200gs- ... model-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk zonder verzendkosten.

Maar staat ook niks bij van sloten of zo, dus indien daar de sloten nog bij komen, is het verschil niet meer zo groot he.

Bij Kirsch:
279.95 voor zijkoffers en 295 voor topkoffer, + 2 of 3 x 31,99 voor de sloten + 78,95 per binnentas = 623,88 euro voor de 2 koffers met sloten (of 781,78 euro met binnentassen (2) voor de 2 zijkoffers en 1187,72 voor set van 3 met binnentassen. + uiteraard de nodige verzendkosten.

BTW: dit krijg je bij de mijne er allemaal zonder meerkost bij ;-)

GrTz
GS-Walter.
R1200GS Adventure LC
Plaats reactie