Trajectkontrole

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Trajectkontrole

Bericht door Lukas »

Oei!
Misschien reed ik aan de verkeerde kant?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Trajectcontrole in GB is heerlijk. Mijn plaat staat er nergens op :oops:
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door J »

Trajectcontrole is ook zever. Je rijdt 7,3 km van Wetteren richting Aalst of omgekeerd, dan zet ik hem in 2de en ben weer weg. Wa maakt dat dan nog uit.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Trajectkontrole

Bericht door Harald »

J schreef:Trajectcontrole is ook zever. ....... Wa maakt dat dan nog uit.
J
Dat er 2 Km na de trajectcontrole ook weer een mobiele flitser staat om al de
"Die Hards " zoals jij ook nog is bij hun kl... te hebben.
Tot zolang de mensheid zich niet gaat houden aan de opgelegde regels gaan ze nieuwe dingen uitvinden
om iets aan die snelheid te doen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Trajectkontrole

Bericht door lekkerweg »

Ben altijd al benieuwd geweest hoe de regelopleggende wetgevers en zijn uitvoerders daar zelf mee omgaan.
B.v. ten aanzien van belastinggaangiftes, wederdiensten etc.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

lekkerweg schreef:Ben altijd al benieuwd geweest hoe de regelopleggende wetgevers en zijn uitvoerders daar zelf mee omgaan.
B.v. ten aanzien van belastinggaangiftes, wederdiensten etc.
Ik kwam vorige week nog een P-plaat tegen waarvan de bestuurder zat te bellen met GSM in de hand :twisted:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Trajectkontrole

Bericht door willy »

Harald schreef:Tot zolang de mensheid zich niet gaat houden aan de opgelegde regels gaan ze nieuwe dingen uitvinden
om iets aan die snelheid te doen.
Dat denk ik ook, het is niet enkel geldig wat betreft snelheid maar algemeen geldig.
En dan maar klagen over Big Brother terwijl ze/we het zelf over hen/ons afroepen :cry:
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Trajectkontrole

Bericht door Man in Black »

Altijd zeiken over snelheid...ik kom er anders genoeg tegen die: afslaan zonder pinker, verkeerde plaats op de weg, bellen, nutteloze spiegels, geen rechts voorrang...enz.
Maarja die worden niet geflitst he dus geen probleem :twisted:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Mil »

Harald schreef:
J schreef:Trajectcontrole is ook zever. ....... Wa maakt dat dan nog uit.
J
Dat er 2 Km na de trajectcontrole ook weer een mobiele flitser staat om al de
"Die Hards " zoals jij ook nog is bij hun kl... te hebben.
Tot zolang de mensheid zich niet gaat houden aan de opgelegde regels gaan ze nieuwe dingen uitvinden
om iets aan die snelheid te doen.
Hier in Absurdistan gaan ze binnenkort zo ver, dat je enkel nog per kameel de opgelegde snelheden kan naleven :mrgreen:
Bekijk onze buurlanden, daar springt men heel wat logischer om met de snelheidslimieten.
Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat die absurde limieten enkel dienen als een verkapte vorm van belastingen.
Leven is het meervoud van lef...
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door GSMax »

Harald schreef:
J schreef:Trajectcontrole is ook zever. ....... Wa maakt dat dan nog uit.
J
Dat er 2 Km na de trajectcontrole ook weer een mobiele flitser staat om al de
"Die Hards " zoals jij ook nog is bij hun kl... te hebben.
En daar is dan mijn goede vriend Coyote voor :wink:

Zolang men enkel gaat flitsen omwille van het flitsen ansich om dus zoveel mogelijk boetgeld op te strijken om de put te vullen die onze rode broeders vormen, zullen er altijd wel middeltjes uitgevonden worden als tegengewicht. De dag dat men echt gaat flitsen omwille van de verkeersveiligheid, op zwarte punten, scholen, etc, dien dag gaat mijn coyote buiten. Wanneer zal dat gebeuren Harald? Juist, nooit.... :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Trajectkontrole

Bericht door Man in Black »

:bsstupid:
Bij ons in de straat is bebouwde kom, zotten vliegen hier door tegen heel dikwijls 100+, vooral s'morgens en s'avonds.
Sinds een van de buren (bij verkeerspolitie) verhuist is 3j terug, is er niet meer gecontroleerd, ondanks er al herhaaldelijk gevraagd werd om controles te doen maar helaas.
Wel staan flitsen op een zaterdag late avond op de vierbaans Bree-Kinrooi tot waar je voor kort nog 120 mocht :scratch:
Controles bij wegenwerken, dorpskernen, scholen (en niet in de vakanties :roll: ), verkeerslichtcamera's geen enkel probleem mee, integendeel
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door J »

Voor mij ook hoor: dorpskernen scholen smalle drukke wegen rij ik traag, maar eens de snelweg ben ik snel weg. Voor wa dient dat anders. Zo n beleid zoals Duitsland zie ik wel zitten.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Trajectkontrole

Bericht door Harald »

J schreef:.... . Zo n beleid zoals Duitsland zie ik wel zitten.
Wie niet,
- gediciplineerde weggebruikers
- op en afritten om de 50 KM en niet om de 10 meter zoals bij ons.
Zo kunnen we nog effe doorgaan.
Ons landje is te klein en we zitten op mekaars hielen om hier sneller te rijden.
Het zou misschien kunnnen op een enkele snelweg na dan.
BVB de E 25 tussen Luik en Bastogne.
Maar daar zit dan weer zoveel traag vrachtvervoer op, bij de hellingen, dat de automobilisten er nu al achteraan tegen knallen.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Mil »

Harald schreef:
J schreef:.... . Zo n beleid zoals Duitsland zie ik wel zitten.
Wie niet,
- gediciplineerde weggebruikers
- op en afritten om de 50 KM en niet om de 10 meter zoals bij ons.
Zo kunnen we nog effe doorgaan.
Ons landje is te klein en we zitten op mekaars hielen om hier sneller te rijden.
Het zou misschien kunnnen op een enkele snelweg na dan.
BVB de E 25 tussen Luik en Bastogne.
Maar daar zit dan weer zoveel traag vrachtvervoer op, bij de hellingen, dat de automobilisten er nu al achteraan tegen knallen.
En Nederland dan, Harald :-? Daar is de bevolkingsdichtheid* nog veel hoger dan hier.
Daar zijn ze bezig de snelheid op te rekken naar 130 op autostrades.
Op veel wegen met twee rijvlakken (op-en tegemoetkomend verkeer) mag men 80 of 90 rijden....hier mag je al blij zijn dat er 70 toegelaten is.

*Nederland na Malta het dichtst bevolkt in EU
Na Malta (1.319 inwoners per vierkante kilometer) is Nederland met 495 mensen per vierkante kilometer, het dichtstbevolkte land binnen de EU (meetjaar 2011). Daarna volgt België met 364 mensen per vierkante kilometer. De gemiddelde bevolkingsdichtheid binnen de EU is 117 mensen per vierkante kilometer. Van de landen met meer dan een miljoen inwoners hebben het Verenigd Koninkrijk en Duitsland een relatief hoge bevolkingsdichtheid met respectievelijk 258 en 229 inwoners per vierkante kilometer in 2011. Het minst dichtbevolkt zijn Finland en Zweden met respectievelijk 18 en 23 inwoners per vierkante kilometer (Eurostat, 2014).
Leven is het meervoud van lef...
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Trajectkontrole

Bericht door WernerVS »

Eigenlijk valt dit alles bondig samen te vatten onder de noemer : "GEZOND VERSTAND" gebruiken .
R1150GSA
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Trajectkontrole

Bericht door Relax »

Dikke fun hé zeg, als ze de maximum toegelaten snelheid optrekken van 120 naar 130. Wij gaan ons kunnen uitleven zulle.

Djeezes.

Praat 'ns met Nederlanders en vraag 'ns naar het verkeersbeleid aldaar.

Laatst zei iemand me dat het een plezier was om te zien hoe gedisciplineerd Duitsers zijn in het verkeer. Om dan onmiddellijk te gaan zeiken dat ie geflitst was met een paar km te snel. Tja....
Duitsers zeiken niet, die gaan gewoon gedisciplineerd onder de max toegelaten snelheid blijven.
Da's nu net het verschil tussen Duitsers en Belgen...

Als iedereen 'ns zou doen zoals hoort, dan heb je dat soort 'pestgedrag' van regeltjes en controles niet nodig.

Ik ben het verder wel eens met de stelling dat er té veel aan geldklopperij wordt gedaan dmv snelheidscontroles, maar denk niet dat er anders niet gewerkt wordt, ten bate van ons allen.
Veel te veel clichés, veel te weinig kennis.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Mil »

Het gaat niet over die 10 km/u verschil, het gaat over het verhogen van de snelheid ipv zoals hier ze steeds maar te verlagen.
Nu je toch over Duitsers begint....ik geef je geen ongelijk als je zegt dat ze veel gedisciplineerder zijn dan wij.
Maar daar zijn de snelheidslimieten niet zo belachelijk als hier.
Verder vraag ik mij af, als iedereen zich aan de regels zou houden, waarom er nog coyotes gekocht worden :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Trajectkontrole

Bericht door Relax »

Nog 'ns: vraag aan Nederlanders hoe zij het beleid ervaren: die zijn nog regelgekker dan hier. En véél meer controle.

'k Heb een aantal jaren in Duitsland gewoond en de regels zijn er idd anders dan hier, maar dat ik, zoals Harald zegt, een gevolg van onze volbouwwoede. Ze doen er ook controle en zijn er niet mals. Vandaar de discipline. En als iemand gedisciplineerd is, dan is er minder behoefte aan meer controle...

Die Coyotes worden net verkocht omdat iedereen dat niet doet, trip.

(Dat is voor de gevallen waar ik het eens ben met geldklopperij.)
I respect your opinion. But I don't give shit.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Trajectkontrole

Bericht door Den Woesten »

Als ik da hier zo allemaal lees wordt het tijd dat ik mij een elektrische fiets koop met bromfiets plaat.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Trajectkontrole

Bericht door alfa »

In Duitsland vind je ook geen 10 verschillende snelheidsborden achter elkaar op 1 km zoals hier.
Op 100 meter 70 dan weer 50 terug naar 70 om na 10 meter weer terug 50 te rijden.
Zo snel kan ik mijn gas nog niet dichtdraaien :-?
BMW R1100R zonder KFR
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Frans »

130 op snelwegen
80 op alle andere wegen
50 in echte dorpskernen
30 enkel met elektronische borden
Snelheidsmarge 10 km /h
Verplichting schuine boordstenen bij aanleg / heraanleg wegen
Verbod moorddadige hindernissen als verkeersremmers

Klinkt misschien iets geloofwaardiger
Flat Twin Power

Re: Trajectkontrole

Bericht door Flat Twin Power »

Het zal jullie misschien verwonderen, maar flitsen op kleine wegjes, aan schoolomgevingen, op zwarte punten is niet zo simpel als het lijkt. Waarom niet ? Omdat onze politieke vrienden ook voor de politie zodanig veel regeltjes in het leven geroepen hebben dat flitsen op dergelijke plaatsen onmogelijk is. Zo hebben wij hier ook een zone 30 waar veel te snel gereden wordt, wel, we kunnen er niet flitsen want er is nergens plaats om de flitsauto te zetten en er staan veel te veel ijzeren verkeersborden en andere artibuten in de weg zodat het quasi onmogelijk is om een geldige snelheidsmeting te doen. Dus, voor de zekerheid en om zever en discussies te vermijden gaat men dan flitsen op plaatsen waar men zeker is van een geldige meting.
Een speedgun zoals bijvoorbeeld in Frankrijk mag hier niet gebruikt worden. Belachelijk als je het mij vraagt.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door GSMax »

Flat Twin Power schreef: Een speedgun zoals bijvoorbeeld in Frankrijk mag hier niet gebruikt worden. Belachelijk als je het mij vraagt.

Ah nee?? Ben nochtans verschillende jaren terug gepakt door een speedgun in Antwerpen, dus dan zijn die ondertussen afgeschaft?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Trajectkontrole

Bericht door Relax »

Dat was om te lachen, maar aangezien je betaald hebt, hebben ze maar gezwegen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Flat Twin Power

Re: Trajectkontrole

Bericht door Flat Twin Power »

GSMax schreef:
Flat Twin Power schreef: Een speedgun zoals bijvoorbeeld in Frankrijk mag hier niet gebruikt worden. Belachelijk als je het mij vraagt.

Ah nee?? Ben nochtans verschillende jaren terug gepakt door een speedgun in Antwerpen, dus dan zijn die ondertussen afgeschaft?

Dat moet dan al minstens 10 jaar of langer geleden zijn. Vroeger, toen de dieren nog spraken werd dit gebruikt. Nu mag het niet meer.
Plaats reactie