Trajectkontrole

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door KeeS16 »

Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!











:clown:
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Trajectkontrole

Bericht door Lukas »

En jij erachter op uw trottinet met de bitterballen ...

Sent from my RM-825_eu_belgium_393 using Tapatalk
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Flat Twin Power

Re: Trajectkontrole

Bericht door Flat Twin Power »

KeeS16 schreef:Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!











:clown:
Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijden :mrgreen:
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door J »

Flat Twin Power schreef:
Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijden :mrgreen:
azo moet dat zijn se,

ik werk in de psycho-sociale sector, en ik mag gratis zot worden (zijn) :shaking2: :compress:


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Trajectkontrole

Bericht door Den Woesten »

J schreef:
ik werk in de psycho-sociale sector, en ik mag gratis zot worden (zijn) :shaking2: :compress:


J
daar is iets van.

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Trajectkontrole

Bericht door Harald »

Bob schreef:Persoonlijk weiger ik dat te geloven, Harald. Noem me gerust naief, ik zal het nog als een compliment beschouwen ook. Het zou natuurlijk wel kunnen dat er zich op lokaal vlak misschien eens zo een enkel voorval heeft voorgedaan. Dan nog vind ik het erg dat net jij - van wie iedereen hier de professionele achtergrond kent - dergelijke verhalen voor waar en wijdverspreid verkondigt.
Bob, ik weet zo uit het hoofd 3 plaatsen waar geregeld ongevallen gebeuren.
Op al die plaatsen zijn de snelheden naar beneden getrokken.
Op de N9 van 120Km/ naar 90 Km/u en nu naar 70 Km/u ( 2 vaksbaan hé )
Op de N285 van 90Km/u naar 70 Km/u naar nu 50 Km/u. ( Buiten de bebouwde kom. )
De N211 van 90 KM/u naar 70 Km/u naar 50KM/u ( buiten de bebouwde kom en nu ook nog een doorlopende witte lijn getrokken )

Op al deze wegen heb ik persoonlijk dodelijke ongevallen vastgesteld.
Op al deze wegen hebben we geregeld nog zware ongevallen.
Maar nog nooit werd het asfalt aangepakt, nog nooit werd de hellingshoek herbekeken in de bocht. )
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Oke Harald, maar dan was je bericht wat te weinig gedetailleerd. Laat nog zijn dat het asfalt er daar niet optimaal bijligt, het lijkt me eerder dat de snelheidsbeperkingen er kwamen om dodelijke ongevallen te verminderen, niet om asfalteringswerken te vervangen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Koppel!! »

Harald schreef:Bob, ik weet zo uit het hoofd 3 plaatsen waar geregeld ongevallen gebeuren.
Op al die plaatsen zijn de snelheden naar beneden getrokken.
Op de N9 van 120Km/ naar 90 Km/u en nu naar 70 Km/u ( 2 vaksbaan hé )
Op de N285 van 90Km/u naar 70 Km/u naar nu 50 Km/u. ( Buiten de bebouwde kom. )
De N211 van 90 KM/u naar 70 Km/u naar 50KM/u ( buiten de bebouwde kom en nu ook nog een doorlopende witte lijn getrokken )
Harald, je zegt zelf dat er nog altijd zware ongevallen gebeuren, al deze belerende maatergelen ten spijt. Wordt 't dan niet eens tijd dat men ophoudt om elke oorzaak van een ongeval bij de snelheid te zoeken? Ik ben nog nooit doodgegaan van eens 150 te rijden :roll:

Het is eigenlijk simpel. Risico is de som van kans maal gevolg. Bij een hogere sneleid is het gevolg groter, wat dus normaal gezien het risico vergroot. Als je daarentegen de kans zodanig verkleint (betere infrastructuur, veiligere voertuigen, maar vooral een onnoemelijk zwaardere rijopleiding waar een groot stuk van de aandacht moet besteed worden aan gevaarherkenning, defensief rijden, voertuigcontrole bij calamiteiten, inzicht in de vlotte gang van het verkeer etc) dat een ongeval quasi onbestaande is, dan mag 't gevolg nog zo groot zijn, het risico blijft gewoon klein.

My two cents :wink:

Grtz, Philip!

P.S: En die flitscontroles zijn gewoon geldklopperij, nah :mrgreen:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Over slechte wegen gesproken...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140523_01116423" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Trajectkontrole

Bericht door Harald »

Koppel!! schreef:
Harald, je zegt zelf dat er nog altijd zware ongevallen gebeuren, al deze belerende maatergelen ten spijt.
Wordt 't dan niet eens tijd dat men ophoudt om elke oorzaak van een ongeval bij de snelheid te zoeken? Ik ben nog nooit doodgegaan van eens 150 te rijden :roll:
dat is het juist,
de bestuurders passen hun snelheid "niet " aan.
Ze blijven te snel rijden, met als gevolg controleverlies over het stuur.
Gisteren weer 2 op net dezelfde plaats van altijd.

Slechte wegen zijn niet altijd putten in de baan hé.
Neem de N9 net voor de oprit van de Buitenring.
"Zo uit het hoofd Kmpaal 6.5"
Zelf bij droog weer is die glad.
Bij regen een ijspiste.
Kijk even naar het resultaat in HLN, van vandaag.
3 gewonden en een auto voor de sloop.
Max snelheid is er 70Km/u
Aan de overzijde is de snelheid terug gebracht tot 30Km/u. ( als ge van de ring komt. )
Wie sneller gaat vliegt van de baan. simpel.
Verwijder de asfalt , leg nieuwe, die het water doorlaat .....
Straks is het hier nog mijn fout!!! :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Trajectkontrole

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Trajectkontrole

Bericht door wooter »

Harald schreef:Verwijder de asfalt , leg nieuwe, die het water doorlaat .....
Dat is het grote drama in België... Hier krijg je ze niet uit het hoofd gepraat dat SMA gewoon slecht is. SMA laat geen water door, dus heb je uren na een regenbui nog altijd een spekgladde weg. En aangezien het in België vaak regent...

De reden waarom men geen ZOAB wil aanleggen zoals in Nederland, is omdat dat sneller slijt en pekel er sneller doorheen sijpelt bij vriesweer. In Nederland gaat men elke 5 jaar tussen 20u en 6u het oude ZOAB afschrapen over een afstand, een nieuwe laag leggen en belijning erop zetten, terwijl men hier SMA op flanst, en na 15 jaar en menig slippartij de rijbaan weer voor weken afsluit om de SMA af te schrapen en een nieuwe laag aan te leggen.

We gebruiken het verkeerde materiaal, aan een te traag tempo, om mobiliteit en veiligheid te garanderen.
mondesi
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2019, 16:38
Woonplaats: Brussel

Re: Trajectkontrole

Bericht door mondesi »

Ik heb de indruk dat 90% van jullie het bij het verkeerde eind heeft.

Ben nog nooit gepakt in trajectcontrole. Camera's nemen voorste nummerplaat...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-m ... ~ae4438e6/
Honda CBF600 SA - BMW R1200RT (2005)
Bigfoot
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 feb 2016, 17:45
Woonplaats: Zelzate

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bigfoot »

chips een biertje en gezellig lezen wat de brave Vlaming hier allemaal poneert ...
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Frans »

Waze werkt ook en gratis
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Trajectkontrole

Bericht door Den Dirk »

ik zou wel willen weten welke controles werken, en welke niet ....
bv op E40thv Heverlee, Benzinestation, richting Luik : daar staat dat er trajectcontrole is ...en er staat een begincamera..maar ik heb nog nooit de eindcamera's gezien ...
Aan wie kan men dat vragen?
I like my bike!!
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Den Dirk schreef:Aan wie kan men dat vragen?
Aan iemand van de WPR (Federale Wegpolitie) Brabant, voorbeeld verkeerspost Bertem. Zij kunnen dan eens navraag doen bij hun collega's van het GVC (Gewestelijk Verwerkingscentrum). Maar of je een antwoord gaat krijgen, dat kan ik niet beloven. Andere optie is: proefondervindelijk vaststellen :lol: :lol: :lol:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
DieterS
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2017, 20:13
Woonplaats: Vichte

Re: Trajectkontrole

Bericht door DieterS »

https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole" onclick="window.open(this.href);return false;
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Trajectkontrole

Bericht door aantzeetje »

die site is niet up to date.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Trajectkontrole

Bericht door Pol »

Flat Twin Power schreef:
KeeS16 schreef:Reeds meermaals de ordemanschappen om 12.15 hr met blauwlicht zien rijden, om maar snel met de bestelling frieten bij de collega's te komen!











:clown:
Wie bij de trein werkt rijdt gratis met de trein, wie bij de lijn werkt rijdt gratis met de bus en tram, dus wie bij de polis werkt mag gratis door het rood rijden :mrgreen:
gratis ? bij een aarijding kan je 't wel gaan uitleggen .
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Trajectkontrole

Bericht door Pol »

Bob schreef:
Den Dirk schreef:Aan wie kan men dat vragen?
Aan iemand van de WPR (Federale Wegpolitie) Brabant, voorbeeld verkeerspost Bertem. Zij kunnen dan eens navraag doen bij hun collega's van het GVC (Gewestelijk Verwerkingscentrum). Maar of je een antwoord gaat krijgen, dat kan ik niet beloven. Andere optie is: proefondervindelijk vaststellen :lol: :lol: :lol:
terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectkontrole

Bericht door Bob »

Pol schreef:terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?
Ik ben niet zeker, maar bij trajectcontrole- en ANPR-camera's niet denk ik. Dus zelfs voor motorrijders gevaarlijke dingen :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Trajectkontrole

Bericht door Pol »

Bob schreef:
Pol schreef:terloops , liggen er lussen in 'twegdek ter hoogte van die camera's ?
Ik ben niet zeker, maar bij trajectcontrole- en ANPR-camera's niet denk ik. Dus zelfs voor motorrijders gevaarlijke dingen :wink:
:idea: :wink:
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Trajectkontrole

Bericht door aantzeetje »

ja er liggen lussen (die liggen er trouwens al jaren bij elke op en afrit voor auto telling en er zijn er legio bijgekomen). Ook bij de APNR camera's en meestal hangt daar ook nog eens een normale camera bij gemonteerd. Dus ja ook moto rijders zijn niet veilig.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Trajectkontrole

Bericht door alfa »

Onder aan top case een plaat met heldere gekleurde bollen en strepen, gedaan met flitsen of plaatherkenning.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie