EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Bart Vercaemer »

Begin dit jaar begonnen met een 125 cc scooter.
Na 3 weken een 650GS'je gekocht want ik voelde me niet veilig op die scooter.
Ik zweefde over de baan, en de topsnelheid was op papier 90 km/h, wat veel te traag is om d snelweg op te gaan.
Nu sinds een maand een 1200GS (eerste reeks, bouwjaar 2006). Het is dikke fun.

Maar eerlijk? Mocht ik er het geld voor hebben, dan kwam er voor woon/werk een scooter bij. De elektrische van BMW.
Gezien mijn amper 7 km heen en 7 terug, zou ik bijna een volledige week zonder opladen kunnen.
Maar die dingen zijn gewoon pokkeduur.


PS: het vrolijk wuiven van de meeste motorrijders stopt bij het zien van een scootie. Maar omgekeerd is ook het geval.
Met die jethelmpjes zie je dan ook nog eens hun verwarde gelaatsuitdrukking: 'WTF?? Die zwaait naar me? Ken ik die?? :-? '
R 1200 GS (2006)
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Vanguard »

Ook het handje tussen de gewoon moto's is stilaan aan het verdwijnen, maak je geen zorgen heeft weinig vandoen met het feit dat je met ne scooter rijd.
Denk er ook aan om er mee te stoppen, maar het zit er zo ingebakken dat ik mij er op betrap ook als ik aan het wielerterroristen ben dat ik ook wuif. :shock:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door p@rick »

Zelfs van dit 'ik wil hier de kleinste hebben' 50cc Vespaatje klasse B heb ik al veel plezier beleefd. Geen grote en zware ritten natuurlijk, maar in de zomer 's avonds een toerke, al dan niet met de madam achterop, dikke fun hoor...

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wolfrider »

ik groet steeds iedereen , ongeacht het merk of soort, soms zelfs brommers.... :oops:
Waarom zou je neer kijken op sommige mede-tweewielers, blijf het een domme reactie vinden......
groeten ze niet terug, is dit hun probleem :
Had of heb suzuki's, bmw's en harley.
Verder gereden met yamaha 250 enduro op verlof en proefgereden met yamaha tenere 1200, allemaal even anders, je kiest uiteindelijk wat je best bevalt ....
Laatst gewijzigd door wolfrider op 19 okt 2014, 10:28, 5 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door JohanH »

Tegenwoordig doe ik met mijn C650GT mijn woon-werk verkeer bij deftig weer...
En dat is 135km per ritje enkel (Nieuwpoort - Brussel)
Dus een goei 270km per dag...
Dat spaart mij meer dan 2 uur per dag aan reistijd en massa's filefustratie of gevloek op de NMBS...
En vooral veel meer fun!

Ondertussen 14.000 km op de teller.

En 't is altijd tof om de gezichten te zien van de grotere jongens als ze merken dat ik niet echt probleem heb om hen te volgen binnen de "officiële" snelheidslimieten.
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wolfrider »

Inderdaad, die scooters trekken enorm snel op met hun automatische vitessen...maar als we echt gas geven zijn we toch nog sneller...:mrgreen:
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door JohanH »

wolfrider schreef:Inderdaad, die scooters trekken enorm snel op met hun automatische vitessen...maar als we echt gas geven zijn we toch nog sneller...:mrgreen:
Het zou triestig zijn moest dat niet het geval zijn... :grin: 60pk tegen meer dan het dubbele .....
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wolfrider »

Grapje, he Johan !
Ik zie mij dat , later, echt waar nog kopen.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door JohanH »

wolfrider schreef:Grapje, he Johan !
Ik zie mij dat , later, echt waar nog kopen.
Ik ga normaal mij in de komende maanden een RT of K kopen. Die C is wel heel goed, maar ik zie mezelf er nog niet meer naar Schotland of de Alpen met rijden.

Ik had die C650GT gekocht als "opstapperke", maar ben nu ben ik nog niet zo zeker dat ik die wel zou verkopen...
'k heb nu toch plek voor hem te stallen en 't is een handig ding om boodschappen te doen met zijn koffer van 50L.
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door motorijder »

JohanH schreef:
wolfrider schreef:Grapje, he Johan !
Ik zie mij dat , later, echt waar nog kopen.
Ik ga normaal mij in de komende maanden een RT of K kopen. Die C is wel heel goed, maar ik zie mezelf er nog niet meer naar Schotland of de Alpen met rijden.

Ik had die C650GT gekocht als "opstapperke", maar ben nu ben ik nog niet zo zeker dat ik die wel zou verkopen...
'k heb nu toch plek voor hem te stallen en 't is een handig ding om boodschappen te doen met zijn koffer van 50L.
Johan, als je de luxe hebt om heb bij te houden dan zou ik dat ook doen, want in overname verlies je veel geld en zoals je schrijft de scooter is echt wel een gemak in dagelijks gebruik.
Maar heb je al eens op de F800Gt gereden? Ik was daar aangenaam door verrast (ik heb zelf met Rt, Gs en K1300 gereden). Als je op het net gaat lezen over de f800GT zijn er genoeg die er verre reizen mee maken. Hij is ook onderhoudsvriendelijk en betaalbaar binnen de BMW normen. Heeft ook het voordeel van zeer handelbaar te zijn ook in stilstand (ik merk het verschil al ik hem achterwaarts in mijn garage moet duwen, want dat gaat als een fiets). Wat ik wel ga doen is er een verstelbaar MRA schermpje op monteren voor als ik lange stukken snelweg ga rijden, zodat ik meer uit de windt zit. verder heb ik op de mijne alle opties gekocht zodat ik de luxe van een Rt heb maar dan in het klein :-) Ook belangrijk mijn echtgenote zit er zeer comfortabel op want wij rijden meestal samen weg.
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
Plaats reactie