EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW C-serie scooters.

Moderator: GVN

de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door de Pierre »

Voor al deze die zo een beetje minachtig neerkijken over de de royale en mega scooter GT 650.
Wel dit is mijn 10 BMW die ik net in huis haal....en die ga ik niet gebruiken voor een of andere catering aan huis te bestellen.

Verleden jaar nog een GS 1200 gekocht en nu die scooter. En bewuste keus,zeker weten.
De voordelen misschien ook wel de nadelen , die pen ik wel hier neer bij gelegenheid.

Een ding staat vast het is verdomd comfortabel en totaal anders rijden met deze GT.

Pierre
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door SaP »

Pierre, rij gewoon lekker met wat je wil. :) Een scooter spreekt mij niet aan maar mss ooit wel. Benieuwd naar je bevindingen.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wooter »

Ik vraag me soms af wie er dan echt neerkijkt op BMW scooters, want ik krijg er eerlijk een calimero-gevoel van :). Ik vind het sjieke dingen, enkel kies ik er niet voor omdat ik doorgaans +200km per dag doe en de laatste tijd zelfs meer, en ik twee zijkoffers en een grote topkoffer wel kan gebruiken, en navi en muziek en telefoon en ... :)

Moest ik elke dag 50km of minder doen, ik zou niet twijfelen. Heb al tegen mijn vrouw gezegd dat zoiets voor haar ideaal zou zijn met haar kilometrage, maar het nadeel is dat onze dochter nog niet oud genoeg is...
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Den Dirk »

Ik heb GS1200 én een Vespa 300,
beide even leuk, maar ieder in hun eigen doelgebruik..
Den dikke om écht moto te rijden, en 't kleintje om rustig van de zomer te genieten en met vrouwke te snorren aan 50/u....

Een dikke scooter kan volgens mij beide?? :wink:
I like my bike!!
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Dirk Pauwels »

Ge zou den eerste niet zijn die met zijne scooter ne superbike zoek rijdt....

Ik heb niks met scooters maar heb er ook niks tegen en van mij mag iedereen rijden met wat hij of zij leuk vindt. Dus als ne scooter uw ding is, geniet ervan zou ik zeggen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb thuis ook een Scooter Vespa 300 GTS en een BMW F800GS.
Beiden zijn voor een totaal ander doel, de vespa gebruikt mijn vrouw in de zomer voor woon-werk verkeer en in de weekends rij ik er wel eens mee voor korte afstanden. Dit is super gemakkelijk want je hoeft niet altijd je volledige motorpak aan te doen.
Mijn motor is voor woon-werk verkeer, touren en reizen.
En wat dat neerkijken betreft, pff.... ik kom van een R1200RT en ben overgestapt naar de F800GS puur voor het fun gehalte.
Soms heb ik de indruk dat er hier veel rondrijden met het idee van ik wil de grootste en de duurste hebben want dan alleen rij ik met een echte motor :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door de Pierre »

SaP schreef:Pierre, rij gewoon lekker met wat je wil. :) Een scooter spreekt mij niet aan maar mss ooit wel. Benieuwd naar je bevindingen.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
He SAP-meisje.

Vandaag eerste 100 km met het BMW scooter-ke afgehaspeld .

Oeps wat een verschil en goed voor mijne artrose in mijn linkse arm : NIEMAND groette mij op de baan nog !

Leuke vaststelling - voordien wuifden de moto-rijders als eens naar elkanders.... ..... Nu heeft niemand mij dada gezegd en met mijn averechts denken stel ik nu : het WAS een dada naar mijne GS voordien en niet naar MIJ !

Ikke,
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Dirk Pauwels »

pvde schreef: Soms heb ik de indruk dat er hier veel rondrijden met het idee van ik wil de grootste en de duurste hebben want dan alleen rij ik met een echte motor :roll:
Houdoe
Bij een bepaald publiek is dat ook zo en daar wordt ook handig op ingespeeld door marketing.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef:Bij een bepaald publiek is dat ook zo en daar wordt ook handig op ingespeeld door marketing.
Inderdaad ! Vroeger reed ik met mijn Honda CX500C ondanks de hooguit 50 Pk's probleemloos meerdere keren per jaar de Alpen over op weg naar de Middellandse Zee. Toen ik vele jaren later bij een niet nader genoemde BMW-dealer in Meerhout (vorige uitbater) ging informeren naar een RxxxR en de mogelijkheid tot aanschaf van een 850 luidop overwoog, werd me dat stellig afgeraden, want om op reis te gaan had ik toch wel minstens een 1150 nodig !! Het ergste aan heel de zaak was dat ik me er nog aan heb laten vangen ook :lol:

Kortom : de dag dat ik mijn been niet meer gezwind over het zadel gezwierd krijg ga ik ook zo een scooter bestellen, en ik weet nu al dat ik er net zo goed plezier aan zal beleven. :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wooter »

de Pierre schreef:Oeps wat een verschil en goed voor mijne artrose in mijn linkse arm : NIEMAND groette mij op de baan nog !
In het begin wuifde ik altijd naar scooters maar die wuifden nooit terug...

Soms wuif ik per ongeluk nog naar een scooter, maar ze wuiven nog altijd niet terug...
Laatst gewijzigd door wooter op 08 mei 2014, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door de Pierre »

wooter schreef:
de Pierre schreef:Oeps wat een verschil en goed voor mijne artrose in mijn linkse arm : NIEMAND groette mij op de baan nog !
In het begin wuifde ik nooit naar scooters maar die wuifden nooit terug...

Soms wuif ik per ongeluk nog naar een scooter, maar ze wuiven nog altijd niet terug...
Stel dat je gas hendel links zou staan he - dan zou je een goede reden hebben :(

Ik ga mijn eigen ontwennen : mijne guidon vast houden en binnen monds FOERT zeggen .
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door wooter »

Ik bedoelde dat ik in het begin altijd wuifde.. foutje :)
Flat Twin Power

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Flat Twin Power »

Ik rij op het werk regelmatig rond met een Yamaha Majesty 400 cc en ik moet zeggen dat het goed meevalt.
Als het nodig is kun je daar toch serieus mee gassen. Het ding loopt 160 per uur en trekt tot 100 toch snedig op.
Op kleine, zeer bochtige wegjes rij je daar vlotjes een R 1200 RT mee zoek.
Het enige wat me stoort is de zithouding die niet echt actief is. Voor de rest bol ik eigenlijk even graag met dat scootertje als met een R 1200 RT.
Gezien de BMW scooter veel recenter is dan een Majesty en 200 cc zwaarder zal dit toch ook wel leuk rijden zijn denk ik.
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door de Pierre »

Grijns :shock: de BMW is veel duurder - ook dit telt mee. Of hij beter is kan ik niet bevestigen , want ik reed met geen andere scooters .

Ikke,

Heb inmiddels al goede punten kunnen sprokkelen in vergelijk met de GS - maar onder het het motto ,dit is geen moto,maar een mega scooter v BMW, post ik laters wel mijn standpunt... bekeken zoals IK het ervaar.
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door sjezer »

Bob schreef:Toen ik vele jaren later ging informeren naar een RxxxR en de mogelijkheid tot aanschaf van een 850 luidop overwoog, werd me dat stellig afgeraden, want om op reis te gaan had ik toch wel minstens een 1150 nodig !!

tsja, das verkoperspraat uiteraard. Al is het extra koppel van een 1150ivm een850 ontegensprekelijk mooi meegenomen bij een volgeladen moto in de bergen. Het moet absoluut niet, maar het mag zeker.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Relax »

Ik krijg zo stilaan de indruk dat scooterrijders zich maar wat graag wentelen in zelfbeklag vwb hun positie in de 'motorwereld' en op die manier het beeld dat men er van heeft nog versterken.
Ga gewoon rijden en genieten. Je rijdt toch niet voor iemand anders met wat dan ook, maar voor jezelf. Van waar toch steeds die drang?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Synchro Bob »

Ik wist dat ik dit prentje hier nog eens zou nodig hebben ;-)

Afbeelding

Een maat van mij heeft een échte moto (Pan) ingeruild tegen een échte scooter (Burgmann 650) en hij is lyrisch over zijn mega-pizza-box.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Man in Black »

:thumleft: :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door melis luc »

Synchro Bob schreef:Ik wist dat ik dit prentje hier nog eens zou nodig hebben ;-)

Afbeelding

Een maat van mij heeft een échte moto (Pan) ingeruild tegen een échte scooter (Burgmann 650) en hij is lyrisch over zijn mega-pizza-box.
En heet die maat toevallig Jurgen ,,???
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Synchro Bob »

melis luc schreef:
En heet die maat toevallig Jurgen ,,???
Aah, er zijn er nog die de overstap in vreugde hebben gemaakt ! Nee mijne maat heet Alain. 20 jaar Goldwing en PanEuropean achter zich gelaten. Without regrets !
Ik heb het altijd ne rare gevonden.... :wink
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Merlin
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2014, 16:56
Woonplaats: Oostende
Locatie: West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Merlin »

Heb 5 jaar rondgereden met een Vespa 250 GTS, prima voor in 't stad en korte ritjes. Veel plezier gehad met da ding en dikwijls thuis gekomen met een dikke smile op m'n gezicht...... en tenslotte, daar gaat het toch om als je een nieuw speeltje koopt.... de fun.
Vespa en Mini zijn nu verkocht, tijd voor een nieuw speeltje.(GSA)
Zal ook groeten nu als ik een dikke scooter tegenkom, hopelijk groeten ze terug :grin:
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door melis luc »

Synchro Bob schreef:
melis luc schreef:
En heet die maat toevallig Jurgen ,,???
Aah, er zijn er nog die de overstap in vreugde hebben gemaakt ! Nee mijne maat heet Alain. 20 jaar Goldwing en PanEuropean achter zich gelaten. Without regrets !
Ik heb het altijd ne rare gevonden.... :wink
ik ken een jurgen dat dezelfde overstap maakte het zou best gekund hebben dat het om dezelfde persoon ging ,ik reed voor mijn gs ook met een pan en ken veel mensen van dat forum !en er zitten er hier nog die ik kan van het pan forum :lol:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door Relax »

Synchro Bob schreef:Ik wist dat ik dit prentje hier nog eens zou nodig hebben ;-)

Een maat van mij heeft een échte moto (Pan) ingeruild tegen een échte scooter (Burgmann 650) en hij is lyrisch over zijn mega-pizza-box.
Net wat ik bedoel, péke :-)
I respect your opinion. But I don't give shit.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door JohanH »

Uw het jullie nu een pizzadelivery bike vinden of niet....
ondertussen toch meer dan 5600km op zitten (sinds 10/2013 enkel recreatief, geen woon/werk) en meer dan tevreden over mijne C650. :grin:
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: EEN BMW VOOR CATERING EN PIZZA BESTELLEN

Bericht door de Pierre »

JohanH schreef:Uw het jullie nu een pizzadelivery bike vinden of niet....
ondertussen toch meer dan 5600km op zitten (sinds 10/2013 enkel recreatief, geen woon/werk) en meer dan tevreden over mijne C650. :grin:
Eerste 500 km zitten er op !

Zelfs op de autobaan is de GT onverwachts beter dan ik durfde hopen .

Een min punt : ? Je steekt maar beter de oordopjes diep ,ruit naar beneden of half hoog en dan lekker aan de gas...en je vergeet zo waar dat het een scooter is.

Ikke,
Plaats reactie