BMW versus Ducati in de Alpen
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
BMW versus Ducati in de Alpen
Intro
Laat ons even uitgaan van de volgende veronderstellingen :
1) Je wil uit puur altruïsme en volledig onbaatzuchtig een collega motorrijder datgene aan het verstand brengen wat jij en ik al jaar en dag als vanzelfsprekend beschouwen, namelijk dat het sterk aangewezen is om zijn Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak in te ruilen voor een échte moto (een BMW dus );
2) Je schreef ooit op dit forum een verhaaltje over een trip naar de Alpen die je plande omdat het veel te lang geleden was dat je daar nog per motorfiets geweest was, en je wil ten allen prijze vermijden dat het opnieuw zo lang zal duren voor je nog eens wat bergpassen kan gaan verslinden;
3) Je kwam tijdens een vakantie in de USA – waarvan ook melding gemaakt werd op dit forum – tot de vaststelling dat de geleende BMW R1150GSA je bijzonder goed bevalt als reismoto en als duiveltje-doet-al, in die mate zelfs dat je bij terugkeer in België zelf zo’n ding koopt en je reikhalzend uitkijkt naar een gelegenheid om hem eens deftig de sporen te geven;
4) Je moet dringend eens een gelegenheid vinden (of creëren) om de nieuwe accessoires van je motorfiets, zoals daar zijn de schokdemperset van Wilbers, het zadel van Topsellerie en het windscherm van Adventure Design tijdens een duurtest op hun deugdelijkheid te controleren (hetgeen ook geldt voor de pas gemonteerde voorband Michelin Anakee III in combinatie met de nog niet versleten Anakee II achteraan);
Wat heb je dan nodig ? Inderdaad : een lang Onze-Heer-Hemelvaartweekend met vier vrije dagen, de bijstand van een R1200GS- en een R1200GSA-rijder én een klein beetje overtuigingskracht om meneer Ducatist te overtuigen om als vierde motard mee te rijden naar de Alpen, want het is veel efficiënter om hem proefondervindelijk te laten vaststellen dat zijn machine op de lange afstand en in de bergen niet mee kan met onze BMW’s, dan om hem dat botweg zo te zeggen (temeer daar hij een trapje hoger staat op de hiërarchische ladder van de organisatie waar ik werk )
En waailie weg dus …
Laat ons even uitgaan van de volgende veronderstellingen :
1) Je wil uit puur altruïsme en volledig onbaatzuchtig een collega motorrijder datgene aan het verstand brengen wat jij en ik al jaar en dag als vanzelfsprekend beschouwen, namelijk dat het sterk aangewezen is om zijn Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak in te ruilen voor een échte moto (een BMW dus );
2) Je schreef ooit op dit forum een verhaaltje over een trip naar de Alpen die je plande omdat het veel te lang geleden was dat je daar nog per motorfiets geweest was, en je wil ten allen prijze vermijden dat het opnieuw zo lang zal duren voor je nog eens wat bergpassen kan gaan verslinden;
3) Je kwam tijdens een vakantie in de USA – waarvan ook melding gemaakt werd op dit forum – tot de vaststelling dat de geleende BMW R1150GSA je bijzonder goed bevalt als reismoto en als duiveltje-doet-al, in die mate zelfs dat je bij terugkeer in België zelf zo’n ding koopt en je reikhalzend uitkijkt naar een gelegenheid om hem eens deftig de sporen te geven;
4) Je moet dringend eens een gelegenheid vinden (of creëren) om de nieuwe accessoires van je motorfiets, zoals daar zijn de schokdemperset van Wilbers, het zadel van Topsellerie en het windscherm van Adventure Design tijdens een duurtest op hun deugdelijkheid te controleren (hetgeen ook geldt voor de pas gemonteerde voorband Michelin Anakee III in combinatie met de nog niet versleten Anakee II achteraan);
Wat heb je dan nodig ? Inderdaad : een lang Onze-Heer-Hemelvaartweekend met vier vrije dagen, de bijstand van een R1200GS- en een R1200GSA-rijder én een klein beetje overtuigingskracht om meneer Ducatist te overtuigen om als vierde motard mee te rijden naar de Alpen, want het is veel efficiënter om hem proefondervindelijk te laten vaststellen dat zijn machine op de lange afstand en in de bergen niet mee kan met onze BMW’s, dan om hem dat botweg zo te zeggen (temeer daar hij een trapje hoger staat op de hiërarchische ladder van de organisatie waar ik werk )
En waailie weg dus …
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Dag 1 : Antwerpen - Pontarlier
Tegen m’n natuur in om 5 uur uit de veren, om 6 uur afspraak met R1200GS bij Red Vic in Wilrijk, 20 minuten later met R1200GSA aan de parking van Aldi in de Elektriciteitstraat in Mechelen en enkele minuten voor 7 in Overijse bij Pikes Peak. Het was al die keren dat ik al per gemotoriseerde tweewieler richting Alpen vertrok traditie om enkel in België de autosnelweg te nemen, in Tellin de E411 te verlaten voor een eerste koffiepauze in Bouillon. Zo verliep het ook ditmaal. Vanwege het vroege vertrekuur was mijn vaste stek, taverne Windsor, nog niet open, maar de vlakbij gelegen Boulangerie-Patisserie-Salon de Thé van Philippe Legrand bracht soelaas én lekker gebak.
Vanuit Bouillon bracht de optie “Kronkelwegen” van de TomTom Rider ons via verrassend mooie routes naar ons voorziene eindpunt van vandaag, Pontarlier.
Tussenstop in Verdun. De Ducati is (terecht) wat geïmponeerd door de BMW’s en houdt instinctief wat afstand.
Lunch in La Taverne des Pirates in Neufchâteau
Een kleine greep uit het aanbod van moois dat BMW te bieden heeft …
… en een Ducati-rijder die stiekem foto’s maakt van dat moois
Tegen m’n natuur in om 5 uur uit de veren, om 6 uur afspraak met R1200GS bij Red Vic in Wilrijk, 20 minuten later met R1200GSA aan de parking van Aldi in de Elektriciteitstraat in Mechelen en enkele minuten voor 7 in Overijse bij Pikes Peak. Het was al die keren dat ik al per gemotoriseerde tweewieler richting Alpen vertrok traditie om enkel in België de autosnelweg te nemen, in Tellin de E411 te verlaten voor een eerste koffiepauze in Bouillon. Zo verliep het ook ditmaal. Vanwege het vroege vertrekuur was mijn vaste stek, taverne Windsor, nog niet open, maar de vlakbij gelegen Boulangerie-Patisserie-Salon de Thé van Philippe Legrand bracht soelaas én lekker gebak.
Vanuit Bouillon bracht de optie “Kronkelwegen” van de TomTom Rider ons via verrassend mooie routes naar ons voorziene eindpunt van vandaag, Pontarlier.
Tussenstop in Verdun. De Ducati is (terecht) wat geïmponeerd door de BMW’s en houdt instinctief wat afstand.
Lunch in La Taverne des Pirates in Neufchâteau
Een kleine greep uit het aanbod van moois dat BMW te bieden heeft …
… en een Ducati-rijder die stiekem foto’s maakt van dat moois
Laatst gewijzigd door Bob op 04 jun 2014, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Dag 2 : Pontarlier - Albertville
De ochtend van dag twee vertrokken we vanop de parking van het Campanile-hotel (een andere traditie, zij het ditmaal van mijn collega-BMW-rijders) van Pontarlier om via een stukje Zwitserland de echte Alpencols op te zoeken. Via Vallorbe, Montreux en Martigny (en dat stuk langs de noordelijke oever van het Lac Leman zal ik in de toekomst koste wat het kost trachten te vermijden vanwege te druk en vrij saai) bereikten we datgene waarvoor we gekomen waren : het hooggebergte.
Die col du Grand Saint Bernard was een mooie opener voor de bergetappes, maar eerlijk is eerlijk : hij verdween in het niets bij wat later nog zou komen.
Lunch in de Brasserie de la Rionda in Aosta.
Hoewel er daar een fameuze klepper voor mijn motorfiets zit, is dit toch de Petit Saint Bernard. En ondanks dat predikaat laat hij naar mijn bescheiden mening zijn grote broer straatlengtes achter wanneer het op rijplezier aankomt. Zeker wanneer men aan Italiaanse zijde nog volop winterschade aan het wegdek aan het herstellen is en men dus de facto een deel off-road-beklimming voorgeschoteld krijgt.
In Val d’Isere bleek dat de Col de l’Iseran nog gesloten was zodat de plannen om via die bergpas en de Col du Mont Cenis terug Italië binnen te rijden opgeborgen moesten worden. Als alternatief, en omdat bleek dat de hotels in Bourg-Saint-Maurice al volgeboekt waren, zijn we dan maar naar Albertville uitgeweken. Een geluk bij een ongeluk : onverwacht leerden we zo de supermooie Cormet de Roselend kennen (al moet die Iseran er ooit ook nog eens aan geloven, al was het maar uit jeugdsentiment).
De ochtend van dag twee vertrokken we vanop de parking van het Campanile-hotel (een andere traditie, zij het ditmaal van mijn collega-BMW-rijders) van Pontarlier om via een stukje Zwitserland de echte Alpencols op te zoeken. Via Vallorbe, Montreux en Martigny (en dat stuk langs de noordelijke oever van het Lac Leman zal ik in de toekomst koste wat het kost trachten te vermijden vanwege te druk en vrij saai) bereikten we datgene waarvoor we gekomen waren : het hooggebergte.
Die col du Grand Saint Bernard was een mooie opener voor de bergetappes, maar eerlijk is eerlijk : hij verdween in het niets bij wat later nog zou komen.
Lunch in de Brasserie de la Rionda in Aosta.
Hoewel er daar een fameuze klepper voor mijn motorfiets zit, is dit toch de Petit Saint Bernard. En ondanks dat predikaat laat hij naar mijn bescheiden mening zijn grote broer straatlengtes achter wanneer het op rijplezier aankomt. Zeker wanneer men aan Italiaanse zijde nog volop winterschade aan het wegdek aan het herstellen is en men dus de facto een deel off-road-beklimming voorgeschoteld krijgt.
In Val d’Isere bleek dat de Col de l’Iseran nog gesloten was zodat de plannen om via die bergpas en de Col du Mont Cenis terug Italië binnen te rijden opgeborgen moesten worden. Als alternatief, en omdat bleek dat de hotels in Bourg-Saint-Maurice al volgeboekt waren, zijn we dan maar naar Albertville uitgeweken. Een geluk bij een ongeluk : onverwacht leerden we zo de supermooie Cormet de Roselend kennen (al moet die Iseran er ooit ook nog eens aan geloven, al was het maar uit jeugdsentiment).
Laatst gewijzigd door Bob op 04 jun 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Dag 3 : Albertville - Bourg en Bresse
Na een overnachting inclusief ontbijt in hotel Le Roma nabij de voormalige Olympische Sporthal van Albertville, zetten we koers naar Saint-Jean-de-Maurienne. Enigszins ongepland kwamen we daar op de Col du Glandon terecht (want de Col de la Croix de Fer stond op het programma), maar wat een geluk dat het zo gelopen is, want deze kant van de beklimming van de Glandon is zowaar een genoegen om per motorfiets te mogen doen.
Prachtig landschap én mooi weer, wat verlangt een mens nog meer ?
Een Ducati op het BMW-MC-Vlaanderen-forum. Omdat de Multistrada Pikes Peak zo’n uitzonderlijk mooi ding is mag het voor deze keer ook wel eens
Iets minder snel door de bochten klievend dan de Duc en de oude GSA, maar daardoor des te meer genietend van de omgeving
De Col de la Croix de Fer (inclusief ijzeren kruis) stond na de Glandon toch nog op het programma.
Onbekend en dus onbemind, maar wel volledig onterecht : bij de afdaling vanop de Croix de Fer naar Saint Jean de Maurienne is de kleine omweg via de Col du Mollard de moeite meer dan waard !
De route loopt verder via Saint Michel de Maurienne, over de Col du Télégraphe, door Valloire (lunch in Le Vent d’Italie is een aanrader voor al wie een lekkere pizza of een smakelijke pasta weet te waarderen) over de onvolprezen en ontzagwekkende Col du Galibier.
Om het op z’n Aaantwaaareps te zeggen : dat was nogal een begankenis daarboven. In de zomer zien ze me daar niet, want dan is ’t daar ongetwijfeld evenzeer filerijden als op een Antwerpse Ring zonder Oosterweelverbinding
Na de Galibier was de Col du Lautaret aan de beurt, om vervolgens via Mizoën en Clavans-le-Haut de Col de Sarenne richting Alpe d’Huez te volgen. Er stonden nog bordjes “Fermé” langs de baan maar onze nieuwsgierigheid liet ons die negeren. Mooie bergpas langs een piepklein baantje. Reden van de fermé-bordjes : de steenslag- en rotsverschuivingen waren na het winterseizoen nog niet opgeruimd. Geen doorkomen aan op vier wielen, maar geen probleem met de moto.
Bij het verlaten van Alpe d’Huez kregen we nog de befaamde 21 haarspeldbochten voorgeschoteld. Beneden, in Le Bourg d’Oisans besloten we dat het mooi geweest was en om al stilaan richting huis te rijden, zodat we er daags nadien geen marathonrit van zouden moeten maken. En dus reden we nog door tot aan het Campanile-hotel van Bourg-en-Bresse.
Na een overnachting inclusief ontbijt in hotel Le Roma nabij de voormalige Olympische Sporthal van Albertville, zetten we koers naar Saint-Jean-de-Maurienne. Enigszins ongepland kwamen we daar op de Col du Glandon terecht (want de Col de la Croix de Fer stond op het programma), maar wat een geluk dat het zo gelopen is, want deze kant van de beklimming van de Glandon is zowaar een genoegen om per motorfiets te mogen doen.
Prachtig landschap én mooi weer, wat verlangt een mens nog meer ?
Een Ducati op het BMW-MC-Vlaanderen-forum. Omdat de Multistrada Pikes Peak zo’n uitzonderlijk mooi ding is mag het voor deze keer ook wel eens
Iets minder snel door de bochten klievend dan de Duc en de oude GSA, maar daardoor des te meer genietend van de omgeving
De Col de la Croix de Fer (inclusief ijzeren kruis) stond na de Glandon toch nog op het programma.
Onbekend en dus onbemind, maar wel volledig onterecht : bij de afdaling vanop de Croix de Fer naar Saint Jean de Maurienne is de kleine omweg via de Col du Mollard de moeite meer dan waard !
De route loopt verder via Saint Michel de Maurienne, over de Col du Télégraphe, door Valloire (lunch in Le Vent d’Italie is een aanrader voor al wie een lekkere pizza of een smakelijke pasta weet te waarderen) over de onvolprezen en ontzagwekkende Col du Galibier.
Om het op z’n Aaantwaaareps te zeggen : dat was nogal een begankenis daarboven. In de zomer zien ze me daar niet, want dan is ’t daar ongetwijfeld evenzeer filerijden als op een Antwerpse Ring zonder Oosterweelverbinding
Na de Galibier was de Col du Lautaret aan de beurt, om vervolgens via Mizoën en Clavans-le-Haut de Col de Sarenne richting Alpe d’Huez te volgen. Er stonden nog bordjes “Fermé” langs de baan maar onze nieuwsgierigheid liet ons die negeren. Mooie bergpas langs een piepklein baantje. Reden van de fermé-bordjes : de steenslag- en rotsverschuivingen waren na het winterseizoen nog niet opgeruimd. Geen doorkomen aan op vier wielen, maar geen probleem met de moto.
Bij het verlaten van Alpe d’Huez kregen we nog de befaamde 21 haarspeldbochten voorgeschoteld. Beneden, in Le Bourg d’Oisans besloten we dat het mooi geweest was en om al stilaan richting huis te rijden, zodat we er daags nadien geen marathonrit van zouden moeten maken. En dus reden we nog door tot aan het Campanile-hotel van Bourg-en-Bresse.
Laatst gewijzigd door Bob op 04 jun 2014, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Dag 4 : Bourg en Bresse - Antwerpen
Tja, wat valt er te zeggen over zo’n verbindingsrit. Er stonden ons 660 Km te wachten, we kozen ervoor om geen autosnelwegen (of toch geen péage) te nemen, dus de Zumo 550 van de R1200GS stuurde ons tot in de nabijheid van Nancy langs grote banen, en vanaf Nancy langs autosnelwegen naar huis. Leuk is ’t niet, maar onvermijdelijk en weinig inspirerend wat het nemen van foto’s betreft. Het is dus quasi bij deze ene gebleven
Tja, wat valt er te zeggen over zo’n verbindingsrit. Er stonden ons 660 Km te wachten, we kozen ervoor om geen autosnelwegen (of toch geen péage) te nemen, dus de Zumo 550 van de R1200GS stuurde ons tot in de nabijheid van Nancy langs grote banen, en vanaf Nancy langs autosnelwegen naar huis. Leuk is ’t niet, maar onvermijdelijk en weinig inspirerend wat het nemen van foto’s betreft. Het is dus quasi bij deze ene gebleven
Laatst gewijzigd door Bob op 04 jun 2014, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Nabeschouwingen
Dit is het resultaat van de (geheel partijdige) jury
En by the way : als de Anakee II acheraan versleten is komt er direct een Anakee III op, want die voorband heeft me meer dan overtuigd. Oké, hij “zingt” wel een beetje onder hellingshoek, maar dat deed de Tourance die er voordien opstond ook. En diegenen die zich daaraan ergeren kunnen desgewenst nog met de auto op reis.
PS : Aan de heren met de R1200GS, R1200GSA en zélfs de Multistrada Pikes Peak : bedankt voor 't gezelschap, ik heb genoten van een schitterend weekend, misschien een goeie aanleiding om van die hemelvaartweekends een nieuwe traditie te maken (uiteraard mét koffie in Bouillon en overnachting in Campanile )
Dit is het resultaat van de (geheel partijdige) jury
- - 2371 leuke Km meer op de teller
- Hooguit tien minuutjes regen gehad
- Topselleriezadel goedgekeurd
- Adventure Design levert goede windschermen voor de R1150 GSA
- Wilbersdempers bewijzen hun meerwaarde in de Alpen
- Blij dat ik vorig jaar de R1150GSA kocht
- Onze Ducatist is zo mogelijk nog verliefder geworden op zijn Multistrada Pikes Peak
En by the way : als de Anakee II acheraan versleten is komt er direct een Anakee III op, want die voorband heeft me meer dan overtuigd. Oké, hij “zingt” wel een beetje onder hellingshoek, maar dat deed de Tourance die er voordien opstond ook. En diegenen die zich daaraan ergeren kunnen desgewenst nog met de auto op reis.
PS : Aan de heren met de R1200GS, R1200GSA en zélfs de Multistrada Pikes Peak : bedankt voor 't gezelschap, ik heb genoten van een schitterend weekend, misschien een goeie aanleiding om van die hemelvaartweekends een nieuwe traditie te maken (uiteraard mét koffie in Bouillon en overnachting in Campanile )
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Fijn verslag Bob, bedankt!
Bezoek mijn motorblog: http://jeanlemotard.wordpress.com
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Like Jean Le Motard op Facebook: https://www.facebook.com/JeanLeMotard.Blog
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Prachtig!
Mijn volgende bestemming is bij deze gekozen.
Merci.
Mijn volgende bestemming is bij deze gekozen.
Merci.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
- Woonplaats: Outer - Ninove
- Locatie: Oost vl Outer Ninove
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
het water loopt uit mijn mond bij het lezen van dit verslag !!! ik ben er al 3 maal geweest maar ooit doe ik dat nog !!
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Zweeft er misschien ook ergens een gps-bestandje van deze schijnbaar overheerlijke vierdaagse rond ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Ik stel de vraag aan mijn medereizigers met Zumo. Voor zover ik die toestellen wat ken maken die zo'n tracklog, waardoor de route later gereproduceerd kan worden ? We hebben namelijk op voorhand niks ineengestoken, omdat we flexibel moesten kunnen zijn, bijvoorbeeld bij die gesloten Col de l'Iseran. In hoofdzaak hebben we dus dag na dag de route op de ouderwetse manier uitgestippeld, dat is met de Michelinkaarten die ik meehad. De GPS werd hooguit gebruikt om wat richtinggevend te zijn tussen twee dorpen of steden doorp@rick schreef:Zweeft er misschien ook ergens een gps-bestandje van deze schijnbaar overheerlijke vierdaagse rond ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Alvast bedankt voor de moeite.Bob schreef:Ik stel de vraag aan mijn medereizigers met Zumo. Voor zover ik die toestellen wat ken maken die zo'n tracklog, waardoor de route later gereproduceerd kan worden ? We hebben namelijk op voorhand niks ineengestoken, omdat we flexibel moesten kunnen zijn, bijvoorbeeld bij die gesloten Col de l'Iseran. In hoofdzaak hebben we dus dag na dag de route op de ouderwetse manier uitgestippeld, dat is met de Michelinkaarten die ik meehad. De GPS werd hooguit gebruikt om wat richtinggevend te zijn tussen twee dorpen of steden doorp@rick schreef:Zweeft er misschien ook ergens een gps-bestandje van deze schijnbaar overheerlijke vierdaagse rond ?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Ik vind die dag 1 wel straf gereden.
Vooral omdat je het binnendoor gedaan hebt vanaf de Franse grens.
Vooral omdat je het binnendoor gedaan hebt vanaf de Franse grens.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Ik heb in september een gelijkaardige reis gemaakt en wat een toeval : 1e stop in Les Fourgs (iets verder dan Pontarlier)
Afstand ongeveer 620 km maar via de franse nationals zeker doenbaar
In tegenstelling tot de mannen hierboven heb ik de onderkant van het meer van Genève genomen om via La Clusaz verder door te rijden richting grote franse alpen. Het meer langs die kant rond rijden zou ik ook nooit meer doen : door Genève rijden betekent drukte, file rijden en tijdverlies.
Wij zijn dus verder zuidwaarts getrokken met een stukje Italië erbij en als laagste punt Annot..
De topper bij uitstek was de Cime de la Bonette (2806 m) waar we de eerste keer om 18.00 u boven stonden
En daar voel je je dan zooooooooooooo kleintjes
Behalve de eerste dag deden wij telkens ritten van 350 à 400 km. Dat betekent wel vertrekken rond 8.30 en rond 18.30-19.00 toekomen.
Mijn fotos zijn te groot om mee te sturen en de routes staan nog op mijn PC
Afstand ongeveer 620 km maar via de franse nationals zeker doenbaar
In tegenstelling tot de mannen hierboven heb ik de onderkant van het meer van Genève genomen om via La Clusaz verder door te rijden richting grote franse alpen. Het meer langs die kant rond rijden zou ik ook nooit meer doen : door Genève rijden betekent drukte, file rijden en tijdverlies.
Wij zijn dus verder zuidwaarts getrokken met een stukje Italië erbij en als laagste punt Annot..
De topper bij uitstek was de Cime de la Bonette (2806 m) waar we de eerste keer om 18.00 u boven stonden
En daar voel je je dan zooooooooooooo kleintjes
Behalve de eerste dag deden wij telkens ritten van 350 à 400 km. Dat betekent wel vertrekken rond 8.30 en rond 18.30-19.00 toekomen.
Mijn fotos zijn te groot om mee te sturen en de routes staan nog op mijn PC
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Prachtig verslag Bob
Dank voor het tonen van die geweldig mooie foto's van al die omgevingen.
mvg Nico
Dank voor het tonen van die geweldig mooie foto's van al die omgevingen.
mvg Nico
MG Breva 850
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Die Duc is zo oneindig veel mooier dat ie makkelijk naast eender welke GS kan staan. Maar 'k vind 'm in 't zwart meer yammie.
Verder krijg ik alleen maar goesting.
Verder krijg ik alleen maar goesting.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Geslaagd uitje me dunkt
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
mooi verslag.
Thx Bob
Wij gaan in juli alginder en aldaar! Zal al eens de foto's tonen, dan kan ze al verlekkeren.
J
Thx Bob
Wij gaan in juli alginder en aldaar! Zal al eens de foto's tonen, dan kan ze al verlekkeren.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
- Woonplaats: Antwerpenl
- Locatie: Antwerpen
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Mooi verslag Bob, as usual
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Zeer appetijtelijk geschreven. Krijg ook weeral goesting om eens naar ginder te bollen. Mss nog eens in September.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
prachtig verslag , wij ook net terug van die regio
kheb al terug goesting om terug te gaan
grtz
vak m rat
kheb al terug goesting om terug te gaan
grtz
vak m rat
every day a new GS moment
my travelpics at smug mug - larstravelpics -
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
my travelpics at smug mug - larstravelpics -
R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:18
- Woonplaats: Groot Gent
- Locatie: waar "Zij" is
- Contacteer:
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Als er een route is, mag die ook eens naar mij gestuurd worden!
see me on the road? gife me a footh, a thumps up, wave a little...and drive on...I drive my slow speed and alone!
Re: BMW versus Ducati in de Alpen
Schoon tripke
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL