Sena smh10

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Sena smh10

Bericht door Kenny_dc »

Hello everybody

Ik heb mij vandaag een sena smh 10 aangeschaft en een paar zaken willen maar niet lukken. Ik kan mijn iphone pairen, de tweede set pairen maar afzonderlijk. Het lukt mij niet om naar muziek te luisteren en de intercom te blijven gebruiken, of het eene werkt of het andere... Zijn er hier nog gebruikers met deze ervaring of beter oplossing 8-) ... Wat mij ook een beetje stoort ik krijg de mic niet deftig weggewerkt. In mijn helm een schub c3 zit deze of tegen mijn kin of tegen mijn lippen, het voelt niet echt prettig aan. Net of er te weinig plaats is in mijn helm... Iemand ook een creatieve oplossing hiervoor?


Gr Kenny
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Sena smh10

Bericht door p@rick »

Het is inderdaad of intercom of muziek, je kan niet met elkaar converseren terwijl de muziek zachtjes op de achtergrond blijft klinken.
Welke uitvoering van de SMH10 heb je ? De allereerste versie met de microfoon vast aan de basis (micro komt op een redelijk storende manier langs de halsopening in de helm binnen), of de recentere versie met de losse mic (zie foto, de mic zit hier volledig aan de binnenkant van de helm ingewerkt) ?

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Kenny_dc
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2014, 23:26
Woonplaats: 7700
Locatie: Henegouwen

Re: Sena smh10

Bericht door Kenny_dc »

Ah dat is goed om te weten, wel een beetje jammer maar goed. Ik heb de 10-11 versie met losse mic, ik heb deze zoveel mogelijk naar voor geplaatst maar dan nog blijf ik hem voelen. het is net of het 'mondstuk' van de helm aan de kleine kant is.
Suzuki sv650 - Honda CRF 250 - BMW R1150GS - BMW R1200GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Sena smh10

Bericht door p@rick »

Kenny_dc schreef:Ah dat is goed om te weten, wel een beetje jammer maar goed. Ik heb de 10-11 versie met losse mic, ik heb deze zoveel mogelijk naar voor geplaatst maar dan nog blijf ik hem voelen. het is net of het 'mondstuk' van de helm aan de kleine kant is.
De basis met losse mic was destijds (en wellicht nu ook nog wel) te koop voor 50 euro. Is natuurlijk wééral vijftig euro erbij, maar langs de andere kant : elke keer als je je helm opzet moeten vloeken op dat rotding dat daar verkeerd voor je mond hangt is ook niet prettig.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Sena smh10

Bericht door roadster »

hier ook een Sena met losse Mic in een C3...
lukt bij mij toch perfect hoor...
probeer anders de bevestiging van mic een beetje meer naar voor te brengen zodat je micro dichter bij de klep komt te zitten ipv bij je mond
het gebeurt wel af en toe dat de micro tegen mijn mond komt maar die duw ik dan naar voor door mijn lippen te tuiten :mrgreen:
R1200GS LC
Plaats reactie