R1100S
Moderator: GVN
R1100S
Hallo iedereen,
Sinds kort heb ik een R1100S aangeschaft.
Altijd al zowat mijn droommoto geweest en kwam zo op kapaza een mooi exemplaar tegen.
De verkoper was bezig met een bouw en verhuis en wou er graag vanaf.
Voorheen heb ik nog met suzuki's gereden: gs500, v-strom 650, gsx1200
Maar nu zit ik met het volgende: ik heb niet test gereden met de moto toen ik hem kocht (leek me overbodig als je de staat ziet van de motor, zit pas sinds vorig jaar een Öhlins volledig regelbare achterveer op)
Als ik hem start, krijg ik hem niet in eerste versnelling. Moet ik maken dat ik bij een dealer geraak ermee of is dit normaal?
Greetz
Sinds kort heb ik een R1100S aangeschaft.
Altijd al zowat mijn droommoto geweest en kwam zo op kapaza een mooi exemplaar tegen.
De verkoper was bezig met een bouw en verhuis en wou er graag vanaf.
Voorheen heb ik nog met suzuki's gereden: gs500, v-strom 650, gsx1200
Maar nu zit ik met het volgende: ik heb niet test gereden met de moto toen ik hem kocht (leek me overbodig als je de staat ziet van de motor, zit pas sinds vorig jaar een Öhlins volledig regelbare achterveer op)
Als ik hem start, krijg ik hem niet in eerste versnelling. Moet ik maken dat ik bij een dealer geraak ermee of is dit normaal?
Greetz
Re: R1100S
Ook niet als je een beetje druk zet met de voet op het schakelpookje en de koppeling langzaam laat komen?
Re: R1100S
Ik heb eigenlijk telkens gewoon geprobeerd hem in die 1 te duwen.
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen.
Kan het kwaad als ik hem in 1 laat staan als ik hem stal?
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen.
Kan het kwaad als ik hem in 1 laat staan als ik hem stal?
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: R1100S
Daar moet je zeker mee oppassen : R1100S.
Sommige moto's komen uit racesport en nadien op de verkoop als terug aangeklede straatmotor.
Problemen in éérste is ook al geen goede indicatie .
PS. moto kopen zonder er mee te rijden en gewoon afgaan op stel veren ??
Sommige moto's komen uit racesport en nadien op de verkoop als terug aangeklede straatmotor.
Problemen in éérste is ook al geen goede indicatie .
PS. moto kopen zonder er mee te rijden en gewoon afgaan op stel veren ??
BMW R1100R zonder KFR
Re: R1100S
Als je het zo bekijkt...
Nu hij komt van een architect die er geen tijd meer voor had.
Met ABS, zijkoffers en pas vorig jaar had hij die veer vervangen.
Het leek mij toch zo dat je een moto met een kapotte koppeling geen nieuwe achterdemping van 1200€ meer opzet.
Nu hij komt van een architect die er geen tijd meer voor had.
Met ABS, zijkoffers en pas vorig jaar had hij die veer vervangen.
Het leek mij toch zo dat je een moto met een kapotte koppeling geen nieuwe achterdemping van 1200€ meer opzet.
Re: R1100S
Nog even erbij vermelden: na 100-200m rijden (op het einde van de straat) gaat hij wel naar de eerste versnelling.
Ga morgen als hij goed afgekoeld is, nog eens wat proberen.
Ga morgen als hij goed afgekoeld is, nog eens wat proberen.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: R1100S
Dit lijkt me de aangewezen manier en is volkomen normaal.tony schreef:Ook niet als je een beetje druk zet met de voet op het schakelpookje en de koppeling langzaam laat komen?
Ik heb zo een 1100RT en een 1150 GS gehad .
eens de motor enkele km gereden had verliep alles normaal.
Een BMW boite is wat stugger en luidruchtiger als een Japanees ;
Re: R1100S
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het met gewenning te maken heeft.Jo De Paepe schreef:Dit lijkt me de aangewezen manier en is volkomen normaal.tony schreef:Ook niet als je een beetje druk zet met de voet op het schakelpookje en de koppeling langzaam laat komen?
Ik heb zo een 1100RT en een 1150 GS gehad .
eens de motor enkele km gereden had verliep alles normaal.
Een BMW boite is wat stugger en luidruchtiger als een Japanees ;
Verder merk ik er echt niks aan, loopt als een klokje, schakelt zoals het hoort, geen rare geluiden.
Nog even erbij vermelden dat ik er maar 15km mee gereden heb...
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: R1100S
Koppeling zal het niet zijn maar mogelijk boit.jantje_r schreef:Als je het zo bekijkt...
Nu hij komt van een architect die er geen tijd meer voor had.
Met ABS, zijkoffers en pas vorig jaar had hij die veer vervangen.
Het leek mij toch zo dat je een moto met een kapotte koppeling geen nieuwe achterdemping van 1200€ meer opzet.
Heb zelf een r1100s gehad , zesbak schakelde zeer soepel.
Wel iets langer dan een jap.
Een vering van 1200 euro en met die motor word niet geracet? ook niet door architect?
Ik hoop dat ik er volledig naast ben , heb toch al wat R1100S moto's gezien .
Laatst gewijzigd door alfa op 16 jul 2014, 23:33, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Re: R1100S
Na wat langere stilstand kan ook het naald lagertje aan de koppelingshandel achter de bak wat vast zitten.
Beetje priegelwerk om het los te krijgen en weer schoon er werkend, begin met je achterwiel eruit halen.
De grote handel die beweegd ald je de koppeling in knijpt die daar zit hangt in dat lagertje.
Immers met die grote handel druk je de stift van de koppeling naar binnen, en moet erg soepel gaan.
mvg Nico
Beetje priegelwerk om het los te krijgen en weer schoon er werkend, begin met je achterwiel eruit halen.
De grote handel die beweegd ald je de koppeling in knijpt die daar zit hangt in dat lagertje.
Immers met die grote handel druk je de stift van de koppeling naar binnen, en moet erg soepel gaan.
mvg Nico
MG Breva 850
Re: R1100S
Na 100-200m schakelt hij normaal.
Ik denk zelf onwennigheid...
Weet iemand of Gilbert Vannijlen (uit Houthalen) nog aan BMW's werkt?
Ik denk zelf onwennigheid...
Weet iemand of Gilbert Vannijlen (uit Houthalen) nog aan BMW's werkt?
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: R1100S
[quote]Koppeling zal het niet zijn maar mogelijk boit.
Heb zelf een r1100s gehad , zesbak schakelde zeer soepel.
Wel iets langer dan een jap.
Een vering van 1200 euro en met die motor word niet geracet? ook niet door architect?
Ik hoop dat ik er volledig naast ben , heb toch al wat R1100S moto's gezien[/qoute]
Als ge al heel wat R1100S hebt gezien dan zou je mogen weten dat dit volkomen normaal is wat hier gevraagd word.
Nen boxer vanuit stilstand in eerste zetten vraagt een beetje oefening.
Druk zetten op schakelpook en dan de koppeling intrekken .
Is een gewenning , moet zeggen dat al mijn boxers dit fenomeen hebben en dan vooral den 1150 , mijn tweekleppers gaan iets soepeler in eerste maar ja dat zijn de goede oude BMW's he
Heb zelf een r1100s gehad , zesbak schakelde zeer soepel.
Wel iets langer dan een jap.
Een vering van 1200 euro en met die motor word niet geracet? ook niet door architect?
Ik hoop dat ik er volledig naast ben , heb toch al wat R1100S moto's gezien[/qoute]
Als ge al heel wat R1100S hebt gezien dan zou je mogen weten dat dit volkomen normaal is wat hier gevraagd word.
Nen boxer vanuit stilstand in eerste zetten vraagt een beetje oefening.
Druk zetten op schakelpook en dan de koppeling intrekken .
Is een gewenning , moet zeggen dat al mijn boxers dit fenomeen hebben en dan vooral den 1150 , mijn tweekleppers gaan iets soepeler in eerste maar ja dat zijn de goede oude BMW's he
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: R1100S
inderdaad, is normaal.
Als motor koud is, licht drukzetten op schakelpedaal, ontkoppelen, en dan gaat hij vlot in eerste.
van zodra op temperatuur, geen problemen meer.
Als motor koud is, licht drukzetten op schakelpedaal, ontkoppelen, en dan gaat hij vlot in eerste.
van zodra op temperatuur, geen problemen meer.
Re: R1100S
Alvorens in eerste te schakelen de koppeling twee keer intrekken (intrekken, lossen, intrekken en schakelen) durft ook al eens te lukken. Abnormaal is het hoedanook niet, zelfs al twijfelt alfa aan het voorgaand gebruik van de machine.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R1100S
Als je alleen maar jappen gewend bent, schakelt een boxer idd stroef, en met lange schakelwegen. Een boitje van een jap is dan ook heel wat compacter en directer dan een BMW bak.
Bij koude motor kan hij idd wat moeillijk in 1ste gaan, bij warme motor zou dit al wat beter moeten zijn. Wat vaak helpt is in neutral de moto iets (paar cm is vaak al genoeg) vooruit/achteruit duwen als je in het zadel zit en vervolgens in eerste zetten. Net hetzelfde is de neutral vanuit 1ste of 2de stilstaand soms moeillijk te vinden. Dan helpt het om al naar neutral te schakelen voor je stilstaat, of om de moto even vooruit/achteruit te bewegen en dan naar neutral te schakelen. Ga er van uit dat de bak makkelijker schakelt als er "beweging" in zit....
Bij koude motor kan hij idd wat moeillijk in 1ste gaan, bij warme motor zou dit al wat beter moeten zijn. Wat vaak helpt is in neutral de moto iets (paar cm is vaak al genoeg) vooruit/achteruit duwen als je in het zadel zit en vervolgens in eerste zetten. Net hetzelfde is de neutral vanuit 1ste of 2de stilstaand soms moeillijk te vinden. Dan helpt het om al naar neutral te schakelen voor je stilstaat, of om de moto even vooruit/achteruit te bewegen en dan naar neutral te schakelen. Ga er van uit dat de bak makkelijker schakelt als er "beweging" in zit....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
- Woonplaats: Dendermonde
- Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
- Contacteer:
Re: R1100S
alfa schreef:jantje_r schreef:Een vering van 1200 euro en met die motor word niet geracet? ook niet door architect?
Waarom zou dat niet kunnen? Als ik wil racen koop ik me wel iets anders dan een R1100S hoor... en den boxercup is al héél lang geleden ondertussen...
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: R1100S
Is vrij makkelijk te herkennen, als er "officieel" mee geraced is (boxercup) dan zijn de rembouten en olieplug voorzien van gaatjes ivm de borging. Het is nl niet toegelaten om zonder visueel geborgde boutjes/stop te racen in de BMB, kan natuurlijk allemaal vervangen worden, maar de meeste doen de moeite niet.sjezer schreef:alfa schreef:jantje_r schreef:Een vering van 1200 euro en met die motor word niet geracet? ook niet door architect?
Waarom zou dat niet kunnen? Als ik wil racen koop ik me wel iets anders dan een R1100S hoor... en den boxercup is al héél lang geleden ondertussen...
Naast de boxercup werd er met 1100S niet geraced of het moet occasioneel bij vrij rijden zijn, maar daar worden ook veel GS'en voor gebruikt
Ik zou er niet van uitgaan dat 1100S automatisch ook wil zeggen " mee geraced"...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: R1100S
Mijn R1100RS had 's morgens ook niet echt veel zin om in eerste te gaan.
Starten met koppeling ingetrokken (om belasting zo veel mogelijk te vermijden), koppeling even lossen,
opnieuw intrekken en dan in eerste versnelling.
Dat lukte meestal vlotjes.
Het si wel een bak die je moet leren kennen...
Starten met koppeling ingetrokken (om belasting zo veel mogelijk te vermijden), koppeling even lossen,
opnieuw intrekken en dan in eerste versnelling.
Dat lukte meestal vlotjes.
Het si wel een bak die je moet leren kennen...
Re: R1100S
De vorige eigenaar was er zeer voorzichtig mee.
De moto werd na het binnenzetten (en afkoelen) telkens overtrokken met een matrasovertrek en in een afgesloten garage gezet.
Ik ga vanavond de tips van jullie even proberen...
De moto werd na het binnenzetten (en afkoelen) telkens overtrokken met een matrasovertrek en in een afgesloten garage gezet.
Ik ga vanavond de tips van jullie even proberen...
Re: R1100S
't Lukt!!
Gewoon de koppeling niet helemaal inpitsen en schakelt naar 1
Gewoon de koppeling niet helemaal inpitsen en schakelt naar 1
Re: R1100S
Yep, Gilbert sleutelt nog aan BMW's, enkel en alleen aan BMW'sjantje_r schreef:Na 100-200m schakelt hij normaal.
Ik denk zelf onwennigheid...
Weet iemand of Gilbert Vannijlen (uit Houthalen) nog aan BMW's werkt?
Mvg,
Mark
Mark
Re: R1100S
MarkGS schreef:
Yep, Gilbert sleutelt nog aan BMW's, enkel en alleen aan BMW's
Laat jij daar je onderhoud doen?
Re: R1100S
Hoe is die van prijs?
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: R1100S
Gouden tip
Doe nooit een noodstop met voorste demper op soft bij R1100S
Of er moet ABS op zitten.
Ken er een paar die dat deden en Ik ook (tegen 50 per uur) met zelfde resultaat .
Doe nooit een noodstop met voorste demper op soft bij R1100S
Of er moet ABS op zitten.
Ken er een paar die dat deden en Ik ook (tegen 50 per uur) met zelfde resultaat .
BMW R1100R zonder KFR