Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door dxamet »

...als je met een jaren 70 oldtimer wil rijden.
Heel herkenbaar (nu niet meer..) :scratch: :grin:
http://youtu.be/z3OQTU-kE2s" onclick="window.open(this.href);return false;
:salut:dxamet
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Man in Black »

:shock: gelukkig is dat verleden tijd
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Droozy »

Zo verleden is die tijd nu ook weer niet, mijn Mystic (Paralever) kan daar af en toe ook last van hebben.
En de banden en balhoofdlagers zijn dan uiteraard in perfecte conditie :wink:
De RS (stereovering) behoort dan tot de getoonde categorie, maar heeft daar eigenlijk niet uitdrukkelijk meer last van.
R100RS/R100R Mystic
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Dirk Pauwels »

Zwaar overdreven. Mijne BSA A65 (2cil 650) uit '63 liep 160 op de Smith teller, zou ik niet gedaan hebben als de wegligging zoals in het filmke was. Retestrak stuurden die dingen niet en wat pendelen deden ze ook, maar zoals ze het hier op dat filmpje voorstellen was het zeker niet. beetje in scene gezet om leuke TV te hebben denk ik.
Is ook duidelijk te zien dat sommige rijders het zelf in gang zetten. zoiets kan je met een gloednieuwe 2014 ook.....Als je echte een speed wobble had was't wel andere koek, die kwam als je het niet verwachtte :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door dxamet »

Droozy schreef:mijn Mystic (Paralever) kan daar af en toe ook last van hebben
Als je de filmmakers mag geloven dan zou het verschil in een volle of lege benzinetank kunnen zitten?
:salut:dxamet
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Dirk Pauwels »

dxamet schreef:
Droozy schreef:mijn Mystic (Paralever) kan daar af en toe ook last van hebben
Als je de filmmakers mag geloven dan zou het verschil in een volle of lege benzinetank kunnen zitten?
Balhoofdshoek en naloop, stijfheid frame, balanceren wielen, staat vd vering en (balhoofd)lagers lijken mij eerder doorslaggevend. Hoe hoger het gewicht hoe nadeliger, eigenlijk zou je dan 50kg onderaan het frame moeten hangen om gewicht als oplossing te zien denk ik...
Er werd vroeger wel meer onzin verkocht... As voor de voorvork, as na de voorvork, as in de voorvork, vooraan lager, achteraan hoger, andere gewichtsverdeling... heeft er allemaal invloed op. Maar als het ontwerp verkeerd is, helpen lapmiddeltjes meestal niet echt....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Globetrotter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2014, 14:45
Woonplaats: Gent

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Globetrotter »

Zo erg zwalken, daar beleef je toch geen plezier meer aan. Gelukkig verleden tijd inderdaad.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door Jo De Paepe »

Mocht ik dit toen meegemaakt hebben , dan zou ik nu met geen motor meer rijden. :roll:
Destijds de Kawa Z900 eerste serie gehad en die stonden bekend om hun slappe kader voor hun vermogen. Zo gezwabberd heeft hij nooit zelfs niet bij 200 per uur.
De enige motor die wat onstabiliteit had was mijn R100RS .
Alles nagekeken , banden en spanning , lagers, veringen aangepast WP progressieve veren en Koni achterschoks niets hielp tussen 110 en 140 voelde je hem lichtjes pendelen.
Eens boven 140 alles weer zo strak als een skateboard.
Was toen gelegen aan de uitlijning van de achterbrug.Die zat perfect centraal uitgelijnd .
Een Oude BMW dealer zei me eens van ze 1mm uit het center te zetten . Het probleem bij een bepaalde serie was dat de lagerbus van de brug een mm te diep was ingeperst en dit gaf een vals beeld bij de uitlijning.
Dit gedaan en alles was perfect stabiel
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Je kan maar beter een kilootje meer wegen...

Bericht door John »

Mijnen RS reed als op rails! Heb ooit in Duitsland op de autobaan meermaals een flauwe bocht met dwarse peknaden tegen 180 en meer genomen met één handje aan het stuur. Zoveel vertrouwen gaf dat ding!
Of zou het dan aan de bepakking gelegen hebben? Daarvoor een 'Black Bomber' Honda gehad die wel niet kon tippen aan de RS qwa wegligging, maar heeft me nooit willen afwerpen hoor! Dus allemaal wat overdreven in dat filmke denk ik.
Plaats reactie