Motorreizen met kids : The Lake District

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door GSrijder »

Harald, slecht karakter...

Moh, ja..Als Meen op haar mama trekt, wat is er mis aan een telefoontje hé :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Dag 6: Ambleside tot Rye – 06 augustus 2013

De kleine meid knort nog lekker, maar ik ben al om 07u op stap om de motor te gaan halen. Ik ga de grote jongen afhalen van school…

Niks regen op dit vroege uurtje, dus dat is ook al goed meegenomen. Ik verhuis de bagage van de kamer in alle stilte naar het portaaltje van onze B&B. Dan enkel nog het minituintje, stoep en een eenrichtingstraat over, waar de machine staat te wachten om aan de terugrit te mogen beginnen. Het straat oversteken zal me ook wel lukken, zonder hulp van Meen. The thing is eigenlijk snel geladen. Ondertussen is ook het ontbijt-uut aangebroken, dus het geschikt moment om Meen uit haar nacht-coma te halen, haar even te assisteren met kleding aan doen, over mijn schouder te zwieren en heel zachtjes aan de ontbijtafel te zetten. Ze schommelt, het lijkt even of ze van haar stoel gaat vallen, maar ik ben snel genoeg om haar naar de andere kant te duwen. Daar is een muur, dan kan ze nog wat leunen. Eten kan ze zelfstandig… Hoop ik…

Rest ons nog de motorkleding verder aan te doen en Lakeland te verlaten. We doen de voordeur open, zetten een stap in het portaaltje en krijgen een vloedgolf over onze voeten en onderbenen. Hell ! Zondvloed part II is net begonnen. De auto’s die door het straatje rijden, rijden door een beek. Het opspattende water vlieg over de stoep, over het tuintje tot op onze voeten. En achter een auto zie ik opnieuw, voor de tweede keer deze vakantie, Noah en z’n boot passeren. Bezig baasje.

En wa nu ? Vertrekken. Wachten ?

Tja, een vijf minuutjes wachten en dan vertrekken zeker ? De vijf minuten veranderen niets aan de situatie, enkel de cijfers van mijn horloge zijn wat veranderd. Ik zet een voet buiten het portaal en zelfs zonder te rijden voel ik de regendruppels op mijn pak, tot op mijn huid kletsen. Gaan met de banaan. Tegen dat we Ambleside uit zijn, rijden we mee door de beken en voel ik al nattigheid in mijn hals. Iedere tegenligger smijt emmers water over ons. Mijn (dubbel) vizier is bedampt en ik zie geen rekker door de combinatie van het mistige vizier en het opzetruitje. Ik moet me inhouden om het onding niet al rijdende eraf te sleuren en de kant in te kieperen. Alles valt tegen. Ik haat motorrijden. Iemand interesse in een GSA ? Een klein uur verder wordt het wat droger, maar mijn voeten, achterste en nek hebben het niet droog gehouden. Meen is helemaal droog. Haar motorpak, het fluo regenpak en de Decathlon bergschoenen hebben de ultieme test netjes doorstaan.

Nog eens twee uur later komt het zonneke er ook terug door. Motorrijden wordt plotseling weer fijn. Mijn GSA-aanbod van vorige paragraaf vervalt hierbij. En wat een geweldige uitvinding is toch dat opzetruitje. de helm kan zelfs open gezet worden. Motorrijden is machtig, wist je dat al ?

De rit van vandaag : een dikke 600 km, hoofdzakelijk autostrade. En tel daar gerust nog eens een goei 50 km bovenop omwille van verkeer rijdend. We zaten zelfs bijna in putteke London. En raak daar maar eens uit zonder GPS. Vermoeiende rit. Zeker in het Engelse verkeer. Dat verkeer, dat is nog zo’n hoofdstuk op zich. "De Engelsen in hun auto" Het schijnt dat veel hippe dingen hun oorsprong in Engeland vinden. Zo is het ook met cool autorijden. Dus als je hip wil zijn. Echt volledig ‘in’ wil zijn, dan zijn hier zijn de drie ultieme regels: Mannen rijden niet meer met de auto. De vrouwen zitten aan het stuur. Als man zit je ernaast, je leest wat, speelt wat met de GSM of met wat anders… Je houdt braaf de sleuteltjes van het huis al vast of frunnikt wat aan het interessante knopje van het handschoenkastje. Maar rijden doe je niet. Not done anymore. Rule n°2 (regel voor de vrouwen). Je kiest zo snel je kan, het middenste baanvak en blijft daar onwrikbaar rijden. De huizenhoge borden langs de kant, die aanmanen om rechts te rijden (links in UK) negeer je totaal. Dit baanvak is je nieuwe vriend. En ik ergerde me al mateloos in België aan de middenrijders. Awel, in vergelijking met Engelsen zijn wij op dat gebied mateloos achterop. Het kan dus nog veel beter… Ik heb nog nooit zo’n sensibiliseringscampagne gezien om weg te blijven uit het middenste vak. Maar het helpt voor geen meter. Als je wil hip zijn, dan moet je nu eenmaal wat eigenzinnig zijn. Het middelste baanvak – onthouden hé. Rule n°3. In een file laat je absoluut niemand ertussen komen en laat je zeker geen plaats voor een motor. Dus weg met het ritsen en adieu aan wat plaats laten. Echt wel hippe vogels hier.

De combinatie van dit alles èn de ring rond London en je snapt dat de 600 km tergend traag vooruit zijn gegaan. Enfin, terug even verder met het verslag. Ik zal toch nooit hip worden. De B&B is snel gevonden, zelfs zonder GPS. Leuke ontvangst ook. We krijgen zelfs een heel vakantiehuis voor ons.

We verlaten het echter snel; want we hebben nog een laatste avond met de dochter op terras van een Italiaans restaurant op de verlanglijst staan.
Een 15minuten wandeling langsheen onder-Rye en dan op het terras gezellig keuvelen over vanalles en nog wat. De gesprekken worden met de jaren toffer. Laat ons hopen dat Meen dezelfde mening heeft… Het meer pittoreske boven-Rye, laten we aan ons voorbijgaan. De avond is al te ver gevorderd.

Het voorlaatste verslag typen. Spijtig genoeg zonder wifi. En bed in.

Morgen nemen we afscheid van Engeland.

BTW I : B&B in Ambleside is Lattendales (zie ergens eerder een foto van een rode rijwoning)
BTW II : Doe de groeten aan mijn vrouw, als je haar zou bellen.
BTW III : The Old Bridge House ? Mja, eens tof om te zien... eerst naast enkele tientallen Japanners gaan staan en een obligate foto trekken. Dan wat japanners opzij duwen om weer weg te raken en dan snel terug weg om wat verder te flaneren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Dat verhaal van die regen is herkenbaar,ik heb het,het eerste week-end van Juli,
ook meegemaakt. Op weg naar huis van een treffen in Frakrijk,met de Harley Electra-Glide.
Ik ga in Compiegne de A1 op richting België,en na 15 km nog even een koffie drinken aan
een tankstation,terwijl in de richting België,de lucht wat¨werkt¨. Toch maar mijn regenbroek
aangetrokken(je weet maar nooit)want het druppelt wat. Na een km of 5 begint het werkelijk
te gieten,op een gegeven moment reed ik door een rivier,op de snelweg,ik kon niet sneller
dan 80 km/u,want ik zag echt niks meer van de regen. Dan dampt het scherm van de helm aan,
mijn bril dampt aan,dus scherm open,net genoeg om nog wat tocht te krijgen,en na een tijdje voel
ik het water er langs mijn nek en kraag binnenlopen,en via het hele lijf uiteindelijk in mijn gore-tex
motorbotten binnen te lopen.Stoppen,en wachten tot de bui over is? Nee,want dan krijg je kou,en
wordt je ziek,dus maar verder rijden,en hopen dat het ooit wel eens droog wordt,en het werd droger,
op de E 17 in Beervelde was het gedaan met regenen,na een goede 220km in de zondvloed gereden
te hebben.Op een gegeven moment dacht ik:laat maar regenen,natter dan dit kan ik niet meer worden,
en ik voelde het water in mijn botten heen en weer gutsen,en op zo,n moment haat ik ook motorrijden.
Mooi om achteraf te vertellen,maat op die moment echt kl...en.
In België gaat ge nog een beetje Engels weer hebben,want ze verwachten hier ook een bui,af en toe,
dus heimwee naar ginder gaat ge niet hebben(toch niet wat het weer betreft)
Hoe heeft Meen de hele reis ervaren?
Krijgen we haar versie van de reis hier nog te lezen?
Het was wel de moeite om het te lezen,en tot de volgende zou ik zeggen,of anders ergens ¨on the road¨
Salu.
Chris.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Man in Black »

Of ge schud op een zonnige dag op terras een halve blik aquarius langs uw broek af in uw botten om te zien of ze nog waterdicht zijn hé Chris :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Chris Wils »

:lol: :lol: :lol:
Salu.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
Immanuel
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jun 2012, 21:53

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Immanuel »

Een voorzetstuk op je vizier? Hmm...intresting!
Is dat je Nick name op je helm, ICE? En voor de vrouwen dan maar onmiddellijk je telnr erbij zetten...dan vlot het beter hè.
Bij mij wordt het dan Maverick, om toch in de TOP-GUN sfeer te blijven...
Hihi...
Wederom een leuk staaltje leesvoer, voor dagelijks gebruik. Hopelijk volgende keer met wat minder vochtige ingrediënten en wat langer in de oven te bereiden.
panneman.be
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
Woonplaats: MORTSEL
Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door panneman.be »

Immanuel schreef: Is dat je Nick name op je helm, ICE? En voor de vrouwen dan maar onmiddellijk je telnr erbij zetten...dan vlot het beter hè.
.
ICE: In Case of Emergency :!: Het thuisfront zal niet gelukkig zijn als al die vreemde vrouwen gaan bellen :grin:
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Dag 7: Rye tot Herent – 07 augustus 2013

De laatste dag, de laatste rit.

Hierover valt niet zo veel te vertellen hoor. Een vroeg ontbijt, een snelle rit naar Dover om daar ruimschoots op tijd aan te komen. De motor in de aangewezen queue neer te ploffen en jezelf ook wat neer te leggen aan de kant, in de opkomende zon. Totale rust. Enkele babbels doen met andere motards, om dan stipt op tijd en als een geoliede machine de ferry in te trekken.
De boottocht was ook een en al rust. Al afkickende van de geslaagde vakantie met de dochter. Restte ons nog het traject naar Herent. Ditmaal via de autostrade die langs Lille loopt. Weliswaar maar twee baanvakken, maar nauwelijks verkeer. Een hele verademing tegenover de E40 naar Brussel.

Thuis dan de verhalen vertellen aan jo, op het terras met een glaasje wijn en editie 2014 kan afgesloten worden.

Wat me ditmaal vooral is bijgebleven :

Een dikke pluim voor mijn dochter om het zolang met mij uit te houden, zonder dat ze het op haar heupen kreeg. Om al de regen zonder verpinken erbij te nemen. Om de 600km dagritten te ondergaan, inclusief volledig misrijden in London en Maidestone. Alles viel onder haar nieuwe lijfspreuk “ Het komt allemaal goed Pieter, zolang we er maar in blijven geloven”, met onmiddellijk daarna een glimlach op haar gezicht.

De schoonheid van de natuur, zolang je maar van de toeristische wegen blijft. Zoals vorig jaar, was het ook ditmaal wegblijven van de groen gemarkeerde Michelin baantjes. In Engeland, als je iets wil zien, zoek je beter de nog kleinere banen op. Of je laat je leiden door de locals.

De vluchtige ontmoetingen. Het was weer even geleden dat ik (we) zoveel contact maakte met toevallige passanten. In de heen-ferry was dat een Belgisch motard-koppel, voor de eerste keer op reis met een oude Diversion 600. Ze trokken op lang weekend en hadden in UK afgesproken met een 40-tal hobby-gelijkgezinden. 40 mensen die elkaar nog nooit hadden gezien of ontmoet. Ze kenden elkaar enkel van internet gaming. Ze waren razend benieuwd naar de personen achter de klinkende nicknames. Bij de terug-ferry was het een groep NL Harley-rijders, inclusief baarden en tattoo’s, die onze GSA-vader-dochter-combinatie een interessant gegeven vonden. En tussen deze ferrys vooral het koppel in het restaurant, van wie ik van hun bord mocht mee eten, een Pools dienstertje die in een pub met livemuziek even mee aan ons tafeltje kwam zitten om een babbeltje te slagen en de ochtendgesprekken met de andere gasten in de B& B’s, ieder met hun eigen verhaal.

Het geweldige weer in Engeland. Een mens kan toch geluk hebben hé. Geen druppel regen hebben we gezien.

En als laatste, de GSA. Wat een verdraaid goede motor om mee op vakantie te gaan (behalve het zadel…) Voor de dochter is ie ook helemaal top.

Over & out, deze reis.

BTW: het volgende verslag is voor september, een ritje met de motorgabbers naar de toppen van de Alpen. Maar eerst op vakantie met vrouw en dochter.

Bedankt voor al de reacties enne …

Tot het volgende verslag, liefste dagboek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Relax »

Naais.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Harald »

Weeral een pracht verhaal.
Jammer dat het zo snel voorbij is, leest zo prettig. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Flat Twin Power »

Dank je wel Pieter en Meen om dit met ons te delen. Ik heb genoten.
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Joker »

Voor mij mag er een speciale vaste topic gemaakt worden voor uw verhalen, top bedankt!
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door V »

Prachtig, was weer genieten. :thumleft:
Grtz V
Afbeelding
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door WernerVS »

Ik sluit me aan bij de voorgangers .
Pieter's verhalen zijn zalig om te lezen .
Je voelt je weliswaar zelf ter plekke .

Weer iets dat ze jullie niet meer kunnen afnemen .
Top :thumleft:
R1150GSA
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door WernerVS »

Ik sluit me aan bij de voorgangers .
Pieter's verhalen zijn zalig om te lezen .
Je voelt je weliswaar zelf ter plekke .

Weer iets dat ze jullie niet meer kunnen afnemen .
Top :thumleft:
R1150GSA
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Het was weer af,goed en grappig geschreven,en we kijken hier al uit naar het volgende verslag.
Salu.
Chris.
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door luc boxer »

Mooi verhaal :thumleft:

@P-man voor dit
En als laatste, de GSA. Wat een verdraaid goede motor om mee op vakantie te gaan (behalve het zadel…)
Hebben we nog wel een beter zadel voor :idea:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=39083" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Bart DB
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2013, 17:28
Woonplaats: 9100

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door Bart DB »

Belangrijkste woord in laatste verslag: geslaagd. Had soms de indruk dat ogen en regen wat veel roet in eten hadden gegooid.
We kijken uit naar het Alpenverslag van september maar dat zal ik pas nadien kunnen lezen want dan ben ik zelf weg :wink:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door RBee »

Mooi verhaal, mooie foto's. :thumright: :thumright:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door lucsa »

Dank voor het verhaal en de foto's. :thumleft:
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door roadster »

We vinden het allemaal minstens even spijtig als jullie dat de trip erop zit... 8-)
R1200GS LC
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door GStephen »

:thumright:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Motorreizen met kids : The Lake District

Bericht door P-man »

Merciekes iedereen voor het volgen van de verslagen.
Toch altijd fijn om de reacties te zien. Ook voor mij was het tof om er zo'n vervolgverhaal van te maken en dagelijks de reacties hierop te zien verschijnen. Bedankt.

@ Luc,
het vakantiespaarvarken is bijna helemaal geplunderd. Momenteel in Oostenrijk met de familie. En dan in september opnieuw een maten-roadtrip.
Dus een ander zadel zal zeker niet voor dit jaar zijn. En vermoedelijk is het toch te hoog.

Ciao iedereen en tot de volgende.

Pieter
Gesloten