telefoonproblemen met scala Q3 in combinatie met navigator 5

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
SUYKIE
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:40
Woonplaats: Houthulst
Locatie: West-Vlaanderen

telefoonproblemen met scala Q3 in combinatie met navigator 5

Bericht door SUYKIE »

Vandaag een Scala Q3 laten inbouwen in mijn bmw systeemhelm evo 6. Mijn gsm-toestel (samsung galaxy s4) staat bluetooth gekoppeld met de navigator. Kan via mijn gps de telefoon manipuleren. Heb de navigator 5 gepaird met de scala q3. Dit werkt. De commando's van de gps's zijn duidelijk hoorbaar via de scala q3. Wanneer ik een oproep aanneem of voer dan hoor ik perfect de persoon aan de andere kant van de lijn. Mijn probleem is dat de personen waarmee ik bel mij niet horen, of heel stil. Heb eerst de staafmicrofoon gebruikt, maar gezien dit niet werkte, dacht ik dat het aan de microfoon lag. Heb dan vervolgens met de andere microfoon geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde. Heeft iemand een idee van hoe dit komt. Het lijkt alsof de microfoon amper geluiden opneemt. Iemand een tip?
SUYKIE
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 mei 2006, 22:40
Woonplaats: Houthulst
Locatie: West-Vlaanderen

Re: telefoonproblemen met scala Q3 in combinatie met navigator 5

Bericht door SUYKIE »

Intussen zelf de oplossing gevonden: Heb de fabrieksinstellingen van de navigator gereset. Alle bluetooth-connecties verwijderd. Eerst gsm-toestel opnieuw gepaird met de navigator en erna de scala q3 op kanaal 1. Nu werkt alles prima. Zelf met open helm aan snelheden rond de 90km/uur nog goed verstaanbaar. Dus een echte aanrader.
Plaats reactie