Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Oktober 2013 bestel ik een BMW R1200GSA, type 2010, 90-jaar editie, dus 't vorig model.
Op 07/01/2014 haal ik de motor af.
Vanaf dan tot nu zie je wat de problemen zijn in de logfile hierbij.

De dealer (vervangingen staan in de logfile) weet het niet meer. Hij zegt dat BMW het ook niet weet.
In eerste instantie wil ik nog trachten een oplossing te vinden om deze motor te houden, misschien met tips van jullie.
In tweede instantie ga ik BMW vragen wat hun voorstel is indien bovenstaand niet lukt.

Indien jullie antwoorden, graag gedetailleerd, dus liever geen antwoorden als: "Brandstofpomp" zonder verdere uitleg. Ik stuur alle antwoorden naar de dealer in kwestie.
Ik zal weinig inhoudelijk reageren, omdat ik zelf allesbehalve een techneut ben, maar info over de motor kan ik natuurlijk geven, indien jullie meer willen.

Tnx.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Wiedewa »

Het zal geen maandagmorgen apparaat zijn, daar geloof ik niet in.

Maar er zit ergens 'n opnemer die soms wel en soms geen contact maakt.

Steeds als je schakeld beweegt de motor ten opzicht van het frame.
Valt dan af en komt dan spontaan weer terug, dit duidt op 'n los contact.

Aangezien dit moderne apparaat voorzien is van 'n computer, raakt deze in de fout bij mismeting.
Fouten die mogelijk zijn :
- Lambda-sonde's ( 2 ) ?
- Temperatuur sensor
- Schakeling aan de zijpikkel
- Schakeling aan de gaskleppen
- Berekening hoeveelheid injectie
- Manier van rijden o.a. sportief, normaal of stad
-
-
Relax, helaas heb ik van die nieuwere motoren geen kaas gegeten, maar begrijp wel wat de mogelijkheden zijn.

mvg Nico
MG Breva 850
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Voor alle duidelijkheid: de motor valt (bijna ) steeds kort na het starten stil. Een zeldzame keer pas na een paar km. Als ik 'm dan weer start (ik verbreek het contact niet maar start gewoon tijdens het uitbollen) valt 'm niet meer stil voor de rest van de rit. Dus waarom dan later niet meer?

Ik neem dit alleszins al mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Wiedewa »

Relax schreef:Ik neem dit alleszins al mee.
Och heb ook al zo'n pjoetergestuurde, ander merk, niet dat het boeien is :shock:

Maar regelmatig hoor ik gesprekken over " Mapping " die niet goed zou staan.
Daar kun je zelf niks mee, maar de mensen in Bornem wel, kunnen ook alle fouten uitlezen.
Fouten uitlezen is kwestie van kabel aansluiten, en uitlezen, je ziet er dan van alles.
MG Breva 850
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Dat ik allemaal al meerdere keren gebeurd. Geen foutmeldingen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Swa Brasschaat
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:39
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Swa Brasschaat »

voor wat het goed is ,
heb ook eens een onverklaard probleem gehad waarnaar de dealer lang heeft gezocht.
Oorzaak gevonden door steeds weer andere onderdelen van gelijkaardige motor over te zetten (K100rt).
Probleem was uiteindelijk de bobijnen die enkel doorsloegen vanaf een bepaalde buitentemperatuur. In mijn geval was dat onder de 15°c
Swa Brasschaat
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door -Wim- »

Hey Dirk,

Voor zover ik kan zien is dat idd. een probleem met één of meerdere van de sensoren die het motormanagement foutieve info geven. Dat kunnen defecte sensoren zijn, maar ook een kleine kabelbreuk mag je zeker niet uitsluiten.

Dit kan je volgens mij maar op één manier oplossen en dat is door met de motor te gaan rijden en de input van alle sensoren, die enige invloed hebben op dit euvel, te loggen met een datalogger. Op die manier zie je welke sensor welk signaal doorgeeft. Picotech heeft daar apparatuur voor, maar ik vrees dat er geen enkele BMW dealer deze spullen heeft, noch het personeel om de signalen deftig te kunnen analyseren.

Als ik jouw logfile even bekijk, zijn de problemen quasi direct begonnen. Het is niet alleen storend maar ook ronduit gevaarlijk. Persoonlijk zou ik een aangetekende ingebrekestelling sturen naar je dealer, naar BMW in Bornem en ook BMW Duitsland aangetekend van dit euvel in kennis stellen.

Als ze na 10 maanden niet in staat zijn om een degelijke oplossing te bedenken, waar ook BMW Bornem aan meewerkt, stel ik me de vraag of er ofwel de nodige aandacht aan jouw case wordt gegeven, of er is een gebrek aan kennis om dit euvel op te lossen.

Je zou in elk geval de garantieregels eens moeten nakijken in het Belgische wetboek, om te zien of je een nieuwe motor kan eisen.

Ik zou er nu in elk geval een deadline op plaatsen in de stijl van … "Ik geef de motor terug binnen en jullie geven me een vervangmotor tot alle problemen definitief zijn opgelost".
Indien het probleem niet opgelost is na de "definitieve" herstelling ->commerciële tegemoetkoming d.m.v. een nieuwe motor.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Mvg,

Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Pol »

Even naast uw vraag maar zou het sterk betwijfelen dat een Duitse dealer u met deze historiek terug zou laten vertrekken!
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Jan en Greet »

Heb iets gelijkaardigs voorgehad een tijdje geleden; viel na (koud)starten telkenmale stil bij ontkoppelen; moest de motor steeds 'in gang' houden om 'm niet te laten stilvallen.
Ik kon steeds probleemloos terug starten... vervelend en zelfs gevaarlijke situatie, je raakt 't vertrouwen kwijt!
Na lang gezoek en meerdere 'werkplaats-bezoeken' bleken het de stappenmotors te zijn die (op ongeregelde tijdstippen) vast kwamen te zitten.
Is nu ok :-)
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

@ Frans en Jan & Greet: bobijnen en stappenmotoren zijn al vervangen.

@ Wim: de afspraak was al gemaakt en de motor zou ok zijn... Dit is de laatste mogelijkheid voor BMW om een oplossing te vinden. Dan gaat ie terug. Voor zover ik ben ingelicht, kan ik de motor zonder problemen inruilen op basis van wetgeving.
Eerst proberen via tips op fora, dan ingebrekestelling.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Dirk Pauwels »

Hoi Dirk,

Ken Mabbe niet, zullen vast wel goeie, ervaren gasten zijn, maar in dit geval hebben ze wel lang gewacht (6 maanden en 18.800km) om het meest evidente te vervangen, nl stappenmotoren en (stift)bobijnen....Wat niet hielp, ok, maar dit hadden ze al vroeger kunnen uitsluiten, gezien de gekende problemen bij andere 1200's.

Is de TPS ook al vervangen? Simpel testje is TPS stekker uittrekken en kijken wat dit doet. ander testje is koperen busjes uit bevestiging TPS halen en TPS volledig naar rechts draaien, Stationair moet dan omhoog gaan, tot de ECU het terug bijregeld.

Allerlei switches zoals koppelingsswitch, zijpikkel, lambda sondes nog niet vervangen? batterij al eens losgemaakt gedurende enige tijd om de "aangeleerde" parameters te resetten?
Nog zoveel dingen die blijkbaar niet vervangen zijn, en het nu al opgeven?

Ook zoals iemand hier voorstelde een log op te nemen al rijdend had wel nuttig geweest. Dit kan met een GS911 en een laptopje, al is het niet gezond voor de laptop... :grin:

Ivm het beperkt aantal kms per tank, heb je dan effectief een hoog verbruik of kun je de tank niet leegrijden? M.a.w. hoeveel liter kun je tanken na bv 430km?
Een hoog verbruik wijst ook al op een slecht motormanagement.

Wat gebeurt er als je de moto start en laat opwarmen zonder direct weg te rijden? M.a.w. doet het verschijnsel zich ook voor bij bedrijfstemp?

Als ze het zelf niet meer weten moeten ze met een andere oplossing komen en deze moto uit het circuit nemen, bij een omruil zal hij wss naar een ander, nietsvermoedend slachtoffer gaan....

Veel success.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
zoef
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:56
Woonplaats: nieuwpoort
Locatie: west vlaanderen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door zoef »

heb jaren terug ongeveer hetzelfde meegemaakt met mn gs van 2006
weinig km met een tank en soms stilvallen de lamdasondes of hoe het juist noemd in uitlaat vervangen en probleem was bij mijn motor opgelost ?
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door V »

Dat is balen, koop je nog het oude model om niet met de kinderziektes opgezadeld te zijn van het nieuw model. :shock:
Ik heb dit jaar tweedehands GSA gekocht en kon ook maar 400km rijden. Bij mij was de benzine pomp aan vervanging toe en haal nu vlot 500km.
Grtz Marc
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:Hoi Dirk,

Ken Mabbe niet, zullen vast wel goeie, ervaren gasten zijn, maar in dit geval hebben ze wel lang gewacht (6 maanden en 18.800km) om het meest evidente te vervangen, nl stappenmotoren en (stift)bobijnen....Wat niet hielp, ok, maar dit hadden ze al vroeger kunnen uitsluiten, gezien de gekende problemen bij andere 1200's.

Is de TPS ook al vervangen? Simpel testje is TPS stekker uittrekken en kijken wat dit doet. ander testje is koperen busjes uit bevestiging TPS halen en TPS volledig naar rechts draaien, Stationair moet dan omhoog gaan, tot de ECU het terug bijregeld.

Allerlei switches zoals koppelingsswitch, zijpikkel, lambda sondes nog niet vervangen? batterij al eens losgemaakt gedurende enige tijd om de "aangeleerde" parameters te resetten?
Nog zoveel dingen die blijkbaar niet vervangen zijn, en het nu al opgeven?

Ook zoals iemand hier voorstelde een log op te nemen al rijdend had wel nuttig geweest. Dit kan met een GS911 en een laptopje, al is het niet gezond voor de laptop... :grin:

Ivm het beperkt aantal kms per tank, heb je dan effectief een hoog verbruik of kun je de tank niet leegrijden? M.a.w. hoeveel liter kun je tanken na bv 430km?
Een hoog verbruik wijst ook al op een slecht motormanagement.

Wat gebeurt er als je de moto start en laat opwarmen zonder direct weg te rijden? M.a.w. doet het verschijnsel zich ook voor bij bedrijfstemp?

Als ze het zelf niet meer weten moeten ze met een andere oplossing komen en deze moto uit het circuit nemen, bij een omruil zal hij wss naar een ander, nietsvermoedend slachtoffer gaan....

Veel success.
Voor zover ik weet is alleen vervangen wat in die logfile staat. En dat het lang duurt? Tja....
Ik vind het persoonlijk ook raar dat er niet doorgedreven wordt gezocht, maar dat zal wel met tijd en kosten te maken hebben zeker. Ik neem alleszins de mogelijkheden mee.

Kwestie van het verbruik: zowel mijn vorige GSA als met deze én met de vervangGSA verbruikte ik 6,7 liter, dus wel consequent. Geen meerverbruik met deze dus, maar hij gebruikt gewoon niet wat er in zit. Denk da'k zondag tijdens de invriesrit 'ns ga rijden tot ik stilval (kan al na 50 meter hé :-P ) en kijken hoeveel ik nu kan, omdat ze de tank vervangen hebben. Die tank, btw, zit die volledig in zo'n GSA of is die zichtbaar onder die zijpanelen?

Qua temperatuur: de motor doet het zowel koud als warm. Aangezien ik slechts twee ritten start per dag (WW) is dat dus nagenoeg altijd koud, maar tijdens m'n laatste rit in Zeeland heb ik 'm die dag 8 keer gestart, waarvan hij 3 keer stilviel, ook na een pauze van 2 minuten (intercom afstellen).

Bedankt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

zoef schreef:heb jaren terug ongeveer hetzelfde meegemaakt met mn gs van 2006
weinig km met een tank en soms stilvallen de lamdasondes of hoe het juist noemd in uitlaat vervangen en probleem was bij mijn motor opgelost ?
Neem ik mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

V schreef:Dat is balen, koop je nog het oude model om niet met de kinderziektes opgezadeld te zijn van het nieuw model. :shock:
Ik heb dit jaar tweedehands GSA gekocht en kon ook maar 400km rijden. Bij mij was de benzine pomp aan vervanging toe en haal nu vlot 500km.
Grtz Marc
Je zegt daar zoiets. 'k Had gvdmme beter de nieuwe gekocht. Met de km's die ik afleg, worden alle kinderziektes binnen de garantietermijn opgelost. 'k Had beter daarvoor gekozen.
Maar ja, ne mens denkt voor bedrijfszekerheid te kiezen hé.

Pomp is al vervangen. Nada. Zowel qua stilvallen als qua verbruik. Ging één week goed en vanaf dan valt 'm na het tanken consequent stil. Ne moto met karakter.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Flat Twin Power

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Flat Twin Power »

Van de technische kant van de zaak heb ik geen verstand, maar kan uw rechtsbijstand niet tussenkomen ? Indien je een aparte rechtsbijstand hebt, vb DAS of AUDI dan komen die tussen in zulke geschillen. Misschien kun je ook de dealer en Bornem onder druk zetten op die manier.
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Vanguard »

Relax, vergelijk een de partnummers van de knoppenwinkel van uwe moto met die bij BMW in de computer staan.
Paar weken geleden viel mijne K ook plots stil, dealer heeft toen de partnummers vergeleken en bleek er nog de slechtere op te staan. Het was de derde keer dat deze vervangen werden op kosten van Bornem.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Flat Twin Power schreef:Van de technische kant van de zaak heb ik geen verstand, maar kan uw rechtsbijstand niet tussenkomen ? Indien je een aparte rechtsbijstand hebt, vb DAS of AUDI dan komen die tussen in zulke geschillen. Misschien kun je ook de dealer en Bornem onder druk zetten op die manier.
Zover zijn we nog niet, maar dit is ook de bedoeling.
Ik heb momenteel een advocaat via RB, voor wat anders. De bedoeling was om het hem 'ns voor te leggen.
Vanguard schreef:Relax, vergelijk een de partnummers van de knoppenwinkel van uwe moto met die bij BMW in de computer staan.
Paar weken geleden viel mijne K ook plots stil, dealer heeft toen de partnummers vergeleken en bleek er nog de slechtere op te staan. Het was de derde keer dat deze vervangen werden op kosten van Bornem.
Ok, ik neem dit mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Dirk Pauwels »

Het is wel ver gekomen dat de klant - zelfs met garantie- via een forum naar oplossingen moet gaan zoeken.

Wat benzine betreft, als ik het goed voorheb heeft de GSA ook een hulppompje om de benzine uit de wang waar geen benzine pomp zit te pompen. Dus als je een volledig nieuwe tank hebt gekregen zou het opgelost moeten zijn. Ik meen dat dit ook een vrij veel voorkomend probleem is bij de GSA's, maar ik heb geen 1200GSA's waar ik aan werk dus ben geen kenner.

Als je dus met een min of meer normaal (6.7 is aan de hoge kant eigenlijk voor een 1200) verbruik zit, vermoed ik dat je geen ernstige mechanische defecten hebt maar eerder ergens een sensor die niet doet wat ie moet doen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door jovdt »

Dirk
Je verbruik kan normaal zijn door je rijstijl maar ik vind dit toch teveel ...heb identiek dezelfde behalve de triple black kleurstelling mijn verbruik ook ww stuk dezelfde weg ligt op 5.5 en ik rijd gemakkelijk 530 km.met een tank .....Misschien eens wisselen en ne keer kijken naar het verbruik.... Zou de hulp inroepen van een andere dealer gewoon ter info ne keer gaan klappen met jouw uitprint...Mabbe wil ik hier zeker niet afbreken maar soms kan een tweede opinie je wat wijzer maken...Een dealer die jou steunt is reeds de helft van de oplossing vandaar mijn keuze om na 20 jaar te veranderen maar dat is een ander verhaal Mijn gsa van 2006 had dezelfde kuren er werd nooit een oplossing gevonden Mijn vertrouwen was volledig weg na een paar zware uitschuivers door stilvallen en bijna blokkeren van het achterwiel.....Volgens mijn beperkte kennis moet het inderdaad zitten in een van de elektronische parameters die verkeerde info doorspelen misschien in combinatie....vandaar de moeilijke zoektocht. Deze motor zou ik niet meer gebruiken tot er een oplossing is ....veel te gevaarlijk voor je eigen ....
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Vanavond weer stilgevallen...

@ Dirk: geef mij een 1200 boxer en na een week of twee staat er 6,7 l als gemiddelde. Zowel GSA als RT.
Ivm die pomp: is al nagekeken en ok bevonden. Ben nu aan nakijken hoever ik kom met een volle tank...

@ jo: een andere dealer opzoeken doe ik op dit ogenblik zeker niet, anders gaat iedereen elkaar aanwijzen en zegt BMW dat ik niet had mogen veranderen. Ik ken ze daar stilaan...
Ik laat ook niemand met mijn motor rijden, het risico is te groot, maar bedankt voor het aanbod.
Hij gaat binnenkort voor de laatste keer terug. Hoop ik.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door jovdt »

Dirk wat die andere dealer betreft geef ik je gelijk maar ik zou gewoon eens gaan luisteren zonder verder iets te ondernemen....Je motor hoeft daar niet aan de computer,je hoort gewoon hoe ze daar met zo een probleem omspringen...Dit kan je helpen bij de verdere afhandeling met BMW zelf.....Ik stuur je in pb wel wat info om hier geen onnodige polemiek te krijgen.Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat dit balen is en nog veel meer ....
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

PM net gezien. En antwoord.
Tnx!
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Stilvallen R1200GSA - Hulp gevraagd

Bericht door Relax »

Woensdag de motor binnen gebracht bij dealer, met de gedetailleerde beschrijving van de problemen erbij, nog aangevuld met de laatste weken. Ook paar bladzijden tips gemaild, van hier, andere fora, FB en persoonlijke tips. Daarbij zit een nagenoeg identiek geval in Zuid-Afrika, dat opgelost werd in samenspraak met BMW Duitsland.
Afspraak is duidelijk: deze keer is hij gemaakt of terugnemen.

Een oudere maar in goede staat verkerende GSA meegekregen.

Qua inruil: ik ben niet zinnens één jaar afschrijving toe te laten, aangezien ik niet de vragende of verkopende partij ben. BMW levert een slecht product af en neemt het nu maar terug. Ik wil wel wat opleggen voor een nieuwe. Of heeft iemand hier een beter zicht (professioneel) op?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie