Keyless ride

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Keyless ride

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Keyless ride

Bericht door Den Dirk »

Weet de verkoper dat niet...? :wink:
I like my bike!!
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Keyless ride

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Keyless ride

Bericht door ZWIEP 01 »

ik denk dat het zoals bij de multistrada automatisch opspringt al de sleutel ver genoeg verwijderd is, tip bij het binnenbrengen van de motor voor een onderhoud : vergeet de sleutel niet af te geven :shock:
lijkt me anders wel handig zo keyless maar zou er niet teveel geld aan uitgeven
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Keyless ride

Bericht door the riding man »

Ik weet het niet voor bmw. Maar heb in het verleden even een Honda Forza motorscooter gereden voor woon/werk die ook keyless reed. Was genoeg om de chip in je zak te hebben binnen de (ik geloof maar ben niet exact zeker) 1.5m om te kunnen starten. Het stuurslot moest je nog wel met de sleutel handmatig opzetten. Maar bmw kennende met hun electronische snufjes, zou ik er niet van verschieten als dit- zoals Zwiep ook vermoed- automatisch opspringt.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Keyless ride

Bericht door Den Dirk »

Léon schreef:Natuurlijk weet die dat maar ik ga niet voor elke vraag naar Genk rijden hé, een vraag stellen op dit forum mag toch, niet?
Ik mag ook niet zomaar bij mijn veerarts binnen stappen om vraagjes te stellen tenzij ik een visite betaal natuurlijk... :lol:

1-0 :wink: ( alhoewel dat voor mij niet opgaat :-) )
I like my bike!!
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Keyless ride

Bericht door willy »

ZWIEP 01 schreef:ik denk dat het zoals bij de multistrada automatisch opspringt al de sleutel ver genoeg verwijderd is...
De sleutel? Het gaat toch om keyless, niet? Mis ik iets?
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Keyless ride

Bericht door YOwan »

Persoonlijk heb ik er voor gekozen om deze optie niet te nemen...
Heb niets tegen het systeem op zich, maar : je hebt toch nog steeds een sleutel nodig om de koffers af te sluiten en de gps op slot te zetten ( = met zelfde sleutel als de 'normale' contactsleutel) !
Vraag me idd ook wel af hoe het dan zit met het stuurslot ?
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: Keyless ride

Bericht door costerke »

willy schreef:
ZWIEP 01 schreef:ik denk dat het zoals bij de multistrada automatisch opspringt al de sleutel ver genoeg verwijderd is...
De sleutel? Het gaat toch om keyless, niet? Mis ik iets?
De sleutel blijft in Uw zak steken.
Volgens mij is dit systeem enkel verkrijgbaar in combinatie met de centrale koffervergrendeling. Wanneer men enkele stappen van de motor verwijderd is
springt het stuurslot op en vergrendelen de koffers zich. Hoe het met de GPS beveiliging gaat weet ik niet maar op de GT(L) word deze beveiligd met de ruit die
omlaag gaat bij het stilleggen van de motor.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Keyless ride

Bericht door YOwan »

Heb er ff mijn handleiding-boekje bijgenomen.

Het stuurslot wordt automatisch ingeschakeld als het stuur volledig rechts of links gedraaid is.
De 'radiografische sleutel', en ik citeer : "contact, tankdop en alarmsysteem worden aangestuurd met de radiografische sleutel. Buddyseatslot, topcase en koffers kunnen handmatig worden bediend"
De 'sleutel' hou je dus in je zak en de motor herkend de 'sleutel' als je dicht genoeg in de buurt bent (+/- 1m).
De motor wordt gestart door eerst de contacttoets in te drukken en daarna de startknop.
Motor stoppen door de contacttoets in te drukken.

Hoop dat je hier wat aan hebt en/of dit wat duidelijkheid schept...
Grtz, YOwan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Keyless ride

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: Keyless ride

Bericht door sjezer »

Gelezen in Motoplus:

Die mannen hebben een 50000km duurtest met ne Multistrada gedaan. Ze hebben ne keer of 3 problemen gehad met die keyless go. Het batterijtje in die "sleutel" was elke keer plat. Achteraf bleek dat ze die "sleutel" dichtbij de moto lieten liggen waardoor die constant contact maakte.

Dus als ge da systeem al hebt, die sleutel niet uw garage laten liggen.

Voor wat het waard is natuurlijk :grin:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Keyless ride

Bericht door Bart Vercaemer »

Aan de andere kant: 3 keer op 50.000 km...

Er zijn er veel die er bijna 10 jaar over gaan doen om aan die 50.000 km te geraken ook, hé.
R 1200 GS (2006)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Keyless ride

Bericht door Dirk Pauwels »

Mijne mobilette uit 1958 had dat ook al, keyless...., maar dan echt keyless hé :-P
Dacht efkes dat ik op het auto BMW forum zat, keyless ride, centrale vergrendeling etc.... Maar ik wordt gewoon oud denk ik, ben niet meer mee met de moderne technologie....
Het spaart natuurlijk veel tijd uit om in plaats van een sleutel in een contactslot te steken op een contactknop te duwen :roll:
Vraag mij af wat de volgende gadget gaat zijn: Park assist? hydraulische middenbok? 2 extra wielen? :lol: :lol:
Wat mij vooral beangstigend lijkt is dat het stuurslot automatisch wordt vergrendeld indien het stuur volledig links of rechts wordt gedraaid, als de boel mankeerd (wat natuurlijk bij BMW helemaal niet kan, ze hebben nog nooit problemen gehad met electronische spullen 8-) ) gaat dat voor minder aangename (of juist heel grappige) situaties zorgen.... :shock:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie