Verbruik fun

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

waw prinsesje alles onthouden wat ik heb verteld.

met de prijzen nu van 1,5euro voor een litertje zit je op rozen he.

mijn RS verbruikt een het dubbele. maar ik draai ook graag eens mijn gas open :oops:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

R1100RS schreef:waw prinsesje alles onthouden wat ik heb verteld.

met de prijzen nu van 1,5euro voor een litertje zit je op rozen he.

mijn RS verbruikt een het dubbele. maar ik draai ook graag eens mijn gas open :oops:
Tuurlijk en toch omdat ik het zelf gedaan heb :wink:
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

wat heb ik een zuinige motor zeg. of ben ik een voorbeeldige chauffeur. vorige week 400 km gemaakt en maar 12 liter kunnen bijtanken. dwz 3 liter per 100 km!!! weliswaar rustige rijstijl maar toch in de ardennen dus op en af en veel bochten.
perfect bakkie met deze benzineprijzen zou ik zo zeggen.
nancy
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

GS 'ers schreef:wat heb ik een zuinige motor zeg. of ben ik een voorbeeldige chauffeur. vorige week 400 km gemaakt en maar 12 liter kunnen bijtanken. dwz 3 liter per 100 km!!! weliswaar rustige rijstijl maar toch in de ardennen dus op en af en veel bochten.
perfect bakkie met deze benzineprijzen zou ik zo zeggen.
nancy
Ik zou zeggen, doe zo verder...

btw: denk dat het een combinatie van de 2 is :wink:

groetjes
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

GS 'ers schreef:wat heb ik een zuinige motor zeg. of ben ik een voorbeeldige chauffeur. vorige week 400 km gemaakt en maar 12 liter kunnen bijtanken. dwz 3 liter per 100 km!!! weliswaar rustige rijstijl maar toch in de ardennen dus op en af en veel bochten.
perfect bakkie met deze benzineprijzen zou ik zo zeggen.
nancy
kan best kloppen - schijnt dat ze met die nieuwe motor (sinds 2003 of 2004 dacht ik) nog een litertje minder verbruik kunnen noteren.. 'een verbeterd motormanagement' noemen ze dat... ach ja, 3, 4 of 5 liter, een motor verbruikt nog altijd minder dan de (98%) auto's die we in de file voorbijsteken denk ik dan...
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Ahja, het verbruik van mijn fun zal heel waarschijnlijk nog verlagen...

na het roderen, eerste 2300 km geen enkel probeem, nu heb ik de laatste 200 km niks anders dan problemen dat mijn motor stilvalt...
ben naar mijn garage geweest en de carbs zijn nooit geregeld geweest, want heb die zelf gemonteerd en heb die apparatuur niet in huis...

Dus moet ik hem deze week binnendoen om af te stellen... dus ne keer mijn carbs afgesteld zal mijn verbruik nog dalen 8) :twisted:
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:Ahja, het verbruik van mijn fun zal heel waarschijnlijk nog verlagen...

na het roderen, eerste 2300 km geen enkel probeem, nu heb ik de laatste 200 km niks anders dan problemen dat mijn motor stilvalt...
ben naar mijn garage geweest en de carbs zijn nooit geregeld geweest, want heb die zelf gemonteerd en heb die apparatuur niet in huis...

Dus moet ik hem deze week binnendoen om af te stellen... dus ne keer mijn carbs afgesteld zal mijn verbruik nog dalen 8) :twisted:
of stijgen hee! als je beseft dat je 'r zo snel kan mee optrekken als een ferrari, begint het misschien wel te kietelen om die gashendel toch wel wat verder open te trekken!!
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:
motorprinsesje schreef:Ahja, het verbruik van mijn fun zal heel waarschijnlijk nog verlagen...

na het roderen, eerste 2300 km geen enkel probeem, nu heb ik de laatste 200 km niks anders dan problemen dat mijn motor stilvalt...
ben naar mijn garage geweest en de carbs zijn nooit geregeld geweest, want heb die zelf gemonteerd en heb die apparatuur niet in huis...

Dus moet ik hem deze week binnendoen om af te stellen... dus ne keer mijn carbs afgesteld zal mijn verbruik nog dalen 8) :twisted:
of stijgen hee! als je beseft dat je 'r zo snel kan mee optrekken als een ferrari, begint het misschien wel te kietelen om die gashendel toch wel wat verder open te trekken!!
µ

Ik trek al volledig open ondertussen 8)

met gevolg dat ik regelmatig alles moet toeslaan en maakt achterwiel een dansje met mij :wink:
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

motorprinsesje schreef: Ik trek al volledig open ondertussen 8)

met gevolg dat ik regelmatig alles moet toeslaan en maakt achterwiel een dansje met mij :wink:
Goe bezig. :roll:

Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik kan niet volgen prinseske. Wat doet gij allemaal met uw machien dat ge weeral naar de garage moet???
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xavier schreef:Ik kan niet volgen prinseske. Wat doet gij allemaal met uw machien dat ge weeral naar de garage moet???
Mijn carbs zijn nooit afgesteld, nu ik hem gerodeerd heb, moeten ze dus afgesteld worden... en nog paar detailkes die in orde gebracht moeten worden... :wink:
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef: met gevolg dat ik regelmatig alles moet toeslaan en maakt achterwiel een dansje met mij :wink:
tja, als je stevig remt met beide remmen, gaat het achterwiel wel snel blokkeren, heb ik ook al gemerkt, zonder te dansen weliswaar! ;)
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:
motorprinsesje schreef: met gevolg dat ik regelmatig alles moet toeslaan en maakt achterwiel een dansje met mij :wink:
tja, als je stevig remt met beide remmen, gaat het achterwiel wel snel blokkeren, heb ik ook al gemerkt, zonder te dansen weliswaar! ;)
Neen, tis alleen als ik rem met de voorrem, maar denk dat mijne voorrem te hard ingesteld is. Je moet er nog maar aankomen of hij staat ver stil.

Zeg wanneer gaan we eens rijden hé 8)
yoooooh
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 aug 2005, 23:02
Locatie: keerbergen

Bericht door yoooooh »

motorprinsesje schreef:Zeg wanneer gaan we eens rijden hé 8)
Awel mieke, ik vind dat het nu wel tijd wordt om eens een motorrit met F-ers te organiseren. Zouden we er 5 bijeen krijgen?
Moeten we hier es een nieuw topic voor maken, zie?
sman
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:12
Locatie: Paal-Beringen

Bericht door sman »

Een motorrit voor F- ers, ik denk dat ik mijn vrouwke hier wel warm voor krijg.
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

yoooooh schreef:
motorprinsesje schreef:Zeg wanneer gaan we eens rijden hé 8)
Awel mieke, ik vind dat het nu wel tijd wordt om eens een motorrit met F-ers te organiseren. Zouden we er 5 bijeen krijgen?
Moeten we hier es een nieuw topic voor maken, zie?
Ik zal dat wel eens doen, maar voor de moment heb ik niet veel tijd over + feit dat ik 21 november rij examen heb en nog heel veel moet oefenen dat ik doorgeraak 8)

en denk dat er komende weken een aantal mensen gaan beginnen aan de winterstop...

groetjes
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Winterstop, ikke toch niet 8) 8) Pulleke meer aan en bollen maar!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xavier schreef:Winterstop, ikke toch niet 8) 8) Pulleke meer aan en bollen maar!
Ik ga met de moto naar mijn werk en heb toch gene kou voor de moment, met mijn nieuwe kledij... maar denk als het gaat vriezen, ik toch een verwarmde vest ga in elkaar knutselen, ben toch een kouwelijke 8)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Als je van die verwarmingsdraad mocht nodig hebben.... ik heb nog een stuk of 8 van die autozitjes liggen :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Als je van die verwarmingsdraad mocht nodig hebben.... ik heb nog een stuk of 8 van die autozitjes liggen :wink:
Hoe bedoel je? Ik moet dat concept nog bestuderen, ben dus niet mee wfat ik met die draad moet doen? Is dat dat je in de kledij moet inwerken?

groetjes
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ergens op dit forum heb ik dat eens uit de doeken gedaan. Zal eens zoeken. :lol:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Ergens op dit forum heb ik dat eens uit de doeken gedaan. Zal eens zoeken. :lol:
Zal het wel zoeken als ik eraan begin, maar moet eerst nog een paar 12 volt stekers in elkaar knutselen 8)
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

voor mij enkel nog de

http://www.aerostich.com/home.php?cat=284

mooi, lekker warm, thermostaatje, ...

Afbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Danny schreef:voor mij enkel nog de

http://www.aerostich.com/home.php?cat=284

mooi, lekker warm, thermostaatje, ...

Afbeelding
Ja, jij hebt geld teveel hé 8)
Plaats reactie