Macna kleding (Nederlands merk) ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door dikkejos »

hallo

iemand ervaring met Macna kleding ?

Top van hun lijn werkt ook met een membraan dat gelamineerd is aan de jas zelf, een beetje zoals Klim-kledij, met het verschil dat Klim Goretex gebruikt en Macna een zeker Raintex DL membraan.

Kwalitatief misschien iets minder dan Klim ? Prijs in elk geval wel wat zachter dacht ik...


http://www.macna.com/nl/products/heren-nl/cobalt-fluo/" onclick="window.open(this.href);return false;

er is hier wel ergens een draadje, maar dat dateert van 10 jaar terug ;;

Dus terug de vraag : heft iemand hier ervaring mee ?

dank !
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door st1100 »

Ik hen een kameleon , dat is een lederen (zomervest). Waar je lagen kan in en overdoen. Een wintervoering om erin te ritsen en een waterdichte textielvest die erover klikt en dan kan je er nog een hesje bijkopen en over ritsen. Mijn leren vest is zwart met beetje gele fluo. De textielvest is veel fluo en beetje zwart. Heb ze nu anderhalf jaar en nog geen klachten.

Het was in het begin even wennen omdat een textielvest normaal los zit , maar omdat bij deze de lederen vest de basis is zit die dus strak. Maar eens je daar over bent , best of both worlds! Gekocht bij Vanzeebrouck by the way.
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door vacaro »

Dacht dat ik vandaag bij EKOwear te Kontich dit merk ook gezien heb.
Heb gewoon rondgekeken niks specifiek gezocht, dus weet ni welk product zun juist hebben daar maar op site kun je wel juiste info vinden.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Harald »

Van zeebroeck in St Pieters Leeuw is verdeler van Macna.
Rtee op het forum hier heeft een Macna vest.
Zelf heb ik de zilverkleurige Hihg vision ( of hoe heet ze weer ) die oplicht in het donker , in de hand gehad.
Ik twijfelde een beetje en ben voor een Klim Badlands fluo geel gegaan
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Senpuppy »

vacaro schreef:Dacht dat ik vandaag bij EKOwear te Kontich dit merk ook gezien heb.
Heb gewoon rondgekeken niks specifiek gezocht, dus weet ni welk product zun juist hebben daar maar op site kun je wel juiste info vinden.
Klopt...verdelen het ook :-)
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door luc.w »

kheb ook een MACNA pak en ben er zeer tevreden over.
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door st1100 »

Ik heb al eens volledig verkeerd aankoopadvies gekregen bij Eko. :shock: En wat nog erger was toen ik terug ging achteraf , om aan te kaarten dat de (revitt) vest niet voldeed waarvoor ze me aangeprezen was. Dan kwam het er eigenlijk op neer dat ik moest oprotten , de verkoper kon niets doen. En na zo'n service zien ze me bij EKO nooit meer terug :-( :-( :-(

En idd Vanzeebrouck is verdeler (ik heb daar een degelijke uitleg gekregen) , de Yamaha dealer aan het sportpaleis was/is ook Macna verdeler (geen ervaring mee).
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door dikkejos »

vandaag Macna impact fluo vest en logic broek aangehad, vest 300 euro, broek 200 euro, beide zaten me als gegoten...

volgens de verkoper (tja) zou het membraan dat zij gebruiken kwalitatief even goed zijn als het Goretex membraan dat Klim gebruikt
Membraan ook gelamineerd aan de vest zelf dus niets uitneembaar (behalve de thermo voering)
nog volgens de verkoper is dit een zeer sterk groeiend merk, bij dealers verkrijgbaar in 65 landen en een rijzende ster, wel relatief onbekend tot nu toe bij ons , en onbekend maakt onbemind...

100 % garantie op waterdichtheid, niet tevreden, binnen de week gegarandeerd een oplossing (herstelling of omruiling)

Met die prijs en die garanties wordt het wel héééél aanlokkelijk om voor Macna en niet voor Klim te kiezen... :roll: 't is de helft van de prijs....
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door dikkejos »

@luc.w, welk type pak heb je precies ?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Bob »

dikkejos schreef: 100 % garantie op waterdichtheid, niet tevreden, binnen de week gegarandeerd een oplossing (herstelling of omruiling)

Met die prijs en die garanties wordt het wel héééél aanlokkelijk om voor Macna en niet voor Klim te kiezen... :roll: 't is de helft van de prijs....
Als ze dat van die garantie ook op papier willen zetten, dan kan je niet dik gejost zijn hé dikkejos :grin:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Lukas »

Is dat dan levenslange garantie?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door tweecilinderke »

ook al veel goeds van gehoord ,mijne volgende word ook Magna.
Word hier in merelbeke verkocht door motoshop.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door luc.w »

dikkejos schreef:@luc.w, welk type pak heb je precies ?
Riante X plus (drie lagen) denk ik. Ik het pak al een paar jaar en ben er zeer tevreden over.
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Nahoj »

Hoy

Vraagje, ben je van plan om de fluo kleur te nemen?
Zodat je geen fluo overtrekvestje meer hoeft aan te doen?
Dan zou ik persoonlijk toch voor een fluo overtrek vestje gaan!

Ikzelf heb een richa c change fluo
En het geel blijft niet fluo geel!!!

Dit word donker geel na een tijdje en wassen is niet altijd een optie!
Een fluo overtrekvestje drop je snel de wasmachine in en komt er al snel spik en span uit!

Hopelijk ben je iets met deze info ivm de kleurstelling van jouw nieuwe pak!

Veel suxses

Johanelsie
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door st1100 »

Toevallig heb ik een Fluo vest van Macna , en valt best mee ze! Mijn vest is 2 jaar oud nu en de fluo is nog heel goed :grin: Al zijn er natuurlijk aan de zakken enz wat 'gebruikssporen'

Fluo (textiel) buitenvest :

Afbeelding

Achterkant :

Afbeelding

En de smartphone foto's doen de fluo geen eer aan , in het echt is het feller dan op de foto :oops:

Lederen binnenvest (met minder fluo , in de zomer ook apart te gebruiken als lederen vest :idea: )

Afbeelding

Ik ben supertevreden over deze combinatie , maar blijkbaar was het geen verkoopssucces want staat niet meer op de website.... :-(

En ik wou juist wel een fluo vest voor in de winter , want anders doe je de helft van de tijd de moeite niet om dat flapperend ding overaan te trekken. En als de fluo van de eigenlijke vest ooit om zeep moest gaan kan je nog altijd er een hesje over doen.....
Flat Twin Power

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Flat Twin Power »

Heb ook wel interesse in Macna.
Gezien ik sinds kort op amper 2.5 km van mijn woonplaats werk en dus geen woon- werkverkeer meer met de motor doe heb ik niet echt behoefte
aan een state of the art motorpak. Momenteel heb ik een Rally II jas maar mijn broek van Richa is aan vervanging toe.
Ik rij zelden in de regen, alleen wanneer ze me op een toerrit overvalt dus voldoet Macna wel aan mijn wensen voor gebruik bij een
toerrit.
Ik zal dus eens kijken wat ze allemaal in hun gamma hebben.
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door dikkejos »

heb alles toch nog eens op een rijtje gezet, 't wordt toch geen Macna, kwestie van safety alleen al is Klim toch een stapje hoger met de protectoren en de Cordura, en de echte Goretex boezemt me ook iets meer vertrouwen in dan de Macna-versie van het membraan, en daarom toch maar een Klim Latitude pakje besteld vandaag...
Kost iets, maar dan heb je ook iets :-)

met dank aan motoadventurestore voor de deftige uitleg :wink:
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Joker »

Uitermate ontevreden van Macna en hun garantie politiek ! Vest in garantie ong 6 maanden weg van oktober tot april en mankement niet hersteld volgens mij :-( Nooit meer ondanks goede dealer die ondertussen pakken ook niet meer verkoopt tgv vele slechte ervaringen met hun.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door st1100 »

Oei , ja op maandag moeten er ook vesten gemaakt worden zeker. Maar graag een paar details , welke macna vest ? , wat was het probleem ? , wat hebben ze er dan wel aan gedaan ? Waaron ben je niet tevreden met de herstelling? Foto?

Sorry dat ik het zeg maar nu is het een beetje een 'roepen in de kerk' reaktie , zelf heb ik geen ervaring met de garantie van Macna wegens niet nodig gehad. Maar als die slechts loopt tot aan de deur dan weten we dat natuurlijk graag voor in de toekomst.....
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Joker »

Was probleem met mouw waarvan het geplakte deel loste. Was een volledig pak Macna broek en vest type weet ik niet meer maar wel top of the line. Had 3 delen en zogezegd waterdicht maar toch niet echt vooral ter hoogte van het kruis en buik kwam het gewoon binnen. Dealer was ook ontgoocheld over de kwaliteit en dan ook ivm garantie die er niet kwam. Pak is dan nog eens terug gegaan en nog geen oplossing. Gebruik het nu igv uitstapjes off road ;-) Wel tevreden van pasvorm enz om op een positieve noot te eindigen.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Frans »

Goede pasvorm, waterdichtheid veel minder, dixit collega Nederlander.
Titac
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2014, 10:50
Woonplaats: 2170

Re: Macna kleding (Nederlands merk) ?

Bericht door Titac »

Heb vorige week broek gekocht bij track in Waasmunster
Zit perfect en voelt goed aan ik kan er voorlopig niet meer
over zeggen. :santa:
Plaats reactie