GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Iemand al ervaring met deze mount ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Man in Black »

Geen ervaring met deze Patrick, maar ik heb verschillende posities geprobeerd en op de helm geeft nog steeds het beste resultaat.
Achteraan op het rek gemonteerd met zicht naar achter was ook niet verkeerd, maar al de rest gaf te veel trillingen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door roadster »

ook geen ervaring mee maar ik heb zo'n kleefbevestiging van gopro op dezelfde plaats staan en dat werkt toch voor geen meter
ttz
bij hogere snelheden valt het mee
maar bij lage snelheden is het beeld niet te doen.
te veel trillingen door het scherm.
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:Geen ervaring met deze Patrick, maar ik heb verschillende posities geprobeerd en op de helm geeft nog steeds het beste resultaat.
Achteraan op het rek gemonteerd met zicht naar achter was ook niet verkeerd, maar al de rest gaf te veel trillingen.
Tegen de helm is inderdaad de meest stabiele oplossing qua trillingen, maar vermits dan ook de minste beweging van je hoofd duidelijk zichtbaar is op de beelden heb je nadien wel wat extra knipwerk bij de montage als je die storende passages er wat wil uitfilteren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

roadster schreef:ook geen ervaring mee maar ik heb zo'n kleefbevestiging van gopro op dezelfde plaats staan en dat werkt toch voor geen meter
ttz
bij hogere snelheden valt het mee
maar bij lage snelheden is het beeld niet te doen.
te veel trillingen door het scherm.
Zelfklevend voetje onderaan op de ruit heb ik ook al eens willen doen, doch uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik bang was dat het desgevallend niet zonder blijvende sporen verwijderd zou kunnen worden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Man in Black »

Heeft jouw camera ook een schroefbevestiging? Dan heb ik hier een steun liggen die je op verschillende posities op de motor kan bevestigen.
Mag je altijd eens lenen om te proberen Patrick.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:Heeft jouw camera ook een schroefbevestiging? Dan heb ik hier een steun liggen die je op verschillende posities op de motor kan bevestigen.
Mag je altijd eens lenen om te proberen Patrick.
Camera is een GoPro Hero 3 (black) met behalve de standaard montagehulpstukjes ook dit adaptertje om 'm i.c.m. rammount-materiaal te kunnen monteren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Prince »

Helm is inderdaad de meest stabiele oplossing. Montage op het frame vooraan rechts of links laat dan weer toe te voeden via de 12V stekker met USB. Wij deden dat in Schotland, en de beelden waren niet even stabiel als via helm, maar toch zeer acceptabel op ongelijke single track roads...

Voeding via 12V nuttig als de WiFi functie gebruikt wordt om te sturen (met i-phone of android via GoPro App).Dat verbruikt nogal wat.Hiervoor klein gaatje maken in Gopro doosje waar net de mini USB door kan...

en dan niet in de gietende regen rijden, of afplakken.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door roadster »

Prince schreef:Helm is inderdaad de meest stabiele oplossing. Montage op het frame vooraan rechts of links laat dan weer toe te voeden via de 12V stekker met USB. Wij deden dat in Schotland, en de beelden waren niet even stabiel als via helm, maar toch zeer acceptabel op ongelijke single track roads...

Voeding via 12V nuttig als de WiFi functie gebruikt wordt om te sturen (met i-phone of android via GoPro App).Dat verbruikt nogal wat.Hiervoor klein gaatje maken in Gopro doosje waar net de mini USB door kan...

en dan niet in de gietende regen rijden, of afplakken.
daar gebruik ik dit voor:
http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;

werkt perfect
R1200GS LC
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Man in Black »

p@rick schreef:
Man in Black schreef:Heeft jouw camera ook een schroefbevestiging? Dan heb ik hier een steun liggen die je op verschillende posities op de motor kan bevestigen.
Mag je altijd eens lenen om te proberen Patrick.
Camera is een GoPro Hero 3 (black) met behalve de standaard montagehulpstukjes ook dit adaptertje om 'm i.c.m. rammount-materiaal te kunnen monteren.
Nee dan kan je die niet op mijn mount schroeven Patrick.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

roadster schreef: http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha, da's verdomd interessant, is iets voor onder de kerstboom... Dank voor de tip.
Als je wil, kan je dan straks eens meten hoe lang dat kabeltje is ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door roadster »

p@rick schreef:
roadster schreef: http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha, da's verdomd interessant, is iets voor onder de kerstboom... Dank voor de tip.
Als je wil, kan je dan straks eens meten hoe lang dat kabeltje is ?
Ik heb lang gezocht naar een waterdichte permanente voeding, dit werkt perfect en wordt gevoed via de USB uitgang van mijn ZUMO590 die op mijn dashboard uitkomt.
Het kabeltje is te kort om tot aan het 12V stopcontact onder het zadel te geraken als de gopro op de neus staat, maar naar een accupack in de tanktas of naar een ander USB voedingspunt heb je meer dan lengte genoeg

ik denk dat het kabeltje iets van een goede meter lang is maar ik kijk het vanavond eens na
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

roadster schreef: Ik heb lang gezocht naar een waterdichte permanente voeding, dit werkt perfect en wordt gevoed via de USB uitgang van mijn ZUMO590 die op mijn dashboard uitkomt.
Het kabeltje is te kort om tot aan het 12V stopcontact onder het zadel te geraken als de gopro op de neus staat, maar naar een accupack in de tanktas of naar een ander USB voedingspunt heb je meer dan lengte genoeg

ik denk dat het kabeltje iets van een goede meter lang is maar ik kijk het vanavond eens na
Indien volledig waterdicht lijkt dit idd een bijzonder goeie oplossing. Denk ook niet dat de grotere camerabehuizing tegen de helm en de kabel echt merkbaar zullen zijn tijdens het rijden.
USB-stopkontakt staat op mijn GS rechts op de beugel waar ook de gps op gemonteerd staat, dus wellicht net iets te ver voor dat kabeltje. Maar misschien dat er passende usb-verlengsnoertjes bestaan, als we dan de verbinding waterdicht kunnen maken met bv wat krimpkous erover is dat probleem ineens ook opgelost.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Joker »

Heb een gsa '14 en monteer hem hangend aan de linkse crashbar. Geen trillingen en knappe hoek. Om te switchen ook op het stuur ook goed maar minder mooie hoek ;-) Indien je wil stuur mail en ik bezorg film want geen idee of ik het hier kan plaatsen?
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Joker schreef:Heb een gsa '14 en monteer hem hangend aan de linkse crashbar. Geen trillingen en knappe hoek. Om te switchen ook op het stuur ook goed maar minder mooie hoek ;-) Indien je wil stuur mail en ik bezorg film want geen idee of ik het hier kan plaatsen?
Heb ik nog niet geprobeerd, hangend aan de valbescherming. Welke crash-bar bedoel je, die voor het motorblok of die voor de tank ?
Je mag altijd een demo-filmpje (of youtube-link, of andere link naar het filmje) doormailen naar silver1200gs at telenet punt be
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Joker »

Ok zak straks proberen te doen ;-)

Edit done zit in uw mail
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door hla »

Ik heb een gat gemaakt juist groot genoeg voor de stekker, en daar komt geen water door. De kabel kun je verlengen met een usb verlengkabel.Zelfs als de kamera er niet in zit en dus ook de stekker niet, dan komt er geen regen binnen. De wint blaast die naar achteren en dus ziet ze geen kans om binnen te kruipen. Enkel bij lange stilstand kun je wel water krijgen denk ik maar dat heb ik nog niet ondervonden, stond nog niet lang in de regen!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door JohanDB »

wow, super interessant ding !

Mijn afstandbediening hangt al permanent aan de lader dus met dit eigenlijk geen enkele beperking meer :mrgreen:
(dat wordt nog meer filmmateriaal om te verwerken :roll: :lol: )
p@rick schreef:
roadster schreef: http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha, da's verdomd interessant, is iets voor onder de kerstboom... Dank voor de tip.
Als je wil, kan je dan straks eens meten hoe lang dat kabeltje is ?
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door hla »

in 2013 ben ik een keer op reis geweest en in 2014 2 keer, telkens voor 4-5 dagen.
Dan heb ik iedere dag continue gefilmd, dus 8-10h aan een stuk (als ik hem niet vergat om aan te leggen :oops: ).
4 SD kaarten van 64 GB, en 's avonds kijken en deleten wat niet bruikbaar was.
En dan alles op PC, SD kaart leeg en klaar voor de volgende dag.

Idem tijdens mijn vakantie in 2013 met de auto. Continue filmen en als er niets gebeurde tijdens de rit, alles gewoon terug deleten en herbeginnen!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door roadster »

p@rick schreef:
roadster schreef: http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha, da's verdomd interessant, is iets voor onder de kerstboom... Dank voor de tip.
Als je wil, kan je dan straks eens meten hoe lang dat kabeltje is ?
het kabeltje is 150cm lang 8-)
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

roadster schreef:
p@rick schreef:
roadster schreef: http://www.sportscam.eu/a-37923096/gopr ... pro-hero3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha, da's verdomd interessant, is iets voor onder de kerstboom... Dank voor de tip.
Als je wil, kan je dan straks eens meten hoe lang dat kabeltje is ?
het kabeltje is 150cm lang 8-)
Super, dat gaat wellicht voldoende zijn voor de afstand van links tegen de helm tot rechtsboven de tellerpartij van de GS (daar heb ik mijn USB-stopkontaktje gemonteerd, maar dat kan ik in het slechtste geval natuurlijk altijd nog wat verplaatsen).
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door Prince »

p@rick schreef:Iemand al ervaring met deze mount ?
Hello P@trick, ik heb gisteren de mount van guard Concept gemonteerd voor modeljaar 2014. Dacht dat het weeral trilbeelden zouden worden...

Heb vandaag getest in Zeeland. Een rit van bijna 4 uur helemaal gefilmd met camera aan de lader tijdens het rijden, en tot mijn grote verbazing eigenlijk trilvrij te noemen. (of zal ik er nagenoeg bijvoegen ? 8-) )

Afbeelding

Afbeelding


Heb nog geen ervaring met youtube... 5 min film is 780Mb... Als ik gevonden heb hoe dat moet post ik dat wel.
Laatst gewijzigd door Prince op 21 dec 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
A Saint has a past... a Sinner has a future...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Prince schreef:
p@rick schreef:Iemand al ervaring met deze mount ?
Hello P@trick, ik heb gisteren de mount van guard Concept gemonteerd voor modeljaar 2014. Dacht dat het weeral trilbeelden zouden worden...

Heb vandaag getest in Zeeland. Een rit van bijna 4 uur helemaal gefilmd met camera aan de lader tijdens het rijden, en tot mijn grote verbazing eigenlijk trilvrij te noemen.

Afbeelding

Afbeelding


Heb nog geen ervaring met youtube... 5 min film is 780Mb... Als ik gevonden heb hoe dat moet post ik dat wel.

Klinkt alvast veelbelovend.
Ben benieuwd naar het filmpje.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Prince schreef:Heb nog geen ervaring met youtube... 5 min film is 780Mb... Als ik gevonden heb hoe dat moet post ik dat wel.
Je zou het eventueel kunnen uploaden naar http://www.dropbox.com" onclick="window.open(this.href);return false; en mij daarna de link doorsturen (email : silver1200gs at telenet punt be)
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GoPro (of andere) camerabevestiging op GS

Bericht door p@rick »

Prince schreef:...tot mijn grote verbazing eigenlijk trilvrij te noemen.
Ook nog aanvaardbaar als je bv voor een rood licht staat te wachten met de motor gewoon op ralenti ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie