mecapuet schreef:Kan je even foto nemen van de zwarte valbaren rond de radiator, bevesteging.... mercikes.
Trouwens, mooie brommer.
Gr, meca.
Komt in orde Meca zal dat morgen doen
Hier komen ze...
Ik zou wel wat mouse of iets dergelijks tussen de valbaren en de kuipdelen stoppen om beschadiging te voorkomen. Bij deze van mij zie je wat schuursporen van de bewegende kuipdelen.
Tja, voor die prijs hoef je echt niet naar 't buitenland te gaan hoor
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Koppel!! schreef:Tja, voor die prijs hoef je echt niet naar 't buitenland te gaan hoor
Grtz, Philip!
Zeker niet Philip...en daarenboven tegen mijn deur De valbaren van touratech zijn wel een stuk goedkoper ....dan Motech over de kwaliteit kan ik niet oordelen...
Vermits ik hier toch bij de specialisten zit Is de hoofdstandaard voor een dakar langer dan bij de gewone F650 GS ? Vermits de veerweg toch een 2cm langer is.Voor ik er eentje bestel wil ik dat toch weten.Onontbeerlijk voor ketting smeren band vervangen enz....
Moet waarschijnlijk ook stuurverhogers hebben, staan er die bij u op?
Weet jij misschien hoe hoog ze mogen zijn zonder de kabels te moeten verlengen! !
Grtz.
Alain
K100 RT '84 => R1100 RT '01 => R1200 RT '06 => R1200 GS '04 => Uit Dienst in gebruik : K1600 GT '12 F650 GS Dakar '04 speel kameraadje
" Met de motor verbrassen wij ons geld ... onze vrijheid is het enige wat telt "
Staan er inderdaad op ....De hoogte zal ik straks ne keer gaan meten.Ruw geschat een 4-tal cm. Maar straks de juiste info .Ik ben ook aan het kijken om op een redelijke eenvoudige manier de voetsteunen wat te verlagen zodat mijn beenhoek wat gelijker wordt met de GSA....kwestie van gewoonte hé Tot hiertoe niets gevonden bij Tourat.,Wünderl..... We zien wel
Ondertussen ne keer gaan kijken en ontdekt dat de kroonplaat reeds vrij hoog uitsteekt....dat zal wel origineel zijn denk ik.De stuurverhogers zijn ongeveer 2 cm. er is nog wat speling voor de contacten van de abs en de knipperlichten ook de andere kabels hebben nog speling. Voor mij was de zithouding meer dan goed;1.84 m alleen zoals reeds vermeld de beenhoek kan beter; Hopelijk ben je hier wat mee Alain. Zal nog wat foto's posten van de verhogers als de rug het toelaat.
Ik heb ook een 650 GS, maar niet de Dakar. Al veel plezier aan gehad. Van 2006 is-ie. Gekocht op 16.000 km in 2013, intussen nadert de teller de 40.000.
Laatste tijd echter startproblemen bij warm starten, moet er eens naar laten kijken. Voor de rest altijd vlekkeloos geweest.
had al eens wat gelezen op je blog...leuk.Voor de dingen die je doet volstaat je motor meer dan ,zwaarder is niet altijd beter!!
De Dakar versie zit wat hoger waardoor de beenhoek al beter is dan op de gewone vandaar mijn keuze plus het 21 voorwiel maakt hem ook op onverhard wat beter.
Hou je bij warme motor ook de startprocedure aan ,anders kan het minder goede starten daar aan liggen.Staat uitgelegd in je instructieboekje.De turbulentie rond de helm vind ik meevallen,door een hogere ruit kan je die doen toenemen ,uitproberen en eventueel een spoilertje van TT.De bescherming is natuurlijk veel minder dan bij de 1200 GSA waar ik dagelijks mee naar Brussel fiets...maar deze mag er gerust zijn zeker met zijn oerdegelijke Rotax.
Ik heb er geen instructieboekje bij gekregen, dus van geen startprocedure op de hoogte. Bij AMS en BMW Brussels hebben ze me wel verteld dat het bij dit model belangrijk is om geen gas bij te geven bij het starten, en de startknop pas te lossen als hij mooi op toeren is.