Conti TrailAttack 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Conti TrailAttack 2

Bericht door p@rick »

Na bijna 20000 km met de volledig onroad getinte PR3 Trial -waarvan ik over de ganse lijn en onder alle weersomstandigheden erg tevreden was - gereden te hebben, zou ik deze bij de eerstvolgende bandenwissel van de 1200GS willen vervangen door een band die op licht onverhard toch ietsje meer vertrouwen geeft dan de PR3 en waarmee ik toch ook nog een aanvaardbaar aantal km's kan rijden (+/-15000 of meer).
Voorlopig heeft de GS alleen nog maar asfalt of beton onder het rubber gevoeld, laat ons stellen dat die verhouding in de toekomst zou kunnen verschuiven naar 90% onroad en 10% licht onverhard. Modder enz... is misschien wel aan de GS maar niet aan mij besteed. Evenmin schuren de cylinders in bochten rakelings langs het asfalt. Was dus tot op heden eigenlijk maar een rustige, saaie GS-rijder :-?
Nu heb ik over tig merken en soorten banden al zoveel positieve en minder positieve dingen gelezen, en ik ben me ervan bewust dat een bepaalde band voor de ene top is, en voor de ander een flop, dat het vaak tussen de oren zit enz... enz...
Over Michelin, Heidenau, Metzeler, Dunlop lees je hier vaak genoeg, maar over Continental echter (veel) minder. Toch worden de TrailAttack 2 toch ook vaak al af-fabriek onder de GS-LC gemonteerd (dacht ik).
Graag dus jullie ervaringen over die Continental TrailAttack 2, zodat ik die ook kan meenemen in mij keuze...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door ZWIEP 01 »

die lagen van mij standaard onder mijn lc, op 18000km vervangen door de michelin anakee 3
bij de volgende wissel gaan er hoogstwaarschijnlijk terug trail attacks op, nooit een stap opzij gezet bij om het even welk weertype, wat ik van de anakee niet kan zeggen
top bandje die continental trail attack
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Prince »

Dag P@trick,

Zit hier een beetje met dezelfde vraag. Misschien ook eens kijken naar de Continental TKC 70...
A Saint has a past... a Sinner has a future...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door p@rick »

Prince schreef:Dag P@trick,

Zit hier een beetje met dezelfde vraag. Misschien ook eens kijken naar de Continental TKC 70...
Heb ik inderdaad ook al eens naar gekeken... Deze band staat echter 60% onroad en 40% offroad geklasseerd, en dan denk ik dat ie teveel aan asfaltkwaliteiten heeft ingeboet ten voordele van offroadkwaliteiten die ik toch niet ga gebruiken.
Ik kom voorlopig toe met een band voor (heel) lichte offroad, terwijl ik vermoed dat je met de TKC70 al heel wat zwaarder werk aankan, al denk ik ook weer niet dat je daarmee confortabel door de modder kan gaan ploeteren...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door stefke2 »

Ik zie echt niet wat die Trailattack meer aan off-road kwaliteiten heeft dan een MR3? Zijn volgens mij gelijkwaardig bij off-road... :roll:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door p@rick »

stefke2 schreef:Ik zie echt niet wat die Trailattack meer aan off-road kwaliteiten heeft dan een MR3? Zijn volgens mij gelijkwaardig bij off-road... :roll:
Even de drie profielen naast elkaar gezet...

Afbeelding
`

Wat betreft de vaak weergegeven % voor onroad en offroad, geen idee hoe die berekend worden, maar ik versta ze als :
- 100% onroadkwaliteit = 0% offroadkwaliteit,
- 100% offroadkwaliteit = 0% onroadkwaliteit.

Of, in 'n klein tabelletje gegoten :

Afbeelding

Klopt die interpretatie een beetje, of wie kent wél de juiste berekeningswijze voor die procentjes ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Koppel!! »

stefke2 schreef:Ik zie echt niet wat die Trailattack meer aan off-road kwaliteiten heeft dan een MR3? Zijn volgens mij gelijkwaardig bij off-road... :roll:
Idem hier met deze gedachtengang, waar mannen die banden verkopen graag je de illusie geven dat zo'n TA een all-road band is vraag ik me echt af waar 't verschil zit. Behalve 't feit dat de rubber van de TA mogelijk zchter is, en hij derhalve nog sneller versleten is dan de RA :-?

En band die all-road aankan en toch +15000km doet bestaat eigenlijk niet. Een Heidenau K60 Scout is een goeie all-roadband die veel km's kan verdragen, maar absoluut overkill als je amper 10% onverharde paadjes gaat rijden.
Een zogezegde all-road, type Trailmax, Anakee3, Tourance etc, die hebben meestal relatief zacht rubber, en gaan 't mits een beetje sportief rijden zeker geen 15000km uithouden. Ik heb m'n laatste Trailmax op m'n R1150GSA achteraan op 6000km versleten :-(
Voor af en toe is een droog gravelbaantje te nemen heb je absoluut niets anders dan een gewone band nodig, ik heb ooit (in den droge) de Tremalzo en Goletto dell Crocette gereden met achteraan een Bridgestone B'wing en vooraan een Michelin Pilot Road, nergens heb toen 't gevoel gehad dat ik een "all-raodband" nodig had vooraan om te kunnen rijden, als 't droog is rij je zelfs met slicks een gravelbaantje zonder moeite door. En als 't nat is moet je er wegblijven, want dan wordt 't modder :wink:

It's all in the mind :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Koppel!! »

p@rick schreef:
Even de drie profielen naast elkaar gezet...

Afbeelding
`

Wat betreft de vaak weergegeven % voor onroad en offroad, geen idee hoe die berekend worden, maar ik versta ze als :
- 100% onroadkwaliteit = 0% offroadkwaliteit,
- 100% offroadkwaliteit = 0% onroadkwaliteit.

Of, in 'n klein tabelletje gegoten :

Afbeelding

Klopt die interpretatie een beetje, of wie kent wél de juiste berekeningswijze voor die procentjes ?
Patrick, die tabel klopt wel, maar die eerste 2 banden (PR3 en TA2 als ik me niet vergis) zijn voor mij gewoon beiden 100% straatgericht. En that's it.
Waar die TA2 z'n off-road percentage moet halen weet ik niet, een plekske nat gras of modder en je ligt even rap onderuit als met die PR3.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door TomVT »

Patrick,

Ik heb eerst altijd met conti Trail Attack 2 gereden en rijd nu met Heidenau's.
Mijn eerste allroadervaringen waren met Trail Attack 2 maar buiten het iets 'grovere' uitzicht heb je er niets aan op het moment dat je modder of zand tegenkomt.
Ik vond het een ideale straatband gezien hij mij dezelfde kwaliteiten op straat bood als een puur straatband, maar toch iets beter bij de allroad paste.

Nu ben ik overgestapt op Heidenau's en zelfs zij hebben het moeilijk als je echt modder tegenkomt. (niet een beetje slijk natuurlijk)
Over de Heidenau's kan ik geen verkeerd woord zeggen, ze liggen er nu 10.000km op en zijn verre van versleten, op de baan kan ik er dezelfde rijstijl op nahouden, enkel in de zomer moet ik opletten met hard remmen (op bergpassen, niet op de gemiddelde wegen in België), niet omdat ze grip verliezen, maar je ziet de slijtage dan toenemen.
Offroad zijn deze een hele verademing.

Ze maken iets meer lawaai op de autostrade, als je links/rechts gaat voel je de overgang een beetje, maar als je met die dingen kan leven zijn die banden :thumbright:

Als je wat meer allroad/offroad wil rijden zou ik de conti's niet overwegen omdat ze simpelweg amper verschil geven met een pure straatband, volgens mij.
Zoals Koppel aanhaalt, als het is om één keer in het jaar wat gravel te doen is het overkill, maar anders kan je evengoed bij straatbanden blijven.
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door VFooR »

Heb ruim wat kilometers gereden met conti road attack, conti road attack 2, contri trail attack en conti trail attack 2. Deze banden hebben steeds een heel grote mate van DRY grip gehad en snelle opwarming. Tevens sturen ze snel in. Dit zijn de karaktertrekken van de banden. De trail attacks zijn gewoon versneden roadattack en zijn puur voor de look zo gemaakt. Ik mag wedden dat je amper 2km/u rapper in gravel rijdt dan met een gewone sport-toerband. De samenstelling van het rubber tussen deze banden is ook dezelfde. De banden zijn dus ook even hard of zacht. Rijdt maar eens over gravel wanneer de trail attack lekker warm staat..de steentjes blijven erin plakken.
Trail attack 2 is een banden om de gummen en knallen op de baan. Daar zijn ze ook de beste in.
Tevens doorheen vele bandentest van de afgelopen 8 jaar zijn de conti's steeds uitgekomen als zeer goede banden die vooral veel grip hebben op het droge en snel sturen.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door WernerVS »

Koppel!! schreef:
stefke2 schreef:Ik zie echt niet wat die Trailattack meer aan off-road kwaliteiten heeft dan een MR3? Zijn volgens mij gelijkwaardig bij off-road... :roll:
En band die all-road aankan en toch +15000km doet bestaat eigenlijk niet.

Ik volg hier nu regelmatig nieuws en topics over banden .
Maar hoe meer ik lees , hoe meer ik me afvraag of er echt niets wezenlijks mis is met mijn rijstijl :scratch:
Ik rij nu ondertussen meer dan 17000 km met mijn Anakee II banden .
Deze zomer mee naar de Alpen geweest , en heb daar aardig wat kilometers offroad gereden (droog welliswaar) .
Nu , na 17000km zijn mijn banden nog echt niet op . Denk toch met een gerust hart de 20000 te halen .
R1150GSA
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Koppel!! »

Werner, niks mis met je rijstijl, maar 't zal gewoon een stuk minder agressief zijn dan mijn rijstijl, zo simpel is 't ;)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door WernerVS »

Koppel!! schreef:Werner, niks mis met je rijstijl, maar 't zal gewoon een stuk minder agressief zijn dan mijn rijstijl, zo simpel is 't ;)

Grtz, Philip!
OEF !
Weeral gerustgesteld se :-D
R1150GSA
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door p@rick »

Allé, als ik het allemaal zo lees blijf ik voor mijn doen en laten dus best gewoon bij mijn vertrouwde PR3 (of eventueel de 4).
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door jupke »

@werner: niets mis met je rijstijl, ik heb altijd Annakee II gereden en deed er ook altijd meer dan 15K mee.
is gewoon een goede band die veel km's aankan. goed op nat en droog en je kan er een aardig bochtje mee nemen.
de nieuwe (annakee III) is stukken slechter en zet veel sneller een stap opzij, die komt er dan ook niet meer op bij mij.
gr jupke
broem..broem..GAAAAZ
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door TomVT »

15.000 weet ik niet, maar ik zit nu op 9.000 met de Heidenau's en die zien er nog redelijk goed uit, een 13.000km hoop ik er toch wel mee te kunnen doen.
Enkel de 'noppen' zijn wat beschadigd en gescheurd op sommige plaatsen, maar dat zal de levensduur nu niet te hard beïnvloeden hoop ik.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Den Woesten »

ik rij gemiddeld 6 dkm met mijn banden , mijn leven is mij meer waard dan de prijs van een band .

Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door WernerVS »

Den Woesten schreef:i mijn leven is mij meer waard dan de prijs van een band .

Steven
Idem hier hoor . Maar een band die op 10 à15000km nog prima is wegsmijten vind ik wat zinloos .
R1150GSA
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door TomVT »

Inderdaad, ik heb nooit van mijn leven een band tot op de slijtagemarkering gereden, maar ik wil ook geen band die slijt zoals sneeuw voor de zon.
De Heidenau's houden het tot nu toe het beste van allemaal vol :grin:
Goede grip in de zomer zowel op asfalt als naast, goede grip in de regen zowel op asfalt als naast.
Slechte grip in het slijk.
Lange levensduur :thumbright:
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Den Dirk »

Den Woesten schreef:ik rij gemiddeld 6 dkm met mijn banden , mijn leven is mij meer waard dan de prijs van een band .

Steven
trager rijden is ook een manier om uw leven te sparen, én uw banden ... :wink: of ben ik daar mis mee??
I like my bike!!
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door melis luc »

Den Dirk schreef:
Den Woesten schreef:ik rij gemiddeld 6 dkm met mijn banden , mijn leven is mij meer waard dan de prijs van een band .

Steven
trager rijden is ook een manier om uw leven te sparen, én uw banden ... :wink: of ben ik daar mis mee??

Ik had dat ook al zitten denken !! ik doe gemiddeld 12 a 13 000 km met mijn banden ,en ik rij niet als een slak ! hoe moet je dan rijden om ze op 6000 km op te rijden !??
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Jan en Greet »

hoe moet je dan rijden om ze op 6000 km op te rijden !??
Woest :pig:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Conti TrailAttack 2

Bericht door Den Woesten »

Jan en Greet schreef:
hoe moet je dan rijden om ze op 6000 km op te rijden !??
Woest :pig:
ja,ben nogal woest bij vertrekken en in off-road trek ik graag wat strepen, daarvoor heb je profiel nodig , Heidenau voorband 12 dk.

Steven
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Plaats reactie